Peterrrrr Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Nou, vandaag was dan de grote dag !!! Vanochtend wat vroeger mijn bed uit ivm de vele files vanuit Breda richting Utrecht. Was er rond 7.45, mijn dagindeling gekregen en wat denk je ? De laatste groep die met de Venga mocht rijden zat ik bij ! Rond 14.00uur was het dus zover, de eerste km's in een.... meriva :S Omdat het om een dynamisch vergelijk ging moesten we ook in de concurrenten rijden (Meriva, Fusion, Modus) na 10 minuten was het dan zover, eindelijk in de 1.4 X-tra ! Wat me opviel is dat hij net zo goed rijdt als mijn Cee'd SW 1.6. Beetje dezelfde besturing die bijzonder fijn aanvoelt en een 1.4 die aardig mee kan in het dagelijkse verkeer. Wat je merkt met de 1.4 is dat hij nog wel even los moet komen zoals bij de Cee'd 1.4 maar dat is vaak een kwestie van +/- 1000km rijden. Wat ik al zei, hij stuurt lekker direct, maar niet t
Venga1 Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 (edited) Hallo Peterrrrr Klinkt erg goed,maar hoe vond je de vergelijking met de concurrentie? De Nissan Note is kleiner? ik heb een paar weken geleden naar de Note gekeken, binnen ruimte was goed, alleen de kofferruimte vond ik erg klein, ben benieuwd naar die van de Venga. hoe ziet de stoelbekleding eruit? welke kleur is dit. Persoonlijk vind ik b.v. de stoelen met dat blauw in het midden niet echt mooi( geloof ook op de C Edited November 26, 2009 by Venga1
Venga1 Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Peterrrrr, welke uitvoering is de Venga op de foto's Zijn dit wieldoppen of velgen? Nu je de kleuren in het echt heb gezien, heb je dan nog steeds de voorkeur voor Steel Gray?
Tazteam Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Je hebt toch mensen die alle mazzel hebben van de wereld. Wat een eer om met de Venga te mogen rijden. Wij wachten wel tot hij daadwerkelijk bij de dealer staat. Philip
Peterrrrr Posted November 26, 2009 Author Posted November 26, 2009 Hallo PeterrrrrKlinkt erg goed,maar hoe vond je de vergelijking met de concurentie? De Nissan Note is kleiner? ik heb een paar weken geleden naar de Note gekeken, binnen ruimte was goed, alleen de kofferruimte vond ik erg klein, ben benieuwd naar die van de Venga. hoe ziet de stoelbekleding eruit? welke kleur is dit. Persoonlijk vind ik b.v. de stoelen met dat blauw in het midden niet echt mooi( geloof ook op de C
Venga1 Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Peterrrrr hoe ziet de bekleding van de X-tra eruit?
Peterrrrr Posted November 26, 2009 Author Posted November 26, 2009 Das een goeie, volgens mij gewoon antraciet grijs met een streepje maar heb vandaga zoveel gezien dat ik het niet 1,2,3 meer weet
Guest reen Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Nou, ik ben dan heel erg benieuwd wanneer en hoe het gaat rijden. De nieuwe Meriva vind ik niet zomooi vergeleken met de huidige meriva! Vind dat de nieuwe Meriva een rare achterkant heeft en die deur lijk mij ook niet echt handig maar goed, de praktijk moet dat uitwijzen! Heb jij mijn mail nog wel ontvangen Peterrr? Rene
Guest reen Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 mijn vrouw vind de nieuwe kleur brons zo mooi met de lichte kleur dashboard. Peterrr heeft er gelukkig een mooie foto van gemaakt zodat we nu ook ongeveer weten hoe hij in de buitenlucht komt te zien! Maar die chapagne zilver vind ik ook wel een moie kleur en de gewone zilver ook. Jammer dat op de Xtra+comfort geen velgen bij zitten maar wieldoppen. Ik ben heel erg benieuwd naar hoe hij rijdt en hoe de koffer ruimte is. Er moet ook een kinderwagen in kunnen. hihihihihihi
Smart Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 (edited) Hallo Peter, Zal ik ook maar een duit in het zakje doen? Bedankt voor de 1e kennismakingsronde van de Venga in deze topic. Er worden aan alle kanten vragen gesteld, ik heb er op dit moment geeneen. Ik moet binnenkort maar eens een proefrit gaan maken, dan komen de vragen vanzelf. Ik moet eens zien of mijn agenda het toelaat. Zaterdag zit ik met mijn zoon in Essen (Motorshow). Ik vroeg mij nog af of de Venga daar 'acte de presence' gaf! Weet jij misschien meer? Edited November 28, 2009 by Smart
Peterrrrr Posted November 26, 2009 Author Posted November 26, 2009 @ Reen: Op de zaak bedoel je ? Ben ik 2 dagen niet geweest dus zal morgen ff kijken. Kinderwagen past er makkelijk in ! @ Smart: Ik denk het niet eigenlijk, denk wel dat er een Cee'd of Pro cee'd zal staan. De Venga is nml. nog niet uit in Duitsland, Nederland is het eerste land die de Venga kan gaan verkopen !
Smart Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 @ Smart: Ik denk het niet eigenlijk, denk wel dat er een Cee'd of Pro cee'd zal staan. De Venga is nml. nog niet uit in Duitsland, Nederland is het eerste land die de Venga kan gaan verkopen ! Dan wordt het toch volgende week om n
bigwade Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 BTW, ik zag ook een witte Venga. Dat is denk ik wel wat voor onze enthousiasteling Bigwade:mrgreen: Ik denk, ik hou me in .. Maar dit is idd weer zo'n gevalletje zum kots. Mooie basis voor een echte kleur die grondverf..........
Peterrrrr Posted November 26, 2009 Author Posted November 26, 2009 Valt best mee in het wit, paar dikke zwarte wielen eronder en klaar Die champagne zilver is ook serieus mooi. Staat ook op de foto als je goed kijkt !
Peterrrrr Posted November 26, 2009 Author Posted November 26, 2009 Vandaag ook wat USP (unique Selling points) gehoord over de Venga: aeroblade ruitenwissers (gaan 5 x langer mee en maken geen geluid) EcoDynamics natuurlijk ! (worden op continental's geleverd) Op het navigatiesysteem zit streaming bluetooth (dus ook via de telefoon muziek in je auto) Enz enz enz
Smart Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 (edited) Vandaag ook wat USP (unique Selling points) gehoord over de Venga:aeroblade ruitenwissers (gaan 5 x langer mee en maken geen geluid) EcoDynamics natuurlijk ! (worden op continental's geleverd) Op het navigatiesysteem zit streaming bluetooth (dus ook via de telefoon muziek in je auto) Enz enz enz Wow, ja om die aeroblade ruitenwissers kun je nu niet meer heen hahahaha! Kopen, kopen, kopen........ Ik zag dat de 17 inch velgen ook steeds met Continentals getoond worden. Staan de Venga's sowieso op Continentals of hebben ze (nog) steeds een deal met Hankook? Ik vond meteen al dat deze auto niet gelukkig oogt met 15 of 16 inch. 17 inch is het motto. Edited November 26, 2009 by Smart
Flatron7000 Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 (edited) Bedankt Peter5 voor het "verslag"! Wow, ja om die aeroblade ruitenwissers kun je nu niet meer heen hahahaha!Rijd een paar jaar met Fiat! En die "aeroblade ruitenwissers" is pure luxe! Edited November 26, 2009 by Flatron7000
Smart Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 En wat denk je? Ik heb vandaag in de Kia Venga X-tra en X-clusive 1.4 gezeten. De kleur Steel Gray staat hem goed. Ik was verbaasd dat het front toch groter en breder oogt dan ik gedacht had. Het is echt geen iele auto. Dat komt ook omdat hij een stuk breder is dan zijn naaste concurrenten zoals de Opel Meriva, Nissan Note en C3 Picasso. Blij verrast ook doordat ik in de X-clusive kon plaatsnemen met panoramadak
bigwade Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Dus buiten die 1.4 echt alles zoals je hem wilt ? Daar heeft iemand goed op zitten letten ) Is de trui weer droog ?
Smart Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Dus buiten die 1.4 echt alles zoals je hem wilt ?Daar heeft iemand goed op zitten letten ) Is de trui weer droog ? Nou ja, zoals de auto daar stond en binnenin met al dat plastic nog over de stoelen en andere onderdelen, kon ik toch een behoorlijke indruk krijgen van hetgeen ik wel mooi vind. ALLES is natuurlijk een groot woord, eerst maar eens proefrijden en de auto beproeven en betasten, so to speak! Euh nee, de trui is nog helemaal doorweekt.......hahahahaha!
Venga1 Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 De dealer heeft mij om half 6 gebeld. hij had ze net binnengekregen, ook in steel gray , ik ben zeer benieuwd naar deze kleur. Morgen om 12 uur rij ik in de Venga. Tot nu toe positief!
Venga1 Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 (edited) En wat denk je?Ik heb vandaag in de Kia Venga X-tra en X-clusive 1.4 gezeten. hoe ziet de bekleding van de X-tra eruit? En hoe voelt het plastic van het dashboard? ziet het er mooi uit? Ik hoorde van de dealer dat de afwerking in de auto op een hoog niveau is. vond jij dit ook? Edited November 27, 2009 by Venga1
Smart Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 hoe ziet de bekleding van de X-tra eruit?En hoe voelt het plastic van het dashboard? ziet het er mooi uit? Ik hoorde van de dealer dat de afwerking in de auto op een hoog niveau is. Vond jij dit ook? Alleen in de X-clusive heb ik de bekleding wat beter kunnen bekijken. Deze bestaat uit halfleder/stof. De kwaliteit van het leer was niet goed zichtbaar. Het plastic van het dashboard heb ik niet gevoeld, maar is volgens mij identiek aan de Soul. Ga eerst maar eens proefrijden, dan kan de auto zichzelf overtuigen. Ik moet trouwens nog opbiechten dat ik afgelopen maandag de beschikking had over een Kia Soul! Dat reed niet verkeerd. Van binnen zag het er goed uit, met die Mood verlichte luidsprekers, achteruitrijcamera met lcd in de binnenspiegel, enz. Ik was in ieder geval positief gestemd.
Recommended Posts