Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

EAB foutmelding

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zojuist kreeg ik onderweg de melding AEB uitgeschakeld - radar geblokkeerd
Kan dat komen door sneeuw wat op de radar zat ?
Thuis gekomen auto uitgezet en de radar schoongeveegd, weer gestart en geen melding op het dashbord dus zal wel niets ernstig zijn maar vind het wel snel met een beetje sneeuw

spacer.png

Geplaatst

Melding is idd van "vervuilde" radar  Ook enkele malen meegemaakt :smileys-car-driving-896549:.

• Like 1
Geplaatst

Vermoeden had ik al maar vond het wel vreemd, een klein waasje sneeuw er op en dan gelijk een foutmelding.
Denk er maar een ruitenwisser op te maken 😁

Geplaatst

AEB staat voor Automatic Emergency Breaking. De voorziening die kop/staartaanrijdingen of botsing met een plots overstekend persoon kan voorkomen. 

• Like 1
Geplaatst

Dat was mij bekend maar ik had dit nog nooit gehad en nu met en beetje sneeuw deze melding en het uitschakelen van de AEB, beetje overdreven beveiligt vind ik
Ooit eens meegemaakt met een Nefit CV ketel, er zat een hondenhaar in de lucht aanzuigsproeier en ketel viel in storing dus geen verwarming en geen warm water meer.
Maar hoe doen ze het dan in Zweden haha dan staat de AEB meer uit dan aan denk ik dan

Geplaatst

Vervelend van die hondenhaar, maar het lijkt me toch beter dat je in de kou zit, dan dat je huis ontploft door een gaswolk of een CO-vergiftiging op te lopen.

Ik denk dat een hoop mensen vergeten waar de tweede A in ADAS voor staat. Het is een ASSISTENT, rijden doe je nog altijd zelf, blind vertrouwen op die systemen kan niet, kijk maar hoeveel zogenaamd "zelfrijdende" Tesla's er nog ongelukken maken...

Geplaatst

Daarnaast, wanneer we zouden willen dat het systeem altijd zou werken zouden de auto's nog duurder worden. Waarom zijn vliegtuigen zo duur? Bijna alles is 3 dubbel uitgevoerd en jaren lang getest en moet onder alle omstandigheden werken.

• Like 2
Geplaatst

Ieder zo z´n mening en dat is prima, ik weet nu wat de melding veroorzaakt en dat het geen probleem is.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...