Rinkel Geplaatst 16 November, 2009 Geplaatst 16 November, 2009 Hallo, Ik ben ook nieuw hier en heb me ook maar geregistreerd op het forum hier. Ik vind dus die Venga ook een leuke wagen en ga zeker binnenkort kijken als de auto in de showroom staat. Overigens heb ik de wagen al reeds bekeken op de IAA in Frankfurt Wel grappig dat er nu al zoveel reacties zijn. Daarnaast ben ik net als Smart ook uit de achterhoek afkomstig. Quote
Smart Geplaatst 16 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2009 Hallo Rinkel, Welkom op dit forum. Dus ook een Achterhoeker? Ik ben weliswaar import, maar na 36 jaar mag dat de pret niet drukken. Goh......, kon je dan zien dat ik ook ge Quote
Venga1 Geplaatst 16 November, 2009 Geplaatst 16 November, 2009 Peterrrrr, Doe jij aan groeps korting? Voor een aantrekkelijke korting en de juiste inruil wil ik best wel een uurtje rijden. Noem het maar de "Kia Venga forum korting" Quote
Rinkel Geplaatst 16 November, 2009 Geplaatst 16 November, 2009 Hallo Rinkel,Welkom op dit forum. Dus ook een Achterhoeker? Ik ben weliswaar import, maar na 36 jaar mag dat de pret niet drukken. Goh......, kon je dan zien dat ik ook ge Quote
Smart Geplaatst 16 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2009 @Rinkel Nou, dat zijn heel wat km's in een jaar. Ik heb nog nooit zoveel op jaarbasis gereden, dat aantal lag altijd rond de 21.000 km's. Inmiddels een andere baan en rij daarmee nog minder. Dus zal ik ongeveer op 17.000 km gaan uitkomen, uiteraard inclusief priv Quote
Flatron7000 Geplaatst 16 November, 2009 Geplaatst 16 November, 2009 (aangepast) Autoweek.nl ...Afgelopen vrijdag konden we u al de vanafprijzen van de Kia Venga melden. Inmiddels kunnen we u alle prijzen en uitrustingsniveaus van Kia’s compacte mpv melden... Lees volledig artikel: http://www.autoweek.nl/autonieuws/13045/Nu-alle-prijzen-Kia-Venga 16 November, 2009 aangepast door Flatron7000 Quote
Smart Geplaatst 16 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2009 @Flatron7000 Ik zie het panoramadak en de navigatie er niet bij staan. Dat komt er nog eens bovenop. Dat zijn toch redelijk stevige prijzen. Quote
Flatron7000 Geplaatst 16 November, 2009 Geplaatst 16 November, 2009 @Flatron7000Ik zie het panoramadak en de navigatie er niet bij staan. Dat komt er nog eens bovenop. Dat zijn toch redelijk stevige prijzen. Ik hoop dat ze in Belgi Quote
Venga1 Geplaatst 16 November, 2009 Geplaatst 16 November, 2009 Sorry, Belgie moet wachten totdat de eerste verkopen in Nederland zijn geweest. eerst het zuinige landje aan de beurt Quote
Smart Geplaatst 16 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2009 (aangepast) Sorry, Belgie moet wachten totdat de eerste verkopen in Nederland zijn geweest.eerst het zuinige landje aan de beurt Met de tax in NL mag je ook wel zuinig zijn op je (N'euro)centjes, je kunt ze tenslotte maar 16 November, 2009 aangepast door Smart Quote
Smart Geplaatst 16 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2009 (aangepast) THX! Tussen haakjes Is benzine populairder in Nederland dan Diesel? Hallo Flatron7000, Ja, bij particulieren is benzine populairder dan diesel. Waarom? Omdat in NL de dieselrijders hogere accijns (belasting) betalen. In NL rijden dus voornamelijk bedrijven/vertegenwoordigers van bedrijven (leaseauto's/bedrijfswagens) met een dieselauto. Uiteraard ook wel particulieren, maar dan moet je veel kilometers maken in een jaar, om het break-even point (omslagpunt benzine of diesel) te evenaren en/of te passeren. De overheid ziet wel steeds meer in dat wat in het verleden zo is geregeld, steeds meer gaat knellen met de huidige milieu-eisen en de auto-industrie. De huidige moderne, direct ingespoten, dieselmotoren met roetfilter zijn net zo vervuilend of zelfs minder vervuilend dan een benzinemotor. Mogelijk dat de tax op diesels in de toekomst daarom ook zal verdwijnen. Mogelijk al met de invoering van de kilometerbelasting vanaf 2012. Tegenwoordig zou ik ook liever een diesel rijden, omdat dat gewoonweg goedkoper is. De nadelen zoals in het verleden: lawaaiige en stinkende motoren zijn allang verleden tijd. Tenslotte, een benzinemotor kan niet op tegen de trekkracht onderin van een dieselmotor. Het is eigenlijk ook geen kwestie van populairder. Het heeft meer te maken met de centjes, zoals altijd:-( 16 November, 2009 aangepast door Smart Quote
Venga1 Geplaatst 16 November, 2009 Geplaatst 16 November, 2009 (aangepast) hoi Smart, nou vooruit eentje voor Belgie dan zonder gekheid, ik ben vanmiddag naar een Kia dealer geweest. ik ben ook geen lease rijder, dus mijn interesse blijft steken bij de 1.4 extra. De dealer vertelde me dat hij 12 Venga's in bestelling heeft staan, waaronder een heleboel met een automaat. Dit ook omdat de Soul niet leverbaar is met een automaat. klopt dit? Nou vertelde ik de verkoper dat ik het comfort pakket erop wilde hebben. hij wist precies waar het over ging, en wist ook al te vertellen dat dit comfort pakket tot eind van het jaar 800 euro in prijs was verlaagd. Dus Venga + Comfort pakket is een totaal korting van 1700 euro!! Maar zei hij, wij hebben alleen Venga's in bestelling staan zonder comfort pakket. Hij heeft toen met Kia gebeld, om te vragen of er 1.4 versies met comfort pakket geleverd gaan worden. Er staan nu alleen zwarte, zilver en antraciet kleur met comfort pakket in bestelling. Peterrrrr, kan jij dit bevestigen? Andere kleur is natuurlijk ook mogelijk, maar dan komt er 16 November, 2009 aangepast door Venga1 Quote
Peterrrrr Geplaatst 16 November, 2009 Geplaatst 16 November, 2009 Groepskorting ? geen probleem ! Ik geef jullie allemaal wel een procentje korting !!! Ik heb inderdaad vooral 1.4's besteld, zal morgen eens kijken wat ik precies heb. @ Smart: We mailen... (heb misschien wel iets voor je) Quote
kommaarbinnen Geplaatst 16 November, 2009 Geplaatst 16 November, 2009 Hoi Venga 1 Kan je me vertellen bij welke dealer je bent geweest? Ik heb zelf belangstelling in de automaat in de luxe uitvoering met panoramadak. Kan ik eens vragen of hij deze ook binnen krijgt. Quote
Venga1 Geplaatst 16 November, 2009 Geplaatst 16 November, 2009 Toe maar, automaat en panoramadak. Ik ben benieuwd wat dat dak gaat kosten Ja hoor, Het is in Haarlem. Kia Motors Nederland | The Power to Surprise tot nu toe gaf hij mij de beste inruil,half uurtje bij me vandaan. Quote
kommaarbinnen Geplaatst 16 November, 2009 Geplaatst 16 November, 2009 bedankt voor de info. Ik ben zelf ook wel benieuwd wat het dak gaat kosten. Misschien weet Peterrrrr het al? Woon zelf ik Rotterdam maar een dealer verder weg maakt mij niet veel uit. Quote
Rinkel Geplaatst 17 November, 2009 Geplaatst 17 November, 2009 (aangepast) Nou lees ik op de site van autoweek het volgende: Wie echt gek wil doen, gaat voor de 128 pk sterke 1,6-liter turbodiesel. Die verbruikt ook 4,5 liter diesel per 100 kilometer en stoot 119 gram CO2 per kilometer uit. Deze motor is alleen te combineren met een handgeschakelde vijfbak en het X-Ecutive uitrustingsniveau. De prijs van de top-Venga komt uit op 22.295 euro. ... Ik dacht dat alle Venga diesels gekoppeld waren aan een 6-bak? @ Peterr: Geen diesels besteld? 17 November, 2009 aangepast door Rinkel Quote
Peterrrrr Geplaatst 17 November, 2009 Geplaatst 17 November, 2009 Prijzen van het dak zijn nog niet bekend gemaakt. Ik heb geen diesels besteld. Quote
Smart Geplaatst 18 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 18 November, 2009 Helemaal thuisvoelen in de Venga! *comfortabele stoelen *keuze uit uiteenlopende interieuropties *unieke ontwerpen voor de stoelhoezen *uitgebreid audiosysteem *hoogwaardig surroundsysteem * panoramisch schuifdak http://www.kia.nl/showroom/kia-venga/interieur.aspx Ik ben heel benieuwd naar het hoogwaardige surroundsysteem. Quote
Venga1 Geplaatst 18 November, 2009 Geplaatst 18 November, 2009 ik ben benieuwd naar de hele auto ! Quote
Smart Geplaatst 18 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 18 November, 2009 Ik denk dat het surround sound systeem ook te beluisteren is in de hele auto........ Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.