Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben ook nieuw hier en heb me ook maar geregistreerd op het forum hier.

Ik vind dus die Venga ook een leuke wagen en ga zeker binnenkort kijken als de auto in de showroom staat. Overigens heb ik de wagen al reeds bekeken op de IAA in Frankfurt :)

Wel grappig dat er nu al zoveel reacties zijn.

Daarnaast ben ik net als Smart ook uit de achterhoek afkomstig.

• Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Rinkel,

Welkom op dit forum. Dus ook een Achterhoeker? Ik ben weliswaar import, maar na 36 jaar mag dat de pret niet drukken.

thwelkom20klompen.jpg

Goh......, kon je dan zien dat ik ook ge

Geplaatst

Peterrrrr,

Doe jij aan groeps korting? :P

Voor een aantrekkelijke korting en de juiste inruil wil ik best wel een uurtje rijden.

Noem het maar de "Kia Venga forum korting"

Geplaatst
Hallo Rinkel,

Welkom op dit forum. Dus ook een Achterhoeker? Ik ben weliswaar import, maar na 36 jaar mag dat de pret niet drukken.

Goh......, kon je dan zien dat ik ook ge

Geplaatst

@Rinkel

Nou, dat zijn heel wat km's in een jaar. Ik heb nog nooit zoveel op jaarbasis gereden, dat aantal lag altijd rond de 21.000 km's. Inmiddels een andere baan en rij daarmee nog minder. Dus zal ik ongeveer op 17.000 km gaan uitkomen, uiteraard inclusief priv

Geplaatst

@Flatron7000

Ik zie het panoramadak en de navigatie er niet bij staan. Dat komt er nog eens bovenop. Dat zijn toch redelijk stevige prijzen.

Geplaatst (aangepast)
Sorry, Belgie moet wachten totdat de eerste verkopen in Nederland zijn geweest.

eerst het zuinige landje aan de beurt

Met de tax in NL mag je ook wel zuinig zijn op je (N'euro)centjes, je kunt ze tenslotte maar

aangepast door Smart
Geplaatst (aangepast)
THX! :-)

Tussen haakjes Is benzine populairder in Nederland dan Diesel?

Hallo Flatron7000,

Ja, bij particulieren is benzine populairder dan diesel. Waarom? Omdat in NL de dieselrijders hogere accijns (belasting) betalen. In NL rijden dus voornamelijk bedrijven/vertegenwoordigers van bedrijven (leaseauto's/bedrijfswagens) met een dieselauto. Uiteraard ook wel particulieren, maar dan moet je veel kilometers maken in een jaar, om het break-even point (omslagpunt benzine of diesel) te evenaren en/of te passeren.

De overheid ziet wel steeds meer in dat wat in het verleden zo is geregeld, steeds meer gaat knellen met de huidige milieu-eisen en de auto-industrie. De huidige moderne, direct ingespoten, dieselmotoren met roetfilter zijn net zo vervuilend of zelfs minder vervuilend dan een benzinemotor. Mogelijk dat de tax op diesels in de toekomst daarom ook zal verdwijnen. Mogelijk al met de invoering van de kilometerbelasting vanaf 2012.

Tegenwoordig zou ik ook liever een diesel rijden, omdat dat gewoonweg goedkoper is. De nadelen zoals in het verleden: lawaaiige en stinkende motoren zijn allang verleden tijd. Tenslotte, een benzinemotor kan niet op tegen de trekkracht onderin van een dieselmotor.

Het is eigenlijk ook geen kwestie van populairder. Het heeft meer te maken met de centjes, zoals altijd:-(

aangepast door Smart
Geplaatst (aangepast)

hoi Smart, nou vooruit eentje voor Belgie dan :-P

zonder gekheid, ik ben vanmiddag naar een Kia dealer geweest.

ik ben ook geen lease rijder, dus mijn interesse blijft steken bij de 1.4 extra.

De dealer vertelde me dat hij 12 Venga's in bestelling heeft staan, waaronder een heleboel met een automaat.

Dit ook omdat de Soul niet leverbaar is met een automaat. klopt dit?

Nou vertelde ik de verkoper dat ik het comfort pakket erop wilde hebben.

hij wist precies waar het over ging, en wist ook al te vertellen dat dit comfort pakket tot eind van het jaar 800 euro in prijs was verlaagd.

Dus Venga + Comfort pakket is een totaal korting van 1700 euro!!

Maar zei hij, wij hebben alleen Venga's in bestelling staan zonder comfort pakket.

Hij heeft toen met Kia gebeld, om te vragen of er 1.4 versies met comfort pakket geleverd gaan worden.

Er staan nu alleen zwarte, zilver en antraciet kleur met comfort pakket in bestelling.

Peterrrrr, kan jij dit bevestigen?

Andere kleur is natuurlijk ook mogelijk, maar dan komt er

aangepast door Venga1
Geplaatst

Groepskorting ? geen probleem ! Ik geef jullie allemaal wel een procentje korting !!!

Ik heb inderdaad vooral 1.4's besteld, zal morgen eens kijken wat ik precies heb.

@ Smart: We mailen... ;) (heb misschien wel iets voor je)

Geplaatst (aangepast)

Nou lees ik op de site van autoweek het volgende:

Wie echt gek wil doen, gaat voor de 128 pk sterke 1,6-liter turbodiesel. Die verbruikt ook 4,5 liter diesel per 100 kilometer en stoot 119 gram CO2 per kilometer uit. Deze motor is alleen te combineren met een handgeschakelde vijfbak en het X-Ecutive uitrustingsniveau. De prijs van de top-Venga komt uit op 22.295 euro.

... Ik dacht dat alle Venga diesels gekoppeld waren aan een 6-bak?

@ Peterr: Geen diesels besteld?

aangepast door Rinkel
Geplaatst

Helemaal thuisvoelen in de Venga!

Kia%20Venga%20int%2006.ashx?mw=300&mh=131

*comfortabele stoelen *keuze uit uiteenlopende interieuropties *unieke ontwerpen voor de stoelhoezen *uitgebreid audiosysteem *hoogwaardig surroundsysteem * panoramisch schuifdak

http://www.kia.nl/showroom/kia-venga/interieur.aspx

Ik ben heel benieuwd naar het hoogwaardige surroundsysteem.

Geplaatst

Ik denk dat het surround sound systeem ook te beluisteren is in de hele auto........:whistling:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...