Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Achterramen (voor kinderen) verduisteren

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste mensen,

Heeft iemand ervaring met het (laten) verduisteren van de achterramen zodat kinderen minder last van de zon hebben. Via dealer kost dat zo’n 700 euro, maar hoop op goedkopere oplossing. Aangezien het om een private lease auto gaat wil ik er niet te veel kosten aan maken. Lease bedrijf heeft geen proberen dat ik de ruiten laat verduisteren.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Ik sluit me aan bij Luca68; ik heb mijn Picanto voorzien van een set Privacy Shades (via Marktplaats nog voor flink minder ook).
Makkelijk bevestigen, maar ook makkelijk weer te verwijderen; ik wil deze winter de Shades demonteren, voor beter zicht bij duister.

Sinds ze erin zitten merk ik zelf dat mijn zoontje (nu bijna 1 jaar) een stuk minder met zijn oogjes zit te knijpen. Ideaal en met iets meer dan €100 voor een nieuwe set flink goedkoper dan folie plakken.

• Like 1
Geplaatst

Dank en ben al overtuigd.

Ik sluit me aan bij Luca68; ik heb mijn Picanto voorzien van een set Privacy Shades (via Marktplaats nog voor flink minder ook).
Makkelijk bevestigen, maar ook makkelijk weer te verwijderen; ik wil deze winter de Shades demonteren, voor beter zicht bij duister.

Sinds ze erin zitten merk ik zelf dat mijn zoontje (nu bijna 1 jaar) een stuk minder met zijn oogjes zit te knijpen. Ideaal en met iets meer dan €100 voor een nieuwe set flink goedkoper dan folie plakken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

En nu ook nog eens 15% korting :-) . Dank voor de tip, ik overweeg het ook.

• Like 1
Geplaatst

Krijg dan een beetje het gevoel dat ik deze in de spiegel in de verte zie verdwijnen als 1 van de kinderen onderweg hun raam helemaal open doen....

Of is dat gevoel niet terecht?

Geplaatst

In mijn andere auto heb ik die ook zitten en je kan echt wel het raam open doen zonder dat er iets gebeurt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Ik had ze in de Volvo ook zitten, volgens de handleiding moeten ze tot 80km/u kunnen blijven zitten.
En anders gewoon voorkomen dat je kinderen het raam kunnen bedienen ;)

• Like 1
Geplaatst
Krijg dan een beetje het gevoel dat ik deze in de spiegel in de verte zie verdwijnen als 1 van de kinderen onderweg hun raam helemaal open doen....
Of is dat gevoel niet terecht?

Mijn zoontje is nog geen 1 jaar, daarom heb ik de ruitbediening achter uitgeschakeld staan, maar als ik alleen in de auto zit heb ik ze regelmatig open, zonder problemen.
Alleen nooit lang, want de wind ruist echt enorm door het doek heen bij mij en die herrie heb ik een hekel aan.
  • 1 maand later...
Geplaatst

Nog een late reactie. Heb setje inmiddels aangeschaft maar krijg het niet voor elkaar om de achterruiten achterbank goed geïnstalleerd te krijgen. De achterruit en kleine raampjes geen probleem, maar geen idee hoe ik die ramen (juist de belangrijkste ramen ivm kinderen) goed verduisterd krijgt (u snapt wat ik bedoel ;-) )
Gaat er om waar ik die haakjes moet plaatsen en waar de grote en waar de korte.
Gr Ozzie.

Geplaatst (aangepast)

Korte beneden grote boven. Ik heb ze ingetaped met isolate tape want de haakjes willen wel eens tegen het raam trillen. En daar houd ik niet van :no:

aangepast door casper
Geplaatst

Handleiding was slecht leesbaar. Heb betere gemaild gekregen en er morgen mee aan de slag. Dank voor reacties en dynamic line heeft "normale" ruiten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Geplaatst
1 uur geleden, bert111bel zei:

ik dacht dat alle kia's verdonkerde achterruiten hadden ??

1 uur geleden, Ozzie zei:

Handleiding was slecht leesbaar. Heb betere gemaild gekregen en er morgen mee aan de slag. Dank voor reacties en dynamic line heeft "normale" ruiten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Toevallig viel mij vandaag op dat mijn nieuwe Kia Niro DynamicLine ook een ietwat donkere achterruit heeft. Ik heb verder geen extra opties, dus lijkt mij ook een standaard iets. Echt prettig als er iemand achter mij rijdt met die felle leds of xenon verlichting.

Misschien laat ik de achterzijruiten nog een 20% tint geven bij een professioneel bedrijf. Of ik dan de achterruit ook laat doen, weet ik nog niet. Kost over het algemeen rond de 250 euro totaal (5 ramen). Ik vind dat persoonlijk toch net iets mooier dan de privacy shades, en neem de dubbele prijs voor lief.

Geplaatst

In de versies boven de DynamicLine zit achter privacy glass.

Geplaatst
36 minuten geleden, JeroenV zei:

En een automatisch dimmende binnenspiegel, heb je zeker geen last van de verlichting achter je.

yep  , ook

en het is niet alleen de achterruit die verdonkerd is maar ook de zijruiten achteraan , ik zie bijna niet wat er achter in de auto zit of ligt

• 2 weken later...
Geplaatst

Nog een late reactie. Heb setje inmiddels aangeschaft maar krijg het niet voor elkaar om de achterruiten achterbank goed geïnstalleerd te krijgen. De achterruit en kleine raampjes geen probleem, maar geen idee hoe ik die ramen (juist de belangrijkste ramen ivm kinderen) goed verduisterd krijgt (u snapt wat ik bedoel default_icon_wink.gif )
Gaat er om waar ik die haakjes moet plaatsen en waar de grote en waar de korte.
Gr Ozzie.

We zijn er achter. Bleek dat er vermoedelijk een constructie fout zat in de schermen van de zijramen; ze pasten iig niet goed.
Peter van bedrijf Ivolved (o.a. www.PrivacyShadesnederland.nl) heeft zonder extra kosten oid nieuwe schermen gestuurd. Zeer klantvriendelijk en professioneel gehandeld. Bedrijf www.ivolved.nl is aanrader. Ook wel eens goed om te noemen!

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...