Franck Geplaatst 3 November, 2018 Geplaatst 3 November, 2018 Rijd sinds 17 maanden een Niro. De auto heeft een automatische bak. Het komt met enige regelmaat voor dat de auto pas na enige startpogingen wil rijden. Vandaag had ik 5 pogingen nodig. Gisteren 3. Het record staat op 9 pogingen. Ik doe alles correct. Bak in P, rem ingetrapt en dan de sleutel omdraaien. Ik sta voor een raadsel. Heb dinsdag een afspraak met de garage, maar heeft iemand dit ook al meegemaakt? Quote
Dutchman Geplaatst 3 November, 2018 Geplaatst 3 November, 2018 Rijd sinds 17 maanden een Niro. De auto heeft een automatische bak. Het komt met enige regelmaat voor dat de auto pas na enige startpogingen wil rijden. Vandaag had ik 5 pogingen nodig. Gisteren 3. Het record staat op 9 pogingen. Ik doe alles correct. Bak in P, rem ingetrapt en dan de sleutel omdraaien. Ik sta voor een raadsel. Heb dinsdag een afspraak met de garage, maar heeft iemand dit ook al meegemaakt?Komt of liever kwam mij bekend voor! Oplossing is niet direct de sleutel helemaal doordraaien maar alleen contact maken. Daarna pas doordraaien om te starten. Werkt in mijn geval 100%Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk Quote
Dudeljo Geplaatst 3 November, 2018 Geplaatst 3 November, 2018 Komt of liever kwam mij bekend voor! Oplossing is niet direct de sleutel helemaal doordraaien maar alleen contact maken. Daarna pas doordraaien om te starten. Werkt in mijn geval 100%Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met TapatalkBijna 2 jaar geleden kwam ik hier ook achter, nu geen probleem meer doordat altijd de volgende procedure hanteer:* Instappen en contact aanzetten.* Gordel omleggen en vast zetten.* sleutel omdraaien en starten.Nooit meer startproblemen ondervonden.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
HansG Geplaatst 3 November, 2018 Geplaatst 3 November, 2018 Bij mij precies hetzelfde. Eerst naar de dealer, die het ook niet wist. Op internet gezocht. Toen is snel duidelijk geworden dat het starten een soort tweetrapsraket is. Eerst sleutel omdraaien en dan pas starten. Overigens is het zo dat het niet storend is. Je went er aan Quote
dropje Geplaatst 5 November, 2018 Geplaatst 5 November, 2018 (aangepast) Precies, niet in 1x door knallen die sleutel, maar effe met een beetje beleid. Wij hadden het in het begin ook, nu bijna nooit meer. Je bent (wij althans) gewend dat je op je gehoor start (je hoort de startmotor draaien en motor aan slaan) maar zoals u weet hoor je bij de Niro meestal helemaal niks (althans geen motor draaien) 5 November, 2018 aangepast door dropje Quote
bert111bel Geplaatst 5 November, 2018 Geplaatst 5 November, 2018 de mijne heeft geen slot , sleutel blijft in mijn broekzak zitten , en start altijd Quote
dropje Geplaatst 5 November, 2018 Geplaatst 5 November, 2018 57 minuten geleden, bert111bel zei: de mijne heeft geen slot , sleutel blijft in mijn broekzak zitten , en start altijd Tja, wij hebben zoals gezegd wel een sleutel. Ik vind het op zich niet echt erg ofzo. En eigenlijk wel een beetje een wat veiliger gevoel ivm mogelijke diefstal. Vrienden hebben ook een keer vast gestaan omdat een lokale zendmast hun signaal stoorde. Stonden ze daar midden in de nacht bij een (verlaten) tankstation.... Doe dan maar effe sleuteldraaien. 1 Quote
bert111bel Geplaatst 5 November, 2018 Geplaatst 5 November, 2018 heb je wel een beetje gelijk in maar het is zo gemakkelijk Quote
chippie777 Geplaatst 5 November, 2018 Geplaatst 5 November, 2018 Zoals hierboven al wordt beschreven moet je de sleutel niet in één keer omdraaien. Het is heel makkelijk: je draait de sleutel naar “ON”nu zie je een kia op je dashboard waar een oranje verticale balk/streep doorheen beweegt. Als dat klaar is kun je de sleutel verder draaien. Quote
Gast CeedDriver Geplaatst 12 November, 2018 Geplaatst 12 November, 2018 Ik doe het ook altijd zo. Eerst contact aan, gordel om doen, en dan starten. Nooit problemen gehad op deze manier. Als je dit even doet went het snel en voor je het weet weet je niet beter meer en start je zo zonder er bij na te denken. Quote
Roland2017 Geplaatst 12 November, 2018 Geplaatst 12 November, 2018 Ik doe het precies andersom. Als ik de auto in stapt, eerst sleutel in contactslot, dan gordel om en dan pas sleutel omdraaien. Zo krijg ik nooit een irritant signaal dat ik m'n gordel om moet doen! Quote
Paul vanD Geplaatst 15 November, 2018 Geplaatst 15 November, 2018 Heb de Kia Niro Hybrid sinds afgelopen Dinsdag en bevalt prima, als je de sleutel naar de ON positie brengt begint de zelftest van alle systemen en wordt ook aangegeven, als die klaar is (ca 5seconden) kan je de auto starten. Quote
Olaf de Niro Geplaatst 19 November, 2018 Geplaatst 19 November, 2018 Vreemd genoeg heb ik helemaal geen last van de vertraging bij het starten. Het is bij mij sleutel in een keer omdraaien en hij start. Daarna doe ik pas mijn gordel aan. Ik heb de Kia Niro Dynamic Line van november 2017, misschien dat dit iets verklaart? Quote
SatJunk Geplaatst 20 November, 2018 Geplaatst 20 November, 2018 Ik heb ook geen last van een vertraging..Sleutel erin en gelijk doordraaien en starten Ook de 2017 Dynamic line versie... Quote
Rob_F Geplaatst 20 November, 2018 Geplaatst 20 November, 2018 Ook ik herken het probleem van de vertraging niet, sleutel erin, omdraaien, auto start en voert even een zelftest uit. Het is een DynamicLine uit 2018-10. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.