Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, zei Kia Black:

Beste 

Ik heb dit probleem ook al gehad met onze nieuwe Kia Sportage Phev de dag na aankoop al in de garage.

Na verschillende bezoeken aan de garage zijn ze tot de vaststelling gekomen dat de sterker van het CAN-bus systeem dient vervangen te worden.

Stekker is vervangen en heb dit probleem niet meer gehad.

Nu sinds software update die ik zelf heb uitgevoerd van de navigatie krijg ik een melding van het batterijmanagementsysteem, volgens de garage komt dit niet door de update.

Morgen terug naar de garage voor verdere hulp.

Dank voor je info!

Ik heb de auto vandaag ook bij de dealer gelaten, meerdere (nieuwe) fouten van batterijmanagement systeem.

kia2.thumb.jpg.174597bf32eb1258b38235e408094a38.jpg

kia1.thumb.jpg.ff3f9fc8afe542b11e9afbb44a702bf4.jpg

Ben benieuwd wat ze bij jou vinden.

"sterker van het CAN-bus systeem" bedoel je de fout van het opladen in de app mee?

aangepast door Rick
Geplaatst
Op 10-7-2023 om 19:10, zei Kia Black:

Beste 

Ik heb dit probleem ook al gehad met onze nieuwe Kia Sportage Phev de dag na aankoop al in de garage.

Na verschillende bezoeken aan de garage zijn ze tot de vaststelling gekomen dat de sterker van het CAN-bus systeem dient vervangen te worden.

Nu sinds software update die ik zelf heb uitgevoerd van de navigatie krijg ik een melding van het batterijmanagementsysteem, volgens de garage komt dit niet door de update.

Ik kan de mijne vandaag ophalen met vervangen OBC, ben benieuwd.
Weet jij ook al wat meer?

Geplaatst (aangepast)
Op 3-7-2023 om 17:59, zei Heilyn:

De recall voor de OBC betreft PHEVs die vorig jaar tussen april en september gefabriceerd zijn.

IMG_6375.jpeg

IMG_6376.jpeg

De OBC is vervangen, echter staat op de 'nieuwe' OBC het oude part nummer, moet daar niet het nieuwe staan als het een nieuw model is? of houd kia op nieuwe producten een oud part nummer?? Beetje vreemd.

364003DAN5 zonder QQK

aangepast door Rick
Geplaatst

Dat is raar, zeker omdat er dus wel een ander typenummer bestaat met die QQK… Nu maar hopen dat ze hem daadwerkelijk goed vervangen hebben en dat je probleem opgelost is…

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
1 minuut geleden, zei Heilyn:

Dat is raar, zeker omdat er dus wel een ander typenummer bestaat met die QQK… Nu maar hopen dat ze hem daadwerkelijk goed vervangen hebben en dat je probleem opgelost is…

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Indd, iemand met een foto van daadwerkelijk QQK erop misschien?

Kan op internet ook gene vinden

obc.jpg

Geplaatst
Op 10-7-2023 om 19:10, zei Kia Black:

Beste 

Zou jij voor mij eens willen kijken welk nummer er op jou OnBoard Charger zit? dat is dat 'aluminium' ding in de kofferbak, onder de mat en bak.

Geplaatst
Op 3-7-2023 om 15:45, zei Wim-A:

Ik had afgelopen week exact hetzelfde. En inderdaad: het is begonnen na de update ....

Zou jij eens willen kijken welk nummer jou OBC heeft, in de kofferbak die grijze deksel haha

Geplaatst

Weer defect, zelfde foutmelding. 

Als ze et niet kunnen maken wil ik de auto niet meer.

Geplaatst
2 uur geleden, zei Rick:

Weer defect, zelfde foutmelding. 

Als ze et niet kunnen maken wil ik de auto niet meer.

Balen zeg, ik heb naar mijn OBC gekeken en die heeft hetzelfde typenummer terwijl de mijne afgelopen mei geproduceerd is. Zie foto.

Dus als je nog steeds problemen heb kan het ook aan die CAN-bussysteem-stekker liggen zoals hierboven beschreven of misschien toch die bug in de software.

IMG_6500.jpeg

• Thanks 1
Geplaatst
16 uur geleden, zei Rick:

Zou jij eens willen kijken welk nummer jou OBC heeft, in de kofferbak die grijze deksel haha

Kijkt u eens.

15-07-2023 @12-32-53.jpeg

• Thanks 1
Geplaatst

@Heilyn @Wim-A Dank! 

Verwarrend dat ze dan weer hetzelfde parts nummer gebruiken ipv een aangepast zodat men (in de toekomst) ook nog weet dat deze al een 'nieuwe versie' is.
Nu is het gissen. 

Ik ga de  'CAN-bussysteem-stekker' bij de dealer aangeven.
Of toch de update... tis iig niet leuk meer zo, staat meer bij de dealer dan in mijn eigen garage haha

• Sad 1
Geplaatst
Op 15-7-2023 om 14:29, zei Rick:

Of toch de update... tis iig niet leuk meer zo, staat meer bij de dealer dan in mijn eigen garage haha

ik stond vanmiddag bij de dealer om de 'zoveelste' storingsmelding te laten nakijken/weghalen.

Komt de man naar me toe: uw auto mag van KIA niet meer de weg op. Hij blijft hier; ik heb helaas alleen een RIO nog staan ....

• Confused 1
Geplaatst
1 minuut geleden, zei Wim-A:

ik stond vanmiddag bij de dealer om de 'zoveelste' storingsmelding te laten nakijken/weghalen.

Komt de man naar me toe: uw auto mag van KIA niet meer de weg op. Hij blijft hier; ik heb helaas alleen een RIO nog staan ....

Precies dat, wij zijn nog naar huis gereden en moesten em dan laten staan..

Geplaatst

Ook ik kreeg deze avond deze foutmelding.

ik ben erg benieuwd of de dealer heeft aangegeven of je gewoon door kan rijden met deze melding en hoe lang zijn jullie de auto kwijt geweest voor het oplossen van deze melding?

Geplaatst
8 minuten geleden, zei Panadero:

gewoon door kan rijden met deze melding

Volgens KIA NL mag de auto niet meer de weg op voordat het probleem is opgelost. Die oplossing zal wel een nieuwe update zijn, maar wanneer weet niemand ....

Geplaatst
1 uur geleden, zei Panadero:

Ook ik kreeg deze avond deze foutmelding.

ik ben erg benieuwd of de dealer heeft aangegeven of je gewoon door kan rijden met deze melding en hoe lang zijn jullie de auto kwijt geweest voor het oplossen van deze melding?

Er is nog geen oplossing/nieuwe update, dus auto is nog wel ff nutteloos. 

Geplaatst (aangepast)

De auto vannacht volledig opgeladen en vanochtend geen melding meer in het display en in de app heeft alles weer een vinkje ✔️ 

Hopelijk was deze melding eenmalig en komt er snel een update uit.

Heb gisteren overigens wel contact gehad met KIA Nederland en wilde de auto vandaag komen halen.

Deze ochtend gebeld dat de melding weg was na het volledig opladen en hebben besloten om het even aan te kijken.

De mevrouw bij KIA NL was overigens zeer behulpzaam.

aangepast door Panadero
Geplaatst
1 uur geleden, zei Panadero:

De auto vannacht volledig opgeladen en vanochtend geen melding meer in het display en in de app heeft alles weer een vinkje ✔️ 

Hopelijk was deze melding eenmalig en komt er snel een update uit.

Heb gisteren overigens wel contact gehad met KIA Nederland en wilde de auto vandaag komen halen.

Deze ochtend gebeld dat de melding weg was na het volledig opladen en hebben besloten om het even aan te kijken.

De mevrouw bij KIA NL was overigens zeer behulpzaam.

Zo werkt het helaas niet, melding kan wel weg zijn maar de firmware stuurt verkeerde dingen of voltages in het systeem, kan evengoed schadelijk zijn, als de melding komt dan is er al wat fout gegaan, er is niks opgelost zonder andere software/firmware

Geplaatst

ook mijn auto (PHEV) is getroffen door het hybride probleem. Gisteren is deze afgesleept naar de gargage en vandaag kwam het gevreesde woord eruit "hij moet blijven totdat......"   😢

Geplaatst
1 uur geleden, zei JvdW:

Ik zie verder weinig berichtgeving hierover op het internet en/of op kia.nl, of mis ik iets?

Ik ook niet. En maar doorhobbelen in m'n RIO  :-( 

Geplaatst

Natuurlijk zal KIA dit niet op internet gaan gooien  :P   Liefst blokkeren ze et nog denk ik.
Niet echt reclame zoiets, grote blunder. Plus de gevolgen voor de auto, mochten zie er zijn, zijn vooralsnog onbekend. 

Geplaatst
1 uur terug, zei Rick:

Natuurlijk zal KIA dit niet op internet gaan gooien  :P   Liefst blokkeren ze et nog denk ik.
Niet echt reclame zoiets, grote blunder. Plus de gevolgen voor de auto, mochten zie er zijn, zijn vooralsnog onbekend. 

Beetje jammer van Kia NL dan, er zijn genoeg die (voorlopig) niet naar de garage gaan. In andere landen (USA o.a.) staan alle recalls online, ook van de Sportage.

Ik neem aan dat jullie ook geen brief en/of verdere informatie hebben gekregen? Ik ga morgen naar de Kia dealer om mijn radio te laten vervangen (USB voor de updates/Android Auto doet het niet) Ik ben benieuwd hoeveel Sportages er staan :)

Geplaatst (aangepast)
2 minuten geleden, zei JvdW:

Beetje jammer van Kia NL dan, er zijn genoeg die (voorlopig) niet naar de garage gaan. In andere landen (USA o.a.) staan alle recalls online, ook van de Sportage.

Ik neem aan dat jullie ook geen brief en/of verdere informatie hebben gekregen? Ik ga morgen naar de Kia dealer om mijn radio te laten vervangen (USB voor de updates/Android Auto doet het niet) Ik ben benieuwd hoeveel Sportages er staan :)

Indd, hier vind je niks over recalls, zie toch liever zelf alles voor het geval ed dealer et vergeet. 
Zelfde met de OBC, krijg een nieuwe maar heeft oude type nummer wat niet hoort volgens de recall. Tis allemaal maar wat lijkt et.

Vraag me ook af waar mijn oude OnBoard Charger is gebleven want daar zat de fout niet. Die kan ik dan toch houden? haha

aangepast door Rick
Geplaatst

Ben nu bij de dealer, volgens hem heeft Kia wel een beetje buikpijn nu, vakantieperiode en het probleem wat nog niet opgelost is. Er stonden nu al circa 27 echt stil en 150 waarvan de dealer mensen geïnformeerd heeft niet te updaten en/of niet verder te rijden 🙄

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...