Ga naar inhoud

1e Kilometers in de Venga!


Smart

Aanbevolen Berichten

ik vraag me af wat dit is... ik heb het er namelijk opzitten en ik hoop dat het niets bijzonders is.

Doet jouw bluetooth het wel nog gewoon?

Je hebt een update gekregen, maar die was helemaal niet voor de uitvoering die jij hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 389
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Doet jouw bluetooth het wel nog gewoon?

Je hebt een update gekregen, maar die was helemaal niet voor de uitvoering die jij hebt.

Ja hier doet hij het gewoon hoor.. ik snap alleen niet wat er anders is. En wat je op het forum zag, was wat ik van mijn dealer had gehad... als info bladje.. was een bulletin.

Vraag me nu alleen af wat er met bumperbeschermfolie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jeetje, die Sportage was nog wel erg jong..

Heb je daar nog wat behoorlijks voor terug gekregen ??

Ja een zeer goede prijs, maar mag die niet verder vertellen en had toen ik de Sportage kocht ook al een zeer goede deal met mijn toenmalige dealer. Ik reed met de Sportage op LPG en behoorlijk wat kilometers. Steeds van het westen (Zoetermeer) naar de Achterhoek (Ruurlo) maar nu ik in de Achterhoek woon rij ik nog maar weinig en was eel Sportage op LPG redelijk duur rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De eerste 10 gelukzalige kilometers zitten erop. Vanmiddag de auto opgehaald bij de dealer. Prima en prettige uitleg (AZH Zoetermeer). Mobiele telefoons (HTC TyTn II en Nokia 6760 zijn gepaired. Werken uitstekend incl. telefoonboeken. Meer ervaringen volgen.......:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Thankx Smart!

Oja de dealer gaf aan dat de beschermstrips nog niet waren gemonteerd i.v.m. klachten van andere Venga bezitters. De nieuwe versie is besteld maar nog niet binnen. Dealer maakt later een afspraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Thankx Smart!

Oja de dealer gaf aan dat de beschermstrips nog niet waren gemonteerd i.v.m. klachten van andere Venga bezitters. De nieuwe versie is besteld maar nog niet binnen. Dealer maakt later een afspraak.

Heb je de nieuwe beschermstrips al gezien? Op het forum is men er niet erg gecharmeerd van. En is ook niet effectief, omdat hij zo laag gemonteerd zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de nieuwe beschermstrips al gezien? Op het forum is men er niet erg gecharmeerd van. En is ook niet effectief, omdat hij zo laag gemonteerd zit.

Helaas had de dealer ze zelf nog niet binnen. Ben ook erg benieuwd, als je langs de auto kijkt zou het mij inderdaad niet verbazen als de strips niet ver genoeg naar buiten komen om openslaande portieren op te vangen:cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas had de dealer ze zelf nog niet binnen. Ben ook erg benieuwd, als je langs de auto kijkt zou het mij inderdaad niet verbazen als de strips niet ver genoeg naar buiten komen om openslaande portieren op te vangen:cry:

Kijk anders even op www.kia.nl (Venga/accessoires), daar staan de nieuwe beschermstrips afgebeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk anders even op www.kia.nl (Venga/accessoires), daar staan de nieuwe beschermstrips afgebeeld.

Lijkt een beetje verweerd kleurtje. En inderdaad wel laag geplaatst. Bovendien lijkt het op het plaatje enigszins ten koste te gaan van het "design".

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt een beetje verweerd kleurtje. En inderdaad wel laag geplaatst. Bovendien lijkt het op het plaatje enigszins ten koste te gaan van het "design".

Dat is ook wat de anderen op het forum ervan vinden. Zij noemen het lelijk.:wink: Daarnaast is de vraagprijs gewoonweg belachelijk voor 4 stukjes plastic. Ze zullen blijven zitten met een paar pallets van die beschermstrips ben ik bang voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Ik heb 3 weken geleden mijn Kia Venga Automaat X-Ecutive opgehaald. Er is nu zo'n 1000 km mee gereden. Ik wil even een kleine indruk geven over mijn bevindingen.

Mijn vorige auto was een Citroen Xsara Picasso diesel. Even als vergelijk.

Ik vind de Kia veel mooier vormgegeven. Hij lijkt niet zo groot maar dat valt reuze mee. Binnenin heb ik nauwelijks minder ruimte dan in de Picasso. De instap is gemakkelijker. De stoelen harder maar wel comfortabel. De zit achter het stuur is zeker zo goed als de Picasso. (Mijn lengte is 1.90 m) Het uitzicht is ong hetzelfde, dus dikke stijl voorin en naar achteren matig. De spiegels zijn veel beter. Het dasboard is beter afleesbaar en mooier.Het motorgeluid is minder. De auto is zeer handelbaar, minder zijwind gevoeling en in lange bochten kan ik zeker 20 km harder om hetzelfde gevoel te krijgen als in de Picasso.

Het enige wat iets stoort is het knipperlicht. Na het verlaten van een rotonde komt de richtingaanwijzer wat later terug zodat je af en toe even moet helpen. En de vering bij het afrijden van hoge drempels is behoorlijk stug. (Niet gek na een Picasso).

Mijn brandstofverbruik is nu volgens de boordcomputer 7.5 l per 100 km. Valt me helemaal niet tegen. Wordt misschien nog iets zuiniger na een paar duizend km.

Al met al een positieve indruk van de auto. Als dit zo blijft ben ik dik tevreden.

Ik heb winterbanden op de standaard velgen gelegd en nieuwe velgen bijgekocht. (Anzio Ultra)

Ik zal proberen een foto bij te voegen. Ik ben daar niet zo handig in.

Met vr groet, Jeda:-D

post-2621-1297853146,04_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Mijn Venga is met een 1.6 motor. Ik dacht dat de 1.4 niet met automaat te koop is.

Jeda

Dat klopt ook.

Het geluid wat jij benoemd m.b.t. de 1.6 motor is herkenbaar. Ik heb samen met Bigwade in een Venga met 1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Ik heb winterbanden op de standaard velgen gelegd en nieuwe velgen bijgekocht. (Anzio Ultra)

Ik zal proberen een foto bij te voegen. Ik ben daar niet zo handig in.

Met vr groet, Jeda:-D

He dat is een mooie velg, zo te zien 17" staat sportief onder de Venga.

Link naar reactie
Delen op andere sites


He dat is een mooie velg, zo te zien 17" staat sportief onder de Venga.

Dat is zeker geen 17 inch......, ik vermoedt 16 inch!

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo JEDA;

Ik heb ook zo'n ding besteld 3 maanden geleden!!!!!!en ik wacht nog steeds!!!!!.

Hoe lang heb jij ervoor gewacht?

Hoe schakeld hij?

die verbruik is zeker uitstekend!!!!!, voor mijn automaat verwachtte ik 1 op 10 ongeveer, aleen omdat hij automaat is maar als ik het zo lees, dan zal het best mee kunnen vallen.

Nog gefeliciteerd en veel plezier ermee.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

Ik heb 11 weken moeten wachten. Ooh wat duurde dat lang!

De automaat schakeld prima. Als je na een rotonde niet te veel gas geeft gaat hij terug naar de 2e stand en dan zorgen dat de niet te hoog oplopen, dan voel je niks van het overschakelen en ook weinig motorgeluid. Laat je de toeren boven de 3500 toeren komen dan hoor je de motor wel wat sterker. Het rauwe geluid waar een medeforumlid het over heeft herken ik niet. Ik bedoelde in mijn 1e schrijfsel dat er minder motorgeluid is dan met de Picasso.

Ik hou me ong aan de max. snelheid + 5 en dan haal ik dit gemiddelde.

Vandaag 2 maal een stuk van 14 km gereden, 2 x koud starten, rotondes, stoplichten, oprit dus invoegen en boodschappen doen met een gemiddelde van 7.5 liter vind ik netjes.

Met vr groet, Jeda

Link naar reactie
Delen op andere sites


We rijden nu 3 dagen in de Venga. Na 8 jaar trouwe dienst heef onze Ford Focus sedan (1.4) het veld moeten ruimen. De eerste indrukken met de Venga zijn uiterst positief. Een voldoende flexibele motor met een acceleratie die beter is dan mijn oude Ford, Verder vallen de goede zit (1.94m.), prima werkende ISG op. Ook de H.A.C werkt uitstekend. Verbruik volgens de trip computer 7.1/100km na 250 km waarvan de helft korte stadsstukjes en de andere helft grote weg. Navigatie nog Engelstalig maar dat schijnt d.m.v. een download via "Mijn Kia" te kunnen worden ge-upgrade. Kan echter nog niet bij "Mijn Kia" dus die ervaringen volgen later. Al met al :-D:grin::-D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jij merkt op dat Hill Assist Control (H.A.C.) uitstekend werkt. Dit geldt voor een aantal forumleden echter niet. Zij ondervinden hiermee problemen.

Wat doe jij waardoor het wel goed werkt? Of beter gezegd, hoe en in welke volgorde heb jij het aangepakt?

Dit is misschien een tip aan diegenen waarbij het telkens niet lukt, of net niet lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jij merkt op dat Hill Assist Control (H.A.C.) uitstekend werkt. Dit geldt voor een aantal forumleden echter niet. Zij ondervinden hiermee problemen.

Wat doe jij waardoor het wel goed werkt? Of beter gezegd, hoe en in welke volgorde heb jij het aangepakt?

Dit is misschien een tip aan diegenen waarbij het telkens niet lukt, of net niet lukt.

Tsjaa, volgens mij doe ik niets aparts om de HAC te laten werken. Vandaag bij inrijden en verlaten parkeergarages toe 3x toe gebruikt. Remmen en stoppen, versnelling naar 1, rem loslaten en wegrijden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsjaa, volgens mij doe ik niets aparts om de HAC te laten werken. Vandaag bij inrijden en verlaten parkeergarages toe 3x toe gebruikt. Remmen en stoppen, versnelling naar 1, rem loslaten en wegrijden.....

Zo simpel.......! Ja, zo zou het dus moeten werken.

Het zal de jonge generatie wel zijn..........:mrgreen::wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...