Rick Posted November 15, 2023 Posted November 15, 2023 Zal em meteen installeren via USB, ben benieuwd of het probleem nu eindelijk verholpen is! update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/lG1GAU Quote
Rick Posted November 15, 2023 Author Posted November 15, 2023 Ik had voorgaande de update de fout actief, hij is nu weg. Wel valt me op dat het geluid is veranderd. ik had eerst de radio op 30 a 40 en nu is die op 5 al erg hard. Is dit bij iedereen zo? Quote
Kenniani Posted November 16, 2023 Posted November 16, 2023 Ja dat is bij iedereen die de update heeft gedaan zo, wat 60 was is nu 40 ongeveer, maar de balk is net zo ver verschoven, dus hij gaat niet harder of zo. Quote
Patrick T. Posted December 18, 2023 Posted December 18, 2023 Op 15-11-2023 om 20:49, zei Rick: Zal em meteen installeren via USB, ben benieuwd of het probleem nu eindelijk verholpen is! update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/lG1GAU Dag Rick, heb je na de upgrade met de versie 231107 nog een BMS error gehad? Hybride oranje en/of rood icoon? Ik heb pas, na nog eens navragen bij de dealer, toestemming gekregen om die update uit te voeren... Tijdens mijn jaarlijks onderhoud had men me nog op het hart gedrukt om vooral geen enkele update uit te voeren vooraleer zij een seintje gingen geven na toelating van Kia BE.... Ik dacht bij mezelf ondertussen zijn we voorbij half december... Maar vooraleer de OTA te starten wou ik toch nog even hier en daar rondneuzen en wat ik net las baart me beetje zorgen.... want blijkbaar is het probleem nog niet opgelost met de update: Foutmelding batterijbeheersysteem - Pagina 6 - NQ - Elektrik/Elektronik - Sportage Driver Forum (sportage-driver.com) Quote
Patrick T. Posted December 18, 2023 Posted December 18, 2023 (edited) Ongelofelijk als je de berichten leest op het Duitse Sportage forum: vertalen met Google Translate en ook op die manier krijgt men een goed inzicht daar hoe het actueel is gesteld met verschillende softwareperikelen waaronder het batterij management probleem... Nieuwe update beschikbaar - Pagina 14 - NQ - Radio/Navi/Lautsprecher - Sportage Driver Forum (sportage-driver.com) Een forumlid meldt daar dat er net naar de werkplaats moet worden gegaan voor een specifieke update voor dit BMS probleem. Hij schrijft: Ter informatie, misschien was dit niet zo duidelijk in mijn post hierboven. De OTA-update van 23 november lost de fout in het batterijbeheer niet op. De update hiervoor kan alleen in de werkplaats worden geïnstalleerd en is pas eind vorige week door Kia vrijgegeven. Omdat ik een openstaande garantiebestelling had, werd ik snel op de hoogte gebracht. Edited December 18, 2023 by Patrick T. Quote
BarneyRubble Posted December 22, 2023 Posted December 22, 2023 (edited) Beste Forumgenoten, op dit moment is mijn laatste software versie die van Maart 2023. Is het inmiddels al verantwoord om de nu laatste software update uit te voeren, zonder dat er weer allerlei foutmeldingen e.d tevoorschijn gaan komen, hoor het graag. En ik wens iedereen hier op dit fijne forum gezellige kerstdagen. Edited December 22, 2023 by BarneyRubble Quote
Rick Posted December 22, 2023 Author Posted December 22, 2023 3 uur geleden, zei BarneyRubble: Beste Forumgenoten, op dit moment is mijn laatste software versie die van Maart 2023. Is het inmiddels al verantwoord om de nu laatste software update uit te voeren, zonder dat er weer allerlei foutmeldingen e.d tevoorschijn gaan komen, hoor het graag. En ik wens iedereen hier op dit fijne forum gezellige kerstdagen. Kan allang ja, niks meer gemerkt van foute fout meldingen Quote
Rick Posted December 22, 2023 Author Posted December 22, 2023 Op 18-12-2023 om 16:40, zei Patrick T.: Klopt allemaal, de OTA update lost ook niks op, de volledige versie als hierboven beschreven/screenshot wel. Quote
Marinus 22 Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 Er is nieuwe software ik heb afgelopen week een afspraak gemaakt bij mijn dealer en twee dagen later kon ik komen 1 uurtje wachten met een bakje koffie en hij was weer uptodate. Alles lijkt goed te gaan. 1 Quote
BarneyRubble Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 Ik heb zojuist de nieuwe software voor mijn phev gedownload en moet deze nog installeren, ik zag bij de informatie dat er vanaf nu draadloos met android auto en apple carplay verbonden kan worden, ik ben erg benieuwd of draadloos android auto nu ook daadwerkelijk goed werkt, ik hoor het graag van jullie. Quote
gjklasens Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 Draadloos werkt niet en is alleen voor het nieuwe platform van de EV range. Is al paar keer hier voorbij gekomen. -Gemiste kans denk ikVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
BarneyRubble Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 (edited) 2 uur geleden, zei gjklasens: Draadloos werkt niet en is alleen voor het nieuwe platform van de EV range. Is al paar keer hier voorbij gekomen. - Gemiste kans denk ik Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Jammer Edited December 24, 2023 by BarneyRubble Quote
cismo14 Posted January 15, 2024 Posted January 15, 2024 Sinds afgelopen weekend, trotse eigenaar van Sportage GT-Plusline PHEV. Moet dus nog veel leren en ontdekken. Eerste punt van aandacht is update van de navigatie software versie. Deze is nu nog versie 220623, en zie dat 231107 beschikbaar is. Deze heb ik reeds gedownload, maar OTA zou in mijn auto beschikbaar zijn. Zie foto, maar hoe zorg ik dan dat het systeem via OTA zichzelf bijwerkt? Quote
Wim-A Posted January 15, 2024 Posted January 15, 2024 Geloof het of niet: gewoon afwachten. OTA staat aan, dus op enig moment wordt de update aangeboden. Kun je niet oproepen en het is niet te zeggen of het morgen of volgende maand zal zijn. Quote
cismo14 Posted January 15, 2024 Posted January 15, 2024 Of niet wachten en zelf doen via USB stick. Weet natuurlijk niet of er veel aanpassingen zijn met de nieuwste versie. Quote
gjklasens Posted January 15, 2024 Posted January 15, 2024 Mij valt op dat tankstations in POI niet meer worden weergegeven. En ja staat aan en ook brandstofprijzenGetest met laadstation uit/aan zichtbaar POIParkeerplaatsen ook zichtbaar Iemand die dit ook heeft ?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
BarneyRubble Posted January 15, 2024 Posted January 15, 2024 Na de laatste update van 07-11-23 is er zelfs een heel nieuw POI menu bijgekomen met allemaal nieuwe symbolen zoals o.a apotheek, fastfood, supermarkt, koffieshop, enz enz en dus ook tankstations. Ze staan direct onder het kopje POI in je overzichtscherm Quote
gjklasens Posted January 15, 2024 Posted January 15, 2024 Heb ik ook en allemaal zichtbaarMaar tankstations nietBlijft me verbazen die software Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
BarneyRubble Posted January 15, 2024 Posted January 15, 2024 (edited) 1 uur terug, zei gjklasens: Heb ik ook en allemaal zichtbaar Maar tankstations niet Blijft me verbazen die software Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Mmm vreemd ja, ook niet op de volgende pagina, swipe naar links ? Zal morgen een foto van mijne plaatsen Edited January 15, 2024 by BarneyRubble Quote
gjklasens Posted January 15, 2024 Posted January 15, 2024 Ik kan wel selecteren, maar ik zie opmde kaartvervolgens geen icoon van tankstation met de prijs. Dit had ik voor de update wel en ook on mojn Niro heb ik dit gewoonVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
BarneyRubble Posted January 16, 2024 Posted January 16, 2024 17 uur geleden, zei gjklasens: Ik kan wel selecteren, maar ik zie opmde kaart vervolgens geen icoon van tankstation met de prijs. Dit had ik voor de update wel en ook on mojn Niro heb ik dit gewoon Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ik heb even gekeken hoe het nu bij mij zit. Je moet eerst de kaart in beeld halen, dan linksonder naar Menu--OmgevingInfo--Pois tonen. In het scherm wat dan komt selecteer je Tankstations, aan de rechterkant zie je ook een tandwieltje ( instellingen symbool ) klik die ook aan en je kan daar aangeven of je de actuele prijzen bij de Tankstations wil zien op je kaart. 1 Quote
gjklasens Posted January 16, 2024 Posted January 16, 2024 Ja dat snap ikDat is wat ik zei dat ik dat natuurlijk allemaal gedaan hadDit heb ik exact zo staan. Maar ik zie geen benzinestation icoon opde kaartWel parkeerplaatsen, laadpunten, winkels etcVoor de update zag ik ze wel en ook prijzen. Dus dat maakt allemaal wat wazigWanneer ik live tankstation zoek dan zien ikPointer opnde kaart, maar ook geen symboolVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
BarneyRubble Posted January 16, 2024 Posted January 16, 2024 8 minuten geleden, zei gjklasens: Ja dat snap ik Dat is wat ik zei dat ik dat natuurlijk allemaal gedaan had Dit heb ik exact zo staan. Maar ik zie geen benzinestation icoon op de kaart Wel parkeerplaatsen, laadpunten, winkels etc Voor de update zag ik ze wel en ook prijzen. Dus dat maakt allemaal wat wazig Wanneer ik live tankstation zoek dan zien ik Pointer opnde kaart, maar ook geen symbool Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Oké duidelijk, Zal morgen is bij mij kijken . 1 Quote
Wim-A Posted January 24, 2024 Posted January 24, 2024 Op 16-1-2024 om 18:25, zei BarneyRubble: Oké duidelijk, Zal morgen is bij mij kijken . En? Zie jij wel benzinestation icoontjes? En prijzen? Quote
BarneyRubble Posted January 24, 2024 Posted January 24, 2024 38 minuten geleden, zei Wim-A: En? Zie jij wel benzinestation icoontjes? En prijzen? Sorry voor de late reactie, toen ik afgelopen zondag uit Drenthe terugkwam had ik alles aangezet wat er maar kon, maar ik zag op mijn routekaart geen enkel symbooltje van alle aangevinkte opties, ik wil van de week nog is gaan spelen met inzoomen e.d om te kijken of er meer te zien komt. Ohja, enkel op parkeerplaatsen zie ik wel de oplaadstation symbolen. 1 Quote
Recommended Posts