Madox Geplaatst 18 April, 2020 Geplaatst 18 April, 2020 (aangepast) Ik heb sindskort een proceed mogen ontvangen. Maar ik merk dat er nu al redelijk snel lichte krassen ontstaan op de delen wat in hoogglans zwart zijn uitgevoerd. Zonde natuurlijk. Heeft iemand tips om deze krasjes weg te krijgen? 18 April, 2020 aangepast door Madox Quote
Bog man Geplaatst 19 April, 2020 Geplaatst 19 April, 2020 Met de hand polijsten kan redelijk goede resultaten opleveren maar het is even zoeken naar het beste polijst middel voor hoogglans plastic. Probeer het eens met een "finishing compound" polijst middel zoals van 3M. Sommige producten zoals van Farécla werken fantastisch op hoge snelheid met de machine maar creeren meer een "satin" resultaat als je het met de hand gebruikt. Eerst even proberen dus op een plaats die niet minder zichtbaar is! Een redelijk alternatief zou een "glaze" met vuller kunnen zijn, die word normaal gebruikt om swirls en lichte krassen te maskeren in de lak. Dit breng je eenvoudig aan als een wax dus misschien zou het een oplossing kunnen zijn in je onderhouds routine tot het uiteindelijk echt gepolijst moet worden. Quote
Madox Geplaatst 19 April, 2020 Topic Starter Geplaatst 19 April, 2020 Thanks voor de info. Ik had hier op het forum ook al ergens gelezen om poor boys world professional polish te gebruiken. Dit schijnt ook goed te werken. Quote
Bog man Geplaatst 20 April, 2020 Geplaatst 20 April, 2020 SSR1 is goed om lichte krassen uit plastic te polijsten. Pas op met de SSR2 dat is al bijna te grof. De Black hole glaze werkt best goed om te maskeren maar wel even beschermen met was anders is het zo verdwenen. Quote
Vince Geplaatst 21 April, 2020 Geplaatst 21 April, 2020 Op 19-4-2020 om 22:17, Madox zei: Thanks voor de info. Ik had hier op het forum ook al ergens gelezen om poor boys world professional polish te gebruiken. Dit schijnt ook goed te werken. Dit kan ik bevestigen. Heb van de week de zwarte pianolak bij de versnellingshendel behandeld. Er zaten wat hele fijne krasjes in de lak, maar die waren na een paar minuten poetsen volledig verdwenen. Het ziet er weer als nieuw uit. Wat mij betreft dus top-spul! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.