Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste Allemaal,

Ik lees nu al een tijdje mee op dit forum het werd dus eens tijd voor een registratie.
We rijden sinds kort een Kia NIRO HEV, deze auto bevalt met hier en daar een kanttekening verder goed.

In het verleden hebben we al vele soorten en merken auto's gereden, vooral diesels.
We zijn dus erg nieuwsgierig hoe de Kia zich gaat bewijzen.

Tot horens!

Groet,  Zwolly

Geplaatst

Hallo Zwolly, gefeliciteerd met je Niro. Je gaat veel plezier hebben van deze fantastische wagen.

Wat zijn jouw kanttekeningen bij de Niro?

Geplaatst

Hallo Vince,

Het verbruik valt (nog) niet mee.

Handrem komt met een knal los na een nachtje staan

De kachel is niet altijd fijn, blaast dan koude lucht om niets. 

Dat is wat nu wat tegen valt, ben er overigens nog niet mee bij de garage geweest. Wacht het af tot de eerste beurt.

Geplaatst (aangepast)
Op 20-2-2019 om 12:50, Zwolly zei:

Handrem komt met een knal los na een nachtje staan

De kachel is niet altijd fijn, blaast dan koude lucht om niets. 

Was er misschien nachtvorst geweest waardoor de handrem met knal los kwam? Bij vorst nooit de handrem gebruiken!

Dat probleem met de kachel herken ik wel. Hij gaat soms zijn eigen gang. Nog geen oplossing voor gevonden.

aangepast door Vince
typefout
Geplaatst

Klopt, de handrem staat er bij ons altijd op.
Niet veel keus eigenlijk, de auto staat op een kleine helling, het is gevoelsmatig geen optie om de auto "terug" te laten lopen in de P stand.
Onze vorige auto stond ook altijd op de handrem deze had nooit last.

De kachel is een vervelender probleem ik ervaar dat als zeer irritant.
Ik kan ook niet goed zeggen wanneer dat voorkomt.
Gebeurt in alle iedere rij modus, soms na 40 km soms duurt het langer.

De kachel een graadje hoger zetten verhelpt het even maar is niet ideaal en zeker geen oplossing.

Geplaatst

Het probleem met de kachel heeft volgens mij te maken met stralingswarmte van de zon IN de cabine.
Bij mijn Picanto TA ervaar ik tenminste dat bij het draaien van de auto tov de zon deze koude lucht gebeurt. M.i. detecteert de binnensensor de warmte van de aangestraalde materialen in de auto nog, terwijl het buiten kouder is geworden.
Dan komt die koudere lucht met te weinig bijverwarming binnen en duurt het even eer de binnensensor die koude meet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...