Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De airco mijn Kia Sorento 3.3 V6 uit 2007 heeft het plotseling begeven.

Heb bij de garage de airo bij laten vullen, deze was bijna leeg.

Nu blijkt dat de airco compressor geen stroom krijgt, en dus niet draait en dus niet koelt.

Iemand enig idee?

Peter

Geplaatst

Wie heeft die diagnose gesteld?

Is de compressor niet vastgelopen? Of een defecte magnetische koppeling aan de compressor waardoor de compressor niet meer draait bij inschakelen? (bij de poulie)

Als het klopt dat die geen stroom krijgt dan kun je zekering en bedrading en schakelaar (laten) controleren. Dat lijkt mij niet heel spannend...

Mvg, Sander

Geplaatst
Op 29-7-2020 om 13:28, spostma85 zei:

Wie heeft die diagnose gesteld?

Is de compressor niet vastgelopen? Of een defecte magnetische koppeling aan de compressor waardoor de compressor niet meer draait bij inschakelen? (bij de poulie)

Als het klopt dat die geen stroom krijgt dan kun je zekering en bedrading en schakelaar (laten) controleren. Dat lijkt mij niet heel spannend...

Mvg, Sander

Waar zit de zekering van de compressor?

Geplaatst

De icesensor van  mijn airco schijnt kapot te zijn waardoor de compressor niet meer aanslaat,

Nu schijnt het blijkbaar een moeilijk verkrijgbaar onderdeel te zijn voor KIA.

Weet iemand waar die icsensor zit, en is  icesensor een andere naam voor temperatuursensor (of is dit weer heel wat anders)

Geplaatst
Op 31-7-2020 om 19:01, Murcielaygo zei:

Kijk eens in je zekeringkast, ik zou zoeken naar een sneeuwvlokje of "A/C".

De icesensor van  mijn airco schijnt kapot te zijn waardoor de compressor niet meer aanslaat,

Nu schijnt het blijkbaar een moeilijk verkrijgbaar onderdeel te zijn voor KIA.

Weet iemand waar die icsensor zit, en is  icesensor een andere naam voor temperatuursensor (of is dit weer heel wat anders)

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

De ice sensor schijnt in het kachelhuis te zitten, maar waar zit dat kachelhuis, heb al aardig wat gesloopt ,maar zie geen sensor zitten, of misschien zie ik het kachelhuis wel over het hoofd.

Geplaatst

Zo, ondanks dat de nieuwe ice-sensor er heel anders uitzag als de ooude, heeft  mijn garage  monteur het toch voor elkaar, de airco werkt weer.

Dank jullie wel voor alle adviezen.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...