Ga naar inhoud

Airco (meur) onderhouden


Remko .me
Ga naar de oplossing Opgelost door xtra40,

Aanbevolen Berichten

Dag allemaal,

 

Al vanaf dag 1 zit ik met een muffig ruikende airco, door Kia inmiddels al 6 keer 'schoon' gemaakt, mja meer lappen vind ik zelf.. maar goed...

 

Nu blijft dit een probleem volgens mij van de Rio, maar wil nu eenmalig op eigen kosten bij een professioneel bedrijf mijn airco laten reinigen.

Nu komt het; bijna alle garages doen het.. maar dat is slechts oppervlakkig..

 

Ben benieuwd wie hier goede ervaringen heeft met het reinigen van de airco en misschien beter:

ligt dit probleem niet groter bij meer Rio's en zou Kia hier iets aan moeten doen?
Kia NL heeft zich er wel mee bemoeid, keurig overigens te woord gestaan maar ze krijgen de geur niet weg, komt na enkele dagen weer terug...

 

that_stinks.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het bovenstaande is volkomen juist. Overkomt het je toch, dan......zie hieronder!

 

Remko, je kunt dit goed zelf doen door bij Halfords aircofresh in een busje te halen en dit in de auto te plaatsen met motor aan en de ventilatie op circulatie.

Kosten ± € 10,00, werking één seizoen. Bij een professional betaal je gauw een veelvoudige hiervan, zonder dat je meurgarantie krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


klopt helemaal door dat je een slang in de kachel naar je verdampper toe brengt en die schuim je dan vol dit dood de stinkende bacterien 

dit werk vele male beter dan het reinigen met en rook machine en werkt ook langer 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmmm, hier ook maar eens naar kijken. De SPortage ruikt soms ook naar dooie hond. Ben nog wel benieuwd naar hetgeen wat Xtra40 verteld. Want ik lees daar iets anders in dan Smart.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat wat Xtra40 benoemd is wel wat anders dan de spuitbus-in-de-auto-zet-methode ben ik na wat Googlen achter. Wat Xtra40 bedoeld is dat je de verdamper reinigt met schuim. Dit mag je helaas niet zelf meer doen in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ga mijn civic hybride langsbrengen bij autohaagzeeuw voor een schuimbehandeling. ze hebben een mooie aanbieding van 29 euro. die meurt niet maar heel soms ruik je iets lichts, en van binnen is het super goed aangepakt. en ik ruik het alleen als ik de airco aanzet. maar ook als is het licht, ik zou blij zijn als het weg is en voor deze prijs kan het geen kwaad.

 

mijn rio stonk na een paar weken soms naar rotte vis wat snel weg was als je de airco aanhield. het rare is dat een paar weken daarna het weg was en nooit meer terug is gekomen. en laten we hopen dat het zo blijft. ik laat wel altijd mijn climate control aanstaan (op advies van een goede aircoboer).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Petromark Airco Cleaner Foam
Hoogwaardig actief schuimend reinigingsmiddel Bevat geen biocide en is dus veilig te gebruiken!

▲ Airco Cleaner Foam verwijdert razendsnel schimmels en sporenelementen
▲ 1 verpakking = 1 behandeling
▲ Aangename geur

Veel producten mogen niet meer gebruikt worden vanwege de CTGB-toelatingseisen. Het gebruik van producten met biocide is niet meer toegestaan. Boetes kunnen oplopen tot € 2500,- !
Bij de formulering van de Petromark Airco Cleaner Foam is hiermee al rekening gehouden: het product kan veilig gebruikt worden.

 

http://mecram.com/petromark-airco-cleaner-foam.html

 

 

en het werkt op deze manier 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste os gaatje boren in het kachelhuis vlak boven de verdamper. Hier de schuimlaag op aanbrengen en gaatje met een propje afdichten. De geur komt doordag schimmels zich nestelen op de veedamper en in het vochtige kachelhuis. Niet in de luchtkanalen erna. Dat is een lapmiddel. Werk zelf bij een kia dealer. Nooit geen klachten weer gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


die maak je er ook meteen mee schoon ja maar het is de bedoeling dat het hele systeem er schoon van word daarom moet je met die slang zo diep 

dit is de simpelste manier 

het beste is inderdaad dat gaatje boren ze doen het ook wel eens volschuimen van af de ontwaterings slang kan ook maar met het gaatje heb je er minder van nodig om er goed bij te kunnen 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...