Rick Posted November 29, 2023 Posted November 29, 2023 Wat houden jullie als bandenspanning aan? Op de auto staat 2.4, is dit de aanbevolen of de minimale? Ik herinner me toen ik de auto kocht dat die zelfs op 3.0 stond. Ik rij nu zelf op 2.5 bij 5 graden buiten. Wat doen jullie en met welke redenen? Quote
Kiawar Posted November 29, 2023 Posted November 29, 2023 Ik heb de auto ruim een maand en de bandenspanning staat nog op het niveau zoals ik hem kocht, 2.7. Ik vond het ook wat hoog maar het schijnt vaker te gebeuren. Ik laat het zo maar staan. Quote
Henri497 Posted November 29, 2023 Posted November 29, 2023 Heb ook 2.7 of 2.8, als ik me niet vergis was dat bij mijn vorige Sportage ook al zo. Die gaf zelfs een melding als ik onder de 2.5 kwam. Quote
Jim Gubbels Posted November 29, 2023 Posted November 29, 2023 Ik ben vorige week gewisseld naar mijn winterbanden (Continental WinterContact 850TS 225/60 R 17). Eerder had ik 2,4 (via de Kia dealer) op mijn (zomer)banden (Continental EcoContact 6 235/55 R 18 V XL), nu zag ik dat mijn bandenfirma waar ik al 25 jaar mijn banden koop, de spanning van mijn winterbanden op 2,7 gezet. En ja, wat is waar? Formeel wordt 2,4 bij mijn banden (winter en zomer) voorgeschreven maar blijkbaar kiest men soms ook voor meer, in mijn geval dus bijvoorbeeld 2,7. Ik vertrouw in ieder geval op mijn bandenfirma, daar ben ik nog nooit teleurgesteld. Quote
BarneyRubble Posted December 24, 2023 Posted December 24, 2023 Op 29-11-2023 om 22:35, zei Jim Gubbels: Ik ben vorige week gewisseld naar mijn winterbanden (Continental WinterContact 850TS 225/60 R 17). Eerder had ik 2,4 (via de Kia dealer) op mijn (zomer)banden (Continental EcoContact 6 235/55 R 18 V XL), nu zag ik dat mijn bandenfirma waar ik al 25 jaar mijn banden koop, de spanning van mijn winterbanden op 2,7 gezet. En ja, wat is waar? Formeel wordt 2,4 bij mijn banden (winter en zomer) voorgeschreven maar blijkbaar kiest men soms ook voor meer, in mijn geval dus bijvoorbeeld 2,7. Ik vertrouw in ieder geval op mijn bandenfirma, daar ben ik nog nooit teleurgesteld. Op sommige winterbanden staat een hogere bandenspanning aangegeven dan in je deuropening voor je normale banden, zal zeker met deze speciale band te maken hebben, Toevallig ondervonden bij het oppompen van de winterbanden van een Ford Focus Quote
PeterZ4 Posted January 13, 2024 Posted January 13, 2024 (edited) Op de sticker op de B stijl aan bestuurderskant bij geopend portier staat de bandenspanning vermeld afhankelijk van de beladingsgraad. Bij volgeladen auto is bandenspanning voor en achter verschillend Edited January 13, 2024 by PeterZ4 Quote
Recommended Posts