Niek63 Geplaatst 17 September, 2023 Geplaatst 17 September, 2023 Dag, graag vraag ik jullie advies. Net voor de zomer hebben wij een nieuwe Niro gekocht. Totdat de nieuwe wordt geleverd (dat duurt nog zeker een half jaar) rijden wij in onze Niro oud model. Recente APK geeft advies beide voorbanden te vervangen (Michelin Energy Saver). Zowel links als rechts nog 2,6 mm profiel. Is nog wel ruim boven minimum. En nu nog 250-300 neertellen voor aanschaf en montage nieuwe banden (waar de volgende eigenaar het langst van gaat profiteren) vind ik wel wat zuur/zondegeld. Anderzijds wil ik in de winter ook veilig rijden (wij rijden niet met sneeuw, maar met regen zijn goede banden ook belangrijk). Dus die 300 euro toch maar besteden aan nieuwe banden om met slecht weer veilig te rijden? Of ander idee (goedkopere banden aanschaffen?) Wat zouden jullie doen/is jullie advies? Quote
Rob18 Geplaatst 17 September, 2023 Geplaatst 17 September, 2023 Beter maar eerst met uw dealer te overleggen. En als u veilig wilt rijden waarom dan kiezen voor goedkopere banden? Daar is dealer ook niet blij mee. 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 17 September, 2023 Geplaatst 17 September, 2023 1,6mm is de wettelijke eis.Maar 2,5mm is al een waarschuwing bij de APK, omdat dan de veiligheid eigenlijk al in het geding komt.Mijn eigen veiligheid is me wel meer dan €300 waard, dus is zou ze zeker vervangen... Quote
HenkM Geplaatst 18 September, 2023 Geplaatst 18 September, 2023 Als de achter banden meer profiel hebben zou ik overwegen voor en achter te wisselen (voor slijt normaliter meer). Hierdoor kan vervangen uitgesteld worden. Quote
Bastiaan75 Geplaatst 18 September, 2023 Geplaatst 18 September, 2023 Of een paar goede tweedehands banden kopen. Er worden zat auto's afgeschreven met nog goede banden. 1 Quote
Niek63 Geplaatst 21 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 21 September, 2023 Dank allen voor reactie. Heb dit advies gevolgd: " Mijn eigen veiligheid is me wel meer dan €300 waard, dus is zou ze zeker vervangen..." 1 Quote
KoosH Geplaatst 9 November, 2023 Geplaatst 9 November, 2023 Je kan voor die paar maanden toch ook een goedkoper merk nemen. Persoonlijk vind ik beter goedkopere banden met veel, dan de huidige met weinig profiel. Als je met je huidige banden in de regen een probleem (aanrijding schade) krijgt, zijn de dealer en de volgende eigenaar niet blij en dat kost misschien wel meer. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.