Ga naar inhoud

Laadkabel vergrendelt niet goed in laadaansluiting auto


Eldevee
Ga naar de oplossing Opgelost door SpeedyG,

Aanbevolen Berichten

Rijd al ruim vier jaar en bijna een ton aan km's probleemloos met de e-Niro, maar tref nu een probleem met het opladen.
Als ik de auto aan de thuislader wil opladen, vergrendelt de kabel niet goed. Druk ik de stekker aan de zijde van de auto iets omhoog aan, dan vergrendelt-ie, maar laat ik vervolgens voorzichtig los dan springt de thuislader op rood. Het lijkt dat ofwel de laadkabel ofwel de laadaansluiting teveel speling heeft gekregen.
Iemand bekend met dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

@Eldevee balen van je laadproblemen. Ik heb wel geen Niro-EV maar een XCeed PHEV.

 

Maar had wel het identieke probleem. Laadplug in de auto omhoog houden, dan succesvol sessie gestart om vervolgens binnen enkele minuten af te breken.
Omdat ik een PHEV heb heb ik gelukkig kunnen doorrijden op benszine. Uiteindelijk na enkele bezoeken aan de dealer onder garantie de gehele laadunit laten vervangen.

Sinds die tijd (nog) geen problemen meer.

 

Misschien ook een idee voor jou?? Informeer bij je lokale KIA dealer.
Het is een vaker voorkomend probleem ik was bij mijn dealer al nummer 4!!

 

PS houd wel rekening met wachttijd... onderdeel bestellen duurde bij mij meerdere weken 🫣

Link naar reactie
Delen op andere sites


@SpeedyG thanks, heb je advies opgevolgd. Bij de dealer langs geweest, die inderdaad aangaf dat het een vaker voorkomend probleem is.
Het valt nu ook op zijn plaats dat het laden tijdens een laadsessie weleens plotseling werd afgebroken.
Helaas lukte het niet bij de dealer om het probleem te reproduceren. Nu afgesproken dat ik het even film als het thuis weer optreedt.

Om toch te kunnen laden, had ik de laadplug met een ijslepeltje vastgeduwd. Plan B zou duct tape zijn geweest ;-)
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De dealer geeft aan dat het een vaker voorkomend probleem is.
Hij weet dus blijkbaar ook de oplossing maar verzuimd om die toe te passen op jouw auto, los van het gegeven dat het niet lukt om het probleem bij de dealer te reproduceren.
Zo blijf je mogelijk nog diverse malen het probleem thuis of bij een laadpaal houden.
Dealer had m.i. jouw probleem op moeten lossen door vervanging van een onderdeel oid.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou inderdaad wel zo attent van de dealer zijn geweest om het meteen op te pakken, Evert. Daar heb je helemaal gelijk in.
En wellicht had ik meer op mijn strepen moeten gaan staan, maar het is wel vervelend als het probleem zich niet voordoet als het daar wordt uitgetest. Gezien de ervaringen van de afgelopen maanden, gaat het thuis (daar laad ik, op vakantietripjes na, vrijwel altijd) weer optreden en dan kan ik gewapend met filmpje/foto mij weer melden bij de dealer.
Alsof de duvel ermee speelt, nu 3 keer geen probleem gehad met laden.

@SpeedyG het was bij jou onder garantie vervangen, hoe lang had je je auto toen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...