Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Rem Kia e-Niro weigert bij slagboom

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gelukkig stopt ’mijn’ SCC wel voor stilstaande auto’s voor me. Een enkel keertje (irritant) ook voor een geparkeerde auto of fietsers in een bocht. Ik denk dat de radar alles recht voor de auto goed in de gaten houdt (en daarbij ook zeker rekening houdt met de snelheid van die targets), helaas ziet hij zo af en toe iets aan de zijkant aan voor een probleem. In mijn ervaring remt de SCC eerder iets te vaak dan niet.

Geplaatst
Op 6-11-2020 om 23:21, jwv zei:

Nee. Let maar eens op als je op SCC rijdt in een bocht waar een geparkeerde auto staat, daar remt ie gelukkig niet voor. Hij herkent alleen voertuigen die zelf ook een voorwaartse beweging maken. Een auto die 100% stil staat  en ie niet eerder heeft zien rijden stopt ie niet voor. Dit komt niet zo vaak voor want meestal rij je achter iemand aan die dan voor het verkeerslicht stopt. Om de auto in “domme” CC te zetten is een handeling nodig, ik gebruik die CC mode nooit.

Hoe dat bij jou werkt weet ik niet, maar bij mij zit het (gelukkig) anders.

1. Mijn SCC is intelligent genoeg om in een bocht ook met de bocht mee te kijken zodat hij idd niet remt voor een stilstaande auto in de buitenbocht (buiten mijn rijstrook). Hij reageert wél op de auto die (in die bocht) voor me rijdt. Hij kijkt echt in de richting die het stuur aangeeft.

2. Mijn auto stop wél voor een stilstaande auto. Als er voor het stoplicht al iemand stilstaat die ruim vóór me er al stond (en mijn auto die dus nog niet gezien heeft), dan remt hij daar toch echt voor. Als dat bij jou niet zo is moet je mss je garage eens vragen er naar te kijken?

Geplaatst

Zal nog eens testen dan. Dacht ook dat SCC intelligent was, maar las later ergens dat ie enkel op meebewegende auto’s werkt. Misschien dat er dan toch iets van objectherkenning via de camera in zit dat ie een auto van een bloembak kan onderscheiden? Of misschien werkt het icm de rijstrookherkenning, dat ie voor objecten op de rijstrook altijd remt.

Lastig testen wel want vaak rolt er wel een auto voor je uit.

Geplaatst (aangepast)
23 uur geleden, Hippe lip zei:

Hoe dat bij jou werkt weet ik niet, maar bij mij zit het (gelukkig) anders.

1. Mijn SCC is intelligent genoeg om in een bocht ook met de bocht mee te kijken zodat hij idd niet remt voor een stilstaande auto in de buitenbocht (buiten mijn rijstrook). Hij reageert wél op de auto die (in die bocht) voor me rijdt. Hij kijkt echt in de richting die het stuur aangeeft.

2. Mijn auto stop wél voor een stilstaande auto. Als er voor het stoplicht al iemand stilstaat die ruim vóór me er al stond (en mijn auto die dus nog niet gezien heeft), dan remt hij daar toch echt voor. Als dat bij jou niet zo is moet je mss je garage eens vragen er naar te kijken?

Dit is ook exact mijn ervaring. SCC is af en toe slimmer dan ik had verwacht.

aangepast door yvdhaak
foutje
  • 3 jaar later...
Geplaatst
Op 8-9-2020 om 23:51, zei Richard van Es:

ik had vandaag het zelfde maar dan omgekeerd. Bij de slagboom gaat de auto iedere keer op de rem. Ik moet met de hand de automatische rem uitzetten 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...