Gerd_NL Geplaatst 27 December, 2019 Geplaatst 27 December, 2019 On 12/26/2019 at 12:09 PM, Steeck03 said: Klopt, maar als je een ongeluk hebt kunnen (genode) redders dat dus ook niet. De vraag is dus: wat is er belangrijker. ongenode gasten of problemen na een anrijding/te water gaan? Handboekje 4/19: Vergrendel-/ontgrendelfunctiesPortierontgrendelsysteem (indien van toepassing)Alle portieren worden automatisch ontgrendeld wanneer de airbags door een aanrijding worden geactiveerd. 1 Quote
henk smit Geplaatst 27 December, 2019 Geplaatst 27 December, 2019 kinders sloten zijn ook niet veilig ze kunnen natuur lijk de deur niet van binnen open maken. daar om ben ik blij dat als ik weg rijd dat alle deuren op slot zijn . Quote
Murcielaygo Geplaatst 27 December, 2019 Geplaatst 27 December, 2019 Huh?Dus je vindt het NIET veilig, maar bent wel blij dat de deuren op slot gaan?Ik heb kindersloten altijd irritant gevonden. Tot ik zelf een kind kreeg. Nu staat "zijn" deur op kinderslot, de andere niet. Het automatisch op slot is prettig, gelukkig worden de deuren ook op slot GEHOUDEN; mijn zoontje wil namelijk nog wel eens met het slot spelen, maar dat schiet gelijk weer op slot.Vermoedelijk zit DAAR een deel van de reden dat de achterportieren niet ontgrendelen bij gebruik van de klink; dat zou misschien het kinderslot in de weg zitten... Quote
Hippe lip Geplaatst 27 December, 2019 Geplaatst 27 December, 2019 Jongen, jongens, rustig nou.... Zullen werr gewoon on topic verder gaan zonder op de ‘oneigenlijke’ dingen van elkaar in te gaan? 2 Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 December, 2019 Geplaatst 28 December, 2019 Ik denk inmiddels dus serieus dat de situatie met achterin niet ontgrendelen bij gebruik van de klink een mechanische beperking is van het ontwerp van Kia's deursloten met kinderslot.Dus het loskoppelen van de klink van het slot (in het slot, dus NIET bij de bediening) is belangrijker dan het ontgrendelen, wat dan ws in de bediening gebeurt voor.Anders zou bediening van een met kinderslot uitgeschakelde klink de deur niet openen, maar wel de deur of zelfs de hele auto ontgrendelen.Dat dit bij andere merken anders werkt heeft dan te maken met ontwerpkeuzes zoals bijv. gebruik van slotpinnetjes ipv "wipjes" zoals Kia doet. Quote
Hippe lip Geplaatst 28 December, 2019 Geplaatst 28 December, 2019 Tja, als meerdere Kia-modellen dat zo hebben is het duidelijk een ontwerpkwestie. Ik heb me er maar bij neergelegd. 1 Quote
Hendrik Mathijs Geplaatst 28 Februari, 2023 Geplaatst 28 Februari, 2023 Op 14-4-2019 om 21:54, zei JeanB: sleutel heb ik ook gedaan, maar werkt ook niet. Ik ga dan wel even bij dealer langs. Thx! Wij hebben precies hetzelfde probleem hoor. Ook al draai je het kinderslot op “uit”, dan nog kun je het portier niet van binnenuit opendoen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.