Anne de Wit Geplaatst 28 Mei, 2024 Geplaatst 28 Mei, 2024 Heeft iemand ervaring met de Fitcamx dashcam? https://fitcamx.com/products/fitcamx-dash-cam-for-kia-sportage-5th-gen Quote
Wim-A Geplaatst 28 Mei, 2024 Geplaatst 28 Mei, 2024 Is al heel veel over geschreven. Kijk maar eens in dit topic (wel even bladeren): Quote
BarneyRubble Geplaatst 31 Mei, 2024 Geplaatst 31 Mei, 2024 Op 28-5-2024 om 08:03, zei Anne de Wit: Heeft iemand ervaring met de Fitcamx dashcam? https://fitcamx.com/products/fitcamx-dash-cam-for-kia-sportage-5th-gen Hoi Anne, ik heb hem een maandje geleden geïnstalleerd en het werkt probleemloos, prachtig beeld en de gemaakte video's zijn simpel naar je telefoon te downloaden, je moet dan wel in de auto zitten om verbinding met de dashcam te maken. Ik heb alleen de voorkant genomen en dit was met 15min simpel in te bouwen. Mvg, Barney Quote
Anne de Wit Geplaatst 11 Juni, 2024 Topic Starter Geplaatst 11 Juni, 2024 Bedankt voor de reacties. Ik heb er inmiddels een besteld. Ik zal na montage mijn ervaringen met jullie delen. M.v.g. Anne Quote
Anne de Wit Geplaatst 29 Juni, 2024 Topic Starter Geplaatst 29 Juni, 2024 Dash Cam zeer eenvoudig te monteren. De opnames worden opgenomen op een Micro SD kaart. Bij de kt zit een speciale adapter om data via een USB verbinding op je computer te downloaden. Ik ben tevreden met het resultaat. Tot zover! M.v.g. Anne Quote
Ben Wouters Geplaatst 8 Juli, 2024 Geplaatst 8 Juli, 2024 Schrijft de Fitcamx tijd/datum gegevens mee met de opnamen? Ik neem aan geen positie. Zie tenminste nergens iets staan over gps info. De tijd zou dan mooi te correleren zijn met gegevens vanuit dit script: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2147756/0 (als de klok enigszins gelijk loopt tenminste ) Quote
Wim-A Geplaatst 12 Juli, 2024 Geplaatst 12 Juli, 2024 Op 8-7-2024 om 22:23, zei Ben Wouters: Schrijft de Fitcamx tijd/datum gegevens mee met de opnamen Ja. Net vandaag geïnstalleerd en datum/tijd staat links onderin het scherm. Quote
Rick Scott Geplaatst 16 Juli, 2024 Geplaatst 16 Juli, 2024 Is het installeren echt zo gemakkelijk? Met name het verwijderen van de originele kap! Quote
Wim-A Geplaatst 16 Juli, 2024 Geplaatst 16 Juli, 2024 2 uur geleden, zei Rick Scott: Is het installeren echt zo gemakkelijk? Met name het verwijderen van de originele kap! Ja. Bij de camera zit een tooltje dat je makkelijk onder de originele kap kunt schuiven en dan voorzichtig losklikken. Ik was ook huiverig, maar het werkt perfect. Het meeste werk was nog om de kabeltjes in de beperkte ruimte te proppen, maar uiteindelijk was de hele klus in 11 minuten gefixt. Quote
BarneyRubble Geplaatst 17 Juli, 2024 Geplaatst 17 Juli, 2024 Het verwijderen is echt een makkie Met de meegeleverde tool maak je het eerst bovenin los, daarna trek je de kap wat naar beneden waardoor hij aan de onderkant ook direct los is. Bij het monteren doe je het andersom, schuif hem vanaf de onderkant rustig omhoog en druk hem dan voorzichtig aan de bovenkant vast. Bekijk het filmpje maar is goed. Idd, het plaatsen van de kabels is even zoeken waar er genoeg ruimte zit om de kabels in te duwen, zowel links als rechts heb je bovenin wat lose ruimte, neem daar rustig de tijd voor. Quote
Z61 Geplaatst 3 Augustus, 2024 Geplaatst 3 Augustus, 2024 for me the removal was just a bit difficult, I broke one clip, because the instructions said that you should push down towards the hood, but instead I was supposed to pull up the top part towards the roof so that the top clips release. I managed to glue the broken clip back. Quote
JH-Sportage Geplaatst 5 Augustus, 2024 Geplaatst 5 Augustus, 2024 Ik heb deze ook geïnstalleerd maar hij neemt geen geluid op. Weet iemand misschien of dit een instelling is? Ik hoor alleen maar ruis. Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 Augustus, 2024 Geplaatst 6 Augustus, 2024 https://support.fitcamx.com/hc/en-us/articles/25980716190875-Why-is-there-no-sound-when-the-video-is-played-on-the-computerEn blijkbaar kun je in de app instellen of er geluid opgenomen moet worden;Bron: Quote
JH-Sportage Geplaatst 11 September, 2024 Geplaatst 11 September, 2024 Het is opgelost! Probleem zat uiteindelijk toch in de hardware dus ik heb een nieuwe gekregen. Goede service! Quote
BarneyRubble Geplaatst 11 September, 2024 Geplaatst 11 September, 2024 Ik heb gisteravond voor de grap eens het geheugenkaartje in de laptop gestopt en wat opnames van de ritten in de vakantie bewerkt en aanelkaar geplakt, het valt mij op dat als het geluid staat aangevinkt tijdens opnamen dat je in de video zelf geen geluid terug hoort, klopt dit, hebben jullie dit ook ? Hoor het graag van je. Quote
Wim-A Geplaatst 11 September, 2024 Geplaatst 11 September, 2024 Ik was 'op reis' en merkte dat de camera keurig elke drie minuten een nieuwe opname maakt, tot op enig moment hij een uur gewoon 'oversloeg'. En dat elke keer weer. Dus gemaild met Fitcamx. Na wat vragen beloofde ze me om een nieuwe firmware op te sturen; die was er ook binnen een paar uur. Alleen wilde de camera toen helemaal geen kaartje meer herkennen. Ook dat weer gemeld en toen was de conclusie helder: we denken dat je camera defect is, dus we sturen een nieuwe op. Die had ik niet verwacht. Perfect. Quote
BarneyRubble Geplaatst 11 September, 2024 Geplaatst 11 September, 2024 2 uur geleden, zei Wim-A: Ik was 'op reis' en merkte dat de camera keurig elke drie minuten een nieuwe opname maakt, tot op enig moment hij een uur gewoon 'oversloeg'. En dat elke keer weer. Dus gemaild met Fitcamx. Na wat vragen beloofde ze me om een nieuwe firmware op te sturen; die was er ook binnen een paar uur. Alleen wilde de camera toen helemaal geen kaartje meer herkennen. Ook dat weer gemeld en toen was de conclusie helder: we denken dat je camera defect is, dus we sturen een nieuwe op. Die had ik niet verwacht. Perfect. Ik heb hem op 5min per shot gezet, heb jij geluid bij je video's als je de microfoon opname aan zet in de app? Quote
BarneyRubble Geplaatst 11 September, 2024 Geplaatst 11 September, 2024 4 uur geleden, zei JH-Sportage: Het is opgelost! Probleem zat uiteindelijk toch in de hardware dus ik heb een nieuwe gekregen. Goede service! Ik hoor bij mij ook geen geluid bij een opname, had jij op de computer met geen enkel ander programma ook geen geluid? Nadat je een andere had gekregen speelde de video toen wel met elk willekeurig programma geluid af ? Hoor dit graag van je, Gr. Barney Quote
Wim-A Geplaatst 12 September, 2024 Geplaatst 12 September, 2024 13 uur geleden, zei BarneyRubble: Ik heb hem op 5min per shot gezet, heb jij geluid bij je video's als je de microfoon opname aan zet in de app? Ja. Quote
JH-Sportage Geplaatst 12 September, 2024 Geplaatst 12 September, 2024 21 uur geleden, zei BarneyRubble: Ik hoor bij mij ook geen geluid bij een opname, had jij op de computer met geen enkel ander programma ook geen geluid? Nadat je een andere had gekregen speelde de video toen wel met elk willekeurig programma geluid af ? Hoor dit graag van je, Gr. Barney Ik had op mijn telefoon geen geluid en op de laptop ook bij geen 1 mediaplayer. Met de nieuwe cam had ik gelijk geluid als ik de opname op de telefoon terug keek. Ik heb het nog niet geprobeerd op de laptop maar dat geloof ik ook wel. Quote
BarneyRubble Geplaatst 13 September, 2024 Geplaatst 13 September, 2024 14 uur geleden, zei JH-Sportage: Ik had op mijn telefoon geen geluid en op de laptop ook bij geen 1 mediaplayer. Met de nieuwe cam had ik gelijk geluid als ik de opname op de telefoon terug keek. Ik heb het nog niet geprobeerd op de laptop maar dat geloof ik ook wel. Bedankt voor je reactie, bij mij doet hij dus ook niets, met wie heb jij kontakt gehad? En moest je eerst de defecte opsturen?, hoe ging dat precies. Hoor het graag van je, Gr Barney Quote
JH-Sportage Geplaatst 13 September, 2024 Geplaatst 13 September, 2024 9 uur geleden, zei BarneyRubble: Bedankt voor je reactie, bij mij doet hij dus ook niets, met wie heb jij kontakt gehad? En moest je eerst de defecte opsturen?, hoe ging dat precies. Hoor het graag van je, Gr Barney Ik heb via amazon contact opgenomen, ik heb de oude (nog) niet terug hoeven sturen Quote
Wim-A Geplaatst 26 September, 2024 Geplaatst 26 September, 2024 Zoals ik eerder meldde deed mijn FitcamX het niet helemaal zoals het hoort en de leverancier bood me aan om me een nieuwe te sturen. Die is inmiddels binnen en werkt prima. Maar: de defecte camera hoefde niet terug. Wat er aan mankeert is dat hij keurig elke drie minuten een nieuwe opname maakt, tot op enig moment hij een uur gewoon 'overslaat'. Maar ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om dat ding gewoon in de vuilnisbak te gooien. Compleet in de doos, met 'tooltje' om de kap te verwijderen en kabeltje. Is er iemand die, al was het maar om eens te proberen, die camera wil hebben? Tegen verzendkosten of afhalen in Den Haag; stuur maar een PB. Quote
Wim-A Geplaatst 2 Oktober, 2024 Geplaatst 2 Oktober, 2024 Op 26-9-2024 om 10:55, zei Wim-A: Is er iemand die, al was het maar om eens te proberen, die camera wil hebben? En die iemand is gevonden. Opgelost. 1 Quote
Ben Wouters Geplaatst 28 Oktober, 2024 Geplaatst 28 Oktober, 2024 Krijg binnenkort (eindelijk) mijn Sportage Hybride GT+. Kan iemand het partnummer doorgeven van de afdekkap die de Fitcamx gaat vervangen voor de my24/25 Sportage? Kan ik de camera alvast bestellen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.