Jump to content

Recommended Posts

Posted

Aangezien Stern Groningen geen Kia dealer meer is ben ik vanmorgen naar de kia dealer Virena in Assen geweest voor een airco check en hier kwam een lekkende vergasser uit.

Gister gebeld en kon vandaag al terecht..toppie...

Hier kreeg ik te horen dat ik de zoveelste ben die dit euvel heeft en wordt het onder garantie gemaakt.

Ik wil ook ff vermelden ik zeer vriendelijk ben geholpen en mocht mee de werkplaats in waar monteur Bart zeer uigebreid uitleg gaf omtrent de aircotest. 

Helaas zit er ongeveer 5 a 6 week levertijd op het onderdeel, maar ben allang blij dat het euvel is gevonden..

Al met al is mijn eerste kennismaking met deze dealer zeer positief.

• 2 weeks later...
Posted

UPDATE:

Net gebeld door de dealer dat het onderdeel binnen is, dus verwachte levertijd gehalveerd.

Gelijk afspraak ingepland voor komende maandag.

Mis de airco nu wel met deze temperaturen...

Posted

Gisteren is de airco gemaakt en kreeg (gratis) leenauto mee.

Mijn dank gaat uit naar KIA dealer Virena in Assen.

• Like 1
  • 10 months later...
Posted

Hallo, ook ik ben het slachtoffer van een lekkende vergasser op mijn Niro. Bij Kia Wensink in Heerenveen vriendelijk geholpen. Helaas kan ik pas op 30 juni terecht voor deze (grote) reparatie. Er zijn twee dingen mis bij dit euvel:

1- KIA heeft m.i. teveel beknibbeld op de kwaliteit van de vergasser gezien het aantal meldingen van een kapotte vergasser na ±3 á 4 jaar.

2- KIA heeft m.i. een constructiefout gemaakt door de vergasser in te bouwen ACHTER het dashboard. Nu heeft een monteur een volle dag werk om het dashboard grotendeels uit te bouwen, de vergasser te vervangen en daarna het dashboard weer terug. 

Dus nu maar hopen dat het de komende twee weken wat koeler wordt. De airco is nog niet compleet leeg, als het verschil in temperatuur (buiten vs instelling binnen in de auto) maar niet te groot is dan komt er nog wel enige koelte uit de airco. Maar moet natuurlijk wel gefikst worden. 

Posted
39 minuten geleden, zei RobertDeNiro:

Hallo, ook ik ben het slachtoffer van een lekkende vergasser op mijn Niro. Bij Kia Wensink in Heerenveen vriendelijk geholpen. Helaas kan ik pas op 30 juni terecht voor deze (grote) reparatie. Er zijn twee dingen mis bij dit euvel:

1- KIA heeft m.i. teveel beknibbeld op de kwaliteit van de vergasser gezien het aantal meldingen van een kapotte vergasser na ±3 á 4 jaar.

2- KIA heeft m.i. een constructiefout gemaakt door de vergasser in te bouwen ACHTER het dashboard. Nu heeft een monteur een volle dag werk om het dashboard grotendeels uit te bouwen, de vergasser te vervangen en daarna het dashboard weer terug. 

Dus nu maar hopen dat het de komende twee weken wat koeler wordt. De airco is nog niet compleet leeg, als het verschil in temperatuur (buiten vs instelling binnen in de auto) maar niet te groot is dan komt er nog wel enige koelte uit de airco. Maar moet natuurlijk wel gefikst worden. 

Ja heel vervelend..ik heb dit vorig jaar gehad ook een nieuwe vergasser gemonteerd op mijn hybride model 2020

• 3 weeks later...
Posted

Afgelopen vrijdag is de airco vergasser vervangen. Door Kia Wensink Heerenveen uitstekend uitgevoerd, ik kreeg de auto ook nog netjes gewassen en gezogen terug 👍. Alle kosten worden via Kia Nederland doorberekend aan de leverancier van de airco vergassers. En dat gaat om grote aantallen.....

Nu weer koel de zomer door!!