Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Nieuwe TPMS en winter(?)banden

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Binnenkort komt mijn nieuwe Niro HEV en die wordt naar ik vermoed geleverd met zomerbanden. Geen idee welk merk of type. Ik weet alleen dat het 16 inch is. Weet iemand welk merk Kia op het moment gebruikt?

Nu heb ik nog een fraai setje originele 16 inch lichtmetalen velgen van een Cee'd liggen met (naar ik meen) de korrekte steekmaat en ET. Daar wil ik dus graag nieuwe winterbanden maat 205/60/16 op laten leggen voor de Niro.

Nu zijn de TPMS sensoren van die velgen helaas al 6 jaar oud dus ze zijn aan vervanging toe. Bij Kia zijn de originele sensoren schreeuwend duur.

Heeft er iemand ervaring met third-party TPMS modules van  "bandenboeren" zoals Kwikfit, Profile enz? En kan zo'n bedrijf die zelf "inleren" op een Niro? Wat kost zoiets?

Nog 'n vraagje. Ik zit zwaar te twijfelen tussen Michelin Alpin 6 winterbanden en Michelin Crossclimate 2 all-season banden. 

Ik rijd in de winter gemiddeld 1600 km  in Duitsland (niet in de bergen) en voor de rest alleen in Nederland waar we nou niet echt barre winters hebben. Ik vraag me dus af of ik ivm brandstofverbruik, slijtage en geluid in de winter niet beter af ben met de Crossclimates dan met de Alpins. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...