Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Werking ISG systeem

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik wilde vandaag even testen zonder licht aan, maar dat was niet nodig.

Temperatuur was 3 graden, dan doet de ISG het toch niet.

2e poging volgt...

Geplaatst
Ik wilde vandaag even testen zonder licht aan, maar dat was niet nodig.

Temperatuur was 3 graden, dan doet de ISG het toch niet.

2e poging volgt...

Misschien moet je een paar dagen zonder verlichting rijden, om de acculading weer op peil te brengen dat het ISG systeem het doet. In 1 kort ritje zal dit niet snel gebeuren.

Geplaatst

Ben ik gek of is dat ISG een wassen neus.......

Moet er een tweede accu in voor calamiteiten ?

Heb het al eens eerder gevraagd, er zijn vast mensen met vaste trajecten van ca 30km heen en 30km retour.

Probeer het eens een week uit met en een week zonder ISG en laat eens weten wat dat scheelt.

Grappen zoals lichten uit, airco uit, radio uit etc. daar zit je tenslotte niet op te wachten, toch ??

Geplaatst (aangepast)

Ik was vanmiddag even bij de dealer. Die zette een apparaat op de accu om te meten en.... accu slijtage 73% (als ik dat goed zag), lading 100%.

ISG zou dus moeten werken. De dealer zou er met de beurt wel naar kijken, er was even geen monteur aanwezig.

Ik rij daarna nog even naar de bouwmarkt en ISG doet het ineens....

Ik heb echt een "mooi weer" auto.

't Blijft een raadsel.

/EDIT: Slijtage moet dus 27% zijn..... Elke accu heeft last van slijtage. De "wear" level zal in het begin sneller gaan, later langzamer. Zal vast wel volgens een of ander logaritme verlopen.

aangepast door patten
Geplaatst

accu slijtage 73%? Dan zou hij dus nog 27% goed zijn, lijkt mij niet echt een ideale waarde

Geplaatst (aangepast)
Ben ik gek of is dat ISG een wassen neus.......

Moet er een tweede accu in voor calamiteiten ?

Heb het al eens eerder gevraagd, er zijn vast mensen met vaste trajecten van ca 30km heen en 30km retour.

Probeer het eens een week uit met en een week zonder ISG en laat eens weten wat dat scheelt.

Grappen zoals lichten uit, airco uit, radio uit etc. daar zit je tenslotte niet op te wachten, toch ??

Volgens de onderstaande site scheelt het verbruik tussen de oude motor zonder ISG en met ISG 0,3 l/100 km.

http://werkelijkverbruik.nl/

Volgens mij zijn er meer aanpassingen aan de motor voor nodig om dit te halen. 0,3 ltr / 100 km is daarvoor nogal hoog. Mijn verbruik is met ISG ca. 7,2 en zonder meer richting de 7,3.

Deze waardes zijn een stuk lager als op de site, hierbij moet ik zeggen dat ik bijna nooit snelweg km-ers maak. Op de snelweg stijgt het verbruik zeer snel. De boordcomputer staat dan vaak op 8,5 - 9.

Het ISG systeem weigert de laatste dagen weer te werken. Volgende week weer eens testen of hij tijdens het ritje naar zuid Frankrijk weer gaat werken. Dan kan ik het probleem met uitgebreide bevindingen bij de eerste beurt aan de dealer voorleggen.

aangepast door Niebu
Geplaatst
Volgens de onderstaande site scheelt het verbruik tussen de oude motor zonder ISG en met ISG 0,3 l/100 km.

http://werkelijkverbruik.nl/

.

Waar is dat te vinden op die site ?

Valt wel op dat Venga's en Ceed's behoorlijk SMERIGE auto's zijn HAHAHA !!

Geplaatst
Waar is dat te vinden op die site ?

Valt wel op dat Venga's en Ceed's behoorlijk SMERIGE auto's zijn HAHAHA !!

Vul in

- 2009

- Kia

- Cee d sporty wagon (de 1e pakken; 2e is facelift)

- Benzine

Kijk bij 1.4cvvt x-tra (travelcard verbruik 7,96)

en bij 1.4cvvt x-tra isg (travelcard verbruik 7,64)

een toyota prius doet ook maar 6,18

Geplaatst

Ik denk dat Bigwade mogelijk het Co2 gehalte bedoelde.

Kia Venga 1.4 (136), werkelijk Co2 gehalte 180.

Kia Venga 1.6 (144), werkelijk Co2 gehalte 185.

Toyota Prius 1.8 (89), werkelijk Co2 gehalte 138.

Vreemd eigenlijk. We moeten betalen voor de Co2 waarde, maar die kloppen dus voor geen meter. Wat een invloed heeft die auto-industrie feitelijk! KLIMAAT = MELKKOE VOOR DE STAAT!!

Hebben jullie al mogen ervaren naar welke projecten de opbrengsten van onze milieutaksen naar toe gaan? Oh ja, o.a. in een duurzaam project zoals het stimuleren van electrische auto's die

• 3 weken later...
Geplaatst

Het ISG systeem weigert de laatste dagen weer te werken. Volgende week weer eens testen of hij tijdens het ritje naar zuid Frankrijk weer gaat werken. Dan kan ik het probleem met uitgebreide bevindingen bij de eerste beurt aan de dealer voorleggen.

Na 200 a 300 km op de snelweg naar Zuid Frankrijk werkte het ISG systeem weer. Nu werkt ISG weer zeer snel en na enkele km-ers.

Ik schrijf de problemen met het ISG systeem toe aan het "matig of slecht" bijladen van de accu op korte afstanden.

Geplaatst

Zaterdag 1 mei: Systeem operationeel (niet gebruikt die dag).

Zondag 2 mei (temperatuur 10 graden): Systeem werkt bij starten al niet. Vervolgens 150 km gereden. Systeem werkte nog niet. Toen weer 150 km terug en ISG deed het nog niet..... Heeft niets meer met slecht laden van de accu te maken lijkt mij....

Over 2 weken gaat de auto voor een beurt, en de dealer is al op de hoogte.

Ik zal even posten wat er uit komt.

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo collega Kia Ceed ISG rijders,

Bij mijn Ceed is nu een modificatie uitgevoerd i.v.m dat ISG al vanaf vorig jaar Oktober niet meer werkte.

Waarbij de complete combi klok is vervangen ( ik heb weer een ''nieuwe'' auto zero

kilometers)

Ook waarschijnlijk te maken met de eerste storing EPS lampje gaat branden en andere

kleine storingen ( signaal gordel /volume radio).

Nu maar hopen dat het nu blijft werken.

Geplaatst

Auto is voor de beurt geweest afgelopen week.

ISG probleem moet ie nog een keer voor terug.... dit zou schijnbaar een uurtje of 4 zoekwerk worden.

ISG werkt nu wel, en het lijkt erop dat als het 's nachts maar BOVEN de 10 graden blijft het systeem gewoon werkt.

Geplaatst
Auto is voor de beurt geweest afgelopen week.

ISG probleem moet ie nog een keer voor terug.... dit zou schijnbaar een uurtje of 4 zoekwerk worden.

ISG werkt nu wel, en het lijkt erop dat als het 's nachts maar BOVEN de 10 graden blijft het systeem gewoon werkt.

Bij werkt het goed, 's morgens op de eerst kruising werkt het al (+/-500m), moet er wel bij zeggen dat hij 's nachts lekker binnen mag slapen.:-P

Geplaatst

Goedemorgen allemaal, Ik heb nu ongeveer z'n anderhalve maand een Kia Venga. Vanaf dag 1 werkt mijn ISG systeem niet, gisteren is er een nieuwe accu ingezet want volgens de dealer was dat het probleem ( er was zelfs en importeur van Kia bij). De auto moest in een 4 uur ruststand zijn om het systeem te rebooten.Toen ik wegreed stond mijn ISG lampje aan kon hem ook niet uitkrijgen, nadat de auto bijna 8 uur heeft stilgestaan is het ISG lampje uit maar werkt volgens mij het ISG systeem nog steeds niet, doe alles zo als het hoort maar in mijn dashbord brand nog steeds geen AUTO STOP lampje. Ik weet dat ik 7 jaar garantie heb, maar toch ik wil gewoon een goed werkende auto en niet 1 die constant bij de garage/dealer staat. Dus iemand nog een idee/tip????

Geplaatst
Goedemorgen allemaal, Ik heb nu ongeveer z'n anderhalve maand een Kia Venga. Vanaf dag 1 werkt mijn ISG systeem niet, gisteren is er een nieuwe accu ingezet want volgens de dealer was dat het probleem ( er was zelfs en importeur van Kia bij). De auto moest in een 4 uur ruststand zijn om het systeem te rebooten.Toen ik wegreed stond mijn ISG lampje aan kon hem ook niet uitkrijgen, nadat de auto bijna 8 uur heeft stilgestaan is het ISG lampje uit maar werkt volgens mij het ISG systeem nog steeds niet, doe alles zo als het hoort maar in mijn dashbord brand nog steeds geen AUTO STOP lampje. Ik weet dat ik 7 jaar garantie heb, maar toch ik wil gewoon een goed werkende auto en niet 1 die constant bij de garage/dealer staat. Dus iemand nog een idee/tip????

Toen ik de wagen kreeg blijf het an/uit knopje van de ISG ook branden, dealer gaf aan dat het tot 500 km kon duren voor het ging werken.

Na 60 km stopte mijn motor bij het stoplicht. daarna koppeling in en vrrroem. Heb toen email gestuurt naar mijn dealer om te vragen of dit te vroeg was, maar was geen probleem, hij schreef zelfs nog dat hij die week een venga had waar hget isg direct werkte. Ik zou dus zeggen even rijden tot het lampje van aan/uit knop uit gaat, dan zou het moeten werken.

succes

Geplaatst (aangepast)
Twinky, als je goed had gelezen is het lampje al uit en ik heb er bijna 2600km meegereden, maar bedankt voor reactie!

klopt, maar toen je bij de dealer met een nieuwe accu weg reed was het aan, daarop dacht ik dan zal het misschien geheel opnieuw in werking moeten treden.

Want je schrijft ook na 8u in ruststand, (maar hier zal de accu niet geladen worden en de temperatuur van motor ed niet op temp zijn.)

is het lampje uit.

het auto start lampje gaat ook pas branden als ISG de motor heeft stil gezet.

je moet eerst gereden hebben snelheid boven bepaald aantal km/h. in de vrijzetten en koppeling los.

ik hoop voor je dat het snel verholpen is, want meer in de garage staan dan rijden, daar word je niet vrolijk van.

aangepast door twinky
aanvulling
Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ik heb geluk met mijn Venga als ik de verhalen zo leest, vanaf de eerste dag en eerste km. werk het systeem perfect.

Sterker nog zelf als ik van de ene stoplicht na de andere rij met soms een afstand er tussen van nog geen honderd meter blijft het werken. Ik heb nog geen

Geplaatst

Bij mij werkte het ook vanaf de eerste dag.

Je hebt toevallig toch niet het lampje branden op het knopje links onder het daschbord.

Heb even het boekwerk niet hier, maar daar zou je moeten in of uitschakelen

Gr De Mier

Geplaatst

Geachte forumbewoners, begrijp me niet verkeerd ben blij met alle info die ik krijg over mijn probleem,maar lees wel eerst goed de topic voordat je antwoord geeft dan kan je lezen wat het wel of niet doet (brand of niet brand).

Groeten

Micha68

• 1 maand later...
Geplaatst
Na 200 a 300 km op de snelweg naar Zuid Frankrijk werkte het ISG systeem weer. Nu werkt ISG weer zeer snel en na enkele km-ers.

Ik schrijf de problemen met het ISG systeem toe aan het "matig of slecht" bijladen van de accu op korte afstanden.

Hierbij een update:

De 1e maand na de lange vakantie rit heeft het ISG systeem altijd gewerkt

De 2e maand na de lange vakantierit werkte het ISG syteem dan weer wel, dan weer niet.

Daarna werkte het ISG systeem helemaal niet meer.

Nu is de auto deze week voor zijn eerste beurt bij de dealer geweest.

Ze hebben de accu bij geladen en een software update voor het ISG systeem uitgevoerd.

Door de software update zou de accu iets beter bij geladen worden.

Volgens de dealer laad de accu het meeste bij, bij het afremmen op de motor.

We gaan weer kijken of het ISG systeem maanden blijft functioneren.

Geplaatst
Hierbij een update:

...

Volgens de dealer laad de accu het meeste bij, bij het afremmen op de motor.

..

Dat zei de dealer tegen mij ook.

Inmiddels heb ik mijn derde accu omdat de tweede 2 keer spontaan leeg stond.

Dit keer heb ik er een Varta accu in gekregen en werkt het ISG zowaar.

Ik hoop dat de besproken software update ook is uitgevoerd...

Geplaatst
Dit keer heb ik er een Varta accu in gekregen en werkt het ISG zowaar. Ik hoop dat de besproken software update ook is uitgevoerd...

Bij aflevering van mijn Venga zat er al standaard een Varta accu in. Mogelijk dat zij meerdere problemen hebben ondervonden met een andere type accu!

BTW! Bij mij werkt het ISG zeer goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...