Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

1e meters in de VENGA !

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)
Iemand anders met een ISG gereden? Prijzen over ISG? Zijn ze die ff vergeten produceren?

ISG is standaard!!

Groene labels & EcoDynamics

De nieuwe Venga wordt in Nederland leverbaar met een keuze uit 1.4- en 1.6-liter benzine- en dieselmotoren. Het vermogen varieert daarbij van 75 tot 128 pk. Alle motoren in de Venga modelreeks zijn gekoppeld aan Kia’s brandstofbesparende ISG Start/Stop-technologie en voldoen aan de Euro 5 emissienormen

Dus zal dit in Belgie niet anders zijn.

aangepast door Venga1
  • Reacties 285
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst
ISG is standaard!!

Groene labels & EcoDynamics

De nieuwe Venga wordt in Nederland leverbaar met een keuze uit 1.4- en 1.6-liter benzine- en dieselmotoren. Het vermogen varieert daarbij van 75 tot 128 pk. Alle motoren in de Venga modelreeks zijn gekoppeld aan Kia

Geplaatst
Wat ik wel vreemd vind is dat de C'eed 115 Co2 uitstoot haalt. En de Venga minimum op 117 uitkomt? Of heb ik het mis?

Zijn dat de gegevens volgens TNO of volgens KIA?

Geplaatst
Wat ik wel vreemd vind is dat de C'eed 115 Co2 uitstoot haalt. En de Venga minimum op 117 uitkomt? Of heb ik het mis?

Je hebt het mis

C

Geplaatst

Is een raar iets de co2, wordt ook berekend dmv de grootte van de auto.

De Cee'd sw met exact dezelfde 1.6 heeft 142 gram uitstoot en de 5 drs cee'd 139... :roll:

Geplaatst
....... en nog iets, de auto waar ik mee reed, was NIET uitegerust met ISG. Hee erg vreemd.

Alle Venga's zijn uitgerust met ISG. Ik heb zelf ook met het proefrijden gemerkt dat het ISG (nog) niet werkt. Op dit forum hebben meer mensen reeds aangegeven dat dit in het begin even niet helemaal werkt, maar daarna gewoon zoals het zou moeten zijn. Dus je kunt gerust zijn.

Geplaatst
Kia.

Ik heb het over Diesels

Daar heb ik helemaal niet aan gedacht, er zullen in Nederland niet veel verkocht gaan worden (denk ik)

Geplaatst
Alle Venga's zijn uitgerust met ISG. Ik heb zelf ook met het proefrijden gemerkt dat het ISG (nog) niet werkt. Op dit forum hebben meer mensen reeds aangegeven dat dit in het begin even niet helemaal werkt, maar daarna gewoon zoals het zou moeten zijn. Dus je kunt gerust zijn.

Dus gelukkig ben ik niet de enige die er last van had!

Hoort er standaart er op te zitten.

Maar de auto was heet dus moest het gewoon gaan werken lijk mij!

Geplaatst
Dus gelukkig ben ik niet de enige die er last van had!

Hoort er standaart er op te zitten.

Maar de auto was heet dus moest het gewoon gaan werken lijk mij!

Het heeft volgens mij niets te maken met het feit of de motor op bedrijfstemparatuur is. Het heeft meer nog, zoals Venga1 aangaf, te maken met de accu o.i.d. Mogelijk ook met het inregelen van het systeem door er

Geplaatst

Zonet op de Oostenrijkse site van Kia (Venga) gekeken en daar wordt er melding gemaakt van een display in de achteruitkijk spiegel voor de parkeer sensoren. Deze parkeerhulp zit standaard op de "Active Pro" versie. Er zit volgens mij in de Kia Venga in Nederland geen camera aan de achterzijde of vergis ik me ???

Geplaatst
Ik blijf het vreemd vinden dat De Venga het A label niet haalt. En de Cee'd wel. Zelfs de SW! En waarom vermelden ze Ecodynamics niet in de Venga Folder?

Nog sterker, het Ecodynamics logo stond ook niet op de auto's terwijl dit er wel inzit en overal op de website te vinden is.

Reen, het zit er echt in en bedrijfs temperatuur is een van de voorwaarden om het systeem werkend te hebbe .

Of ze hebben alle auto's niet aangesloten maar dit lijkt me heel sterk.

Geplaatst
Het heeft volgens mij niets te maken met het feit of de motor op bedrijfstemparatuur is. Het heeft meer nog, zoals Venga1 aangaf, te maken met de accu o.i.d. Mogelijk ook met het inregelen van het systeem door er
Geplaatst (aangepast)
Ik blijf het vreemd vinden dat De Venga het A label niet haalt. En de Cee'd wel. Zelfs de SW! En waarom vermelden ze Ecodynamics niet in de Venga Folder?

Ik ben het met je eens dat het op z'n minst vreemd is dat de Venga geen A-label haalt. Met 144 eenheden Co2 voor de Venga 1.6 CVVT en 142 eenheden voor de Cee'd SW 1.6 CVVT, klopt er iets niet met de berekening van de milieulabels. De Cee'd SW is zelfs 137 kilo zwaarder.

Op de achterkant van de 1.4 X-ecutive stond geen Ecodynamics, maar op de 1.4 X-tra weer wel. De folder is blijkbaar ook niet helemaal maatgevend.

Zonet op de Oostenrijkse site van Kia (Venga) gekeken en daar wordt er melding gemaakt van een display in de achteruitkijk spiegel voor de parkeer sensoren. Deze parkeerhulp zit standaard op de "Active Pro" versie. Er zit volgens mij in de Kia Venga in Nederland geen camera aan de achterzijde of vergis ik me ???

De Venga die is uitgerust met het originele Kia Full Map navigatiesysteem heeft linksboven de kentekenplaat achter een kleurencameraatje zitten, die op het display van de navi wordt weergegeven zodra je de versnelling in z'n achteruit zet (zie foto's).

KiaA4.jpg

7427220090806_181508_0_big.jpg

KiaA24.jpg

aangepast door Smart
Geplaatst

Het hele labelsysteem mbt de CO2 uitstoot slaat kant nog wal. In het ene land heeft een cee'd of SOUL of Venga een andere label dan in het ander land. Welke criteria houden de overheden eigenlijk aan? Waarom is een diesel met minder CO2-uitstoot milieuvriendelijker dan een benzineauto met meer CO2-uitstoot? Het is niet omdat ik een diesel rijd waarom mij dit verbaasd, maar als ik puur naar de CO2 -uitstoot kijk zou ik toch een beter label moeten hebben dan een benzine?

Geplaatst
Het hele labelsysteem mbt de CO2 uitstoot slaat kant nog wal. In het ene land heeft een cee'd of SOUL of Venga een andere label dan in het ander land. Welke criteria houden de overheden eigenlijk aan? Waarom is een diesel met minder CO2-uitstoot milieuvriendelijker dan een benzineauto met meer CO2-uitstoot? Het is niet omdat ik een diesel rijd waarom mij dit verbaasd, maar als ik puur naar de CO2 -uitstoot kijk zou ik toch een beter label moeten hebben dan een benzine?

Volgens de ANWB: Bij de invoering van het energielabel voor auto's is er voor gekozen om op het energielabel de relatieve zuinigheid van een auto weer te geven. U kunt binnen elke grootteklasse kiezen voor een relatief zuinige auto. Auto's met een groen A-label zijn zuinig ten opzichte van andere auto's van vergelijkbare grootte. Auto's met een rood G-label onzuinig voor hun grootte.

En zo heeft een Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk met een CO2-uitstoot: 159 g/km en een gewicht van 1495 kg een A label gekregen.

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=49466&cache=no

Geplaatst

Overigens doet volgend jaar een ander systeem zijn intrede. Deze site http://www.nieuweautoprijzen.nl/ laat zien hoe e.e.a werkt.

Overigens valt mij op dat volgens die site de prijsverhoging van de Venga helemaal niet zo hoog is als wat Kia nu communiceert. De 1.4 cvvt executive zou op basis van de prijs in 2009 in 2010 zelfs nog iets (7 euro) goedkoper zijn. Maar het zijn verwachte prijzen voor 2010, dus zonder verhogingen door de importeur en of de berekening volledig juist is weet ik niet.

Geplaatst (aangepast)
Overigens doet volgend jaar een ander systeem zijn intrede. Deze site http://www.nieuweautoprijzen.nl/ laat zien hoe e.e.a werkt.

Overigens valt mij op dat volgens die site de prijsverhoging van de Venga helemaal niet zo hoog is als wat Kia nu communiceert. De 1.4 cvvt executive zou op basis van de prijs in 2009 in 2010 zelfs nog iets (7 euro) goedkoper zijn. Maar het zijn verwachte prijzen voor 2010, dus zonder verhogingen door de importeur en of de berekening volledig juist is weet ik niet.

Zou de introductie korting soms niet mee verwerkt zijn?

De C

aangepast door Venga1
Geplaatst

Temperatuur heeft wel degelijk invloed op de werking van ISG ! De Accu moet tevens meer dan 75% opgeladen zijn, zo zijn er nog meer dingetjes waardoor het systeem optimaal kan werken !

Geplaatst

Waarom de Venga een B label heeft, heeft mede te maken met de grootte van de auto tov de Cee'd ! Het is niet puur alleen de uitstoot maar ook lengte, breedte hoogte enz enz.

Maw: een grotere auto met dezelfde uitstoot kan zomaar een beter milieulabel hebben :S Raar maar waar

Geplaatst
Waarom de Venga een B label heeft, heeft mede te maken met de grootte van de auto tov de Cee'd ! Het is niet puur alleen de uitstoot maar ook lengte, breedte hoogte enz enz.

Maw: een grotere auto met dezelfde uitstoot kan zomaar een beter milieulabel hebben :S Raar maar waar

En daarom gaat de overheid van 1-1 de bpm niet meer op basis van label maar op co2 uitstoot doen omdat dat eerlijker is vindt men.

Geplaatst
En daarom gaat de overheid van 1-1 de bpm niet meer op basis van label maar op co2 uitstoot doen omdat dat eerlijker is vindt men.

We schaffen de naam BPM af en noemen het voortaan co2 heffing, en tussen neus en lippen door halen we gelijk ook maar een streep door subsidies van de milieulabels.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe Aanmaken...