Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Jantje's pro ceed

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou dit wordt dan mijn topic over mijn pro ceed'je.

Ik zal hier foto's posten van de veranderingen die erop zitten en berichten over wat er nog een beetje in de planning staat.

Lijstje met wat er sowieso in de planning staat:

- Nieuwe velgen (weet nog geen merk. Worden sowieso CUP velgen met een chroom/gepolijste buitenrand en binnen kant zwart)

- Andere kentekenplaat houders zonder reclame

- Andere dak antenne

- Kia logo op achterklep verwijderen en de ingeperste vorm wordt glad gemaakt en opnieuw gespoten.

- Embleemloze grill

- Deurgrepen en paar andere kleine zwart plastic delen in carrosserie kleur spuiten

- mist lampen inbouwen

Dit gaat natuurlijk wel een tijdje duren om te realiseren, maar toch.

Paar foto's 1 met de verwijderde cee'd en ISG logo's en 1 van de dag dat ik de auto net nieuw had :-)

post-1925-1297852886,9_thumb.jpg

post-1925-1297852887,78_thumb.jpg

• Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Jantje,

Ziet er goed uit zo zonder de logo's.. Ik ben er ook over aan het denken deze te verwijderen van mijn SW...

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Jantje,

Het ziet er bijzonder strak uit zonder de logo's. Ben ook benieuwd welke velgen je uiteindelijk gaat kiezen. En een kortere antenne vind ik ook een goed idee. Heb op mijn Pica zo'n 9 cm zilverkleurig staafje zitten en dat oogt heel anders dan die wat al te lange zwarte standaard-spriet! De ontvangst van de sterkere zenders wordt er niet nadelig door be

Geplaatst
Hallo Jantje,

Het ziet er bijzonder strak uit zonder de logo's. Ben ook benieuwd welke velgen je uiteindelijk gaat kiezen. En een kortere antenne vind ik ook een goed idee. Heb op mijn Pica zo'n 9 cm zilverkleurig staafje zitten en dat oogt heel anders dan die wat al te lange zwarte standaard-spriet! De ontvangst van de sterkere zenders wordt er niet nadelig door be

Geplaatst

Ziet er strak uit zo (bijna) zonder logo's Jantje. Wel veel werk om het laatste logo te verwijderen, maar ziet er daarna dan ook perfect uit. De mensen maar raden wat voor een merk auto nu voor hun rijdt......!;)

Geplaatst

Jantje,

Hierbij nog een tip voor velgen.

17 inch Fondmetal velgen zie onderstaande afbeelding.

Deze heb ik onder mijn ceed sw liggen. Staan zeer goed.

Passen heel goed bij de kleur van je auto, mijn auto is ook in de kleur zilver

7800_250.jpg

Geplaatst
via e-bay kun je aan deze deur greep covers komen:

HT2029HYA.jpg

@ Niebu: is dat via de duitse ebay of de nederlandse? Die zijn namelijk ook wel gaaf!

Voor de velgen ga ik toch tussen de combinatie chroom/gepolijst met zwart. Dit omdat ik voor cup velgen ga, dus met een diep velg bed.

@ Smart: Ja, ik krijg zelfs nu al vaak de vraag wat voor auto het is, als ze hem van de zijkant bekijken. Op de reactie doe eens een wilde gok krijg dan regelmatig de volgende antwoorden: een mazda, een volkswagen (iemand dacht dat het een scirocco was) en zelfs een opel is al eens voorbij gekomen.

Geplaatst
@ Smart: Ja, ik krijg zelfs nu al vaak de vraag wat voor auto het is, als ze hem van de zijkant bekijken. Op de reactie doe eens een wilde gok krijg dan regelmatig de volgende antwoorden: een mazda, een volkswagen (iemand dacht dat het een scirocco was) en zelfs een opel is al eens voorbij gekomen.

Ze moeten niet overdrijven h

Geplaatst
Tja.. ik snapte sowieso al niet welk model opel hun erin gezien zouden hebben.. En een scirocco heeft volges mij geen achter spoiler

mensen hebben toch al weinig verstand van auto's. er zijn genoeg mensen die niet eens weten wat voor een auto ze zelf rijden. (mijn moeder wwet nog net dat ze een mazda 626 station met 1.6 motor rijd. verder weet ze niet (vermogen, uitvoering, enz))

daarbij kun je een platgeslagen golf toch echt niet vergelijken met een pro_cee'd :D

leuke plannen heb je met de auto. ben benieuwd hoe alles uit gaat pakken :)

Geplaatst

Er zit inmiddels een zilvere 16v/GTI antenne op.

Hij werd geleverd met 3 verschillende lengtes zwarte tussen stukjes. Ik heb er nu de kortste tussen zitten, dat vindt ik persoonlijk het mooiste staan. Alleen de FM ontvangst is nu wel heel slecht hier in het oosten van groningen, maar ik luister toch meestal naar een CD.

Het voetstukje wordt pas in kleur gespoten als ik weet wat er allemaal gespoten moet gaan worden

Fotootje volgt z.s.m

Geplaatst

Jantje,

Hier de e-bay link voor de deur greep covers:

http://cgi.ebay.nl/KIA-ceed-ceed-chrome-door-handle-covers_W0QQitemZ120496557103QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item1c0e278c2f

Kia heeft sinds de facelift ook chromen deurgrepen in de accessoires lijst.

Alleen die kosten € 239,- incl. montage voor de SW. Voor de pro cee'd staan ze er niet tussen, maar die van de sw zullen wel passen. Alleen heb je er dan 2 teveel.

De onderstaande zijn voor de SW.

Kijk bij styling.

http://www.kia.nl/showroom/ceed-sporty-wagon/accessories-.aspx

Geplaatst
Knap gedaan,

heb je soms enkele tips hoe je die cee'd en ISG logo's het beste verwijderd zonder de lak te schenden?

Yep.... Het is eigenlijk heel simpel...

Heb je een vrouw of vriendin? Doet deze haar haar f

Geplaatst

Zoals alex al zei, even voorzichtig warm maken met een fohn en dan pak je ze er zo met je blote handen vanaf. Bij mij bleven er geen eens lijm resten over op de lak. Maar heb toch maar even de auto compleet gewassen en gepoetst.

Geplaatst

Van mijn Sorento direct bij koop alle plaatjes verwijderd, inclusief die in de grille. Rest het Kia logo op m'n stuur maar die laat ik zitten. Achterop VGT (uit de US) en that's it.

Dat roept nog wel eens vragen op maar voor de liefhebbers dan nog een keer: Variabele Geometrische Turbo, jaja!

Geplaatst
Van mijn Sorento direct bij koop alle plaatjes verwijderd, inclusief die in de grille. Rest het Kia logo op m'n stuur maar die laat ik zitten. Achterop VGT (uit de US) en that's it.

Dat roept nog wel eens vragen op maar voor de liefhebbers dan nog een keer: Variabele Geometrische Turbo, jaja!

VGT is een fijn systeem als het goed werkt :) en ik kan de logos wel al uit de grille halen en van de kofferbak maar dan hou je in dit geval een leeg ovaal gat in je achterklep over en in je grille ook.

De grille is natuurlijk te vervangen, wat ik dan ook ga doen. Maar de achterklep zal het gat toch gevuld moeten worden en opnieuw gespoten

• 1 maand later...
Geplaatst
Nou dit wordt dan mijn topic over mijn pro ceed'je.

Ik zal hier foto's posten van de veranderingen die erop zitten en berichten over wat er nog een beetje in de planning staat.

Lijstje met wat er sowieso in de planning staat:

- Nieuwe velgen (weet nog geen merk. Worden sowieso CUP velgen met een chroom/gepolijste buitenrand en binnen kant zwart)

- Andere kentekenplaat houders zonder reclame

- Andere dak antenne

- Kia logo op achterklep verwijderen en de ingeperste vorm wordt glad gemaakt en opnieuw gespoten.

- Embleemloze grill

- Deurgrepen en paar andere kleine zwart plastic delen in carrosserie kleur spuiten

- mist lampen inbouwen

Dit gaat natuurlijk wel een tijdje duren om te realiseren, maar toch.

Paar foto's 1 met de verwijderde cee'd en ISG logo's en 1 van de dag dat ik de auto net nieuw had :-)

Heb je de logo's gewoon met een haardroger eraf gekregen als ik vragen mag? Is het gewoon met lijm vast?

Dan ga ik er me dit weekend ook eens aan zetten om dat te verwijderen :-)

Geplaatst

Ik ben te snel geweest met mijn vraag, ik heb het antwoord al gevonden :-) !

Geplaatst

Vandaag de 11.000km grens alweer gepasseerd.. en het best van alles de pioneer AVH-P3100DVD radio is erin gegaan :) Foto komt morgen :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...