Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Werking ISG systeem

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Bij aflevering van mijn Venga zat er al standaard een Varta accu in. Mogelijk dat zij meerdere problemen hebben ondervonden met een andere type accu!

BTW! Bij mij werkt het ISG zeer goed.

Bij mijn Cee'd werkt het nu ook zeer goed.

Zelfs als ik 's morgens van huis vertrek, een kort stuk rij en dan even stop krijg ik een auto-stop.

Blijkbaar wordt de accu nu beter bijgeladen en blijft hij op het goede niveau.

• 2 maanden later...
Geplaatst
Hierbij een update:

De 1e maand na de lange vakantie rit heeft het ISG systeem altijd gewerkt

De 2e maand na de lange vakantierit werkte het ISG syteem dan weer wel, dan weer niet.

Daarna werkte het ISG systeem helemaal niet meer.

Nu is de auto deze week voor zijn eerste beurt bij de dealer geweest.

Ze hebben de accu bij geladen en een software update voor het ISG systeem uitgevoerd.

Door de software update zou de accu iets beter bij geladen worden.

Volgens de dealer laad de accu het meeste bij, bij het afremmen op de motor.

We gaan weer kijken of het ISG systeem maanden blijft functioneren.

Hierbij weer een update:

In juli is de auto naar de garage geweest voor een standaard onderhoudsbeurt met een update voor het ISG-systeem.

Na een dag of 3 werkt het ISG systeem al niet meer.

In de zomervakantie heb ik een aantal wat langere ritjes op de snelweg gemaakt van ca. 150 km. Aan het einde van zo'n ritje werkt het ISG-systeem weer. En in het volgende korte autoritje werkte het systeem ook, in het daarop volgende autoritje werkte het systeem weer niet.

Na de vakantie ben ik bij de dealer geweest en het verhaal uitgelegd, ze hebben de auto met een ritje met heel veel op de motor af te remmen geprobeerd bij te laden en daarna de computer uitgelezen. De acculading was nog niet helemaal optimaal zo rond de 75% en bij 79% zou het systeem pas werken. Ze hadden bij de garage veel klachten over het ISG-systeem en ze konden er verder niks aan doen.

Nu rijd ik al maanden met een ISG-systeem dat niet werkt.

Het enige wat ik aan de update merk is dat het ISG-lampje gaat branden als de accuspanning te laag is. Het ISG-lampje is niet uit te zetten door er op te drukken.

Ik hoop niet dat de accuspanning weer zo laag gaat worden dat er een storing op gaat treden in de electrische stuurbekrachtiging.

Zijn er meer mensen die er in deze mate last van hebben.

Geplaatst

Beste Niebu,

Zelf rij ik in een Venga vanaf april dit jaar met op de teller nu 6800 km.

Mijn ISG systeem werkt vanaf de eerste dag en heeft het tot nu toe altijd gedaan, zelf in de stad van de ene stoplicht naar de andere ( zit som maar 100 meter tussen),

Het is voor mij dan ook vreemd dat het bij jou niet werkt, het kan dus wel.

Veel succes, gr

Labwerf

Geplaatst

Zijn er bij jou achteraf nog elektronische zaken zoals schermen oid geinstalleerd? Heb je als de auto uitstaat nog een usb-stick in de radio zitten? Dat kan leiden tot enigszins leeglopen van de accu. Er is een probleem bekend met DVD schermen.

Geplaatst

Kom net van de dealer terug ivm het rechter portierraam deze

wist mij te vertellen na een bezoek van de regio manager van KIA NL

dat er een update komt voor het ISG probleem.

Geplaatst
Kom net van de dealer terug ivm het rechter portierraam deze

wist mij te vertellen na een bezoek van de regio manager van KIA NL

dat er een update komt voor het ISG probleem.

Ik denk dat die update er al een tijdje is.

Hij is bij mijn Cee'd uitgevoerd met de installatie van (weer) een nieuwe akku, dit keer een echte Varta. Sinds die tijd werkt het ISG systeem perfect.

Geplaatst

Ik kreeg vandaag spontaan een telefoontje van de dealer, dat ze de accu gaan vervangen want in mijn cee'd (feb. 2009) zat een accu met een te lage accu capaciteit. Dit hadden ze doorgekregen van de accu leverancier.

Ik zei hem dat ik zoiets al had verwacht omdat het ISG systeem al zeker een jaar niet werkt en dat ik daarvoor al meerdere keren voor langs geweest was.

Ik ben benieuwd of hiermee de ISG problemen opgelost zijn.

Geplaatst

Ik lees graag het resultaat! Mijn ISG werkt ook (al anderhalf jaar) meer niet dan wel.... En ik moet ook nog naar de dealer voor een software update. Maar ik heb er weinig vertrouwen in dat alleen de software dit probleem op lost. Een sterkere accu heb ik meer vertrouwen in. Is trouwens een Cee'd van mei 2009.

Dus nogmaals, ik wacht met smart op je reactie. Daarna bel ik de dealer of niet....

Zou je trouwens eens onder de kap willen kijken en posten wat voor accu je nu hebt?

Dan kan ik dat alvast zelf ook even controleren. Dan heb ik tenminste een echt argument als ik de dealer bel.

Ik kreeg vandaag spontaan een telefoontje van de dealer, dat ze de accu gaan vervangen want in mijn cee'd (feb. 2009) zat een accu met een te lage accu capaciteit. Dit hadden ze doorgekregen van de accu leverancier.

Ik zei hem dat ik zoiets al had verwacht omdat het ISG systeem al zeker een jaar niet werkt en dat ik daarvoor al meerdere keren voor langs geweest was.

Ik ben benieuwd of hiermee de ISG problemen opgelost zijn.

Geplaatst

Ik zou me over dat hele ISG systeem geen zorgen maken.

Zet het gewoon echt definitief uit.

Ik heb op dit forum nog steeds geen ENKEL overtuigend bewijs gehad dat het zuiniger zou zijn en ik heb uit zeer betrouwbare (Kia) bron gehoord dat het er enkel en alleen in zit om te voldoen aan de NL milieu kwalificaties en DUS BPM bedragen.

Geplaatst

Om precies te zijn is ISG in NL standaard gemonteerd om te kunnen voldoen aan de milieunormen in relatie tot de Co2-uitstoot. Die betrouwbare bron van bigwade kan ik alleen maar bevestigen.

Aangezien, o.a. in Duitsland, deze strenge milieunormen niet worden gehanteerd, moet je daar € 595,00 extra betalen voor de optie, omdat deze voorziening daar niet standaard wordt geleverd.

Blijft o.a. voor de Vengabezitters een dure aangelegenheid, want vervanging van alleen al de accu kost zomaar € 246,00.:(

Of het daadwerkelijk wat oplevert is niet exact aan te geven. Daar zijn de meningen op dit forum ook over verdeeld. Dat de auto geen benzine verbruikt wanneer je voor een stoplicht staat is in ieder geval wel een feit.:mrgreen:

Geplaatst

Volgens mij moet een motor op bedrijfstemperatuur komen, zijn en blijven.

Met dat ISG kan het in de zomer wat helpen, die evt besparing, in de winter beslist niet, de motor koelt nl. af en het opnieuw starten en kouder wegrijden kost peut, punt.

Het hele ISG gedoe is een belasting/BPM truc.

Feit is wel dat je als gebruiker opgezadeld word met een peperdure accu en veel andere ellende.

De eerste met een brandstofreductie van 10% vanwege het ISG krijgt van mij een fles (AH)wijn:-)

Geplaatst

Type accu nu in mijn Cee'd SW 1.4 ISG (feb 2009) is een Varta 12V 60Ah 680A (EN).

De afspraak om de accu te vervangen is over 2 weken.

Pas na enkele maanden zal ik weten of het probleem is verholpen.

In het begin heeft het ISG systeem wel goed gefunctioneerd.

Bigwade, krijg ik een fles wijn van je als ik een besparing van 4% kan aantonen?

Geplaatst

Net even onder de kap gekeken en.... het is dezelfde.

Een Varta 12V 60Ah 680A (EN).

Ben benieuwd wat ze er bij jou in gaan zetten.

En bij mij heeft het ISG in het begin ook prima gewerkt.

Type accu nu in mijn Cee'd SW 1.4 ISG (feb 2009) is een Varta 12V 60Ah 680A (EN).

Bigwade, krijg ik een fles wijn van je als ik een besparing van 4% kan aantonen?

Geplaatst

Als ik op de varta site kijk, adviseert varta een start-stop plus accu.

Met deze specificatie: 12V 60Ah en 680A (EN).

De specificatie van de accu is hetzelfde als ik nu er in heb zitten.

Misschien heeft varta een nieuwe serie uitgebracht omdat ze problemen hadden met de eerste accu's voor start-stop systemen.

http://www.varta-automotive.com/index.php?id=345&L=13

as dinsdag moet ik langs de garage en weet ik te vertellen welke accu er in is gekomen.

Geplaatst
Als ik op de varta site kijk, adviseert varta een start-stop plus accu.

Met deze specificatie: 12V 60Ah en 680A (EN).

De specificatie van de accu is hetzelfde als ik nu er in heb zitten.

Misschien heeft varta een nieuwe serie uitgebracht omdat ze problemen hadden met de eerste accu's voor start-stop systemen.

http://www.varta-automotive.com/index.php?id=345&L=13

as dinsdag moet ik langs de garage en weet ik te vertellen welke accu er in is gekomen.

De Varta start-stop plus accu heb ik vandaag in mijn Cee'd gehad.

De garage liet niet veel los of het ISG-systeem met deze accu wel gaat werken. Ik krijg een beetje het gevoel of de garage het ook niet allemaal weet, omdat ze weinig ervaring met ISG-systemen hebben.

In feb. 2009 is Kia pas begonnen met ISG.

Het ISG-systeem zou bij een accu wisseling pas gaan werken na 4 uur, dus morgen weet ik te vertellen of het ISG-systeem weer werkt.

Over enkele maanden weten we pas of dit een duurzame oplossing is.

Geplaatst

Vanmorgen ging na ca. 10 km het ISG off lampje vanzelf uit, wat zeker vanaf augustus continu heeft gebrand (er op drukken werkte niet).

De accu wisseling heeft in ieder geval op korte termijn gewerkt, nu de lange termijn afwachten.

Geplaatst

Zou je het type nummer van de nieuwe accu eens willen noteren en hier op het forum plaatsen?

Dan zal ik mijn dealer ook eens voorzichtig contacteren....

En bij mij lijkt het systeem gewoon niet beneden de 17 gr. C. te werken....

Vanmorgen ging na ca. 10 km het ISG off lampje vanzelf uit, wat zeker vanaf augustus continu heeft gebrand (er op drukken werkte niet).

De accu wisseling heeft in ieder geval op korte termijn gewerkt, nu de lange termijn afwachten.

Geplaatst

6% is deal, zelfs een Lindemans, haha!

Ga je alleen niet halen met de kou in het vooruitzicht.

(ISG= marketing en eco voelen maar niet zijn)

Geplaatst
plaatje was alleen bedoeld voor het laten zien start-stop plus logo dat te zien is op de accu, is niet een foto die ik zelf heb gemaakt. specs zijn zoals ik heb genoemd.

http://www.varta-automotive.com/index.php?id=360&L=13

Interessant filmpje waarin uitgelegd wordt hoe start stop systemen werken en welke type accu's er voor zijn.

Dat filmpje verklaard goed de uitleg die mijn dealer had over de dynamo en de niet juiste werking ervan waardoor mijn ISG niet werkt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...