ProudKiaDriver-NL Geplaatst 24 Oktober, 2009 Geplaatst 24 Oktober, 2009 Duitsland, Oostenrijk en Slovenie (waar ik woon) hebben de verplichting van winterbanden van 1 november t/m 15 april. Sneeuwkettingen zijn een optie maar zijn vaak op bepaalde wegen niet toegestaan vanwege het toebrengen van schade aan het wegdek. Quote
Gerrit Speelman Geplaatst 6 November, 2009 Geplaatst 6 November, 2009 Hallo, Voor diegene die wil overstappen op winterbanden. Heb ik nog een set van 4 originele KIA 16 Sportage in de aanbieding. Vraagprijs 375 euro.... Velgen zijn nog voor zien van banden. Hankook en Kuhmo. Alleen voldoen deze niet meer aan de eisen. Iemand geintereseerd. stuur svp een mail. Zit niet altijd op deze site. Mvgr Gerrit, Quote
bigwade Geplaatst 3 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 3 December, 2009 Vandaag 4 velgen en banden op Marktplaats gescoord.http://tinyurl.com/yfq7gj4 Er is ca. 2500km mee gereden Prima banden, Goodyear Ultra Grip GW3 Velgen ook als nieuw, niet moeders mooiste maar het ken net.. grtz Frank En sinds gisteren zitten ze er onder. Dat bevalt prima, veel betere grip. Beetje zuigend geluid in de bochtjes en misschien iets meer overall geluid, maar niet hinderlijk. Dwarsrichels worden veel fijner gedempt. Moet wel effe wennen aan de view. Elluk voordeel heb z'n nadeel zak maar zegge. fotootje volgt later. Quote
wimkia Geplaatst 4 December, 2009 Geplaatst 4 December, 2009 (aangepast) Zelf rij ik nu een paar jaar in de winter met winterbanden. Omdat ik dan regelmatig in Duitsland verblijf is het eigenlijk "verplicht'. Tenminste als er winterse omstandigheden zijn. Ben je betrokken bij een ongeval, maakt het niet uit of je slachtoffer bent, geen winterbanden dan kan de verzekering mogelijk niet uitkeren. En krijg je een bekeuring. Winterbanden hebben naast de certificeringseisen ook eisen aan de profieldiepte. Minimaal 4 mm anders zijn het geen winterbanden meer. Mijn ervaring is dat in nederland de winterbanden ook goed werken bij regenval. Aquaplanning komt bijna niet voor. De banden liggen beter op de weg. Het zijn de aanschafkosten die het duurder maken. Wel bemerk ik af en toe wat extra geluid, bijvoorbeeld bij het uit parkeerstand draaien. Dan "knakt" de band soms op zijn ribbels. Nu bij de aanshaf van de ceed sw heb ik meteen winterbanden (Vredestein Snowtrac 3) besteld op lichtmetalen velgen. 4 December, 2009 aangepast door wimkia Quote
ronald43 Geplaatst 28 Oktober, 2010 Geplaatst 28 Oktober, 2010 Wil winterbanden onder mijn venga. Nu heb ik een offerte van de garage met 2 soorten velgen, 1 x zilver kleurig en 1 keer grijskleurig. Wie heeft er grijze velgen onder zijn venga/ ceed en zou mij een plaatje kunnen toesturen. Wie wil me zijn/ haar mening geven. Quote
KiaVenga12 Geplaatst 28 Oktober, 2010 Geplaatst 28 Oktober, 2010 (aangepast) Zoiets? Heb je grijze velgen onder een donkere Venga gezet. 28 Oktober, 2010 aangepast door KiaVenga12 Quote
bigwade Geplaatst 28 Oktober, 2010 Topic Starter Geplaatst 28 Oktober, 2010 Doe de zilveren maar....... Quote
Smart Geplaatst 28 Oktober, 2010 Geplaatst 28 Oktober, 2010 In dit geval zou ik ook gaan voor de zilveren uitvoering. Ik heb dezelfde (mooie!) kleur Venga en gebruik de originele velgen die jij er nu op hebt liggen, tezamen met winterbanden. Overigens wel mooie velgensets. De zilveren uitvoering spreekt mij echter het meeste aan. Quote
Jantje.2 Geplaatst 28 Oktober, 2010 Geplaatst 28 Oktober, 2010 Om het lastig te maken ga ik dan maar voor de donkergrijze velgen. Alhoewel beide velgen sets mij qua styling niet aantrekken, maar dat hoeft ook niet voor winterbanden Quote
Alex VB Geplaatst 28 Oktober, 2010 Geplaatst 28 Oktober, 2010 Ik ben met Jantje. De donkergrijze velgjes voor de winterbandjes. Wordt je tenminste straks niet horendol van de schade door pekel etc. Quote
bigwade Geplaatst 28 Oktober, 2010 Topic Starter Geplaatst 28 Oktober, 2010 Jongens toch......dat wordt zo'n grijze drap zo. En de winter is al zo grijs. Ga toch voor de bling Quote
scorpioshuma Geplaatst 28 Oktober, 2010 Geplaatst 28 Oktober, 2010 Als ik alleen naar de velg kijk vind ik persoonlijk de lichte goedkoop aandoen en de donkere sportief. Of het bij je auto staat ? Als je zeker gaat bestellen vraag dan of de dealer voor en achter van elk type 1 wil plaaten en kijk dan hoe het staat Quote
Venga OK Geplaatst 29 Oktober, 2010 Geplaatst 29 Oktober, 2010 Ik vind de vorm van de grijze mooier, maar ik zou deze er in het zilver onder zetten geloof ik. Quote
C.Picanto Geplaatst 30 Oktober, 2010 Geplaatst 30 Oktober, 2010 (aangepast) Zelf ben ik wat meer van de donkerdere velgen! Heb je ook eens naar de Borbet LV4 / LV5 velgen gekeken? Die velg is geloof ik in twee kleuren te krijgen, metal grey, antraciet. Qua vorm komen deze meest overeen met de donkere velgen die je laat zien. Zelf heb ik deze velgen onder mijn Picanto gelegd (voor foto's, zie topic onder Picantoforum, 'Modeljaar 2011'). Ik haal ze aan omdat ik de prijs best mee vond vallen. Weet natuurlijk niet wat ze voor de andere setjes vragen.. Succes iig, we zien wel wat het geworden is! 30 Oktober, 2010 aangepast door C.Picanto Quote
truton1 Geplaatst 6 November, 2010 Geplaatst 6 November, 2010 Ik heb de standaard velgen met de wieldoppen bij de aanschaf van de Venga mee naar huis genomen en er lichtmetalen velgen op laten zetten. Winterbanden op de oude (nieuwe velgen) wieldop er op en klaar. Quote
Venga1 Geplaatst 6 November, 2010 Geplaatst 6 November, 2010 om direct erop in te gaan. ik wil m'n stalen velgen gaan gebruiken voor winterbanden. Maar,ik wil mijn huidige banden gebruiken met nieuwe 15'velgen Staat dit, of is 15inch velgen minder mooi als 16inch velgen? heeft hier iemand 15 inch vergen? weet iemand mooie 15inch velgen voor een Bite Blue venga? graag voorbeelden Quote
Remko .me Geplaatst 6 November, 2010 Geplaatst 6 November, 2010 (aangepast) om direct erop in te gaan.ik wil m'n stalen velgen gaan gebruiken voor winterbanden. Maar,ik wil mijn huidige banden gebruiken met nieuwe 15'velgen Staat dit, of is 15inch velgen minder mooi als 16inch velgen? heeft hier iemand 15 inch vergen? weet iemand mooie 15inch velgen voor een Bite Blue venga? graag voorbeelden Hoi Peter, De 15 inch velgen staan gewoon onder de Venga, dit zie je vaker dat mensen 15 inch velgen gebruiken onder de Venga hoor. Vooral de velgen van C'eed demo's zijn in trek bij de Venga's. Die wieldoppen dat je nu hebt, is toch ook 15 inch.. vind ik wel mooi eruit zien hoor. 6 November, 2010 aangepast door Chrones Quote
Venga1 Geplaatst 6 November, 2010 Geplaatst 6 November, 2010 (aangepast) Hoi Peter,De 15 inch velgen staan gewoon onder de Venga, dit zie je vaker dat mensen 15 inch velgen gebruiken onder de Venga hoor. Vooral de velgen van C'eed demo's zijn in trek bij de Venga's. Die wieldoppen dat je nu hebt, is toch ook 15 inch.. vind ik wel mooi eruit zien hoor. klopt het zijn 15 inch wieldoppen. Daarom zit ik er over te denken om 15inch velgen te nemen de stalen velgen beginnen nu al heel licht van kleur te worden, dit vind ik zonde Maar het prijskaartje is erg belangrijk!! Vandaag naar de KIA dag geweest, ik wilde toch even over de winterbanden vragen en vandaag was het 4 banden halen en 3 betalen. Alleen heeft KIA 16inch velgen, en dat wil ik weer niet. Nu gaat de dealer naar aftermarket velgen kijken. Dan kan ik bepalen of ik die wil en kan dan nog met de actie van vandaag meedoen. Tenminste als het niet de duur wordt. Welke velgen zijn dat hierboven, ik kan niet goed zien welk merk het is 6 November, 2010 aangepast door Venga1 Quote
Venga1 Geplaatst 6 November, 2010 Geplaatst 6 November, 2010 heb je mijn fotos al gezien? Ja, mijn laatste zin gaat ook over jouw foto's Quote
Remko .me Geplaatst 6 November, 2010 Geplaatst 6 November, 2010 @Venga1: dat zijn Dezent velgen Inderdaad ! Quote
Venga1 Geplaatst 6 November, 2010 Geplaatst 6 November, 2010 Inderdaad ! @Venga1: dat zijn Dezent velgen bedankt heren wat zijn een beetje goede velgen (natuurlijk niet al te duur!!) Quote
Smart Geplaatst 6 November, 2010 Geplaatst 6 November, 2010 (aangepast) Als je gaat voor wintervelgen (lichtmetaal), dan zijn daarvoor speciale velgen te koop, die voorzien zijn van extra laklagen en/of coating. Bij www.atu.de (AutoTeile Unger) heb ik weleens gekeken voor mooie wintervelgen. In NL zitten ATU ook (www.atu.nl?). 13 November, 2010 aangepast door Smart Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.