Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wie weet er een lijstje te vinden van Spraak Commando's? Er moet heel veel mogelijk zijn, zoals de ganse airco/temp bedienen e.d. Maar ik heb geen idee welke commando's of worden/termen gebruikt moeten worden..
Kan ook nergens een lijstje vinden.

Iemand meer ervaring hierin?  

Posted

Voor mezelf een verkorte lijst gemaakt (zo wat makkelijker te onthouden 🤭)

Telefooncommando's

Bel <Naam> U kunt direct bellen naar (naam) in de gedownloade mobiele telefooncontacten.

Bijv.) “Bel John Smith”  Bel <Naam> mobiel, <Naam> op kantoor, <Naam > thuis

Radio commando's

Bediening

● Radio (Radio die recent werd beluisterd op FM, AM of DAB, wordt aangezet).

● DAB(Indien ermee uitgerust)/FM

Mediacommando's

Bediening

● Muziek (dit speelt een bestand af van media die recent gebruikt werden).

● USB (dit speelt of toont een bestand van de USB die op dat moment verbonden is).

Afspelen, Pauzeren, Shuffle (uit), Herhalen

● Bluetooth audio

Commando voor navigatie

Bediening

● Zoek adres, Vind POI, Vind <Categorie>

● Kaart (gaat naar de actuele positie op de navigatiekaart)

● Voorgaande bestemmingen

● Verkeersinformatie

● Ga naar huis

• Thanks 1
Posted

Ik meen dat de dealer ook zei dat je de temperatuur en climate control kunt inspreken, maar dit vind ik nergens terug nog.

Posted

Is er geen "hulp" functie?
Zowel mijn losse TomTom als mijn (puur audio) systeem in mijn Picanto TA kunnen laten zien en/of horen welke functies allemaal mogelijk zijn.

• 1 year later...
Posted

Weet iemand hoe ik via spraakmenu radiozenders kan kiezen. Als ik bv het commando radio --- NPO2 inspreek. Krijg ik de melding functie niet beschikbaar. Moet nu telkens via het infoscherm scrollen naar de radio en dan pas kan ik een zender kiezen. Als ik het met de menu-knop op het stuur dit probeer moet wel door tientallen zenders scrollen. Dit moet toch simpeler kunnen.

Posted
4 uur geleden, zei JohnnyBGoode:

Weet iemand hoe ik via spraakmenu radiozenders kan kiezen. Als ik bv het commando radio --- NPO2 inspreek. Krijg ik de melding functie niet beschikbaar. Moet nu telkens via het infoscherm scrollen naar de radio en dan pas kan ik een zender kiezen. Als ik het met de menu-knop op het stuur dit probeer moet wel door tientallen zenders scrollen. Dit moet toch simpeler kunnen.

Durf zo niet te zeggen of die spraakherkenning werkt met alle radiozenders, alleen de laatst beluisterde zender dacht ik.  Je kunt wel instellen dat je met de stuurbediening alleen door de favoriete radiozenders scrolt.  Dat scheelt al een stuk tenzij je ook tientallen favorieten hebt natuurlijk🤭

Posted
4 uur geleden, zei Henri497:

Durf zo niet te zeggen of die spraakherkenning werkt met alle radiozenders, alleen de laatst beluisterde zender dacht ik.  Je kunt wel instellen dat je met de stuurbediening alleen door de favoriete radiozenders scrolt.  Dat scheelt al een stuk tenzij je ook tientallen favorieten hebt natuurlijk🤭

Goeie tip, ga er zo snel mogelijk mee aan de slag

Posted

Geen idee of je er wat aan hebt, maar bij mijn Picanto kan ik via spraakbediening iets van "radio positie 4" zeggen om de 4e voorkeuze te selecteren.
Wat ik precies moet zeggen weet ik even niet, omdat ik het niet gebruik, maar ik heb dit achterhaald door de spraakbediening om hulp te vragen met "help".

Posted
Op 29-1-2024 om 12:12, zei JohnnyBGoode:

Heb het nog even uitgeprobeerd maar volgens mij kan je met het spraakmenu alleen schakelen tussen radio-USB-Aux en natuurgeluiden. Als je "radio afstemmen" inspreekt  komt hij op de laatste beluisterde radiozender terecht.
Je kunt wel een specifieke zender inspreken en dan komt er ook heel braaf  radio 2, 538, Veronica of whatever op de display te staan maar je komt toch gewoon op de laatst beluisterde zender terecht.
Toch maar even een paar favorieten onder de stuurbediening zetten dan.