BGFG Geplaatst 8 September, 2020 Geplaatst 8 September, 2020 2 uur geleden, Hippe lip zei: Dat lukt je alleen als je bovenop de berg geladen hebt en dan al remmend naar beneden gaat. Anders (In ons platte landje) heb je altijd meer uit die batterij getrokken dan je er op enig moment door regeneratief remmen weer in wilt stoppen, hoe vroeg je dat ook doet na 100% laden. Nee hoor. Ik krijg die melding iedere keer als ik de accu 100% geladen heb voor de eerste bochten in de wijk. Logisch, als de accu 100% vol is kan er niks meer bij... Als ik de wijk uit ben is het over, dan ben ik blijkbaar 1% kwijt. Quote
Hippe lip Geplaatst 8 September, 2020 Geplaatst 8 September, 2020 @BGFG Wel apart. Want om bij die eerste bocht te komen, heb je toch al meer energie verbruikt dan je er door remmen weer in zal stoppen. Kijkt de auto dan écht alleen naar de waarde van dat tellertje en weigert regeneratie als die nog geen procentje gezakt is? Trouwens, waarom laad je steeds naar 100%? Heb je dat echt elke dag nodig? Je weet dat je accu een stuk sneller achteruit gaat hierdoor? En dat je ‘m met 100% lading nooit lang (>12-24h) moet laten staan? 1 Quote
Marc Fellman Geplaatst 9 September, 2020 Geplaatst 9 September, 2020 Ik zelf laadt de auto meestal tot 80%, de 100% doe ik enkel als ik de volgende dag een bijzonder lange rit voor de boeg heb. Quote
BGFG Geplaatst 9 September, 2020 Geplaatst 9 September, 2020 (aangepast) 21 uur geleden, Hippe lip zei: @BGFG Wel apart. Want om bij die eerste bocht te komen, heb je toch al meer energie verbruikt dan je er door remmen weer in zal stoppen. Kijkt de auto dan écht alleen naar de waarde van dat tellertje en weigert regeneratie als die nog geen procentje gezakt is? Trouwens, waarom laad je steeds naar 100%? Heb je dat echt elke dag nodig? Je weet dat je accu een stuk sneller achteruit gaat hierdoor? En dat je ‘m met 100% lading nooit lang (>12-24h) moet laten staan? Even goed lezen maat, ik zeg iedere keer als ik laad, niet iedere dag. Laad normaal gesproken 1x per week idd tot 100%. Staat hooguit een half uur zo vol (gepland laden) en ga dan rijden. Dit is inmiddels mijn 3e EV en nooit iets gemerkt van degradatie. De eerste bochten verschijnt dan de melding “regeneratie niet mogelijk” en doet ie dat ook niet. Paar bochtjes verder wel. En in een woonwijk rijd ik niet hard, kost dus ook heel weinig energie. 9 September, 2020 aangepast door BGFG 1 Quote
Steeck03 Geplaatst 10 September, 2020 Geplaatst 10 September, 2020 Op 8-9-2020 om 17:02, Hippe lip zei: Ook met het rempedaal rem je regeneratief hoor, tenzij je hard remt. Je kunt regereratief remmen 1. met het rempedaal, 2. door het gas los te laten (bij een regen-instelling >0) en 3. met de linker flipper (vergeet ik er nog eentje?). Die zijn in principe allemaal gelijkwaardig. Dat lukt je alleen als je bovenop de berg geladen hebt en dan al remmend naar beneden gaat. Anders (In ons platte landje) heb je altijd meer uit die batterij getrokken dan je er op enig moment door regeneratief remmen weer in wilt stoppen, hoe vroeg je dat ook doet na 100% laden. Dat klopt niet. ik krijg die melding ook als ik 100% laad. 2-3 bochten en dan voel je ook direct dat het weer werkt. Quote
McDadd Geplaatst 11 September, 2020 Topic Starter Geplaatst 11 September, 2020 Mischien een heel gekke vraag, maar gaat het remlicht aan als je met de Flipper afremt? Quote
Hippe lip Geplaatst 12 September, 2020 Geplaatst 12 September, 2020 Dat hangt van de vertraging af. Er zit een sensor in de auto die de mate van vertraging meet. Als die boven een bepaalde waarde komt, dan gaan de remlichten aan. Als je je regen op stand 1 zet en het gaspedaal loslaat, dan gaat het remlicht niet aan. In stand 2 soms (zit dus op het randje) en bij stand 3 zeker. De linker flipper remt nog iets harder dan stand 3, dus dan gaat het remlicht zeker aan, tenzij je tijdens het vasthouden van die linker flipper zoveel gas bijgeeft dat de vertraging weer onder die drempelwaarde komt. Omdat je dus niet wet wanneer het remlicht aangaat ben ik van plan om een heel kleine rode led aan de binnenkant net boven de achterruit te maken, zodat ik het in de spiegel kan zien als die aangaat. Quote
McDadd Geplaatst 14 September, 2020 Topic Starter Geplaatst 14 September, 2020 Op 12-9-2020 om 11:55, Hippe lip zei: Dat hangt van de vertraging af. Er zit een sensor in de auto die de mate van vertraging meet. Als die boven een bepaalde waarde komt, dan gaan de remlichten aan. Als je je regen op stand 1 zet en het gaspedaal loslaat, dan gaat het remlicht niet aan. In stand 2 soms (zit dus op het randje) en bij stand 3 zeker. De linker flipper remt nog iets harder dan stand 3, dus dan gaat het remlicht zeker aan, tenzij je tijdens het vasthouden van die linker flipper zoveel gas bijgeeft dat de vertraging weer onder die drempelwaarde komt. Omdat je dus niet wet wanneer het remlicht aangaat ben ik van plan om een heel kleine rode led aan de binnenkant net boven de achterruit te maken, zodat ik het in de spiegel kan zien als die aangaat. Ik heb in het donker eens goed kunnen zien wanneer het remlicht aangaat. Als je op de flipper remt en wat "gas" bijgeeft om soepeler te remmen, dan is er geen remlicht, ongeacht hoe hard je remt. Dus het bijgeven van "gas" is niet echt prettig voor de automobilisten achter je. En inderdaad, zonder "gas" bijgeven wordt het remlicht geactiveerd bij remmen met de flipper. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.