Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste @Proceed-Dennis,

bekijk en lees via onderstaande link en zie aldaar dat het zonde is geweest dergelijk spul aan te schaffen.
Vaak is het beter om je eerst goed te oriënteren en dan pas tot aan schaf over te gaan.

dit draad en dan met name het stukje van HippeLip 14 mei

• 3 maanden later...
Geplaatst

Hoi @Proceed-Dennis,

Ziet er goed uit :)

Ik had zelf ook deze opstelling in gedachte, maar dan met een achter camera.

Ben nog aan het puzzelen.

Zo te zien op de foto is de ACC(+) linksboven en de BATT(+) rechtsonder ?

Hoe heb je de stroomkabel naar onder geleid naar de zekeringkast. Over de airbag heen of heb je hem erachter gelegd?

Ik durf de bekleding van de A-stijl niet los te trekken ben bang dat de airbag klapt.   ;)

Hetzelfde verhaal voor de achter camera. Vind het best link met die airbags. 

Geplaatst

Hoi @Raimond24

Dankje :) Ja volgens mij zat het zo inderdaad, kan nog even checken voor je als je wilt. 

Via raamkant helemaal naar benenden, en aan de onderkant heb ik hem richting de deur gedaan dat die er net tussen door gaat waardoor je geen last heb van de airco, het is wat priggel werk maar met een touwtje en sate prikker kom je een heen eind.

Maar voorzichtig je deur rubber los(Let op dat je hem niet dubbel knakt) en de zwarte kap aan de zijkant van de dashboard, dan heb je daar ook mee ruimte.

Van Achter naar voren durf ik niet te zeggen hoe of wat.

Geplaatst

Hoi,

Zie het al....heb me vergist zie ik. De gele draad BATT(+) zit linksboven en de rode draad (niet op de foto te zien) ACC(+) zit rechtsonder.

Denk dat ik hem toch maar achter de airbag laat lopen. De A-stijl hoeft maar een klein beetje los. Zal van tevoren wel de - pool van de accu losmaken.

Bedankt voor je info :dup:

• Thanks 1
  • 3 jaar later...
Geplaatst
Op 22-6-2020 om 10:25, zei Proceed-Dennis:

Het inbouwen is gelukt, de dashcam zit aangesloten op de spare zekeringen en het werkt top!:-)

94023d7d-0a8a-443d-a6d9-0a00b77b089c.jpg

23df9a93-d078-4ac1-8951-c8ed4418b9f3.jpg

Zit de camera dáár de rijdhulpcamera’s danwel sensoren niet in de weg? Onderaan de plastic behuizing van de binnenspiegel zitten allemaal sleufjes. Ik weet niet of die gebruikt worden voor ‘zicht’. Ik ben echt aant dubben over waar ik de camera moet plaatsen en via waar ik de draden moet laten lopen. Het wordt sowieso met continu spanning en achter camera. Ik heb een BV dr770x aangeschaft

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb een Viofo ingebouwd met voor- en achtercamera. Er gaat dan een kabel vanaf de voorcamera helemaal naar achteren toe waar de achtercamera aan de hemel hangt.

Dit was een klusje van een half uurtje denk ik. De kabels kun je prima achter de stijlen wegkrijgen langs het dak op. Er is niets van te zien.

Ik heb 'm gewoon in een usb-poort gepropt, dat dan weer wel..

Geplaatst
Onderaan de plastic behuizing van de binnenspiegel zitten allemaal sleufjes. Ik weet niet of die gebruikt worden voor ‘zicht’.

Als die sleufjes niet "gewoon" voor koeling zijn zou daar (bij sommige uitvoeringen?) bijv. een sensor kunnen zitten tbv automatische ontwaseming.

Maar de camera's kijken door de ruit naar buiten, waarbij gewoonlijk het deel waar de camera doorheen kijkt is afgeschermd aan de binnenkant, om te voorkomen dat daar iets het zicht hindert.
  • 2 weken later...
Geplaatst
Op 19-8-2024 om 20:26, zei Murcielaygo:

Als die sleufjes niet "gewoon" voor koeling zijn zou daar (bij sommige uitvoeringen?) bijv. een sensor kunnen zitten tbv automatische ontwaseming.

Maar de camera's kijken door de ruit naar buiten, waarbij gewoonlijk het deel waar de camera doorheen kijkt is afgeschermd aan de binnenkant, om te voorkomen dat daar iets het zicht hindert.

Ik heb ‘m uiteindelijk gewoon geplaatst onder de spiegel geplaatst en aangesloten op random zekeringen… geschakelde en continu plus. Werkt als een trein! Draden weg werken was een koud kunstje. Thanks

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik sta ook op het punt een Viofo aan te schaffen.

Welke zekeringen zijn het voor het aftappen?  ik zie dat er verschillende zijn.

atc , ats , mini en micro2

• 3 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst
Op 26-11-2024 om 18:28, zei Tamegotchi:

Ik sta ook op het punt een Viofo aan te schaffen.

Welke zekeringen zijn het voor het aftappen?  ik zie dat er verschillende zijn.

atc , ats , mini en micro2

Voor de mensen die het ook willen weten. Het zijn Micro zekeringen. Dus je hebt een micro fuse tap nodig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...