MarcelE Geplaatst 12 Oktober, 2023 Geplaatst 12 Oktober, 2023 1 uur terug, zei Nico de Jong: Welke LM heb jij? Hiltermann Lease Quote
Kadek Geplaatst 23 Oktober, 2023 Geplaatst 23 Oktober, 2023 (aangepast) Afgelopen zaterdag bericht gehad dat onze half december 2022 bestelde auto op de boot staat.Het is Nero hybride plus ,instal grey. De auto zou dan half december of vroeger hier in Nederland zijn. Verkoper adviseert om deze in Januari af te leveren. 23 Oktober, 2023 aangepast door Kadek Quote
Fred K Geplaatst 25 Oktober, 2023 Geplaatst 25 Oktober, 2023 On 10/23/2023 at 7:04 PM, Kadek said: Afgelopen zaterdag bericht gehad dat onze half december 2022 bestelde auto op de boot staat.Het is Nero hybride plus ,instal grey. De auto zou dan half december of vroeger hier in Nederland zijn. Verkoper adviseert om deze in Januari af te leveren. Goed advies van je dealer. Afleveren in december betekent kenteken op 2023 en in januari op 2024. Kan je bij inruil tzt net wat schelen. Wel even goed afstemmen met je dealer dat er per januari niet plotseling wettelijke verhogingen van toepassing zijn. (Volgens mij niet maar beter safe than sorry) Quote
SMITHEN69 Geplaatst 25 Oktober, 2023 Geplaatst 25 Oktober, 2023 BESTELT DRIE MAART 2023 VER WACHTE LEVERING 16 JANUARI 2024 KIA NIRO DIJNAMIC PLUS MINERAAL BLU Quote
SMITHEN69 Geplaatst 25 Oktober, 2023 Geplaatst 25 Oktober, 2023 EEN JAAR LEVER TIJD KIA DIJNAMIC PLUS MINERAAL BLU BESTELT 3 MAART 2023 LEVERTIJD 2024 Quote
Wilmar Geplaatst 25 Oktober, 2023 Geplaatst 25 Oktober, 2023 Op 23-10-2023 om 19:04, zei Kadek: Afgelopen zaterdag bericht gehad dat onze half december 2022 bestelde auto op de boot staat.Het is Nero hybride plus ,instal grey. De auto zou dan half december of vroeger hier in Nederland zijn. Verkoper adviseert om deze in Januari af te leveren. Mijn dealer kwam met dit verhaal: https://www.anwb.nl/experts/auto/4/175/bpm-verhoging-per-2023.-in-december-of-januari-laten-afleveren# Zou dit wel checken bij je dealer, want dan scheelt het je wel honderden euro's BPM, maar heb je wel een auto op Jan 2024 staan. Kortom tarief BPM december en kenteken in januari, wat weer goed is voor de inruil. Quote
Fred K Geplaatst 26 Oktober, 2023 Geplaatst 26 Oktober, 2023 11 hours ago, Wilmar said: Mijn dealer kwam met dit verhaal: https://www.anwb.nl/experts/auto/4/175/bpm-verhoging-per-2023.-in-december-of-januari-laten-afleveren# Zou dit wel checken bij je dealer, want dan scheelt het je wel honderden euro's BPM, maar heb je wel een auto op Jan 2024 staan. Kortom tarief BPM december en kenteken in januari, wat weer goed is voor de inruil. Dit betrof wel verhoging per 1/1/2023. Voor zover ik nu kan zien gaat de BPM pas weer op 1/1/2025 omhoog en dus geen BPM verhoging op 1/1/2024. Maar altijd goed om dit even met je dealer te checken (heb ik ook maar even gedaan want die van mij komt mogelijk ook in december aan maar levering in januari) Quote
Fred K Geplaatst 30 Oktober, 2023 Geplaatst 30 Oktober, 2023 On 10/26/2023 at 9:04 AM, Fred K said: Dit betrof wel verhoging per 1/1/2023. Voor zover ik nu kan zien gaat de BPM pas weer op 1/1/2025 omhoog en dus geen BPM verhoging op 1/1/2024. Maar altijd goed om dit even met je dealer te checken (heb ik ook maar even gedaan want die van mij komt mogelijk ook in december aan maar levering in januari) Van mijn dealer gehoord dat er ook per 1/1/2024 een BPM verhoging aan zit te komen van tussen de 350-550. Mijn auto lijkt niet meer dit jaar aan te komen dus die verhoging gaat op mij van toepassing zijn maar als je dit dus kan voorkomen dan is dat leuk meegenomen Quote
AndyE Geplaatst 3 November, 2023 Geplaatst 3 November, 2023 Eerder heb ik mij gemeld op dit forum. Ik zou mezelf melden als ik mijn Kia in ontvangst mag nemen. Het is niet de afgesproken 15 september geworden maar 2 maanden later in dit geval. Zojuist ben ik gebeld door de dealer. Mijn Kia Niro HEV is binnen en ik kan deze 15 november ophalen. Ik heb de Kia besteld via onze leasemaatschappij Athlon afgelopen Juni/Juli. 1 november is de auto binnengekomen bij de dealer. Op 14 november staat de werkplaats afspraak en op 15 november dus de levering. Quote
Fred K Geplaatst 3 November, 2023 Geplaatst 3 November, 2023 43 minutes ago, AndyE said: Eerder heb ik mij gemeld op dit forum. Ik zou mezelf melden als ik mijn Kia in ontvangst mag nemen. Het is niet de afgesproken 15 september geworden maar 2 maanden later in dit geval. Zojuist ben ik gebeld door de dealer. Mijn Kia Niro HEV is binnen en ik kan deze 15 november ophalen. Ik heb de Kia besteld via onze leasemaatschappij Athlon afgelopen Juni/Juli. 1 november is de auto binnengekomen bij de dealer. Op 14 november staat de werkplaats afspraak en op 15 november dus de levering. Gefeliciteerd. Hoop dat je vele fijne veilige kilometers met je nieuwe auto mag maken. Wel toont dit wederom de willekeur waarmee geleverd wordt. Deze binnen 6 maanden en andere HEV's meer dan een jaar. Geen peil op te trekken en hiermee krijgt Kia in ieder geval de schijn tegen dat ze mogelijk niet altijd alles netjes in volgorde afhandelen voor mij. Quote
JLA-1 Geplaatst 8 November, 2023 Geplaatst 8 November, 2023 Kia Niro DynamicPlusLine besteld in november 2022. Laatste bericht dat dit eind februari 2024 op zijn vroegst wordt. Dit is al 16 maanden levertijd. Dat kan toch zeker niet!!! Quote
BertV Geplaatst 8 November, 2023 Topic Starter Geplaatst 8 November, 2023 En dan nog maar hopen dat hij fatsoenlijk in elkaar zit. Quote
CoenT Geplaatst 8 November, 2023 Geplaatst 8 November, 2023 Ik heb vandaag kontakt gezocht met de importeur. De reden: Ik heb op 29 oktober 2022 een Kia Niro besteld. Er is bij de dealer nog steeds geen zicht op een productiedatum. De importeur stuurde me een nietszeggende mail. Het komt er op neer, dat de order op de correcte wijze is ingeboekt, en dat we (IK DUS) maar moeten wachten tot er een bericht uit Korea komt. De auto komt dus op zijn vroegst in januari 2024 aan in Europa. De auto was door een andere klant besteld in mei 2022. De levertijd op de oorspronkelijke bestelling wordt dus al minimaal 20 maanden. BERICHT AAN KIA: IK ZAL DEZE AUTO KRIJGEN EN VOLGENS DE AFSPRAKEN UIT MIJN KOOPCONTRACT, AL MOET IK WACHTEN TOT MIJN PENSIOEN. Voorlopig heb ik nog steeds plezier in mijn bijna 10 jaar oude Peugeot Quote
Josver Geplaatst 20 November, 2023 Geplaatst 20 November, 2023 Op 4-10-2023 om 16:10, zei Peter-036: Wat zouden ze moeten compenseren dan? Je gaat toch pas het lease-bedrag betalen wanneer je de auto gaat rijden? Op de datum van bestellen hadden ze zeker kunnen weten dat de levertijd niet haalbaar was. Ze hebben de auto mijn inziens als lokkertje aangeboden. Nu wacht ik 7 -9 maanden langer dan bedoeld op mijn nieuwe auto. Ik had andere keuzes gemaakt als ze een realistische levertijd afgegeven hadden. Quote
SMITHEN69 Geplaatst 24 November, 2023 Geplaatst 24 November, 2023 henk heb in maart 2023 een nieuwe kia niro hibride exclusief bestelt. aflevering 19 jannuari 2024. Quote
SMITHEN69 Geplaatst 24 November, 2023 Geplaatst 24 November, 2023 Op 15-4-2023 om 06:58, zei Johan Storm: Aflevering staat gepland op 29 april. Precies 6 maanden na besteldatum. Ben benieuwd. rekent daar maar niet op het zou wel. 2024 worden mintent een jaar lever tijd. 1 Quote
Jos Niro Geplaatst 27 November, 2023 Geplaatst 27 November, 2023 Op 8-11-2023 om 12:56, zei JLA-1: Kia Niro DynamicPlusLine besteld in november 2022. Laatste bericht dat dit eind februari 2024 op zijn vroegst wordt. Dit is al 16 maanden levertijd. Dat kan toch zeker niet!!! Bij mij het zelfde verhaal. Heb Dynamic Plus line besteld in november 2022. Kan nog niets over levering gemeld worden. Kon nog wel april 2024 worden. Quote
Johan Swart Geplaatst 1 December, 2023 Geplaatst 1 December, 2023 Op 27-11-2023 om 14:06, zei Jos Niro: Bij mij het zelfde verhaal. Heb Dynamic Plus line besteld in november 2022. Kan nog niets over levering gemeld worden. Kon nog wel april 2024 worden. Bij Leaseplan een overzicht van oktober 2023 gevonden met levertijden van nieuwe auto’s. KIA lijkt het slechtste jongetje van de klas; 7 tot 11 maanden, afhankelijk van het model. Je zou kunnen overwegen de overeenkomst te annuleren, mits er een levertermijn genoemd is. Er lijken andere merken een vriendelijker levertermijn te hanteren. Of dat realistische termijnen zijn weet ik niet. Wij hebben destijds besloten wél te wachten; na negeneneenhalve maand wachten stond onze Niro EV alsnog op de oprit. Quote
JeKia Geplaatst 7 December, 2023 Geplaatst 7 December, 2023 Kia Niro Dynamicplusline HEV Cityscape Green op 30-01-2023 besteld (zakelijk via leasemaatschappij). Gewenste levertijd stond op 01-11-2023 omdat mijn contract van mijn huidige auto af zou lopen. datum verschoven naar 12-01-2024. Zojuist verschoven naar 18-02-2024. Quote
CoenT Geplaatst 9 December, 2023 Geplaatst 9 December, 2023 Vandaag weer eens mijn dealer bezocht. Mijn auto, besteld in oktober 2022, zou nu in het eerste kwartaal van 2024 geleverd (moeten) gaan worden. Ik hoop, dat productie van de auto beter is dan de commerciële organisatie. Mij komt deze commerciële organisatie over als een zwart gat in een doofpot. Je kunt vragen wat je wil, maar er komt NIETS uit. Volgende keer koop ik een demonstratie auto. Deze heeft dan wel niet de kleur, die ik wil, maar ik heb hem dan wel dezelfde week. Jammer........ Quote
Josver Geplaatst 12 December, 2023 Geplaatst 12 December, 2023 Op 7-12-2023 om 14:42, zei JeKia: Kia Niro Dynamicplusline HEV Cityscape Green op 30-01-2023 besteld (zakelijk via leasemaatschappij). Gewenste levertijd stond op 01-11-2023 omdat mijn contract van mijn huidige auto af zou lopen. datum verschoven naar 12-01-2024. Zojuist verschoven naar 18-02-2024. Ben benieuwd of die van jou wel komt. ik heb hem jan 23 besteld en inmiddels is de levering al 5X uitgesteld. Hij staat nu ook voor de week van de 18e, maar ik heb er geen vertrouwen meer in dat ik de auto in februari ga krijgen. De dealer en leasemaatschappij doen ook geen enkele moeite om je ook maar een beetje op de hoogte te houden. Ik kijk zelf maar of er een boot onderweg is (eukor) en bel dan de dealer of de auto daarop staat. Quote
Fred K Geplaatst 14 December, 2023 Geplaatst 14 December, 2023 Voor iedereen die nog wacht en duidelijkheid wil over leverdata heb ik een tip. Vraag aan je dealer of hij de VIN van de auto aan je kan laten zien. Indien niet dan is elke toezegging over leverdatum nietszeggend. De dealer heeft geen inzicht in productiedatum en weet pas dat de auto geproduceerd IS, als er een VIN in zijn systeem staat. (Er bestaat dus niet zo iets als een productiedatum voorspelling. laat je niets wijs maken) Vanaf dat de VIN bekend is, duurt het gemiddeld nog 6 weken voor transport vanuit Korea naar Nederland en dan nog twee weken (gemiddeld) voor transport van de kade en afleverklaar maken. Dus elke auto zonder VIN komt op dit moment al niet meer voor half Februari. Laat je niets anders wijs maken door je dealer. Quote
Frank wacht op kia Geplaatst 18 December, 2023 Geplaatst 18 December, 2023 Hoi kan ik via m’n chassisnummer m’n auto volgen op de boot ? Quote
Josver Geplaatst 20 December, 2023 Geplaatst 20 December, 2023 Op 18-12-2023 om 16:59, zei Frank wacht op kia: Hoi kan ik via m’n chassisnummer m’n auto volgen op de boot ? Nee, maar als je auto al een chassisnummer heeft en de dealer kan zien dat deze op de boot staat, dan kan je op onderstaande pagina de boot zoeken: https://www.eukor.com/schedule-search Haven waarvan de KIA's vertrekken is PYEONGTAEK. vervolgens kan je Rotterdam invullen en dan kan je zien welke boten onderweg zijn, dus waar jouw auto op staat. vervolgens kan je op: https://www.vesselfinder.com/ de boot volgen als je tijd over hebt Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.