Ga naar inhoud

Kia Niro EV MY24 Digital Key


jakob

Aanbevolen Berichten

In maart wordt mijn Kia Niro EV Edition Advanced geleverd. Ik heb nu een Kia E-Niro MY21

Heeft de Kia Niro EV ook digital Key: het openen en starten met je iPhone zodat je geen autosleutels meer hoeft mee te nemen.

Wie heeft dit en wat zijn de ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Een hele goede vraag en jammer dat nog niemand hier antwoord op heeft gegeven. 
Ik was ook wel benieuwd of het mogelijk was om je iPhone te gebruiken om de auto te openen.

Hier een Kia Niro EV MY23 met de laatste software - firmware erin. Misschien dat iemand iets weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens KIA Nederland is dit nog niet mogelijk. Het schijnt dat er dit jaar (?) een software update beschikbaar komt waarmee het wel mogelijk wordt gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, zei jakob:

Volgens KIA Nederland is dit nog niet mogelijk. Het schijnt dat er dit jaar (?) een software update beschikbaar komt waarmee het wel mogelijk wordt gemaakt.

Oh wow, dat zou te gek zijn. Niet dat het nu echt nodig is, maar altijd leuk om te gebruiken. Afwachten dan maar en we zullen het zien of het dit jaar gaat gebeuren. Voorlopig heb ik problemen met Kia Connect, hopen dat dit eerst opgelost kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dan sta je naast de auto met je telefoon te knoeien omdat Kia Connect er uit ligt........krijg je de auto niet open. Net als wanneer er (storing) geen bereik is voor je telefoon. Dan kun je niet eens naar huis bellen of ze je de sleutel kunnen komen brengen.🤔

Ik ga ervan uit dat je dan toch beter de sleutel bij je kunt hebben, dus wat brengt zo'n 'gimmick' extra?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan me vergissen, maar volgens mij maakt een digital Key gebruik van NFC, wat dus niet afhankelijk is van servers of internet(bereik).
Dezelfde techniek als contactloos betalen met je bankpas (alhoewel daarbij de TERMINAL dan weer wel connectie moet hebben, maar dat is een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uur geleden, zei Murcielaygo:

maakt een digital Key gebruik van NFC

Lijkt me niet veel toevoegen, NFC heeft een range van 10 á 20 cm, moet je de GSM zowat tegen de auto houden (en ook nog op de juiste plek). RFID lijkt me een betere optie maar wat er echt wordt gebruikt weet ik ook niet 🤔 .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet ook niet wat het toevoegt maar het lijkt me gewoon leuk. Het zal uiteindelijk toch zo zijn dat je het niet gebruikt omdat je de sleutels bij je hebt. Maar ja, misschien verlies je die en dan kan je er met de telefoon nog in (oh ja, je kan ook je mobiel verliezen) 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 van de dingen die ik telkens hoor als het hierover gaat is dat je dan je auto "digitaal kunt uitlenen"; je zou dus een (tijdelijke) sleutel kunnen sturen naar iemand, zodat deze persoon je auto kan gebruiken zonder fysieke sleutel.

En bij een juiste implementatie zou je dan zelfs beperkingen kunnen opleggen zodat bijv. een jonge bestuurder begrensde snelheden krijgt.

Maar of Kia dat zo implementeert is natuurlijk de vraag...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...