Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 7 April, 2011 Geplaatst 7 April, 2011 ik ben van mening als die rotzooi standaard in de auto zit het gewoon moet werken. Daar ben ik het helemaal mee eens. Bij ons is in een vorig huis op een zondagavond ooit de hoofdstroomzekering gesprongen. Veel stroomverbruikers verdeeld over het hele huis zorgden voor een overbelasting van het systeem. Wie is daarvoor verantwoordelijk? IK. Wij hebben in dat huis al die verbruikers aangesloten en het systeem was niet opgewassen tegen al deze 'krachten'. Ben je als bestuurder ook op diezelfde manier verantwoordelijk wanneer het ISG niet werkt? IMHO Natuurlijk niet! Het is de fabrikant die alles heeft samengebracht en je mag ervan uitgaan dat al deze zaken óók gezamenlijk naar behoren werken. Een aangegeven normverbruik is hooguit een referentie om andere merken en/of modellen met elkaar te vergelijken dus moeilijk doen over een "normverbruik" of "15%" is in mijn ogen niet correct. Quote
Jantje.2 Geplaatst 7 April, 2011 Geplaatst 7 April, 2011 Daar ben ik het helemaal mee eens. Bij ons is in een vorig huis op een zondagavond ooit de hoofdstroomzekering gesprongen. Veel stroomverbruikers verdeeld over het hele huis zorgden voor een overbelasting van het systeem. Wie is daarvoor verantwoordelijk? IK. Wij hebben in dat huis al die verbruikers aangesloten en het systeem was niet opgewassen tegen al deze 'krachten'. Ben je als bestuurder ook op diezelfde manier verantwoordelijk wanneer het ISG niet werkt? IMHO Natuurlijk niet! Het is de fabrikant die alles heeft samengebracht en je mag ervan uitgaan dat al deze zaken óók gezamenlijk naar behoren werken. Waarmee we dus tot de conclusie komen dat het dynamo laad-systeem in de kia onvoldoende werkt. Speciaal ontworpen (zoals ook de polo's) dat het alleen bij laadt wanneer het nodig is, zodat je brandstof bespaart (minder weerstand op de motor). Dit systeem laad dus blijkbaar toch niet voldoende om EN de accu voldoende bij te laden en de verbruikers van stroom te voorzien als je veelal korte stukjes rijdt. En dat verklaard dan mijn inziens ook weer waarom bijvoorbeeld ik geen problemen heb met het ISG omdat ik een kleine honderd kilometer per dag rij. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 7 April, 2011 Geplaatst 7 April, 2011 Speciaal ontworpen (zoals ook de polo's) dat het alleen bij laadt wanneer het nodig is, zodat je brandstof bespaart (minder weerstand op de motor). Wanneer dit inderdaad correct zou zijn afgeregeld dan mag er geen probleem ontstaan. Ik moet er toch even bij zeggen dat wij doordeweeks vooral veel korte stukjes rijden en ook altijd met de volledige kerstboomverlichting aan rijden, maar bij ons heeft het ISG nog nooit gehaperd. Wat ik wel jammer vind is dat het systeem bij langere stops (kleine twee minuten) de motor weer laat starten. Quote
bigwade Geplaatst 7 April, 2011 Geplaatst 7 April, 2011 Wat ik wel jammer vind is dat het systeem bij langere stops (kleine twee minuten) de motor weer laat starten. Ja duh, anders kan jij of mevrouw BF de auto de berm in duwen in het ergste geval. Hij doettet niet meer meneer anwb....... Quote
Jantje.2 Geplaatst 7 April, 2011 Geplaatst 7 April, 2011 Ja duh, anders kan jij of mevrouw BF de auto de berm in duwen in het ergste geval. Hij doettet niet meer meneer anwb....... Toch moet een goede accu daar makkelijk tegen kunnen.. Ik heb in de werkplaats wel is een auto een half uur aanstaan met dimlicht, kachel en radio aan.. Die starten dan ook gewoon nog steeds. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 8 April, 2011 Geplaatst 8 April, 2011 Precies. ik zie in die extra minuten ook niet zo'n groot gevaar schuilen. Misschien is die "motor uit" tijd wel aan te passen en hebben de Kia monteurs ook wel een "about:config" optie in hun software net als Mozilla. Quote
patten Geplaatst 12 April, 2011 Geplaatst 12 April, 2011 ISG en garage update: Vanochtend mijn glimmende SW achtergelaten en een knalrode race Picanto meegekregen.... Op de bon hadden ze geschreven "bellen" bij gereed. Rond 16.45 zelf maar eens gebeld. Kreeg de dame van de receptie en die ging informeren. "Ze hebben iets met de auto gedaan, waardoor hij 4 uur stil moest staan. Ze gaan zo testen en dan bel ik u terug." Na een half uur weer die dame: "Het gedane had niet het gewenste resultaat. Nu hebben ze onderdelen uit een andere auto overgezet en nou moet ie eigenlijk 6 uur stil staan voordat ze verder kunnen testen....." Iemand enig idee waarom een Cee'd 4 á 6 uur stil moet staan? (Accu laden? Systemen resetten? Anders?) Wordt dus vervolgd.... Bij afhalen spreek ik de monteur of chef-werkplaats wel even aan om even achter de details te komen. Quote
jgjhorbach Geplaatst 13 April, 2011 Geplaatst 13 April, 2011 ISG en garage update: Vanochtend mijn glimmende SW achtergelaten en een knalrode race Picanto meegekregen.... Op de bon hadden ze geschreven "bellen" bij gereed. Rond 16.45 zelf maar eens gebeld. Kreeg de dame van de receptie en die ging informeren. "Ze hebben iets met de auto gedaan, waardoor hij 4 uur stil moest staan. Ze gaan zo testen en dan bel ik u terug." Na een half uur weer die dame: "Het gedane had niet het gewenste resultaat. Nu hebben ze onderdelen uit een andere auto overgezet en nou moet ie eigenlijk 6 uur stil staan voordat ze verder kunnen testen....." Iemand enig idee waarom een Cee'd 4 á 6 uur stil moet staan? (Accu laden? Systemen resetten? Anders?) Wordt dus vervolgd.... Bij afhalen spreek ik de monteur of chef-werkplaats wel even aan om even achter de details te komen. Beste Cee'd collega's Een wonder heeft plaatsgevonden. Na 1 jaar een niet werkend ISG systeem te hebben, werkt het systeem nu al een drietal dagen uitstekend. Wat heb ik gedaan: Door het gesprek met KIA, mijn dealer en ondergetekende hebben wij in goed overleg kunnen vaststellen, dat de elektronische huishouding van het grootste belang is. Ik heb de zaken die ik dus niet gebruik uitgeschakeld. - de CD verwijderd uit de gleuf - de USB stick verwijderd Wat blijkt namelijk, het systeem is continue de CD en de USB aan het zoeken en dat zie je in je scherm omdat beide actief blijven ingeschakeld (lampjes branden). Dat merk je ook als je van radio overschakeld naar CD of USB, je hebt dan direct muziek. Gisteren heb ik zelfs met de airco aan gereden, geen enkel probleem. Ik ben benieuwd...................is dit toeval of werkt het ook bij de andere Cee'd gebruikers. Leuk om eens uit te proberen en daar melding van te doen. Tot zover en veel succes....................of is het gewoon geluk? Quote
patten Geplaatst 13 April, 2011 Geplaatst 13 April, 2011 Ik heb de basic variant. Dus zonder USB. De cd-speler wordt letterlijk maar 4x per jaar gebruikt (m.n. vakantie), ik rij altijd met de radio aan. En wat de airco betreft, het was de laatste tijd nog niet echt airco weer.... Er zit wel een Parrot Carkitje in. Maar of die nou zoveel vermogen trekt. En daar staat tegenover dat het de eerste 4 maanden gewoon normaal heeft gewerkt. Dus ik blijf alsnog benieuwd waar (en of) ze met iets komen vandaag.... Quote
scorpioshuma Geplaatst 13 April, 2011 Geplaatst 13 April, 2011 Ik heb de basic variant. Dus zonder USB. De cd-speler wordt letterlijk maar 4x per jaar gebruikt (m.n. vakantie), ik rij altijd met de radio aan. En wat de airco betreft, het was de laatste tijd nog niet echt airco weer.... Hij geeft aan dat er geen CD in mag zitten, of je hem nou wel of niet gebruikt. Dit omdat het systeem hem blijft zoeken en zorgt dat hij gelijk beschikbaar is bij overschakelen. Zeker als je hem nooit gebruikt lekker kijken of er geen cd geplaatst is. wat betreft Airco geeft hij aan dat hij nu zelfs met airco heeft kunnen rijden MET een werkende ISG. Quote
patten Geplaatst 13 April, 2011 Geplaatst 13 April, 2011 CD had ik niet goed gelezen.... Die gaat er binnenkort dan uit! (zit er al 1 in sinds het begin, dus ik vraag me af of dit echt zoveel uitmaakt). En ik kon ook altijd met airco en alles aan rijden met ISG. Maakte allemaal niet uit. Maar de dag is al half voorbij, dus ik wacht met smart op bericht van de dealer.... Hij geeft aan dat er geen CD in mag zitten, of je hem nou wel of niet gebruikt. Dit omdat het systeem hem blijft zoeken en zorgt dat hij gelijk beschikbaar is bij overschakelen. Zeker als je hem nooit gebruikt lekker kijken of er geen cd geplaatst is. wat betreft Airco geeft hij aan dat hij nu zelfs met airco heeft kunnen rijden MET een werkende ISG. Quote
patten Geplaatst 13 April, 2011 Geplaatst 13 April, 2011 OPGELOST!!!!! Volgens de computer moest telkens de accu worden bijgeladen. Dus die auto heeft 4 en een keer 6 uur aan de lader gehangen, maar die melding bleef dus hetzelfde. De accu kon schijn baar niet meer tot het gewenste niveau geladen worden. Nu is de accu vervangen en werkt het systeem weer! Ik (evenals de garage) ben benieuwd hoe lang het nu goed gaat. Indien er nog iemand geïntereseerd is in het type nummer van de accu, laat maar even weten. Quote
bigwade Geplaatst 13 April, 2011 Geplaatst 13 April, 2011 Indien er nog iemand geïntereseerd is in het type nummer van de accu, laat maar even weten. Ja zet er maar meteen bij. Quote
OutOfFocus Geplaatst 13 April, 2011 Geplaatst 13 April, 2011 Beste Cee'd collega's Een wonder heeft plaatsgevonden. Na 1 jaar een niet werkend ISG systeem te hebben, werkt het systeem nu al een drietal dagen uitstekend. Wat heb ik gedaan: Door het gesprek met KIA, mijn dealer en ondergetekende hebben wij in goed overleg kunnen vaststellen, dat de elektronische huishouding van het grootste belang is. Ik heb de zaken die ik dus niet gebruik uitgeschakeld. - de CD verwijderd uit de gleuf - de USB stick verwijderd Wat blijkt namelijk, het systeem is continue de CD en de USB aan het zoeken en dat zie je in je scherm omdat beide actief blijven ingeschakeld (lampjes branden). Dat merk je ook als je van radio overschakeld naar CD of USB, je hebt dan direct muziek. Gisteren heb ik zelfs met de airco aan gereden, geen enkel probleem. Ik ben benieuwd...................is dit toeval of werkt het ook bij de andere Cee'd gebruikers. Leuk om eens uit te proberen en daar melding van te doen. Tot zover en veel succes....................of is het gewoon geluk? Ik heb geen radio van het huismerk maar een Kenwood. Bij mij werkt het gewoon ook als ik een dvd, mp3 of een film via USB afspeel. Navigatie gaat ook gewoon door. En de climate control doet het ook prima maar hij start wel weer heel snel als het buiten erg warm is. Quote
patten Geplaatst 13 April, 2011 Geplaatst 13 April, 2011 Ja, het werkt echt! Tijdens de terugweg van de dealer naar huis toch nog het "geluk" dat er een stoplicht op rood sprong. Het ISG werkt niet lampje is eindelijk uit. Ik was al helemaal gewend aan de oranje gloed van die knop.... Accu gegevens volgen nog. Ik zal zsm even onder de kap kijken. /off topic: Kan mij iemand vertellen hoe ik een bestaande post bewerk??? Normaliter staat er de button "bewerken" bij. Nu niet. Dus heb ik mezelf geantwoord. Weet iemand hoe dit zit? Onder mijn profielinstellingen kon ik niets vinden. OPGELOST!!!!! Volgens de computer moest telkens de accu worden bijgeladen. Dus die auto heeft 4 en een keer 6 uur aan de lader gehangen, maar die melding bleef dus hetzelfde. De accu kon schijn baar niet meer tot het gewenste niveau geladen worden. Nu is de accu vervangen en werkt het systeem weer! Ik (evenals de garage) ben benieuwd hoe lang het nu goed gaat. Indien er nog iemand geïntereseerd is in het type nummer van de accu, laat maar even weten. Quote
Jantje.2 Geplaatst 13 April, 2011 Geplaatst 13 April, 2011 Ja, het werkt echt! Tijdens de terugweg van de dealer naar huis toch nog het "geluk" dat er een stoplicht op rood sprong. Het ISG werkt niet lampje is eindelijk uit. Ik was al helemaal gewend aan de oranje gloed van die knop.... Accu gegevens volgen nog. Ik zal zsm even onder de kap kijken. /off topic: Kan mij iemand vertellen hoe ik een bestaande post bewerk??? Normaliter staat er de button "bewerken" bij. Nu niet. Dus heb ik mezelf geantwoord. Weet iemand hoe dit zit? Onder mijn profielinstellingen kon ik niets vinden. Oranje gloed van dat lampje? serieus??? Hij heeft bij mij de hele winter gebrand ivm de kou en de enigste reden waarom ik het lampje heb gezien is omdat ik zat te zoeken waar er dan een storinglampje brandde van het isg systeem Quote
patten Geplaatst 25 April, 2011 Geplaatst 25 April, 2011 Ik zou de accu gegevens nog even posten. Het is een: Varta StartStopPlus, 12V, 60Ah, 680A. Meer gegevens kon ik er niet af halen. Er zat een ordersticker overheen waardoor niet alles goed leesbaar is. Mijn ISG werkt inmiddels alweer anderhalve week prima! Quote
patten Geplaatst 3 Mei, 2011 Geplaatst 3 Mei, 2011 We zijn alweer een week verder, en ook met de koude ochtenden (tussen 2 en 5 graden) blijft het systeem netjes werken! Het lijkt écht opgelost te zijn. Ik zou de accu gegevens nog even posten. Het is een: Varta StartStopPlus, 12V, 60Ah, 680A. Meer gegevens kon ik er niet af halen. Er zat een ordersticker overheen waardoor niet alles goed leesbaar is. Mijn ISG werkt inmiddels alweer anderhalve week prima! Quote
patten Geplaatst 18 Mei, 2011 Geplaatst 18 Mei, 2011 Inmiddels alweer 14 dagen verder zonder problemen. De nieuwe accu lijkt het definitief opgelost te hebben. We zijn alweer een week verder, en ook met de koude ochtenden (tussen 2 en 5 graden) blijft het systeem netjes werken! Het lijkt écht opgelost te zijn. Quote
edschoe Geplaatst 19 Mei, 2011 Geplaatst 19 Mei, 2011 Ons systeem werkt nog steeds niet wij zijn bij de dealer geweest en heeft ons het volgende uitgelegd. De i van ISG staat voor intelligent en bepaald dus zelf wanneer het aangaat uw accu is onder de 80 procent dus dan doet ie het niet mijn commentaar hierop was dat dan de dynamo niet genoeg oplaad dat was volgens de dealer ook niet zo want het is een slimme dynamo deie op lange afstanden in een bespaarstand gaat wanneer de accu dan wel bijgeladen word wist hij ook niet. Ik word er niet goed van het is gewoon een systeem wat er ingepropt is voor het energielabeltje 7 jaar garantie jaja Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 22 Mei, 2011 Geplaatst 22 Mei, 2011 Zit er al een andere accu in? Quote
edschoe Geplaatst 22 Mei, 2011 Geplaatst 22 Mei, 2011 Nee er is geen andere accu ingekomen er zit bij ons wel een alarmsysteem op ( zelf ingebouwd ) volgens de dealer was dat de oorzaak. Kia komt overal makkelijk onderuit bij veel andere auto s werkt dit systeem wel dus waarom bij kia niet ook het probleem met de vering niet opgelost ik had gevraagd of ze de auto wilde proberen met 2 volwassen mensen achterin hebben ze dus niet gedaan ze zeiden dat de auto net zoveel inveerde als een andere ceed heel mijn trekhaak is geschaaft dat komt omdat ik te hard over de drempels ging volgens hun. Ze komen overal onderuit Bij aankoop ook gevraagd of er een grote skibox op kon was geen probleem na montage gaat gewoon de klep niet open als je een auto komt halen kan alles maar als je betaald hebt doen ze weinig moeite meer voor je dit is dus ook meteen mijn laatste KIA. mvg Ed Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 23 Mei, 2011 Geplaatst 23 Mei, 2011 Poot stijf houden. Ga nog eens naar de dealer. Wanneer het niet werken van de ISG niet aan de accu ligt dan zou het met een nieuwe Varta dus ook nog steeds niet moeten werken. Ga de deal aan. Jij krijgt de accu en de excuses van de dealer wanneer de boel werkt en wanneer het ISG dan nog steeds niet werkt dan reken jij die accu af en belooft plechtig nooit meer terug te komen bij die dealer. Wat betreft die skibox had de dealer natuurlijk volledig gelijk. Die box past, hoe je het ook wendt of keert. Geef nou maar toe dat jij zelf ook best wel weet dat je hatchback of stationklep niet (volledig) open kan krijgen met een schoonmoederkoffer op het dak. Straks ga je ook nog vertellen dat 60 km/u een normale snelheid is om een drempel te nemen. Quote
edschoe Geplaatst 23 Mei, 2011 Geplaatst 23 Mei, 2011 Poot stijf houden. Ga nog eens naar de dealer. Wanneer het niet werken van de ISG niet aan de accu ligt dan zou het met een nieuwe Varta dus ook nog steeds niet moeten werken. Ga de deal aan. Jij krijgt de accu en de excuses van de dealer wanneer de boel werkt en wanneer het ISG dan nog steeds niet werkt dan reken jij die accu af en belooft plechtig nooit meer terug te komen bij die dealer. Wat betreft die skibox had de dealer natuurlijk volledig gelijk. Die box past, hoe je het ook wendt of keert. Geef nou maar toe dat jij zelf ook best wel weet dat je hatchback of stationklep niet (volledig) open kan krijgen met een schoonmoederkoffer op het dak. Straks ga je ook nog vertellen dat 60 km/u een normale snelheid is om een drempel te nemen. Wat betreft de skibox wij hadden hiervoor een carens met de zelfde box klep ging gewoon open geen probleem en 60 over een drempel doen we ook niet ik klap er stapvoets al op ik heb zelf 2 setjes niveau plus rubbers aangeschaft en gemonteerd bijelkaar 80 euro probleem verholpen de KIA laat zich wel in de kont kijken voor 80 euro ze komen overal makkelijk onderuit ze vertelde ook dat ze nog nooit van het probleem met isg en van de veren hadden gehoord. Ben er klaar mee gegroet Quote
bigwade Geplaatst 23 Mei, 2011 Geplaatst 23 Mei, 2011 Wat betreft de skibox wij hadden hiervoor een carens met de zelfde box klep ging gewoon open geen probleem en 60 over een drempel doen we ook niet ik klap er stapvoets al op ik heb zelf 2 setjes niveau plus rubbers aangeschaft en gemonteerd bijelkaar 80 euro probleem verholpen de KIA laat zich wel in de kont kijken voor 80 euro ze komen overal makkelijk onderuit ze vertelde ook dat ze nog nooit van het probleem met isg en van de veren hadden gehoord. Ben er klaar mee gegroet Multi-merk dealer AHZ ? staat ook niet zo heel erg goed bekend, dacht ik. Kun je Kia als merk niet kwalijk nemen, toch ? Cee'd is 1 van de beste auto's in zijn klasse volgens DE testen……. Direct andere dealer zoeken.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.