Ga naar inhoud

Gps-update waardeloos


ReneD

Aanbevolen Berichten

Recent werd mijn gps geüpdatet. Ik kan nu beter een postcode invoeren i.p.v. een adres, dat werkt beter. Alleen heb ik geen zin die telkens op te zoeken. Lange straatnamen worden tijdens het typen niet meer automatisch aangevuld, dat is onhandig. Als ik alleen een straat invoer, toont de lijst met resultaten vaak niet de gezochte straat.  En als die er wel in staat, klopt de afstand niet. Die wordt pas correct als ik de bestemming gekozen heb. Onlangs moest ik naar de Sint-Jan Berchmansstraat 16 in Diest, België. Als je je dan één letter vergist, kom je nergens. Daarom voerde ik het adres de avond ervoor al in, en reed al eventjes een paar honderd meter van de route. De volgende dag stond hij echter niet onder recente bestemmingen, kon ik weer opnieuw beginnen. Verder kent hij verdwenen rotondes e.d. niet die al jaren bestaan en los daarvan stuurt me regelmatig een totaal verkeerde kant op. Ik denk er serieus over weer te downgraden. Wat vinden anderen van de nieuwe 'handiger' gps?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk niet dat downgraden KAN... Meestal verandert er met een update wel iets aan bijv. de bootloader, waardoor oudere systemen niet meer kunnen werken.

Dat van die afstand lijkt mij normaal, dat doen Google en TomTom ook; de afstand hemelsbreed/in vogelvlucht. En pas bij selectie de daadwerkelijke afstand over de weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Overbekend : waardeloos navigatie
Ik moest vorige week op een adres zijn en werd via een voor auto’s geblokkeerd fietspad gestuurd
Dat geblokkeerde fietspad bestaat al sinds de aanleg 20 jaar geleden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is er inderdaad per update niet beter op geworden.

Men heeft er inmiddels veel functionaliteit uitgehaald. Het lijkt erop dat de ontwikkelaars het user interface wiel weer opnieuw wil uitvinden. Dit onder hun motto van: 'Beter, gelijk aan Google'.

Waarom dit geen opties zijn en door de gebruiker te kiezen instellingen, is mijn een raadsel. Waarom goede functies eruit halen en vervangen, ipv. een keuze?

Ook ontbreek elke (actuele) vorm van documentatie, zeker voor de niet-wide screen versies.

 

Ik heb er een lange lijst van gemaakt en naar mijn dealer gestuurd.

Zij konden er niets mee (verwonderde mij enigszins) en stuurde mij door naar KAI NL.

Ook deze club heb ik benaderd. Zelfde antwoord: 'Zoek het maar uit, want wij zijn afhankelijk van wat men vanuit Korea naar ons toestuurt.' De feedback loop schijnt er niet te zijn.

 

Een slechte zaak en zeer klant onvriendelijk.

Ik begrijp dat de ontwikkelaars van de nav software niets zullen veranderen als 1 van de miljoenen KIA rijders ergens om vraagt, maar ik kan mij evenwel niet voorstellen dat er niet meer dan 2 (jij en ik) klachten over zijn.

Dit werd ook een beetje bevestigd door mijn dealer, maar nogmaals: ze kunnen er niets mee.

 

Ik ben de volgende stap aan het zetten: contact gegevens zien te achterhalen van het team in Korea wat verantwoordelijk is voor deze software.

Ik vermoed dat het een losstaand OEM bedrijf is wat ook voor Hyundai en andere fabrikanten programmeert.

 

Wie weet een group-action voor meer daadkracht?

 

19 uur geleden, zei ReneD:

Recent werd mijn gps geüpdatet. Ik kan nu beter een postcode invoeren i.p.v. een adres, dat werkt beter. Alleen heb ik geen zin die telkens op te zoeken. Lange straatnamen worden tijdens het typen niet meer automatisch aangevuld, dat is onhandig. Als ik alleen een straat invoer, toont de lijst met resultaten vaak niet de gezochte straat.  En als die er wel in staat, klopt de afstand niet. Die wordt pas correct als ik de bestemming gekozen heb. Onlangs moest ik naar de Sint-Jan Berchmansstraat 16 in Diest, België. Als je je dan één letter vergist, kom je nergens. Daarom voerde ik het adres de avond ervoor al in, en reed al eventjes een paar honderd meter van de route. De volgende dag stond hij echter niet onder recente bestemmingen, kon ik weer opnieuw beginnen. Verder kent hij verdwenen rotondes e.d. niet die al jaren bestaan en los daarvan stuurt me regelmatig een totaal verkeerde kant op. Ik denk er serieus over weer te downgraden. Wat vinden anderen van de nieuwe 'handiger' gps?

 

aangepast door Fumbler
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 29-11-2021 om 10:49, zei Fumbler:

Ik ben de volgende stap aan het zetten: contact gegevens zien te achterhalen van het team in Korea wat verantwoordelijk is voor deze software.

Zit in Duitsland. Volgens mij is deze club ook verantwoordelijk voor de navigatie-software.

 

Kia UVO.png

aangepast door Flying_Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 28-11-2021 om 15:07, zei ReneD:

Recent werd mijn gps geüpdatet. Ik kan nu beter een postcode invoeren i.p.v. een adres, dat werkt beter. Alleen heb ik geen zin die telkens op te zoeken. Lange straatnamen worden tijdens het typen niet meer automatisch aangevuld, dat is onhandig. Als ik alleen een straat invoer, toont de lijst met resultaten vaak niet de gezochte straat.  En als die er wel in staat, klopt de afstand niet. Die wordt pas correct als ik de bestemming gekozen heb. Onlangs moest ik naar de Sint-Jan Berchmansstraat 16 in Diest, België. Als je je dan één letter vergist, kom je nergens. Daarom voerde ik het adres de avond ervoor al in, en reed al eventjes een paar honderd meter van de route. De volgende dag stond hij echter niet onder recente bestemmingen, kon ik weer opnieuw beginnen. Verder kent hij verdwenen rotondes e.d. niet die al jaren bestaan en los daarvan stuurt me regelmatig een totaal verkeerde kant op. Ik denk er serieus over weer te downgraden. Wat vinden anderen van de nieuwe 'handiger' gps?

Misschien is het ook wennen en uitproberen. Als ik berchmanss 16 intyp en dan op ok druk is dat genoeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 4-12-2021 om 13:17, zei SMITHEN69:

kik vind het ook waar de loos eert zocht ik het land op daar na de postcode wei waren af gelopen week in winterberg bij hotel bilstein dan moet je de plaats het huis nimmer de land Cres en Duitsland in vullen

Als ik bilstein en dan ok intyp is dat genoeg. Werkt super vind ik

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 5-12-2021 om 16:06, zei Flying_Dutchman:

Zit in Duitsland. Volgens mij is deze club ook verantwoordelijk voor de navigatie-software.

 

Kia UVO.png

Dank! Ik ga ze contacten.

Want de update van deze maand zit erin: weer functies verdwenen (Snelste en kortste route heet nu ineens route en alternatief. Maar waar wat in te stellen? En de route die ik gisteren nog reed als kortste route is nu een heel andere en veel langere route, inclusief het alternatief...) en zoeken naar adressen is nog omslachtiger. Mis 1 letter in de straatnaam en je kan opnieuw beginnen. Intelligent, laat staan KI en machine learning: NUL. 

Het kan best zijn dat je er aan moet wennen, maar het is echt dramatisch slecht wat er telkenmale aan updates uitgebracht wordt. Nagenoeg ELK navigatie systeem heeft een betere adres invoer en opties voor het soort route dat je wilt rijden. En elke keer weer opnieuw alle schermen door elkaar gooien en de user dwingen onzinnige interfacing te gebruiken zonder keuze of alternatieven.

 

Enfin, ik ga contact opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 12/11/2021 at 4:09 PM, Fumbler said:

Dank! Ik ga ze contacten.

Want de update van deze maand zit erin: weer functies verdwenen (Snelste en kortste route heet nu ineens route en alternatief. Maar waar wat in te stellen? En de route die ik gisteren nog reed als kortste route is nu een heel andere en veel langere route, inclusief het alternatief...) en zoeken naar adressen is nog omslachtiger. Mis 1 letter in de straatnaam en je kan opnieuw beginnen. Intelligent, laat staan KI en machine learning: NUL. 

Het kan best zijn dat je er aan moet wennen, maar het is echt dramatisch slecht wat er telkenmale aan updates uitgebracht wordt. Nagenoeg ELK navigatie systeem heeft een betere adres invoer en opties voor het soort route dat je wilt rijden. En elke keer weer opnieuw alle schermen door elkaar gooien en de user dwingen onzinnige interfacing te gebruiken zonder keuze of alternatieven.

 

Enfin, ik ga contact opnemen.

Helemaal mee eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 11/29/2021 at 10:49 AM, Fumbler said:

Het is er inderdaad per update niet beter op geworden.

Men heeft er inmiddels veel functionaliteit uitgehaald. Het lijkt erop dat de ontwikkelaars het user interface wiel weer opnieuw wil uitvinden. Dit onder hun motto van: 'Beter, gelijk aan Google'.

Waarom dit geen opties zijn en door de gebruiker te kiezen instellingen, is mijn een raadsel. Waarom goede functies eruit halen en vervangen, ipv. een keuze?

Ook ontbreek elke (actuele) vorm van documentatie, zeker voor de niet-wide screen versies.

 

Ik heb er een lange lijst van gemaakt en naar mijn dealer gestuurd.

Zij konden er niets mee (verwonderde mij enigszins) en stuurde mij door naar KAI NL.

Ook deze club heb ik benaderd. Zelfde antwoord: 'Zoek het maar uit, want wij zijn afhankelijk van wat men vanuit Korea naar ons toestuurt.' De feedback loop schijnt er niet te zijn.

 

Een slechte zaak en zeer klant onvriendelijk.

Ik begrijp dat de ontwikkelaars van de nav software niets zullen veranderen als 1 van de miljoenen KIA rijders ergens om vraagt, maar ik kan mij evenwel niet voorstellen dat er niet meer dan 2 (jij en ik) klachten over zijn.

Dit werd ook een beetje bevestigd door mijn dealer, maar nogmaals: ze kunnen er niets mee.

 

Ik ben de volgende stap aan het zetten: contact gegevens zien te achterhalen van het team in Korea wat verantwoordelijk is voor deze software.

Ik vermoed dat het een losstaand OEM bedrijf is wat ook voor Hyundai en andere fabrikanten programmeert.

 

Wie weet een group-action voor meer daadkracht?

 

 

Ik schreef Kia Nederland ook. Ze vertelden dat er inderdaad veel klachten over de navigatie-update zijn, maar ook dat ze bang waren dat Kia internationaal er niet veel aan gaat doen, tenzij er ook veel kritiek uit andere landen komt. Ik heb teruggeschreven dat ik er bij mijn volgende aankoop serieus ga kijken naar een ander merk met échte navigatiesoftware. Vanochtend een adres ingevoerd, dat zou volgens het keuzelijstje 20 km rijden zijn. Nadat ik die keuze maakte, werd het 25 km. Niet zo'n ramp, maar als je van tevoren even naar het lijstje kijkt voor een verre bestemming en het blijkt de volgende dag een half uur langer rijden te zijn, is dat erg vervelend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, zei ReneD:

Vanochtend een adres ingevoerd, dat zou volgens het keuzelijstje 20 km rijden zijn. Nadat ik die keuze maakte, werd het 25 km. Niet zo'n ramp, maar als je van tevoren even naar het lijstje kijkt voor een verre bestemming en het blijkt de volgende dag een half uur langer rijden te zijn, is dat erg vervelend. 

Tja, in allereerste instantie geeft je navi een 'hemelsbreed' afstand, daarna zal 'ie 'kijken' wat er op die route aan problemen/files/werkzaamheden zijn, en daarop de route aanpassen.

Als jij, naar een verre bestemming, niet een uurtje extra inplant voor 'onvoorziene omstandigheden' zul je vast vaak te laat komen of moeten bellen dat je wat later zult zijn.

Overigens, dat bericht hierboven is alleen een citaat van een bericht van 28 november zonder enige eigen tekst............wat is het nut van zo'n post?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...