Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Levertijd Niro HEV

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

31 oktober 2022 besteld Niro HEV Interstellar grey met vaste trekhaak. Vandaag donderdag 21 juni 2023 opgehaald, bijn 8 maand. Eerste rijinpressie heel fijn.

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 26-1-2023 om 17:44, zei BertV:

Ik heb de kleur Steel Grey besteld en daar wacht ik dus zo lang op.

Ik hem de zelfde kleur besteld op 26 januari levertijd zou volgens de dealer rond 4 a 5 maanden zijn. Tot op de dag van vandaag geen auto, dealer kon ook niets zeggen wanneer dan wel. 

Geplaatst

Ik heb die van mij op 8 Mei gekregen en dat is het wachten van 7 maanden echt waard geweest. Inmiddels heeft de auto een lange vakantie in de Alpen achter de rug en dat is prima bevallen. Aanvankelijk vond ik de tankinhoud wat klein, maar die vrees is helemaal weg. Het verbruik ligt bij mij op 1 op 25 en soms nog zuiniger. Ik rijd vanuit Zuid Limburg op 1 tank  gemakkelijk tot in Noord Italie. De auto is stil, stuurt heel fijn en de stoelen zijn uitstekend.  De rijhulpjes die tegenwoordig in vrijwel elke auto zitten vind ik wel irritant,  maar zijn uit te zetten.

Een kleine misser vind ik het gedrag in de ecostand bij lange afdalingen in de bergen. Zodra de accu vol is dan remt de auto helemaal niet meer af en dan kun je twee dingen doen. Ten eerste kun je de remmen oproken, maar beter is dan de auto in sportstand zetten en met de stuurflippers schakelen. In de sportstand wordt dan de brandstofmoter niet uitgeschakeld. Zo staat het ook in het instructieboekje.  Persoonlijk vind ik dat de software dit had moeten regelen, zoals dat ook bij de bekende ZF automaten gebeurt. Nu ik daar aan gewend ben is het voor mij geen probleem meer. Twee foutjes van de dealer, de olie stond bij aflevering net boven minimum en de banden stonden qua druk nog in de transportstand nl. 3.2 bar. Dat heb ik dan maar meteen zelf opgelost.

Al met al zou ik niet weten welke auto meer value for money te bieden heeft.

Geplaatst

Ik heb mijn Kia Niro HEV kleur Steel Gray  begin januari besteld. Tot op heden geheel geen reactie mogen ontvangen van de dealer. Gebeld en konden mij geen datum geven, ik moest nog maar even geduld hebben.  

Geplaatst

ik weet niet of het zin heeft om nog een niro aan deze lange lijst wachtenden toe te voegen. Maar doe het toch. Eind mei van 2023 een niro hev dpl in steel grey besteld. Volgens de dealer kon de levertijd wel meer dan een jaar zijn; maar eerdere levering kon ook zo maar het geval zijn. Daar heb je dus weinig aan.

Heb ook ergens gelezen dat KIA wilde proberen om nog dit jaar de achterstanden in levering weg te werken. Misschien levert dat nog iets op.

Geplaatst
11 hours ago, Nico de Jong said:

ik weet niet of het zin heeft om nog een niro aan deze lange lijst wachtenden toe te voegen. Maar doe het toch. Eind mei van 2023 een niro hev dpl in steel grey besteld. Volgens de dealer kon de levertijd wel meer dan een jaar zijn; maar eerdere levering kon ook zo maar het geval zijn. Daar heb je dus weinig aan.

Heb ook ergens gelezen dat KIA wilde proberen om nog dit jaar de achterstanden in levering weg te werken. Misschien levert dat nog iets op.

blijft goed om dat hier te delen  Ook eventuele verrassingen mbt levering hier delen helpt om een goed beeld te krijgen voor de eigen levering. 

Geplaatst

Februari 2023 besteld (HEV zwart) indicatie destijds was 9 maanden. zojuist gehoord dat dit is opgelopen naar 11 maanden. Uiteraard hoopte de dealer dat dit misschien nog terug zou lopen

Geplaatst
2 hours ago, Ruudf said:

Februari 2023 besteld (HEV zwart) indicatie destijds was 9 maanden. zojuist gehoord dat dit is opgelopen naar 11 maanden. Uiteraard hoopte de dealer dat dit misschien nog terug zou lopen

HEV zwart in welke uitvoering? (comfort/DL/DLP of executive)?

Geplaatst

Ik heb mijn Niro PHEV DLP half januari laten bestellen (leaseauto). Vorige week bij de dealer navraag gedaan of de beloofde week 35 nog haalbaar was... Dus niet. Auto is nog niet geproduceerd en daarnaast duurt het 6 tot 8 weken voor de overtocht van Korea naar Nederland, aldus de dealer. Hij heeft regelmatig contact met de importeur maar die reageren alleen met "Nog niets bekend".

Aan de andere kant vertelde hij ook dat hij Niro's had in mei besteld en die volgende maand al binnenkomen. Vanuit de fabriek is er dus geen plan(ning) op te trekken.

Ik stap overigens over van Peugeot 308SW naar de Kia Niro.

Geplaatst (aangepast)

Ik heb half februari een Niro EV DPL in de kleur Interstellar Grey besteld via een leasemaatschappij.

Verwachte leverdatum is 14 maart 2024 😭

In oktober 2023 gaat mijn huidige Skoda Kodiaq na 6 trouwe dienstjaren terug naar de leasemaatschappij. Ik hoop dat Kia die levertijden een beetje op orde krijgt.

aangepast door j l
Geplaatst

Er komen veel RoRo schepen van Korea. Als de levertijd 9 maanden zou zijn, zou mijn in oktober bestelde auto hier op kunnen staan. Mijn dealer beweert, dat het pas bekend is of mijn bestelde auto er bij is, als deze op de kade van Antwerpen staat.........

We wachten maar af. Mijn inmiddels 9 jaar oude Peugeot rijdt ook nog goed...

image.thumb.png.e5a40f4a35395ed70d80ddea9ab64586.png

Geplaatst
23 hours ago, CoenT said:

Er komen veel RoRo schepen van Korea. Als de levertijd 9 maanden zou zijn, zou mijn in oktober bestelde auto hier op kunnen staan. Mijn dealer beweert, dat het pas bekend is of mijn bestelde auto er bij is, als deze op de kade van Antwerpen staat.........

We wachten maar af. Mijn inmiddels 9 jaar oude Peugeot rijdt ook nog goed...

image.thumb.png.e5a40f4a35395ed70d80ddea9ab64586.png

Jouw dealer lijkt niet helemaal het juiste verhaal te vertellen.
Op het moment dat een auto geproduceerd is en op de kade in Korea staat heeft dat voertuig een VIN (Vehicle Identification Number).
In het systeem wordt jouw order gekoppeld aan die VIN. 

Op het moment dat er nog geen VIN is het dealersysteem bekend is, is de auto dus nog niet geproduceerd en staat dus zeker nog niet op de boot.  Hoop dat ik je verwachtingen hiermee niet teveel in negatieve zin beinvloed.

Vraag aan je dealer dus vooral of jouw order al een VIN in zijn systeem heeft. Dan pas kan je enigzins inschatten hoe lang de levering nog gaat duren (Plus minus 6-8 weken vanaf laden op de boot)

Geplaatst (aangepast)

Hi allen,

Ter info voor anderen: Niro Hybrid Launch Edition / Executive (Cityscape Green) besteld eind januari 2023.
Zojuist contact met de dealer gehad die aangaf dat er een VIN nummer is en de auto al op transport naar NL staat.

Ze verwachten in september te kunnen leveren.  9 maanden levertijd waar aanvankelijk 7-8 voorspeld was.

aangepast door johnwick3117
Geplaatst

Via de leasemaatschappij op 28 november een Niro HEV DynamicPlusLine (zwart) besteld. Vandaag heeft de dealer me gebeld voor een aflever afspraak: 25 augustus a.s.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Eerder gemeld dat mijn bestelde auto nog geen vinnummer heeft, dus nog niet onderweg is 😞 Nu lees ik net op het www dat er een prijsverhoging van € 1500,- op komst is, weet iemand hier iets meer van en kan de dealer die dan doorrekenen?

Geplaatst (aangepast)
12 hours ago, Herman deWalt said:

Eerder gemeld dat mijn bestelde auto nog geen vinnummer heeft, dus nog niet onderweg is 😞 Nu lees ik net op het www dat er een prijsverhoging van € 1500,- op komst is, weet iemand hier iets meer van en kan de dealer die dan doorrekenen?

Ik zie zelf niet de verhoging van 1500. Voor een HEV DLP versie zie ik wel een 500 euro verhoging, Maar mogelijk heb jij het over een ander model/versie.

Is deze prijsverhoging het gevolg van een verhoging van KIA zelf of van de overheid?

Als het van de overheid is, dan kan het in ieder geval

Als het vanuit KIA is,  dan kan het gezien de BOVAG voorwaarden ook maar ik heb zelf expliciet dit in mijn koopcontract uit laten sluiten.

Daarbij gaf mijn dealer wel aan dat dit de standaard policy is vanuit KIA Nederland.

Het beste is om, in geval van een verhoging vanuit KIA, gewoon in overleg te gaan met je dealer.

PS: ik heb overigens ook nog bedongen dat bij  verhoging vanuit de overheid,  die leiden tot een hogere aanschafprijs van > 1000 euro, ik kosteloos alsnog van de koop mag afzien.

Of ik daar dan gebruik van wil maken moet dan maar blijken. Immers die maatregel geldt dan ook voor elke andere auto die ik dan alsnog wil aanschaffen.  Maar het is goed om opties te hebben denk ik altijd maar.

aangepast door Fred K
Geplaatst (aangepast)
52 minuten geleden, zei Fred K:

Ik zie zelf niet de verhoging van 1500. Voor een HEV DLP versie zie ik wel een 500 euro verhoging, Maar mogelijk heb jij het over een ander model/versie.

Is deze prijsverhoging het gevolg van een verhoging van KIA zelf of van de overheid?

Als het van de overheid is, dan kan het in ieder geval

Als het vanuit KIA is,  dan kan het gezien de BOVAG voorwaarden ook maar ik heb zelf expliciet dit in mijn koopcontract uit laten sluiten.

Daarbij gaf mijn dealer wel aan dat dit de standaard policy is vanuit KIA Nederland.

Het beste is om, in geval van een verhoging vanuit KIA, gewoon in overleg te gaan met je dealer.

PS: ik heb overigens ook nog bedongen dat bij  verhoging vanuit de overheid,  die leiden tot een hogere aanschafprijs van > 1000 euro, ik kosteloos alsnog van de koop mag afzien.

Of ik daar dan gebruik van wil maken moet dan maar blijken. Immers die maatregel geldt dan ook voor elke andere auto die ik dan alsnog wil aanschaffen.  Maar het is goed om opties te hebben denk ik altijd maar.

Dank voor je reactie, had dit gelezen op volgende site

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kia-niro-hybrid-en-plug-in-hybrid-duurder-maar-meer-uitrusting-voor-hybride-instapper/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Nu ik het wat beter lees zie ik dat het om de ComfortLine gaat, ik heb de DynamicPlusLine dus idd een verhoging van € 500 in mijn geval. Hoop dat kopers die al lang aan het wachten zijn dit bespaard gaat blijven ;-)

Voor nu nog maar wachten tot ie geleverd wordt.

aangepast door Herman deWalt
Geplaatst
8 minutes ago, Herman deWalt said:

Dank voor je reactie, had dit gelezen op volgende site

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kia-niro-hybrid-en-plug-in-hybrid-duurder-maar-meer-uitrusting-voor-hybride-instapper/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Nu ik het wat beter lees zie ik dat het om de ComfortLine gaat, ik heb de DynamicPlusLine dus idd een verhoging van € 500 in mijn geval. Hoop dat kopers die al lang aan het wachten zijn dit bespaard gaat blijven ;-)

Inderdaad de 1500 is alleen voor de comfortline maar die krijgt daar wel additionele uitrusting voor terug.
De 500 euro op de DL en DLP is volgens mij een ordinaire prijsverhoging. 
Ik zie niet dat we daar ook extra uitrusting voor krijgen.

Anyway, dit is verhoging vanuit KIA dus die krijg ik in ieder geval niet voor mijn kiezen.   :-)

• 3 weken later...
Geplaatst

Is er eigenlijk iemand die recentelijk over levertijden contact gehad heeft met de importeur?

Al die auto's met verschillende levertijden. Dat kan je toch niet meer volgen. Heb het zelf wel eens geprobeerd maar die blijven stug naar de importeur verwijzen. Er zal toch iets van een planning bestaan of een plan om achterstanden weg te werken?

Geplaatst

Heb vorige week maandag bericht gehad dat mijn KIA HEV Dynamicplusline, kleur Clear White, is gearriveerd bij de dealer. 23 augustus wordt deze bij mij afgeleverd. Besteld begin 21 oktober 2022.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...