Marco Laarhoven Geplaatst 25 Maart, 2020 Geplaatst 25 Maart, 2020 (aangepast) Hallo, ik probeer POI's te importeren via USB-stick maar de navi ziet geen geldige bestanden. De stick geformatteerd als FAT32 en de POI's met drie bestandstypen op de stick gezet. Melding is dat de navi geen geldige bestanden ziet. Iemand een idee? En kan ik extern een adressenlijst maken en die laden in de navi? Of kan dat niet? Alvast bedankt voor de tips... 25 Maart, 2020 aangepast door Marco Laarhoven Quote
KaleBikkel Geplaatst 25 Maart, 2020 Geplaatst 25 Maart, 2020 Beste Marco, Wat voor bestandsformaat gebruik je? POI kan je zowel als .gpx of .kml laden. Mij is het nog niet gelukt om een adressen lijst te importeren, als ik de bestaande adressenlijst exporteer staan er ook diverse bestanden op. heb deze nu even niet bij de hand, maar je kan dan wel je bestaande adresboek dus eerst exporteren en dan in een andere auto, of na een software update evt importeren. Weet niet of er tools zijn die bijvoorbeeld je google contacten kunnen omzetten naar "kia" contacten. Quote
Marco Laarhoven Geplaatst 26 Maart, 2020 Topic Starter Geplaatst 26 Maart, 2020 (aangepast) 11 uur geleden, KaleBikkel zei: Beste Marco, Wat voor bestandsformaat gebruik je? POI kan je zowel als .gpx of .kml laden. Mij is het nog niet gelukt om een adressen lijst te importeren, als ik de bestaande adressenlijst exporteer staan er ook diverse bestanden op. heb deze nu even niet bij de hand, maar je kan dan wel je bestaande adresboek dus eerst exporteren en dan in een andere auto, of na een software update evt importeren. Weet niet of er tools zijn die bijvoorbeeld je google contacten kunnen omzetten naar "kia" contacten. Hallo, ik heb zowel .gpx als .kml geprobeerd. Ook het verschillend formatteren van een USB-stick levert niets op. Het is me voor de kaartupdate wel gelukt, maar die POI's zijn verdwenen.. Ik hoop dat KIA een geëxporteerde adressenlijst opslaat als een bewerkbaar bestand, dan zou je kunnen invullen.. 26 Maart, 2020 aangepast door Marco Laarhoven Quote
Marco Laarhoven Geplaatst 23 Mei, 2020 Topic Starter Geplaatst 23 Mei, 2020 Niemand gebruikt de POI´s? Quote
jwv Geplaatst 23 Mei, 2020 Geplaatst 23 Mei, 2020 Bijna niemand. Het was vroeger, toen je al wel GPS had maar nog geen betaalbaar mobiel internet een leuke manier om locaties op te slaan. Nu heb je Google Maps, Waze, Apple Maps, etc etc, die je kan linken vanuit een adressen app, dus waarom tobben.. Maar het zou wel moeten werken natuurlijk.. Quote
Gerd_NL Geplaatst 24 Mei, 2020 Geplaatst 24 Mei, 2020 Ik gebruik alleen de live-POI in de AVN via iPhone-hotspot connectie. Quote
Hippe lip Geplaatst 24 Mei, 2020 Geplaatst 24 Mei, 2020 23 uur geleden, Marco Laarhoven zei: Niemand gebruikt de POI´s? Nee, ik niet in elk geval. Maar misschien mis ik iets? Niet om je tegen te spreken, maar gewoon uit nieuwsgierigheid: Waarom zou ik de moeite nemen om die in de navi van de auto te installeren, ervan uitgaande dat ik die navi gebruik en niet eentje op mijn telefoon? Quote
Marco Laarhoven Geplaatst 24 Mei, 2020 Topic Starter Geplaatst 24 Mei, 2020 Als ik mijn adressen als POI wil en kan gebruiken, hoef ik mijn telefoon niet met een snoertje te koppelen aan de NAVI. Kan ik met een simpele druk op de knop navigeren naar iemand. Best handig, vind ik.. Quote
Sigmasailor Geplaatst 25 Mei, 2020 Geplaatst 25 Mei, 2020 (aangepast) Op 23-5-2020 om 18:55, Marco Laarhoven zei: Niemand gebruikt de POI´s? Zou zomaar kunnen; ik heb de hele Kia navi nog nooit gebruikt. Met Apple Carplay heb je veel betere Apps, ik gebruik zelf Waze. Ik heb een houder (Brodit) waar ik mijn telefoon goed zichtbaar inzet. Dus ook geen gedoe met snoertjes en altijd een opgeladen telefoon. 25 Mei, 2020 aangepast door Sigmasailor 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 26 Mei, 2020 Geplaatst 26 Mei, 2020 Op 24-5-2020 om 21:47, Marco Laarhoven zei: Als ik mijn adressen als POI wil en kan gebruiken, hoef ik mijn telefoon niet met een snoertje te koppelen aan de NAVI. Kan ik met een simpele druk op de knop navigeren naar iemand. Best handig, vind ik.. De eerste keer dat ik mijn telefoon aansloot vroeg de Kia of die mijn adresboek mocht kopiëren. Dat zou de truc toch moeten doen? Quote
Gerd_NL Geplaatst 26 Mei, 2020 Geplaatst 26 Mei, 2020 1 hour ago, Hippe lip said: De eerste keer dat ik mijn telefoon aansloot vroeg de Kia of die mijn adresboek mocht kopiëren. Dat zou de truc toch moeten doen? ... dat werkt alleen voor de telefoon, niet voor de navi. Quote
Petertenboer Geplaatst 27 Mei, 2020 Geplaatst 27 Mei, 2020 Op 24-5-2020 om 21:47, Marco Laarhoven zei: Als ik mijn adressen als POI wil en kan gebruiken, hoef ik mijn telefoon niet met een snoertje te koppelen aan de NAVI. Kan ik met een simpele druk op de knop navigeren naar iemand. Best handig, vind ik.. Marco, je zou het hier nog eens kunnen proberen. Deze site converteert ook naar de bestanden van Hyundai / Kia. http://laadpaal.energiebewustzeeland.nl 1 Quote
Marco Laarhoven Geplaatst 2 Juni, 2020 Topic Starter Geplaatst 2 Juni, 2020 (aangepast) Op 27-5-2020 om 20:22, Petertenboer zei: Marco, je zou het hier nog eens kunnen proberen. Deze site converteert ook naar de bestanden van Hyundai / Kia. http://laadpaal.energiebewustzeeland.nl Ik ga kijken! Dank je.. Dit zijn laadpunten. Ik wil een eigen .kml-bestand o.i.d. importeren als POI. 2 Juni, 2020 aangepast door Marco Laarhoven Quote
Gast Geplaatst 9 Juni, 2020 Geplaatst 9 Juni, 2020 (aangepast) Bij mij werkte dit voorheen in de oude versie van het AVN systeem (STD_AVN_MID.EUR.KMC.190102.8c96d9f) prima. Ik kon .gpx bestanden importeren en daar prima naar navigeren. Ik hield met mijn handheld GPS locaties bij op vakantie, die ik dan in de Niro importeerde, om er naartoe te kunnen navigeren later. Maar sinds de update naar de laatste versie (STD_AVN_MID.EUR.KMC.191119.65ddd9e) werkt het niet meer. Het icoontje voor 'Mijn POI' is verdwenen. Plus er is geen import functie te vinden. En de positie van de bestanden bestanden op de USB stick (in een folder of op de root) leek niet uit te maken. Geen import mogelijk. Daarnaast is de USB import & export functie alleen voor het adresboek. Wat er weggeschreven wordt zijn 3 bestanden: -0.muf (bevat namen en adressen) -HI_Address_Book.kml (bevat namen en coördinaten) -HKMC_Address_Book.kml (bevat namen en coördinaten) De .kml bestanden zijn niet leesbaar door bv, Google Earth (junk foutmelding). Ik ga nog even nader uitzoeken of de bestanden door GPS converteer programma's te lezen zijn. En bij KIA navraag doen waarom de 'Mijn POI' functie is verdwenen. In de Gen5W(nieuwe generatie head units met wide screen) zijn ze nog wel zichtbaar. Heel vreemd 9 Juni, 2020 aangepast door Fumbler Quote
Marco Laarhoven Geplaatst 16 Juni, 2020 Topic Starter Geplaatst 16 Juni, 2020 OK, bedankt voor je reactie. Succes Quote
Hippe lip Geplaatst 19 Juni, 2020 Geplaatst 19 Juni, 2020 [...] Ik ga nog even nader uitzoeken of de bestanden door GPS converteer programma's te lezen zijn. En bij KIA navraag doen waarom de 'Mijn POI' functie is verdwenen. In de Gen5W(nieuwe generatie head units met wide screen) zijn ze nog wel zichtbaar. Heel vreemdIk heb vorig jaar een kopietje gemaakt van de inhoud van de SD-kaart van de auto.Zou je daarmee kunnen downgraden?Als dat zo is, dan kun je een apart kaartje maken voor trips (lange ritten, vakanties?) waarbij je die importfunctie nodig hebt. En wordt die import trouwens op dat kaartje weggeschreven of elders in het systeem? Quote
Gast Geplaatst 23 Juni, 2020 Geplaatst 23 Juni, 2020 Op 19-6-2020 om 07:24, Hippe lip zei: Ik heb vorig jaar een kopietje gemaakt van de inhoud van de SD-kaart van de auto. Zou je daarmee kunnen downgraden? Als dat zo is, dan kun je een apart kaartje maken voor trips (lange ritten, vakanties?) waarbij je die importfunctie nodig hebt. En wordt die import trouwens op dat kaartje weggeschreven of elders in het systeem? Toen de headunit de update had gekregen, werkte SD kaart met het oude kaartmateriaal niet meer. Deze is niet compatibel en bij insteken van de SD kaart met het nieuwe kaartmateriaal werkt het weer. Dus bij mijn lukt downgraden niet. Wel dank voor de goede tip! Het lijkt erop dat de import in het geheugen van de headunit wordt weggeschreven. Ik snap dus niet dat de functie van meer dan 2 tussenpunten nu verdwenen is, het gebruikt immers zeer weinig data (adres, coördinaten, maar etc. zijn maar een paar bytes). Ik vermoed dan ook dat er iets anders aan de hand is en KIA een andere reden had om deze functie te verwijderen. Of gewoon een lekker ouderwetse bug? Quote
Hippe lip Geplaatst 23 Juni, 2020 Geplaatst 23 Juni, 2020 2 minuten geleden, Fumbler zei: [...] Of gewoon een lekker ouderwetse bug? De (software)reputatie van Kia op dit gebied aanschouwende zou dat heel goed kunnen.... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.