Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Cruise control niro 2022 met aanhangwagen of fietsdrager

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De auto weet toch niet hoe lang de combinatie is, dus vind ik het logisch en goed dat deze 3 hulpsystemen worden gedeactiveerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Geplaatst
26 minuten geleden, zei Joris81:

De auto weet toch niet hoe lang de combinatie is, dus vind ik het logisch en goed dat deze 3 hulpsystemen worden gedeactiveerd.

Hij wordt toch aan de voorkant niet langer, dus de FCA zou toch gewoon kunnen werken?

Geplaatst

Is FCA hetzelfde als HDA, dus dat de auto automatisch zijn baan houdt op de snelweg? Dit werkt dus niet meer?

Werkt het automatisch afstand houden wel bij de cruise control, dus SCC?

Geplaatst
Hij wordt toch aan de voorkant niet langer, dus de FCA zou toch gewoon kunnen werken?

Als FCA alleen werkt aan de voorkant, heb je een punt. Maar is het niet zo dat hij ook werkt wanneer je achteruit rijdt? Voor dode hoek en rijbaanassistentie lijkt het me sowieso verstandig dat deze automatisch wordt uitgezet als je een caravan hebt aangekoppeld.

Geplaatst
17 minuten geleden, zei SPK:

Is FCA hetzelfde als HDA, dus dat de auto automatisch zijn baan houdt op de snelweg? Dit werkt dus niet meer?

Werkt het automatisch afstand houden wel bij de cruise control, dus SCC?

FCA = front collision assist

De adaptive cruise control werkt wel weer na de update

Het automatisch de baanhouden werkt net als voor de update niet

• Like 1
Geplaatst
4 uur geleden, zei Gerd_NL:

Wat voor een update? Bij de dealer of KIA download site?

Volgens mij is de software die jezelf kunt downloaden en installeren voor de navigatie en niet voor de techniek van de auto zoals bijvoorbeeld de CC, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Geplaatst
19 uur geleden, zei Dennis Koster:

Net update gekregen. Voorlopig doet nog even niets het weer........

Dealer neemt contact op met Kia.............

Wat bedoel je met "niets het weer", is de auto nu niet bruikbaar?

Dit was de update voor de trekhaak neem ik aan?

Geplaatst
4 uur geleden, zei DGT:

Wat bedoel je met "niets het weer", is de auto nu niet bruikbaar?

Dit was de update voor de trekhaak neem ik aan?

Auto is wel bruikbaar maar met fietsendrager aangesloten doen alle systemen die weer zouden moeten werken met de update het nog steeds niet.
Zonder die fietsendrager functioneert alles gewoon.

Geplaatst
8 minuten geleden, zei Dennis Koster:

Auto is wel bruikbaar maar met fietsendrager aangesloten doen alle systemen die weer zouden moeten werken met de update het nog steeds niet.
Zonder die fietsendrager functioneert alles gewoon.

Ook de cruise control niet? want die werd bij mij na de update wel weer actief. Had wel op wat meer gehoopt als ik eerlijk ben

Geplaatst

Vandaag de niro bij de dealer gewenst voor de update. Kreeg te horen dat ze het niet wilde doen omdat de trekhaak niet door Kia is gemonteerd. Mijn vraag is voor diegene die de update al hebben, hebben jullie een door Kia gemonteerde trekhaak of een door derde gemonteerde. Ik heb een Brink trekhaak gemonteerd door trekhaak centrumnl. Graag hoor ik jullie ervaringen. 

Geplaatst
1 uur geleden, zei Jan H:

Vandaag de niro bij de dealer gewenst voor de update. Kreeg te horen dat ze het niet wilde doen omdat de trekhaak niet door Kia is gemonteerd. Mijn vraag is voor diegene die de update al hebben, hebben jullie een door Kia gemonteerde trekhaak of een door derde gemonteerde. Ik heb een Brink trekhaak gemonteerd door trekhaak centrumnl. Graag hoor ik jullie ervaringen. 

Ik heb een door KIA gemonteerde trekhaak en ben inmiddels van de update voorzien. Wat raar dat ze dat niet willen doen bij een extern gemonteerde trekhaak. Ook niet als je een vergoeding betaald?

Geplaatst
30 minuten geleden, zei DGT:

Ik heb een door KIA gemonteerde trekhaak en ben inmiddels van de update voorzien. Wat raar dat ze dat niet willen doen bij een extern gemonteerde trekhaak. Ook niet als je een vergoeding betaald?

Ze durven het niet aan omdat ze niet weten wat er gebeurt. Alleen op eigen risico willen ze het doen. Misschien over een paar maanden als er meer ervaring met de update is gedaan. Maar inderdaad blijft het raar. Even afwachten of iemand een andere ervaring heeft. Bedankt voor je reactie.

• 2 weken later...
Geplaatst

Beste collega Kia Niro Rijders.

Na wat extra telefoontjes naar mijn Kia dealer Zeeuw&Zeeuw in Rotterdam (helaas kwam het initiatief totaal niet vanuit KIA zelf) heb ik afgelopen dinsdag 19 juli de update gekregen voor mijn Kia Niro Dynamicplus line PHEV.

Bij ophalen auto werd mij verteld dat er fabrieksupdate was uitgevoerd en dat alles in orde zou moeten zijn.

Maar helaas nadat ik zowel de caravan als de fietsendrager had aangesloten geen cruisecontrol functie. Ik was flink teleurgesteld dat de Kiadealer dit gewoon niet goed test voordat de klant de auto mee mag nemen. 

Direct de Dealer gebeld en na wat aandringen (eerste voorstel dat ik eind augustus weer aan de beurt zou zijn kon ik vanmiddag 21 juli toch terecht om naar de updatete kijken.

Na ruim een uur wachten werd mij verteld dat het probleem van de niet werkende cruisecontrol weer werk. Ze konden dit testen omdat ik de fietsendrager op de trekhaak had laten zitten.

De oorzaak was niet dat de fabrieksupdat eniet goed was uitgevoerd maar dar er een extra update nodig was aan het camerasysteem wat achter de voorruit zit. 

Al met al na 3 maanden wachten toch een tevreden Kia Niro2 PHEV rijder ondanks dat de dealer de communicatie naar de klant eens tegen het licht zou kunnen houden.

Dinsdag 26 juli ga ik met de caravan (1300kg) voor het eerst een lange rit maken richting frankrijk met best een paar pittige klimmetjes. Ik ben heel benieuwd hoe de Niro 2 PHEV dit gaat doen in vergelijking met de Niro 1 HEV. en gelukkig nu met een werkend adaptive cruiscontrol systeem.

I

Geplaatst (aangepast)

Onlangs ook een update uitgevoerd. Adaptive CC werkt nu wel, maar Blind Spot, Lane assist, parkeerhulp en nog een paar opties dus niet. Een zeer summiere update dus. Voor zover je niet lange afstanden rijdt is het nog wel te doen. Op mijn vorige Niro DynamicLine had ik deze features ook niet. Maar dit is niet wat je verwacht bij een auto van dik € 40K. Ik vind het een ommissie dat dit niet bij de aankoop is verteld.

En dan de hamvraag: is dit alleen bij de Niro het geval of speelt dit ook bij andere types, zoals de Sportage en Xceed. Kia hult zich in stilzwijgen en de dealer moet het maar oplossen. Een zeer onverkwikkelijke zaak. 

aangepast door Rob18
Geplaatst
41 minuten geleden, zei Rob18:

Onlangs ook een update uitgevoerd. Adaptive CC werkt nu wel, maar Blind Spot, Lane assist, parkeerhulp en nog een paar opties dus niet. Een zeer summiere update dus. Voor zover je niet lange afstanden rijdt is het nog wel te doen. Op mijn vorige Niro DynamicLine had ik deze features ook niet. Maar dit is niet wat je verwacht bij een auto van dik € 40K. Ik vind het een ommissie dat dit niet bij de aankoop is verteld.

En dan de hamvraag: is dit alleen bij de Niro het geval of speelt dit ook bij andere types, zoals de Sportage en Xceed. Kia hult zich in stilzwijgen en de dealer moet het maar oplossen. Een zeer onverkwikkelijke zaak. 

De EV6 heeft er volgens mij ook last van. Ioniq6 weet ik niet zeker, de inoq5 heeft ook geluk.

Geplaatst

Hallo Popko.

Afgelopen week de Kia software update gekregen voor mijn Kia Niro 2 PHEV , In eerste instantie werkte de update niet maar na een 2e bezoek aan de Dealer en een updat eaan het camera systeem achter de voorruit werkt de adaptive cruise control weer normaal (bij aansluiten trekhaakstekker) Echter moet wel opmerken dat het innitiatief wel bij jezelf vanadaan moeyt komen, Kia nederland of de Kia Dealer zelf komt niet in actie, helaas. Maar ondanks dat nu toch wel weer heel tevreden ket mijn Kia Niro 2 PHEV en ben benieuwd hoe deze het gaat doemn met de caravan in de bergen. gr leen

Op 24-5-2023 om 21:16, zei Popko Nijmeijer:

Ik rij sinds september 2022 in mijn 2e kia Niro. De eerste beviel mij zo goed,zodat ik in september het nieuwe model heb geleased. We rijden veel met een caravan en deze Niro phev heeft wat meer vermogen om de caravan te trekken. Tot mijn verbazing bleek dat tijdens het rijden met de caravan een aantal hulpsystemen werden uitgeschakeld. Terug naar de dealer en verkoper. Het bleek dat ze niet op de hoogte waren van dit probleem. Kontact gehad met hoofdkantoor en weer terug verwezen naar de dealer. Daarna contact opgenomen met Kialease.  Het probleem voorgelegd ( zij hadden er nog niets over gehoord). Zij adviseerden mij om een officiële klacht in te dienen. Als ik had geweten dat bij het aankoppelen van een caravan de hulpsystemen worden uitgeschakeld, had ik deze auto niet genomen. Ik wacht nu op een reactie van Kia Nederland..

Geplaatst
Op 7-7-2023 om 12:49, zei Jan H:

Bij mij hetzelfde verhaal. Ik moest aantonen dat het een orginele Kia trekhaak was anders zijn de update kosten voor mij. Nu laat ik mijn onderhoud uitvoeren bij een Kia dealer waar de auto niet is gekocht dus moest ik aantonen dat het een originele trekhaak was. (lijkt mij dat je dat ergens zou moeten kunnen zien aan de geïnstalleerde trekhaak, maar goed) Gelukkig had ik de factuur van mijn kia nog online maar daar stond weliswaar op dat de trekhaak geïnstalleerd was meer geen type of iets dergelijks. De update is wel uitgevoerd met de mededeling dat als achteraf blijkt dat de trekhaak niet origineel is de update kosten alsnog gefactureerd worden. We gaan het meemaken, zou toch wel heel vreemd zijn dat een Niro gekocht bij een Kia dealer wordt voorzien door de Kia dealer van een niet originele trekhaak. WE gaan het meemaken.

Geplaatst

Had mijn Niro SG2 voor een beurt gebracht, en mij werd verteld dat er een update was in verband met de trekhaak. Waarbij de cruisecontrol niet werkte bij aansluiting! Ik erg blij dat dit ging gebeuren. Wat schetst m’n verbazing, omdat ik een Brink trekhaak onder de auto heb en geen originele Kia, krijg ik geen update!! 🤬 hij is gecertificeerd voor Niro, maar niet origineel! Ben echt héél erg boos!! Omdat Kia dit cruisecontrol probleem alleen bij deze auto heeft, zadelen ze ons op met dit probleem! Ze dwingen je dus om altijd (soms dure) accessoires te nemen van Kia!! Vind dit echt schandalig! Dus mensen u bent gewaarschuwd!! 

Geplaatst

Kaart dit verhaal eens aan bij de consumentenbond, kieskeurig, radar en schrijf het op 'lkachtenkompas.nl'

Ik denk dat ze 'geen poot hebben om op te staan' dus wellicht heeft een van de vele consumentenprogramma's op TV er zin in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...