bigwade Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Hoe bedoel je dat Frank, 'niet het sterkste punt van een nieuwe Kia?Bedoel je daarmee dat de auto's eerst een aantal duizenden kilometers gereden moet hebben, om lekker te rijden? Laat ik zeggen dat ik "errrug" heb moeten wennen aan de abrupte koppeling en korte overbrengingen van de Sportage. En nee dat lag niet aan mijn automaatverleden, onze i10 met roerbak is gewoon veel makkelijker te rijden. En ja een Kia rijdt beslist lekkerder na x1000 km. Let daar ook even op bij proefrijden.
Venga1 Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Waar ik even aan moest wennen tijdens de proefrit was dat er in de Venga allemaal alarm bellen afgaan als je iets niet goed doet. b.v geen gordel om: alarm Eerst dacht ik dat er wat met de auto aan de hand was, we waren net ingestapt, en mijn vrouw had nog geen gordel om gebruik je de speedlimiter, en je stelt een lagere snelheid in als dat je rijd:alarm Wat ik wel vreemd vind is het volgende: als je het licht aan laat staan, en je doet de deur open krijg je geen signaal. Wat houdt het alarm in de Venga eigenlijk in. Er staan mooie stikkers op de ramen, is dit alleen een start onderbreker of is dit meer?
Smart Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Waar ik even aan moest wennen tijdens de proefrit was dat er in de Venga allemaal alarm bellen afgaan als je iets niet goed doet.b.v geen gordel om: alarm Eerst dacht ik dat er wat met de auto aan de hand was, we waren net ingestapt, en mijn vrouw had nog geen gordel om gebruik je de speedlimiter, en je stelt een lagere snelheid in als dat je rijd:alarm Wat ik wel vreemd vind is het volgende: als je het licht aan laat staan, en je doet de deur open krijg je geen signaal. Wat houdt het alarm in de Venga eigenlijk in. Er staan mooie stikkers op de ramen, is dit alleen een start onderbreker of is dit meer? Ja, auto's worden steeds moderner en meer uitgerust met snufjes waaraan je even moet wennen. Daarna is het gewoon een mooie of irritante optie! De alarmeringen zitten er niet voor niets op en waarschuwen in het belang van de bestuurder. Wat ik wel irritant vind is het alarm van de veiligheidsgordel van de Picanto van mijn vrouw. Ik doe de gordel altijd (automatisme) om, maar wanneer je even uitstapt en de motor laat draaien, begint het irritant te piepen. Dan heb ik de neiging om de auto de nek om te draaien. Gelukkig voor mijn vrouw heb ik zijn nek (nog) niet gevonden...... Het alarm op de Venga is zeker een autoalarm, maar van de eenvoudige klasse, niet gecertificeerd. Het alarm gaat af als er een deur of klep opengaat.
anouk68 Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Afgelopen Zaterdag gaan kijken in de showroom bij Kia. Nou ik vind het toch een mooie aparte auto die zeker gaat scoren. Zit positie is perfect (ben bijna 2 meter lang) totaal geen problemen met de beenruimte. Ik vind het model ook wel heel mooi, lijkt een beetje op de VW Golf Plus. Vooral de Executive versie is helemaal compleet met alle toeters en bellen. Kon helaas geen proefrit maken. Kia geeft 7 jaar garantie dus voorlopig geen al te hoge kosten (of zijn de onderhoudsbeurten hierdoor extra prijzig??) Ben wel benieuwd naar de inruil na ongeveer 4 a 5 jaar want dat zal een stuk minder zijn dan bijv een Volkswagen of een Toyota die ik nu rij.
Venga1 Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 (aangepast) Ben wel benieuwd naar de inruil na ongeveer 4 a 5 jaar want dat zal een stuk minder zijn dan bijv een Volkswagen of een Toyota die ik nu rij. Hallo Anouk Welkom, je hebt gelijk denk ik. De inruilwaarde zal een stuk lager zijn als bijv bij een Volkswagen of een Toyota. Maar dit moet je natuurlijk wel tegen de aanschaf waarde plaatsen. Ik rij nu een Toyota Yaris verso, maar kreeg bij Kia bijna 3000 euro meer voor mijn auto terug als bij Toyota. Tja, en dan mag de inruil van mij wel iets lager uitvallen. Door de inruil en lagere aanschafwaarde hou ik nu een heel hoop geld in mijn zak. En wees gerust, de Venga rijd heel goed! 30 November, 2009 aangepast door Venga1
anouk68 Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Venga1, heb je ook enig idee over de kosten van onderhoud. bij toyota was dit perfect geregeld met vaste prijzen voor een kleine en grote onderhouds beurt ?? Hoe is dit bij de Kia wat ik lees hier en daar dat de kosten aanzienlijk zijn. 200-250 Euro klein en 400-500 euro groot, of is dit overdreven ??
Flatron7000 Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Ik krijg juist het bericht dat de Venga op 10/12 bij de dealer zou moeten staan (Belgi
Smart Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 (aangepast) Venga1, heb je ook enig idee over de kosten van onderhoud. bij toyota was dit perfect geregeld met vaste prijzen voor een kleine en grote onderhouds beurt ?? Hoe is dit bij de Kia wat ik lees hier en daar dat de kosten aanzienlijk zijn. 200-250 Euro klein en 400-500 euro groot, of is dit overdreven ?? Hallo Anouk, Welkom op dit forum. Goed te lezen dat jij met jouw lengte ook nog goed zit in een Venga. Geldt dat ook in een Venga met panoramadak? Bij Kia hanteren ze ook vaste prijzen voor onderhoud. Op www.mijnkia.nl kun je dat raadplegen, maar alleen als je reeds in het bezit bent van een Kia. Navraag bij de dealer is hierbij het advies voor dit moment. Ik krijg juist het bericht dat de Venga op 10/12 bij de dealer zou moeten staan (Belgi 30 November, 2009 aangepast door Smart
Venga1 Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 (aangepast) Venga1, heb je ook enig idee over de kosten van onderhoud. bij toyota was dit perfect geregeld met vaste prijzen voor een kleine en grote onderhouds beurt ?? Hoe is dit bij de Kia wat ik lees hier en daar dat de kosten aanzienlijk zijn. 200-250 Euro klein en 400-500 euro groot, of is dit overdreven ?? Je hebt gelijk. Onderhouds beurt bij Kia is duurder. Dit kan je hier terug vinden: http://kia.nl/content/services/kia-service/~/media/Files/Upload/NL/Brochures/Kia%20RO%20tarieven%20augustus%202009.ashx 30 November, 2009 aangepast door Venga1
Peterrrrr Geplaatst 30 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 30 November, 2009 @ Reen: heb ik al een tijdje, had alleen mijn avatar nog niet veranderd. @ Bigwade: Dat van de 1e 1000km klopt wel, al vind ik de Sportage qua schakelen sowieso niet vergelijkbaar met andere KIA's ! Ik denk dat het met inruil van de KIA wel goed gaat komen ! KIA wordt toch steeds meer geaccepteerd, en heeft een veel betere naam dan concern genoot joendee ! @ Venga1: Zit gewoon een alarm op ! De lichten gaan automatisch uit als je de sleutel uit het contact haalt en de LINKER deur opent (wat natuurlijk gebruikelijk is !).
Venga1 Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Ik denk dat het met inruil van de KIA wel goed gaat komen ! KIA wordt toch steeds meer geaccepteerd, en heeft een veel betere naam dan concern genoot joendee ! @ Venga1: Zit gewoon een alarm op ! De lichten gaan automatisch uit als je de sleutel uit het contact haalt en de LINKER deur opent (wat natuurlijk gebruikelijk is !). Ik heb ook naar de I30 gekeken, maar vond de auto niet prettig rijden , en die rare blauwe verlichting .... Wat een luxe zeg,dat de lichten vanzelf uitgaan. Ik was dit vergeten te vragen, maar stond wel raar te kijken dat er geen signaal afging. Wat voor een soort alarm is het?
Smart Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 (aangepast) Als verstokte Venga-enthousiast op dit forum kon ik natuurlijk niet achterblijven met een proefrit te maken in de nieuwbakken jongeling. Aangezien vanmiddag een werkafspraak niet doorging heb ik mijzelf wat tijd gegund (1.5 uur) om een proefrit te gaan maken. Dat werd een Venga X-ecutive 1.4 met panoramadak + navi. De auto is compleet en netjes afgewerkt, zeker in vergelijk met de Hyundaimodellen. Bijv. de hyundai i20 i-Catcher, de meest luxe uitvoering ook met halfleder enz. is veel slechter afgewerkt. Dat moet ik Kia nageven, aan de afwerking mankeert er niets. Misschien het (nog) te hoge gehalte aan harde kunststoffen, maar dat zij ze vergeven. Wel heb ik moeite met de pianolak (!) zwart glimmende consolerand om de audio/climate-control. Het is gewoon een glimmend stuk zwart plastic, dat zeer krasgevoelig is, niet meer en niet minder. Het rijden gaat soepel en schakelen als door de boter. TOP! Wel merk ik dat de straffe achtervering wat bonkt bij het nemen van drempels of dwarsrichels in de weg. De achtervering kan naar mijn mening dus comfortabeler. De 1.4 motor is voor mij niet de meest ideale. Bij het invoegen op een snelweg komt hij naar mijn niet snel op stoom. Het is een fantastische motor voor degenen onder ons die in NL willen rondtoeren. Lekker stil, gretig en zal zeker relatief zuinig zijn. Dus voor mij moet het een 1.6 motor worden, waarmee ik op vakantie naar het buitenland bepakt en gezakt beter mee kan komen met het verkeer en in de bergen. Wat mij erg aansprak was de vele luxe in deze uitvoering, zoals het navigatiesysteem met achteruitrijcamera en het panoramadak. Het touchscreen navigatiesysteem werkt prettig en nauwkeurig. De instellingen voor audio zijn via het touchscreen goed en uitgebreid instelbaar. Ook wat betreft de klankkleur en de positie t.o.v. de luidsprekers is in te stellen, net zoals het contrast en helderheid van het scherm. Kortom, een mooie en complete auto waarmee Kia zeker zal gaan scoren. ALLEEN....., ze hebben niet voldoende 1.6 X-ecutive uitvoeringen met dak+navi op voorraad, zodat het maar de vraag is of ik er 30 November, 2009 aangepast door Smart
bigwade Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 kogel door de kerk dus ?? witte rook ??
Flatron7000 Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Als verstokte Venga-enthousiast op dit forum kon ik natuurlijk niet achterblijven met een proefrit te maken in de nieuwbakken jongeling... Tof verslagje Smart! Trouwens bedankt dat ik als eerste met de Venga in Belgi
Smart Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 kogel door de kerk dus ??witte rook ?? Ik ben zeer zeker enthousiast. Het tijdstip van aanschaf is nog even koffiedik kijken, maar ik denk wel dat het de Venga gaat worden. Applausje voor jezelf! Tof verslagje Smart!Trouwens bedankt dat ik als eerste met de Venga in Belgi
Venga1 Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 ALLEEN....., ze hebben niet voldoende 1.6 X-ecutive uitvoeringen met dak+navi op voorraad, zodat het maar de vraag is of ik er
Smart Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Wil je zeggen dat er nu al geen 1.6 X-ecutive uitvoeringen meer zijn?Of zijn er geen 1.6 X-ecutive uitvoeringen geleverd? Er zijn geen 1.6 X-ecutive (demo)uitvoeringen meer bij de importeur in Vianen, met als extra een panoramadak+navi in de kleur Steel Grey. Er zal ongetwijfeld eenzelfde uitvoering bij een dealer staan, maar welke dealer? Ik zal eens een rondje bellen.......als ik tijd heb! Als blijkt dat ik geen auto v
Smart Geplaatst 30 November, 2009 Geplaatst 30 November, 2009 Ik wil de auto voor 2009 op kenteken en in 2010 op naam zetten. Maaruh, het kan maar zo zijn dat ik een Hyundai i20 MPV koop......... I'll be back:gunsmilie:
Flatron7000 Geplaatst 1 December, 2009 Geplaatst 1 December, 2009 het kan maar zo zijn dat ik een Hyundai i20 MPV koop.........Ketter!
Gast GreyGriffin Geplaatst 1 December, 2009 Geplaatst 1 December, 2009 Hallo Smart, Ziezo. Je hebt nu eindelijk in het voorwerp van je begeerte gereden. Nadat je er ellenlange draden over had gesponnen op dit forum, royaal ge
Smart Geplaatst 1 December, 2009 Geplaatst 1 December, 2009 Hallo Smart,Ziezo. Je hebt nu eindelijk in het voorwerp van je begeerte gereden. Nadat je er ellenlange draden over had gesponnen op dit forum, royaal ge
Gast GreyGriffin Geplaatst 1 December, 2009 Geplaatst 1 December, 2009 Hey Smart, De humor was mij niet ontgaan. Ik begrijp dat de Venga bovenaan je lijstje staat. Maar je hebt in conversaties die wij enkele maanden geleden uitwisselden wel eens belangstelling getoond voor de Opel Meriva 2010. Is dit voertuig geschrapt uit de Smart-hitparade of staat het ook nog op de lijst? Groet, GreyGriffin
Smart Geplaatst 1 December, 2009 Geplaatst 1 December, 2009 Hey Smart,De humor was mij niet ontgaan. Ik begrijp dat de Venga bovenaan je lijstje staat. Maar je hebt in conversaties die wij enkele maanden geleden uitwisselden wel eens belangstelling getoond voor de Opel Meriva 2010. Is dit voertuig geschrapt uit de Smart-hitparade of staat het ook nog op de lijst? Groet, GreyGriffin Wist jij dat ik wist dat jij wist dat het een grapje was? Nou..., de nieuwe Meriva in ogenschouw nemende met het zielige knalpotje eronder, heeft mij niet echt kunnen bekoren. Ik denk wel dat de gebruikte materialen in de nieuwe Opel Meriva van betere kwaliteit zullen zijn dan in de Venga, maar daar zal ook wel een behoorlijke prijs tegenover staan. Om de Meriva met dezelfde standaarduitrusting te kopen, kan dat zomaar een paar duizend euro's schelen. Aan de andere kant zie ik wel dat Kia de prijzen van zijn accessoires behoorlijk op Europees niveau heeft gebracht. Dat kan er bij niet in hoor! Ze durven gewoon een bedrag van
Gast GreyGriffin Geplaatst 1 December, 2009 Geplaatst 1 December, 2009 Zojuist even smakelijk gelachen om dat 'zielige knalpotje' van de Meriva. Maar dat Kia van die heftige prijzen gaat rekenen voor allerlei accessoires is natuurlijk veel minder humoristisch. Ik heb de afgelopen week een beetje 'gewinkeld' op het internet of ik ergens zowel fraaie als betaalbare lichtmetalo's voor mijn kleuter kon vinden. In beide categorie
Aanbevolen Berichten