Jiro Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Ben ik verplicht om mijn Kia die ik deze week ga bestellen te laten onderhouden bij de merkdealer waar ik hem koop (dealer A), of kan ik dit zonder problemen (en zonder gedoe) laten doen bij de merkdealer in mijn stad (dealer ? Als ik ermee naar dealer B mag, moet ik hem dan aanmelden o.i.d., of gewoon binnenlopen/afspraak maken? Alvast bedankt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 volgens mij kan je gewoon bij iedere kia dealer terecht, uiteraard zal de dealer waar je hem koop je graag ook zien voor het onderhoud maar ik heb de mijne ook niet in mijn woonplaats gekocht maar wil wel het onderhoud hier laten doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mieske007 Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Ik laat mijn onderhoud verrichten door het auto bedrijf (geen merkdealer/garage) van een vriend van me. Zij hebben het nagekeken en wij blijven gewoon onze 7 jaar garantie houden als we maar netjes onze beurten laten doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbanfoto Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Ik laat mijn onderhoud verrichten door het auto bedrijf (geen merkdealer/garage) van een vriend van me. Zij hebben het nagekeken en wij blijven gewoon onze 7 jaar garantie houden als we maar netjes onze beurten laten doen. Dat is hier in België wel even anders! Een nieuwe Kia kopen is naar een Kia dealer gaan voor de onderhouden ondanks dat ze bij Auto 5 en Midas claimen dat je U fabrieksgarantie behoudt. Kia ontkent dit ondanks het een Europese wetgeving is. Maar zoals sommige wel weten is er met Kia gewoon niet te handelen, maar dat zal wel aan mij liggen! Daarom doet mijn broer voortaan mijn onderhoud en herstellingen aan de wagen. Dan weet ik teminste dat het goed wordt uitgevoerd, want mijn vertrouwen bij de Kia dealers is ver zoek en de uitvluchten die ze steeds hebben pfff.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plattie Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Geen probleem hoor, doen wij ook. Beurten op tijd is het belangrijkst (let op het afstempelen!) en dat kan bij elk Bovag bedrijf met behoudt van je garantie. Bij de dealer heb je nog de gratis wegenhulp als extra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbanfoto Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Geen probleem hoor, doen wij ook. Beurten op tijd is het belangrijkst (let op het afstempelen!) en dat kan bij elk Bovag bedrijf met behoudt van je garantie. Bij de dealer heb je nog de gratis wegenhulp als extra. Dat hebben ze ook weer slim gespeeld in België. Wegenhulp 3j en erna moet je het ieder jaar apart betalen. Betaal je 20.000€ aan een wagen en moet je na 3j nog eens wegenhulp apart betalen. Met mijn cee'd had ik 7j wegenhulp. Tzal Kia wat teveel kosten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plattie Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Volgens mij is het hier in NL zo dat de 3 jaar standaard is en dat die jaarlijks na die 3 jaar bij onderhoud door de dealer verlengd wordt. Correct me if i'm wrong. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 youre right 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plattie Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Thanks Jack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbanfoto Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Volgens mij is het hier in NL zo dat de 3 jaar standaard is en dat die jaarlijks na die 3 jaar bij onderhoud door de dealer verlengd wordt. Correct me if i'm wrong. Hier in België is het na 3j betalen voor de wegenhulp. Of je nu bij een dealer op onderhoud gaat of niet, maakt niks uit voor Kia België. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 @Urbanfoto, Ik kan me niet voorstellen dat de voorwaarden inzake Kia assist zoveel afwijken in België t.o.v. Nederland. Hoor daar graag de mening/ervaring van andere "Belgen" over. Wel is in de voorwaarden in België terug te vinden dat het afhankelijk kan zijn van het model. KIA MOTORS ASSISTANCE - 24 uur op 24 tot uw dienst KIA MOTORS ASSISTANCE biedt u een bijstandsprogramma van hoge kwaliteit aan zodat uw mobiliteit op elk ogenblik gewaarborgd blijft. Deze assistentie is geldig voor alle wagens verkocht door Kia Motors Belgium NV en geldig ingeschreven in België of het G.H.L. De dekking bedraagt, afhankelijk van het model, 3 tot 7 jaar, vanaf de datum van de eerste inschrijving. KIA MOTORS ASSISTANCE - 24 heures sur 24 à votre service KIA MOTORS ASSISTANCE vous offre une assistance de qualité qui garantit votre mobilité en toutes circonstances! Kia Motors Assistance est valable pour tous les véhicules vendus par Kia Motors Belgium SA et immatriculé en Belgique ou G.D.L. La couverture est de 3 à 7 ans dépendant du modèle à partir de la date de première mise en circulation. Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbanfoto Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 @Urbanfoto, Ik kan me niet voorstellen dat de voorwaarden inzake Kia assist zoveel afwijken in België t.o.v. Nederland. Hoor daar graag de mening/ervaring van andere "Belgen" over. Wel is in de voorwaarden in België terug te vinden dat het afhankelijk kan zijn van het model. KIA MOTORS ASSISTANCE - 24 uur op 24 tot uw dienst KIA MOTORS ASSISTANCE biedt u een bijstandsprogramma van hoge kwaliteit aan zodat uw mobiliteit op elk ogenblik gewaarborgd blijft. Deze assistentie is geldig voor alle wagens verkocht door Kia Motors Belgium NV en geldig ingeschreven in België of het G.H.L. De dekking bedraagt, afhankelijk van het model, 3 tot 7 jaar, vanaf de datum van de eerste inschrijving. KIA MOTORS ASSISTANCE - 24 heures sur 24 à votre service KIA MOTORS ASSISTANCE vous offre une assistance de qualité qui garantit votre mobilité en toutes circonstances! Kia Motors Assistance est valable pour tous les véhicules vendus par Kia Motors Belgium SA et immatriculé en Belgique ou G.D.L. La couverture est de 3 à 7 ans dépendant du modèle à partir de la date de première mise en circulation. Grtz. Specialmade Wel geloof het of niet maar voor een Rio is het 3j! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbanfoto Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 Dit staat er ook op het internet : 4. Garantie aangevuld met 3 jaar Europese reisbijstand. Wie een KIA bezit kan gedurende 7 jaar of 150.000 kilometer genieten van de fabrieksgarantie, een toegevoegde waarde wanneer de auto wordt verkocht vooraleer die termijn verstreken is.KIA Motors Belgium biedt iedere koper van een nieuwe KIA, verkocht door KIA Motors Belgium via een erkend KIA-verdeler en verkocht in België of het Groothertogdom Luxemburg vanaf 01.01.2010, een fabrieksgarantie van 7 jaar op heel de auto. Van de voorbumper tot de achterbumper, onderdelen en werkuren inbegrepen: alles is gedekt gedurende 7 jaar of 150.000 kilometer (volgens het eerst bereikte criterium, maar zonder kilometerbeperking gedurende de eerste 3 jaar), evenals een KIA Assistance reisbijstand gedurende 3 jaar.En dit staat op mijn prijsofferte indertijd van de Rio :3 jaar kia assistance Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inekepj Posted May 5, 2014 Share Posted May 5, 2014 http://www.kia.com/nl/kia-rijders/home/overzicht/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jordan Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Mijn Rio komt niet eens bij een merkdealer vandaan. De mijne heb ik bij een handelaar gekocht. Wel even een mailtje gestuurd naar Kia NL om te checken of deze wel is aangemeld. Dat was het geval dus ook voor mijn Rio geldt gewoon de 7 jaar garantie. Onderhoud laat ik door een Bovag garage doen. Doet verder niks af aan de garantie. Alleen idd letten op het stempelen van het onderhoudsboekje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fwd2005 Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Ook ik heb onlangs mijn Ceed bij dealer A gekocht (occasion) en 5 dagen later bij dealer B hier in de buurt voor een klein garantie probleem gebracht. Was van harte welkom en werd gefeliciteerd met mijn aankoop. Probleem wat ik had met een niet goed aangesloten USB aansluiting werd direct opgelost! Super. Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbanfoto Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Ook ik heb onlangs mijn Ceed bij dealer A gekocht (occasion) en 5 dagen later bij dealer B hier in de buurt voor een klein garantie probleem gebracht. Was van harte welkom en werd gefeliciteerd met mijn aankoop. Probleem wat ik had met een niet goed aangesloten USB aansluiting werd direct opgelost! Super. Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk Voor kleine prullekes zijde er idd welkom, maar kom niet af met airco problemen, of draden die door de alternator doorgedraaid zijn, een krakend dasdhboard of draden die doorgeschuurd zijn door de alternator want dan krijgen ze het al. En als je hen aanspreekt over een probleem is het 9/10 : Jij bent nu de eerste dat ons dit verteld, dan hebben wij nu nog nooit voorgehad Het verhaal gehoord bij de Cee'd en de Rio Dan zwijg ik nog maar over de leugens die de dealers vertellen tegen Kia België Ben de 2de Kia dealer nog niet vergeten wat die samen met zijn mekanieker verkondigd heeft van leugens tegen Kia België. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbanfoto Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 http://www.kia.com/nl/kia-rijders/home/overzicht/ Dat is in Nederland, ik spreek over Belgische Kia wagens. Inderdaad je hebt 7j garantie op de wagen, maar geen 7j wegenhulp. Heb het net zelfs bij men dealer gevraagd NA 3j krijg je de keus : Wegenhulp betalen voor 1j of je gaat niet in op de betaling van 1j wegenhulp en je wordt niet verder geholpen door Touring in mijn geval. Geloven jullie mij niet? Rij dan tot over de grens en rij naar een Kia dealer hier in België en vraag een offerte op voor een Kia Rio ub. En vraag hen dan ook maar of je 7j wegenhulp zal hebben, je zal het antwoord zeer snel kennen. Smart en Bigwade doe geen moeite ik lees jullie muppetschow verhaaltjes toch niet meer . Succes verder jongens met iemand anders belachelijk te maken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fwd2005 Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 @Urbanfoto, Heb net mijn eerste Kia, laat me nog even in mijn geluk geloven dat ik een verstandige keus heb gedaan en dat mijn lokale Kia dealer, die helaas niet de auto had staan die ik zocht, me toch graag blijft helpen zolang ik deze auto heb. Ik heb er in nog een wel een goed gevoel bij en blijf daar graag in geloven Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Even voor het algemene beeld voor de andere leden. Dhr. Urbanfoto heeft een zeer rijke historie w.b herrie maken met wie of wat dan ook. Hij heeft in een andere draad aangegeven dat hij klaar is met Kia. Er is hem veel plezier gewenst elders. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbanfoto Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Even voor het algemene beeld voor de andere leden. Dhr. Urbanfoto heeft een zeer rijke historie w.b herrie maken met wie of wat dan ook. Hij heeft in een andere draad aangegeven dat hij klaar is met Kia. Er is hem veel plezier gewenst elders. Wie dat het zegt he muppetshow! Ga met kermit nog wat belachelijk doen, daar ben je sterk in samen met Smartje nog zo een muppetje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sander GT Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Ach, azijnpissers zijn er helaas overal. Ik ervaar de heren Bigwade en Smart (en gelukkig ook het merendeel van de overige leden/moderatoren etc) als zeer prettig! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Sander jij gaat nu ook vast naar de negeerlijst, het begint daar al gezellig druk te worden 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Dit staat er ook op het internet : 4. Garantie aangevuld met 3 jaar Europese reisbijstand. Wie een KIA bezit kan gedurende 7 jaar of 150.000 kilometer genieten van de fabrieksgarantie, een toegevoegde waarde wanneer de auto wordt verkocht vooraleer die termijn verstreken is. KIA Motors Belgium biedt iedere koper van een nieuwe KIA, verkocht door KIA Motors Belgium via een erkend KIA-verdeler en verkocht in België of het Groothertogdom Luxemburg vanaf 01.01.2010, een fabrieksgarantie van 7 jaar op heel de auto. Van de voorbumper tot de achterbumper, onderdelen en werkuren inbegrepen: alles is gedekt gedurende 7 jaar of 150.000 kilometer (volgens het eerst bereikte criterium, maar zonder kilometerbeperking gedurende de eerste 3 jaar), evenals een KIA Assistance reisbijstand gedurende 3 jaar. En dit staat op mijn prijsofferte indertijd van de Rio : 3 jaar kia assistance Dat schrijf ik toch ook: "Wel is in de voorwaarden in België terug te vinden dat het afhankelijk kan zijn van het model". Zou dus best van toepassing kunnen zijn op een Rio in België. Daarbij komt nog dat als het op je prijsofferte staat je dit toch vanaf het begin wist. Waarom dan "klagen" ? Grtz. Specialmade 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Albert jan & Brigitte Posted May 6, 2014 Share Posted May 6, 2014 Dat schrijf ik toch ook: "Wel is in de voorwaarden in België terug te vinden dat het afhankelijk kan zijn van het model". Zou dus best van toepassing kunnen zijn op een Rio in België. Daarbij komt nog dat als het op je prijsofferte staat je dit toch vanaf het begin wist. Waarom dan "klagen" ? Grtz. Specialmade Gewoon om het klagen!!! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts