Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

1e meters in de VENGA !

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Nou, vanmorgen was de grote dag om eindelijk in een Kia Venga te mogen rijden!

Jammer genoeg waren en er te veel mensen die er in wilden rijden en dus kon ik maar 30 minuten er in rijden!

Mijn rijervaring is hij rijdt lekker, is erg gevoelig met weg rijden (misschien nieuwigheid?) ruime kofferruimte, lekkere stoelen zaten er in!

De auto waar ik in heb gereden was een 1.4 X-ecutive incl als extra, panorma dak, navi, achterruit camera.

De kleur is antraciet grijs! Er stonden ook de kleuren Champagne zilver en de Caramel kleur.

Wat ik wel minder vind is dat de consult hoog glans zwart is en de stuur aluminium van kleur is!

Dat is een min punt!

Verder is het een hele fijne wagen!

Heb vanmiddag even met mijn vrouw besproken en met de delaer.

Maandag gaan we weer even kijken en we willen kijken of we het eens worden voor een Kia X-Ecutive 1.4 in de kleur Chapagne zilver. Hij staat er al en is al tijdelijk even voor mij gereserveerd,

Wel had ik al gezegd dat ik hem niet eerder dan in jan. 2010 wilde hebben als het door gaat en dat was geen probleem!

Ook staat er een Caramel Gold maar zelf persoonlijk vind ik hem NIET moot

post-2187-1297852864,19_thumb.jpg

post-2187-1297852864,52_thumb.jpg

post-2187-1297852864,92_thumb.jpg

post-2187-1297852865,67_thumb.jpg

aangepast door reen
  • Reacties 285
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst
Nou, vanmorgen was de grote dag om eindelijk in een Kia Venga te mogen rijden!

Jammer genoeg waren en er te veel mensen die er in wilden rijden en dus kon ik maar 30 minuten er in rijden!

Mijn rijervaring is hij rijdt lekker, is erg gevoelig met weg rijden (misschien nieuwigheid?) ruime kofferruimte, lekkere stoelen zaten er in!

De auto waar ik in heb gereden was een 1.4 Ecutive incl als extra, panorma dak, navi, achterruit camera.

De kleur is antraciet grijs! Er stonden ook de kleuren Chapgne zilver en de bruine kleur.

Verder heb ik nog niet gepraat want ik mag de volgende keer een weekend mee nemen.

Wat ik wel minder vind is dat de consult hoog glans zwart is en de stuur aluminium van kleur is!

Dat is een min punt!

Verder is het een hele fijne wagen!

Tof Reen!

Geplaatst

Ik heb ook vandaag in de Venga mogen rijden.

Kan er heel kort over zijn, deze auto rijd fantastisch!

We hebben een behoorlijke proefrit ermee gemaakt, stuurbekrachtiging is bij wegrijden superlicht,maar tijdens het rijden voel je dat dit toch een stuk zwaarder gaat. zeer prettig.

ik heb in een witte Venga gereden, ziet er niet slecht uit, maar na een uurtje in de regen rijden is wit geen wit meer.

Het was een 1.4 X-tra met comfort pakket en panorama dak.

Er stond ook een Steel Gray en Caramel gold.

Caramel Gold vind ik geen mooie kleur.

De stoelen zitten heel goed, de zitting is lekker lang, tenminste t.o.v de auto die ik nu heb.De bekleding ving ik ook erg mooi

Motor geluid is op de snelweg prima te noemen.

Van het surround geluid hoef je niet veel van te verwachten, geluid van de radio is goed,maar niet overdreven mooi,maar er zijn wel veel instellingen te doen.

Wat me tijdens het rijden wel opviel is dat je veel mensen naar de auto ziet kijken.

Ik heb een gemiddeld verbruik gehad van 7.1Ltr/100km - 1 op 14 dus.

Ik vind het dashboard heel mooi, en de armleuning en steun in de deur zitten precies op de goede hoogte.wel jammer dat er geen bekleding in de deur zit, dit had als afwerking heel mooi gestaan.nu is de binnenkant van de deur geheel kunststof.

maar het is zeker niet lelijk.

Als de armleuning naar beneden staat, kan je nog prima de pook bedienen, dit het ik wel anders meegemaakt, de pook staat ook iets hoger .

En de auto schakelt heel soepel en goed, de auto in z'n achteruit zetten gaat ook heel goed, even een knopje omhoog doen en je kan de auto in z'n achteruit zetten.

De dode hoek is ook goed te noemen, het kleine raampje help hier goed bij.Je hebt rondom prima zicht.

Wat is over de kleuren icm het comfort pakket zei is niet waar, er staan meerdere auto's met verschillende kleuren incl het comfort pakket..

ik begon het verhaal ik kan het kort houden, niet gelukt dus.

Sorry Peterrrrr, maar vanaf de eerste week van Januari zijn we de eigenaar van een Kia Venga.

We hebben vanmiddag een 1.4 X-tra met comfort pakket gekocht.

We zaten te twijfelen tussen de Steel Gray en de Bite Blue.

Het is een Byte Blue geworden.

Dus vanaf nu kan er weer een Kia rijder bijgeschreven worden.

Ik hoop dat ik over een tijdje nog net zo enthousiast over de Kia Venga ben als dat ik nu ben!!

Geplaatst
Ik heb ook vandaag in de Venga mogen rijden.

Kan er heel kort over zijn, deze auto rijd fantastisch!

We hebben een behoorlijke proefrit ermee gemaakt, stuurbekrachtiging is bij wegrijden superlicht,maar tijdens het rijden voel je dat dit toch een stuk zwaarder gaat. zeer prettig.

ik heb in een witte Venga gereden, ziet er niet slecht uit, maar na een uurtje in de regen rijden is wit geen wit meer.

Het was een 1.4 X-tra met comfort pakket en panorama dak.

Er stond ook een Steel Gray en Caramel gold.

Caramel Gold vind ik geen mooie kleur.

De stoelen zitten heel goed, de zitting is lekker lang, tenminste t.o.v de auto die ik nu heb.De bekleding ving ik ook erg mooi

Motor geluid is op de snelweg prima te noemen.

Van het surround geluid hoef je niet veel van te verwachten, geluid van de radio is goed,maar niet overdreven mooi,maar er zijn wel veel instellingen te doen.

Wat me tijdens het rijden wel opviel is dat je veel mensen naar de auto ziet kijken.

Ik heb een gemiddeld verbruik gehad van 7.1Ltr/100km - 1 op 14 dus.

Ik vind het dashboard heel mooi, en de armleuning en steun in de deur zitten precies op de goede hoogte.wel jammer dat er geen bekleding in de deur zit, dit had als afwerking heel mooi gestaan.nu is de binnenkant van de deur geheel kunststof.

maar het is zeker niet lelijk.

Als de armleuning naar beneden staat, kan je nog prima de pook bedienen, dit het ik wel anders meegemaakt, de pook staat ook iets hoger .

En de auto schakelt heel soepel en goed, de auto in z'n achteruit zetten gaat ook heel goed, even een knopje omhoog doen en je kan de auto in z'n achteruit zetten.

De dode hoek is ook goed te noemen, het kleine raampje help hier goed bij.Je hebt rondom prima zicht.

Wat is over de kleuren icm het comfort pakket zei is niet waar, er staan meerdere auto's met verschillende kleuren incl het comfort pakket..

ik begon het verhaal ik kan het kort houden, niet gelukt dus.

Sorry Peterrrrr, maar vanaf de eerste week van Januari zijn we de eigenaar van een Kia Venga.

We hebben vanmiddag een 1.4 X-tra met comfort pakket gekocht.

We zaten te twijfelen tussen de Steel Gray en de Bite Blue.

Het is een Byte Blue geworden.

Dus vanaf nu kan er weer een Kia rijder bijgeschreven worden.

Ik hoop dat ik over een tijdje nog net zo enthousiast over de Kia Venga ben als dat ik nu ben!!

Hallo Venga1,

Gefeleicteerd met jullie nieuwe aankoop van de nieuwe Kia Venga!

Heel veel kilometers plezier!

Wij hebben nog niets besloten. Ik mag de auto volgende keer wat langer meenemen omdat er veel meer mensen mee wilde rijden!

Verder Kan ik nog niets zeggen erover.

De inruil voor mijn auto moet ook leuk zijn, anders gaat het niet door.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Venga1,

Gefeliciteerd met je aankoop! Verheug me nu al op de foto's die je ongetwijfeld gaat uploaden. Nu nog even de decembermaand door en het is zo ver. Ben je de eerste Venga-eigenaar op dit forum? Volgens mij wel!

Groet van

GreyGriffin

Geplaatst
Hallo Venga1,

Gefeliciteerd met je aankoop! Verheug me nu al op de foto's die je ongetwijfeld gaat uploaden. Nu nog even de decembermaand door en het is zo ver. Ben je de eerste Venga-eigenaar op dit forum? Volgens mij wel!

Groet van

GreyGriffin

Of hij de eerste word weten we nog niet he!

Geplaatst
Hallo Venga1,

Groet van

GreyGriffin

Reen en GreyGriffin.

Dank jullie wel, ik ben zeer benieuwd.

Ik vond de auto prettig sturen, beter dan mijn Toyota.

Nooit gedacht dat ik nog eens een Kia zou kopen

Foto's uploaden?

Hoe doen jullie dat ? Peterrrr heeft ook al zijn foto'op een mooie manier geplaatst.

Kan ik ergens een uitleg vinden?

Is er veel verschil als de auto al in 2009 afgeleverd wordt?

Geplaatst
Is er veel verschil als de auto al in 2009 afgeleverd wordt?

Kopen in 2009 scheelt

Geplaatst
Smart

Wat ik bedoel is het volgende.

De auto staat nu al bij Kia Nederland

Deze auto gaat nu naar de dealer toe en blijft daar staan tot aflevering

De auto wordt eind december op kenteken gezet, maar pas in 2010 op mijn naam.

Geeft dit een voordeel dat op de auto papieren 2010 komt te staan?

En in mijn geval scheelt de aankoop totaal

Geplaatst

@Venga1 en Reen,

Oh ja, bedankt voor jullie belangrijke feedback over de eerste ervaringen met de Venga en dat jullie die met ons wilde delen. Ik had vandaag ook graag even proefgereden, maar dat zat er niet in. Sommigen dingen zijn belangrijker of net even wat leuker.

Geplaatst
Ik weet niet of dat wat uitmaakt. Het kenteken wordt vaak als leidraad gebruikt bij de inruil en niet de autopapieren. Uiteindelijk zal ook de nieuwe eigenaar hier niet van profiteren, aangezien de papieren dan met datum aankoop op zijn naam wordt gezet (deel III of hoe het tegenwoordig mag heten). Misschien heeft Peterrrrr hier een zinnig antwoord op!

Ze kijken NIET naar de kenteken maar naar de papieren!

Als ze om de kenteken vragen, kunnen ze bij de NAP de gegevens op vragen en de onderhouds history opvragen en de kilometer stand!

De auto kan met kenteken gewoon op 2009 gezet worden en op naam op 2010!

Daar is helemaal niets mis mee!

Mijn schoonvader heeft ook een auto waardoor de kenteken op oktober gezet is en in januari op naam!

Geplaatst
Ze kijken NIET naar de kenteken maar naar de papieren!

Als ze om de kenteken vragen, kunnen ze bij de NAP de gegevens op vragen en de onderhouds history opvragen en de kilometer stand!

De auto kan met kenteken gewoon op 2009 gezet worden en op naam op 2010!

Daar is helemaal niets mis mee!

Mijn schoonvader heeft ook een auto waardoor de kenteken op oktober gezet is en in januari op naam!

Mijn vraag aan jou is dan, is de auto van 2009 of van 2010?:shock:

Geplaatst

Wat Reen zegt kan wel, maar als de auto in oktober te naam is gesteld heeft je schoonvader gewoon een auto van oktober, niet van Januari !

Het gaat erom wanneer het kenteken TENAAM Gesteld wordt ! Dat is deel 1 van je kenteken.

Geplaatst
@Venga1 en Reen,

Oh ja, bedankt voor jullie belangrijke feedback over de eerste ervaringen met de Venga en dat jullie die met ons wilde delen.

Graag gedaan,hierbij nog een paar foto's van de bekleding van de X-tra en dashboard, niet helemaal scherp.

Reen vertelde dat hij de lichte kleur in het stuur niet mooi vond.

Wat ik bij de X-tra juist leuk vind is dat de kleur ook terugkomt in het dashboard

Geplaatst
Heel duidelijk! Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet wist. Nu met die BPM-korting (nog) in 2009 des te meer interessant. Ik ben benieuwd naar jouw beste deal!

Daarom wilde ik de auto ook nog dit jaar kopen, anders had ik misschien wel tot februari gewacht.

Maar dan gaat de inruil natuurlijk ook omlaag.

ik heb vandaag de aantallen gezien die nu op voorraad staan.

Als ik het goed heb waren er van de X-tra met comfort pakket in de kleur Steel gray 18 stuks, en van de kleur die ik heb gekocht 28 stuks.

Op = Op daarna gelden de 2010 prijzen.

Misschien komt er nog wat aan, maar dat weet ik niet.

Peterrrrr,kan jij hier wat over zeggen?

Geplaatst (aangepast)
Graag gedaan,hierbij nog een paar foto's van de bekleding van de X-tra en dashboard, niet helemaal scherp.

Reen vertelde dat hij de lichte kleur in het stuur niet mooi vond.

Wat ik bij de X-tra juist leuk vind is dat de kleur ook terugkomt in het dashboard

Bij de X-tra zijn de beide kleuren inderdaad hetzlefde maar bij de luxe uitvoering juist weer niet en dat vind ik nou juist niet mooi!

Bedankt Peterrrr voor je inruil bod.

aangepast door reen
Geplaatst
Bij de X-tra zijn de beide kleuren inderdaad hetzlefde maar bij de luxe uitvoering juist weer niet en dat vind ik nou juist niet mooi!

Bedankt Peterrrr voor je inruil bod.

Ik heb vandaag gekeken waar de Meriva's voor staan, wat je bij de opel krijgt ga je verder nergens krijgen lijkt mij ! Maar goed, dan heb je weer een opel... ;)

@ Smart: Ben bang dat ik een 1.4 X-ecutive met navi en dak in het steel grey over heb ;)

Geplaatst
Ik heb vandaag gekeken waar de Meriva's voor staan, wat je bij de opel krijgt ga je verder nergens krijgen lijkt mij ! Maar goed, dan heb je weer een opel... ;)

@ Smart: Ben bang dat ik een 1.4 X-ecutive met navi en dak in het steel grey over heb ;)

Ja maar ik denk dat we er wel uit komen bij de dealer waar ik vanmorgen geweest was.

Maandag ga ik terug want hij had het vandaag heel erg druk met de proefrijders

Geplaatst (aangepast)

Ik kreeg juist meer bij Kia dan bij Toyota.

En het verschil was heel erg groot, dus inruilen bij je eigen merk heeft niet altijd voordelen.

O en Smart ik heb ook een Navi (kijk maar op de foto van het dashboard) en een dak hoor!!:P

Peterrrrr ,lever je dan ook auto's zonder daken :shock::clap:

aangepast door Venga1
Geplaatst
Ik kreeg juist meer bij Kia dan bij Toyota.

En het verschil was heel erg groot, dus inruilen bij je eigen merk heeft niet altijd voordelen.

O en Smart ik heb ook een Navi (kijk maar op de foto van het dashboard) en een dak hoor!!:P

Peterrrrr ,lever je dan ook auto's zonder daken :shock::clap:

Als een kia dealer graag zijn auto's wilt verkopen, zal hij toch een keer omhoog moeten gaan!

hihihihi. Maar ben gelukkig geen dief van mijn eigen portomonee!

Heb wel eens eerder gedaan met een dealer.

Gaf me een bedrag en vond ik veel te weinig, begon hij te praten over lening. Ik zei, j kunt me bellen voor mijn bedrag en anders niet.

half uur later belde hij mij op. Wil me weer op gesprek hebben en ja hoor, heb het voor elkaar gekregen!

Maar maandag weten we meer

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe Aanmaken...