Jump to content

Hij is besteld KIA Ceed SW 1.6 diesel Comfort pack

Recommended Posts

Posted

Vandaag heb ik de KIA Ceed SW 1.6 CRDi X-ecutive 115 Pk met comfort pack gekocht in de kleur Piston grey.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Kiaddealer in Etten-Leur. Niet voor niets een topdealer. Goede prijzen en goede service.

Bij deze Ceed heb ik als extra naast het comfort pack, winterbanden op aluminium velgen, parkeersensoren voor, Rubberen mat koffervak, een rek voor de honden en een Pioneer avic-F10BT.

Levertijd wordt waarschijnlijk februari 2010. Kan nu al niet meer wachten.....

Posted

Nou Wim, van harte proficiat! Kleur is goed. Ook de parkeersensoren voor lijken mij comfortverhogend.

Wachten is niet leuk, maar ik heb begrepen van anderen op deze site, dat wachten ook leuk kan zijn. Wanneer je alles maar zo kunt kopen en meenemen gaat de lol er misschien ook vanaf. Je krijgt in ieder geval een verse auto met een 2010 kenteken.

Posted

Welkom op dit forum Wimkia vanuit het mooie Limburg.

Zo te lezen heb je voor jezelf een heeeeeeeeeeele mooie auto besteld.

Hoop dat het wachten niet te lang duurt voor jouw.

Groetjes,

Relena

Posted

Van Harte Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop.

Als je het doet dan maar ook gelijk goed! (goede keus de Ceed SW)

En nu maar Waaaaaaachten!

Groet uit Schiedam :clap:

Posted
Volgens mij niet..?

Toch wel...Ben daar 2 weken geleden geweest. Tijdens mijn lunchpauze omdat ik 500 meter verderop werk. Alleen ik werd daar een beetje lachoniek behandeld, er stond een Ceed binnen, geen SW die stonden buiten op voorraad zonder dat ik die te zien kreeg. Informatief gehoord wat ik kon verwachten als inruil, maar kreeg meteen een klote prijs te horen, en het advies dat het goedkoper was om door te rijden. Dus toen had ik het met de dealer helemaal gehad. (sorry Peterrrrr).

Ook nog in Tilburg bij Denissen geweest, op zich een goede inruilprijs, netjes behandeld, maar die ging weer niet met mij mee in een goede prijs voor navigatie. Prijs van de F10 was onbekend, maar zou waarschijnlijk adviesprijs + 375 euro inbouwkosten zijn.

In Etten-leur begrepen ze me. Gewoon voor navigatie een mooie prijs, adviesprijs - 100 euro en dan ingebouwd en wel. Nog wat meer bij de inruilprijs en parkeersensoren voor 300 euro (die in Tilburg 500 euro moesten kosten).

Niet voor niets is dan ook Romme in Etten-Leur KIA topdealer.

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo wimkia,

Nou, dat gaat een heel fraaie Cee'd SW worden waar jij medio volgend jaar mee gaat rondrijden. Nu moet het nog even februari worden...

Groet van

GreyGriffin

Posted

Nu rij ik in een Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD. Van augustus 2004 met 218.000 km op de teller.

Guest GreyGriffin
Posted

Nou heb je me een beetje nieuwsgierig gemaakt. Waarom wilde je niet verder met Fiat?

Posted
Nou heb je me een beetje nieuwsgierig gemaakt. Waarom wilde je niet verder met Fiat?

Fiat heeft geen opvolger voor de Stilo MW. Enkel de Croma die een stuk duurder is en geen echte stationwagen is.

Ik zat al 2 jaar op een nieuw model te wachten bij Fiat. Die heeft mij nu in de steek gelaten...

Guest GreyGriffin
Posted

Nou, je hebt de Italianen dan nog royaal de kans gegeven om met wat nieuws te komen! Altijd leuk om te horen hoe mensen uiteindelijk bij Kia terecht zijn gekomen. Ik ben er een paar jaar geleden aan begonnen omdat mijn oude merk (Toyota) plotseling geen automaten meer importeerde op de Nederlandse markt, alleen nog maar halfautomaten.

GreyGriffin

Posted
Zo te lezen heb je voor jezelf een heeeeeeeeeeele mooie auto besteld.

Hoi Relena,

Nou de Soul vind ik ook geweldig mooi ! Alleen voor mij had er een diepere, ruimere kofferbak achter gemogen, dan was de Soul voor mij ook een optie geweest.

Posted
Nu rij ik in een Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD. Van augustus 2004 met 218.000 km op de teller.

Peterrrrr, waarom is het goedkoper om met deze auto door te blijven rijden?

Op zich zelf zat ik er aan te denken om eens bij je langs te rijden, maar ik heb maar 67000 op de teller van mijn Yaris Verso staan.

Deze komt ook uit 2004.

Nou snap ik ook waarom je zo'n luxe auto wilt hebben. je hebt wel heel veel km met je auto gereden.

Het lijkt me een mooie auto

Posted
Nou, je hebt de Italianen dan nog royaal de kans gegeven om met wat nieuws te komen! Altijd leuk om te horen hoe mensen uiteindelijk bij Kia terecht zijn gekomen. Ik ben er een paar jaar geleden aan begonnen omdat mijn oude merk (Toyota) plotseling geen automaten meer importeerde op de Nederlandse markt, alleen nog maar halfautomaten.

GreyGriffin

Dat heb ik nu dus ook.

Toyota heeft geen echte opvolger voor de Yaris Verso.

Vandaar dat mijn interesse nu voor de Venga is

Posted (edited)
Peterrrrr, waarom is het goedkoper om met deze auto door te blijven rijden?

Ik zal alvast mijn kijk er op geven:

De dieselmarkt is ingestort, dus een diesel met kilometers op de teller wordt slecht verkocht. Dus de dealer is afhankelijk wat de markt er voor geeft. Dan krijg je bijna overal een gelijkwaardig bedrag voor de auto, maar ligt het aan de dealer welke marge hij bij de inruil doet om zo toch voor de klant een aardige prijs te krijgen.

Als klant moet je dus goed kijken waar je het beste totaalplaatje krijgt.

Als je dus de auto oprijd tot 350.000 - 400.000 km is het bedrag per kilometer goedkoper. Wel heb je dan onderhoudskosten....en dat is nooit te zeggen hoeveel.

Voor mij was het een beslissing om maar een nieuwe te kopen, terwijl ik ook oprijden had overwogen.

Edited by wimkia
Posted
Vandaag heb ik de KIA Ceed SW 1.6 CRDi X-ecutive 115 Pk met comfort pack gekocht in de kleur Piston grey.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Kiaddealer in Etten-Leur. Niet voor niets een topdealer. Goede prijzen en goede service.

Bij deze Ceed heb ik als extra naast het comfort pack, winterbanden op aluminium velgen, parkeersensoren voor, Rubberen mat koffervak, een rek voor de honden en een Pioneer avic-F10BT.

Levertijd wordt waarschijnlijk februari 2010. Kan nu al niet meer wachten.....

dit is absoluut geen slechte keus. De 1.6 CRDI blok is krachtig genoeg om een goede zware sleurhut mee te slepen.

Je zult naar mijn mening meer dan tevreden zijn over deze KIA.. Ik ben het na 50.000km nog steeds.

In Nederland is inderdaad de Dieselmarkt een beetje ingestort (Waarom blijven ze daar dan nog ZO duur?) hier in Belgi

Posted

@ VENGA1: Wij staan met 3 verkopers dus durf niet te zeggen waarom (en door wie) dit verteld is. Zo'n stilo levert vrij weinig op in de handel en is technisch niet eens zo'n verkeerde handel, ik denk echter dat Wim heeft verteld waar hij vandaag komt en dat hij bij Denissen is geweest (wat weer onderdeel is van v.d. Born). Er zijn een hoop dealers die tegen elke korting een auto leveren, wij denken liever op de lange termijn en geven 1% meer dan de standaard korting zodat je ook nog iets overhoudt aan een verkoop. Onderling is er tussen dealers regelmatig contact dus zie het als een gentlemens aggreement !

Posted
wij denken liever op de lange termijn en geven 1% meer dan de standaard korting zodat je ook nog iets overhoudt aan een verkoop. Onderling is er tussen dealers regelmatig contact dus zie het als een gentlemens aggreement !

We wijken wel een beetje van het onderwerp af, maar weet je wat ik nu zo vervelend vind is dat je eigenlijk met je auto naar heel veel verschillende dealers moet rijden om een mooi bedrag voor de auto te krijgen

Voorbeeld is dat Toyota voor mijn auto 2800 euro (slik!) minder inruil geeft als Kia, met ook weer verschillen tussen de Kia dealers.

En Renault geeft weer 300 euro meer als Kia.

En dan ging het bij Toyota en Renault nog over een duurdere aankoop auto

Ruil je in de randstad of buiten de randstad in? dit kan ook al een verschil geven.

Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat je gewoon zeker wist dat je een goede en eerlijke inruil zou krijgen, en dat je overal het zelfde zou terug krijgen.

Posted
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat je gewoon zeker wist dat je een goede en eerlijke inruil zou krijgen, en dat je overal het zelfde zou terug krijgen.

Als dat zou kunnen, maar helaas zal dat een utopie blijven. De belangen van kopers en verkopers staan feitelijk lijnrecht tegenover elkaar. Dit resulteert in soms lachwekkende biedingen. Dit noem ik dan ook altijd 'een schot voor de boeg'. Soms als ze het heel gortig maken, dan ben ik ook heel snel uitgepraat en zal ik ook nooit en te nimmer daar een auto kopen. Het heeft ook met een stukje respect te maken.

Je zou zeggen dat door de crisis in de autoindustrie ze veel eerder geneigd zijn om een goed bod te doen op jouw auto, maar er zijn gek genoeg nog steeds autobedrijven die denken dat de bomen tot in de hemel groeien. Inmiddels weten we dat een behoorlijk aantal autobedrijven in de afgelopen periode failliet zijn gegaan, waarmee het kaf van het koren wordt gescheiden.

Posted

Proficiat Wimkia met de aankoop, goede keuze gemaakt ... heb krek dezelfde besteld ... straks gaan er heel wat donkergrijze cee'ds rondrijden.

Dan krijg je bijna overal een gelijkwaardig bedrag voor de auto, maar ligt het aan de dealer welke marge hij bij de inruil doet om zo toch voor de klant een aardige prijs te krijgen.

Er waren dealer die mijn wagen niet wilden overnemen, bedrag ging van 3.000euro tot 6500euro in overname.

Posted
Inmiddels weten we dat een behoorlijk aantal autobedrijven in de afgelopen periode failliet zijn gegaan, waarmee het kaf van het koren wordt gescheiden.

Nou mijn huidige dealer zei letterlijk tegen me: meneer wij hebben uw auto helemaal niet nodig, en we merken helemaal niet dat het een moeilijke tijd is

Nou lekker dan, ik kom er al 8 jaar

ik heb ze wel verteld hoe ik hierover dacht.