Flatron7000 Geplaatst 8 December, 2009 Geplaatst 8 December, 2009 Hij kijkt overigens een beetje scheel (1.14 minuut)! Dat moeten we direct checken! idd ik moet hem niet!
Venga1 Geplaatst 8 December, 2009 Geplaatst 8 December, 2009 leuke kleur !!! Nog een kleine 4 weken en dan is het zover Van mij mag de December maand omvliegen!!!
Smart Geplaatst 8 December, 2009 Geplaatst 8 December, 2009 Nog een kleine 4 weken en dan is het zover Van mij mag de December maand omvliegen!!! Hou die kerstgedachte vast........
Venga1 Geplaatst 8 December, 2009 Geplaatst 8 December, 2009 Voor de mensen die de kans nog niet hebben gehad voor hem in het echt te zien! of deze
Venga1 Geplaatst 8 December, 2009 Geplaatst 8 December, 2009 Hou die kerstgedachte vast........ Ja ja Kerst is ook erg gezellig en een goede tijd ter overdenking. Venga overdenking ?
Gast reen Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 Hallo allemaal. Vandaag mocht ik een middagje Kia Venga besturen! Heb er flinke km's mee gemaakt. (samen met mijn vrouw) Gereden op de zandwegen, normale 80 wegen en de 120 wegen. Tja, wat zal ik er van zeggen? Fijne wagen. maar toch.... is geen Meriva. (kun je ook niet vergelijken uiteraard maar ze willen toch concurentie!) Optrekken : ZEER gevoelig. Vering : Voorkant stug. achter kant matig. Accerlatie : goed! (kan beter) Ruimte : Daar heb ik niets over aan te merken. Zeer goed! Het oog : Tja, het is plastic maar het oog wil meer! Bediening : Te veel aan het stuur! En sommige is het TE ingewikkeld! Conclusie : We weten het nog niet en het is moeilijk en... het is en blijft een KIA Wat ook zo is, KIA is best gemeen aan het doen! Als je een Kia wilt kopen met 900 euro korting (prijs van 2009) ben je verplicht om de standaard model aan te schaffen die ze op voorraad hebben. In Jan. 2010, staan de auto er misschien nog en maken ze dus winst over die 900 euro. Dus ze zijn wat dat betreft, best gemeen! (Belasting h
Venga1 Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 Hallo allemaal.Bediening : Te veel aan het stuur! En sommige is het TE ingewikkeld! Conclusie : We weten het nog niet en het is moeilijk en... het is en blijft een KIA Wat ook zo is, KIA is best gemeen aan het doen! Als je een Kia wilt kopen met 900 euro korting (prijs van 2009) ben je verplicht om de standaard model aan te schaffen die ze op voorraad hebben. In Jan. 2010, staan de auto er misschien nog en maken ze dus winst over die 900 euro. Dus ze zijn wat dat betreft, best gemeen! (Belasting h
Roderik Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 Hallo Reen,Tja en als er dan op 1 januari nog een Venga bij de impoteur staat , lijkt het me logisch dat de auto voor de 2010 prijs verkocht gaat worden. En wie zegt er dat ze 900 euro winst maken, misschien maken ze op dit moment 900 euro verlies ! 200 van deze 900 euro is bpm verhoging dus kia verdient er maar 700 euro meer aan.
Smart Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 200 van deze 900 euro is bpm verhoging dus kia verdient er maar 700 euro meer aan. Zal ik ook maar een duit in het zakje doen, net zoals Kia..... Kia doet alsof de verhoging per 1 januari 2010 alleen toe te schrijven valt aan de milieuheffing/BPM-verhoging die eraan staat te komen. Nederland die het liefste jochie wil zijn in de EU? Gedeeltelijk waar. Kia gaat het blijkbaar voor de wind, want in tegenstelling tot heel veel fabrikanten verhogen zij de prijzen per 1 januari ook nog eens. De crisis is blijkbaar aan Kia voorbij gegaan, maar gemakshalve wordt vergeten dat de doelgroep (bij voorbaat sorry) een hele andere doelgroep is dan bij VW, Seat, Opel, Peugeot, zeg maar de gevestigde Europese merken.
Johann Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 Op Auto-news.de staat een test van de Venga http://www.auto-news.de/auto/tests/anzeige.jsp?id=25882&page=-1
bigwade Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 Zal ik ook maar een duit in het zakje doen, net zoals Kia.....Kia doet alsof de verhoging per 1 januari 2010 alleen toe te schrijven valt aan de milieuheffing/BPM-verhoging die eraan staat te komen. Nederland die het liefste jochie wil zijn in de EU? Gedeeltelijk waar. Kia gaat het blijkbaar voor de wind, want in tegenstelling tot heel veel fabrikanten verhogen zij de prijzen per 1 januari ook nog eens. De crisis is blijkbaar aan Kia voorbij gegaan, maar gemakshalve wordt vergeten dat de doelgroep (bij voorbaat sorry) een hele andere doelgroep is dan bij VW, Seat, Opel, Peugeot, zeg maar de gevestigde Europese merken. Kan zomaar zijn dat het bedoeld is het rendement van de dealers wat op te krikken na een verloren/dramatisch 2009. Neem dat mee in de onderhandelingen bij aankoop van een nieuwe auto. Misschien is uw inruil ineens 700 eu meer waard.......... Zo kan je het ook zien. Glas is halfvol/halfleeg
Johann Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 Kan zomaar zijn dat het bedoeld is het rendement van de dealers wat op te krikken na een verloren/dramatisch 2009.Neem dat mee in de onderhandelingen bij aankoop van een nieuwe auto. Misschien is uw inruil ineens 700 eu meer waard.......... Zo kan je het ook zien. Glas is halfvol/halfleeg Dat verhaal heb ik ook tegen mijn dealer verteld, maar die hield stug vol dat de 900 euro extra volgend jaar op een 1.6 cvvt uitsluitend wordt veroorzaakt door de nieuwe belasting maatregelen.
bigwade Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 Ben je dan serieus aan het onderhandelen of is het een prijspeiling bij die dealer ? wah kosdah, dat idee......
Smart Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 Kan zomaar zijn dat het bedoeld is het rendement van de dealers wat op te krikken na een verloren/dramatisch 2009.Neem dat mee in de onderhandelingen bij aankoop van een nieuwe auto. Misschien is uw inruil ineens 700 eu meer waard.......... Zo kan je het ook zien. Glas is halfvol/halfleeg Ik ben heel positief gestemd. Bij mij is het glas (bijna) altijd halfvol! Het interesseert mij echter geen lor dat het rendement van de dealers opgekrikt moet worden, omdat zij een dramatisch verlopen jaar moeten compenseren. De klant hoeft niet het gelag te betalen. Je kunt niet onderhandelen over iets ongrijpbaars als rendement of verloren omzet door de dealer. Op dit moment, dus tijdens de crisis waarin wij ons begeven, zijn sommige dealers nog steeds niet klantbindend bezig. Zij proberen hun omzetverlies procentueel te verhalen op hun toekomstige klanten. Het geeft m.i. een vertekend beeld van de werkelijkheid. Wanneer je aan klantenbinding wilt doen, zijn no-nonsense prijzen de opmaat naar een klant die zich misschien wil binden voor jaren. Er wordt juist hedentendage bitter weinig moeite gedaan om de klant te binden, alsof het allemaal goed gaat. Nee, het gaat nog steeds niet goed met de autoindustrie. Ook Kia zal moeite moeten doen om klanten te (blijven) verwerven.
Johann Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 Ben je dan serieus aan het onderhandelen of is het een prijspeiling bij die dealer ?wah kosdah, dat idee...... Ja ik liet een prijsopgave maken en plotseling kwam dat extra bedrag van 900 euro op tafel. Zo'n 1.6 x-tra met pakket en nog eens die 900 extra euro komt dan dik boven de 20 mille uit inclusief metallic en afleveringskosten. En dat voor een B-segment auto.
Flatron7000 Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 Goedkoop is de Venga alleszins niet, dat is duidelijk.
bigwade Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 Ik ben heel positief gestemd. Bij mij is het glas (bijna) altijd halfvol!Het interesseert mij echter geen lor dat het rendement van de dealers opgekrikt moet worden, omdat zij een dramatisch verlopen jaar moeten compenseren. De klant hoeft niet het gelag te betalen. Je kunt niet onderhandelen over iets ongrijpbaars als rendement of verloren omzet door de dealer. Op dit moment, dus tijdens de crisis waarin wij ons begeven, zijn sommige dealers nog steeds niet klantbindend bezig. Zij proberen hun omzetverlies procentueel te verhalen op hun toekomstige klanten. Het geeft m.i. een vertekend beeld van de werkelijkheid. Wanneer je aan klantenbinding wilt doen, zijn no-nonsense prijzen de opmaat naar een klant die zich misschien wil binden voor jaren. Er wordt juist hedentendage bitter weinig moeite gedaan om de klant te binden, alsof het allemaal goed gaat. Nee, het gaat nog steeds niet goed met de autoindustrie. Ook Kia zal moeite moeten doen om klanten te (blijven) verwerven. Als van die 900 eu 200eu naar vriend Bos gaat weet je dat je onderhandelingsruimte hebt..... Kia NL wil vast een deel van dat bedrag, zeg 350 eu, de dealer ook 350 en dat kan je winst zijn, ga anders naar een ander. Feit is wel natuurlijk dat dit een gewild autootje zal zijn in het begin en daar gelden de regels van vraag en aanbod. Mind You, een sportage heb je nu kant en klaar voor ca 21.000 (of minder) maar dat is een end of life auto.
Smart Geplaatst 10 December, 2009 Geplaatst 10 December, 2009 (aangepast) Er zijn nu al kopers van een Kia, om het even welk model, die als ontbindende voorwaarde stellen dat zij bij een substanti 10 December, 2009 aangepast door Smart
Gast reen Geplaatst 11 December, 2009 Geplaatst 11 December, 2009 Hallo Reen,Wt bedoel je met:Bediening : Te veel aan het stuur! En sommige is het TE ingewikkeld! waarom is Kia gemeen bezig? Kia heeft een aantal Venga's in nederland staan. Standaard, maar ook met comfort pakket. Er wordt duidelijk gezegt dat het Kenteken in 2009 bekend moet zijn. Dit is duidelijk onmogelijk met een auto die besteld moet worden. Tja en als er dan op 1 januari nog een Venga bij de impoteur staat , lijkt het me logisch dat de auto voor de 2010 prijs verkocht gaat worden. En wie zegt er dat ze 900 euro winst maken, misschien maken ze op dit moment 900 euro verlies ! Te veel bediening aan de heldels, te veel knoppen aan het stuur en zoals de cruise controle, veel te ingewikkeld! Knop in voor vst houden is meer dan genoeg. ( kia, eerst knop indrukken, dan het schuivje over halen en dan heb je de snelheid) Ben er vanmorgen weer geweest voor om te praten over de inruil We gingen voor de Kia Venga Excutive in de kleur Champagne zilver en die staat in de showroom. Na flink babbelen zijn we ons kapot geschrokken van de inruilwaarde. Veeeeel te weinig. Ben dus met het gesprek gaan stoppen en heb gezegd dat ik "dat" bedrag wilde en mij kan bellen of hij er mee accoord kan gaan maar dat denk ik zelf van niet. Ben dus daarna door gereden naar mijn eigen dealer voor ee defect aan de koplamp die ik zelf niet kan vervangen (afl koplampen) en ben dus ook gaan praten met de verkoper. Voor de nieuwste Astra en de nieuwste Meriva die medio Juni 2010 er aan komt. Prijzen van de Meriva is niets van bekend maar hij heeft wel interesse in onze auto tegen die tijd en heb dus een inruilwaarde gekregen van mijn auto die ik pas in Juli/augustus kan gaan krijgen als ik hem besteld! Nou, deinruilwaarde lag 5000 euro hoger en dus heb ik meteen op zwart/wt laten zetten en dus is het veel gustiger! Na ruim 3 jaar rijden heb ik een aqfschrijving van 6000 euro. Dat vind ik heel erg netjes!!! Hij wil hem het liefst in Jan, al hebben maar dat wilk niet omdat ik de nieuwe Meriva eerst wil zien! Hij komt te kort aan tweedehands Meriva, heeft hij er
Venga1 Geplaatst 11 December, 2009 Geplaatst 11 December, 2009 Reen Ik zie dat je je avatar ook al hebt aangepast. Ik wens je veel sterkte met je nieuwe Opel fijne dagen!!
Smart Geplaatst 11 December, 2009 Geplaatst 11 December, 2009 In ieder geval een positiever testbericht dan 'onze eigen' Reen;-)
bigwade Geplaatst 11 December, 2009 Geplaatst 11 December, 2009 Na ruim 3 jaar rijden heb ik een aqfschrijving van 6000 euro. Dat vind ik heel erg netjes!!! Hij wil hem het liefst in Jan, al hebben maar dat wilk niet omdat ik de nieuwe Meriva eerst wil zien! Hij komt te kort aan tweedehands Meriva, heeft hij er
kommaarbinnen Geplaatst 11 December, 2009 Geplaatst 11 December, 2009 Te veel bediening aan de heldels, te veel knoppen aan het stuur en zoals de cruise controle, veel te ingewikkeld! Knop in voor vst houden is meer dan genoeg. ( kia, eerst knop indrukken, dan het schuivje over halen en dan heb je de snelheid)Ben er vanmorgen weer geweest voor om te praten over de inruil We gingen voor de Kia Venga Excutive in de kleur Champagne zilver en die staat in de showroom. Na flink babbelen zijn we ons kapot geschrokken van de inruilwaarde. Veeeeel te weinig. Ben dus met het gesprek gaan stoppen en heb gezegd dat ik "dat" bedrag wilde en mij kan bellen of hij er mee accoord kan gaan maar dat denk ik zelf van niet. Ben dus daarna door gereden naar mijn eigen dealer voor ee defect aan de koplamp die ik zelf niet kan vervangen (afl koplampen) en ben dus ook gaan praten met de verkoper. Voor de nieuwste Astra en de nieuwste Meriva die medio Juni 2010 er aan komt. Prijzen van de Meriva is niets van bekend maar hij heeft wel interesse in onze auto tegen die tijd en heb dus een inruilwaarde gekregen van mijn auto die ik pas in Juli/augustus kan gaan krijgen als ik hem besteld! Nou, deinruilwaarde lag 5000 euro hoger en dus heb ik meteen op zwart/wt laten zetten en dus is het veel gustiger! Na ruim 3 jaar rijden heb ik een aqfschrijving van 6000 euro. Dat vind ik heel erg netjes!!! Hij wil hem het liefst in Jan, al hebben maar dat wilk niet omdat ik de nieuwe Meriva eerst wil zien! Hij komt te kort aan tweedehands Meriva, heeft hij er
Aanbevolen Berichten