Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Levertijd Niro HEV

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)
6 minutes ago, Jael Groeneveld said:

Ik heb in de facebook groep gelezen dat tot april/mei de 1300KG Niro gemaakt wordt en daarna even fabriek stop en vanaf dan de nieuwe Niro met 1000KG specs

mijn dealer verzekerde mij dat ik hoe dan ook de oude specs geleverd krijg.

Maar ik blijf bezorgd. Dit verhaal op Facebook klinkt aannemelijk en aangezien mijn auto nog niet gebouwd is moet ik nu maar hopen dat die voor mei geproduceerd wordt??

Lastig allemaal dit

aangepast door Fred K
typo
Geplaatst

Ik kan verrassend weinig vinden online over de "nieuwe" Niro.. 

Heeft iemand enig idee waardoor het verschil zou komen? Wordt er gebruik gemaakt van een nieuwe/andere electromotor, dat resulteert in het verschil? Of is het een softwarematige aanpassing voor het vermogen om binnen bepaalde (milieu)normen te vallen?

Geplaatst
3 hours ago, Kia clublid 1 said:

Ik kan verrassend weinig vinden online over de "nieuwe" Niro.. 

Heeft iemand enig idee waardoor het verschil zou komen? Wordt er gebruik gemaakt van een nieuwe/andere electromotor, dat resulteert in het verschil? Of is het een softwarematige aanpassing voor het vermogen om binnen bepaalde (milieu)normen te vallen?

Kan er ook niet echt iets over vinden.

Ik denk inderdaad ook dat dit nog steeds exact dezelfde motor is maar anders afgesteld om inderdaad binnen bepaalde normen te blijven.

Geplaatst
On 1/31/2024 at 3:13 PM, Ricardop25 said:

Kia Niro HEV DPL White besteld begin september 2023. Levertijd staat nu op 31 Juli 2024. Van de Dealer te horen gekregen dat de auto in maart word gefabriceerd, echter was er nog geen VIN. Ik ga uit van Juli 2024 na aanleiding van alle posts op deze Forum. Maar zal jullie op de hoogte houden :)

Vandaag bericht gehad. Auto word 3 mei uiterlijk geleverd. Staat nu op de boot richting Nederland.

Als 3 mei gehaald word was de levertijd circa 8 maanden. Ik ben blij met het bericht!

Geplaatst (aangepast)
7 hours ago, Ricardop25 said:

Vandaag bericht gehad. Auto word 3 mei uiterlijk geleverd. Staat nu op de boot richting Nederland.

Als 3 mei gehaald word was de levertijd circa 8 maanden. Ik ben blij met het bericht!

Mooi, vraag nog even naar de VIN voor de zekerheid maar dit klinkt wel betrouwbaar.

wil je tzt nog even laten weten welke specs jouw HEV heeft? (PK's/trekgewicht)

aangepast door Fred K
typo
Geplaatst
21 uur geleden, zei Fred K:

mijn dealer verzekerde mij dat ik hoe dan ook de oude specs geleverd krijg.

Maar ik blijf bezorgd. Dit verhaal op Facebook klinkt aannemelijk en aangezien mijn auto nog niet gebouwd is moet ik nu maar hopen dat die voor mei geproduceerd wordt??

Lastig allemaal dit

Ja nogal lastig, ik zit met hetzelfde issue. Met de nieuwe specs hoef ik hem niet maar om nou een jaar te wachten op een auto die de caravan niet mag trekken, is wel heel zuur!

Geplaatst
18 hours ago, Fred K said:

Mooi, vraag nog even naar de VIN voor de zekerheid maar dit klinkt wel betrouwbaar.

wil je tzt nog even laten weten welke specs jouw HEV heeft? (PK's/trekgewicht)

Ik heb gevraagd naar de specs. En de dealer gaf aan dat het volgens contract geleverd gaat worden. Uiteraard even bepalen op het moment dat ik de auto voor mijn neus heb staan. Ik houd jullie op de hoogte.

Geplaatst

Hier ook het geval ,auto zou week 16 geleverd worden word nu week 13.

Met de oude specs.

Geplaatst

Zojuist gebeld door de dealer. Auto was binnen en afspraak gemaakt. Gekozen voor bezorging omdat het een hoop tijd zou kosten en ik daar mijn voorloopauto (ander merk & andere LM) toch niet kan inleveren. 

As. donderdag staat die bij me voor de deur. 

Niro HEV Aurora black ExecutiveLine - Besteld 18-09-2023 - Geleverd 07-03-2024

Iets minder dan 6 maanden. 

• Like 2
Geplaatst
15 uur geleden, zei Kia clublid 1:

Zojuist gebeld door de dealer. Auto was binnen en afspraak gemaakt. Gekozen voor bezorging omdat het een hoop tijd zou kosten en ik daar mijn voorloopauto (ander merk & andere LM) toch niet kan inleveren. 

Zo dat is snel!

Geplaatst
7 minuten geleden, zei Jael Groeneveld:

Zo dat is snel!

Ja, veel sneller dan voorspeld en ook duidelijk lager dan het gemiddelde. Ben er erg blij mee, want had achteraf een beetje spijt dat ik voor een auto was gegaan met een levertijd van 13 maanden. 

In een eerder gesprek gaf de dealer aan dat ik mogelijk geluk heb gehad en iemand die eerder exact dezelfde auto had besteld die tijdens of net na productie heeft geannuleerd. 

Tegelijkertijd hebben verschillende Kia dealers verteld dat de levertijd op de ExecutiveLine vs. de dp/dpl en zwart en wit vs. bv. green korter leek te zijn. 

Heb ook niet gekozen voor contrasterende c-stijl trouwens. Vond het weinig toevoegen aan de auto, zeker in het zwart. 

Geplaatst

Ik heb inmiddels mijn kenteken door gekregen. Volgens de RDW heb ik gewoon 1300kg geremd trekgewicht, dus inderdaad "oude" specs. 

Nog twee nachtjes slapen en dan wordt die bij me gebracht. Zin in!

Geplaatst
2 hours ago, Kia clublid 1 said:

Ik heb inmiddels mijn kenteken door gekregen. Volgens de RDW heb ik gewoon 1300kg geremd trekgewicht, dus inderdaad "oude" specs. 

Nog twee nachtjes slapen en dan wordt die bij me gebracht. Zin in!

Veel veilige en fijne kilometers gewenst en bedankt voor het melden van trekgewicht.
Geeft de mens weer wat hoop.  :-)

Geplaatst (aangepast)
Op 1-3-2024 om 16:28, zei Kia clublid 1:

wow, dat is snel

Ik had ook de indruk dat de Exec uitvoering sneller geleverd wordt. Ik heb hem in het wit bestel, ergens in juni. LM houdt nog steeds begin Q3 aan. Dat lijkt ook wel te kloppen met andere reacties hier.

aangepast door wicked1980
Geplaatst
6 minuten geleden, zei wicked1980:

wow, dat is snel

Ik had ook de indruk dat de Exec uitvoering sneller geleverd wordt. Ik heb hem in het wit bestel, ergens in juni. LM houdt nog steeds begin Q3 aan. Dat lijkt ook wel te kloppen met andere reacties hier.

Als je weet bij welke dealer die is besteld, kun je de dealer zelf eens bellen. Ik had de afleverafspraak al gemaakt en toen gaf de LM nog steeds 30 september aan. 

Hopelijk heb je geluk en komt de jouwe ook snel.

De mijne komt vandaag, hopelijk snel. 

Geplaatst
48 minuten geleden, zei Kia clublid 1:

Als je weet bij welke dealer die is besteld, kun je de dealer zelf eens bellen. Ik had de afleverafspraak al gemaakt en toen gaf de LM nog steeds 30 september aan. 

Hopelijk heb je geluk en komt de jouwe ook snel.

De mijne komt vandaag, hopelijk snel. 

Heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst. En een foto wordt altijd gewaardeerd haha 

Geplaatst
Op 22-2-2024 om 18:29, zei Andre0172:

Contact gehad met de dealer en die gaf aan dat de verwachting nu Mei is dat deze geleverd kan worden. Tevens met de melding dat het nog tegen de "oude" specs.

Hoe ze aan die levertijd komen weet ik ook niet want twee dagen geleden meldden ze nog April en dat de auto nog niet in productie is.

Ik stop maar met vragen naar de levertijd want elke keer wanneer ik dat doe komt er een maand bij......staat nu op juni 2024

Geplaatst

Daar is die dan. Hij glimt wel heel erg 😄 Al een paar stukjes mee gereden, rijdt prettig. 

Krijg de Android Auto helaas nog niet aan de praat. Weet niet precies waar dat misgaat, maar daar kom ik de komende dagen vast wel achter. 

IMG20240307142243.jpg

IMG20240307142258.jpg

• Like 1
Geplaatst

Ik heb vandaag een telefoontje van mijn dealer gekregen.

Mijn eind oktober 22 bestelde blauwe NIRO DL+ heeft een chassisnummer en is onderweg.

Hij zou dus uiterlijk eind april in Nederland moeten zijn.

Wordt vervolgd.............

Geplaatst
9 uur geleden, zei Fred K:

Voor diegene wiens auto op de morning carina staat is er weer wat vertraging zo te zien.
De morning carina is nu al een dag met lage snelheid (2 knopen) een soort wachtpatroon onder Faro (west van Gibraltar) aan het maken.

https://www.marinetraffic...-7.7/centery:36.8/zoom:11

Geen idee wat het betekent maar de geplande aankomstdatum van 9/3 in Rotterdam heeft ze alvast niet gehaald.

Geplande aa komst is volgens Eukor nu 13-3. Dat moet haalbaar zijn denk ik.

Snelheid is inmiddels volgens marinetraffic ruim 15 knopen (das bijna 20 km per uur.)  Als je dat 24 uur doet dan ben je een heel eind Fred.

Geplaatst
12 hours ago, Nico de Jong said:

Geplande aa komst is volgens Eukor nu 13-3. Dat moet haalbaar zijn denk ik.

Snelheid is inmiddels volgens marinetraffic ruim 15 knopen (das bijna 20 km per uur.)  Als je dat 24 uur doet dan ben je een heel eind Fred.

Yep, ze vaart weer de goede kant op dus jullie NIRO's komen eraan.

Als ex-zeeman moet ik wel je calculatie verbeteren, een knoop is 1.852 km/uur dus 16 knopen is 29.6 Km/uur..  Dat is dus niet bijna 20 maar bijna 30 km/uur)

Geplaatst

Collega van mij had ook de Niro HEV DPL besteld in april '23. Heeft vorige week gehoord dat de zijne pas in kwartaal 4 verwacht wordt, misschien kwartaal 3. Hij heeft hem nu kosteloos geannuleerd (wellicht voordeel voor iemand anders) en een Volvo EX30 besteld, wordt volgende week geleverd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...