Ga naar inhoud

1e Kilometers in de Venga!


Smart

Aanbevolen Berichten

Nee, was een hectische dag. Ik kreeg carte blance!

Je zult het niet geloven, mij werd de offerte vandaag op kantoor gebracht en 's-avonds thuis de uiteindelijke order ter ondertekening! Inmiddels was de auto v

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 389
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

dat ligt er natuurlijk ook aan hoe serieus en betrouwbaar jij over komt tijdens zo'n gesprek.

Dat geloof ik ook wel. Zo kwam het ook op mij over, maar het blijft toch apart om mee te maken. Ik voel mij nl. niet meer of minder dan een ander. We moeten allemaal werken voor onze centen, hoe dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat geloof ik ook wel. Zo kwam het ook op mij over, maar het blijft toch apart om mee te maken. Ik voel mij nl. niet meer of minder dan een ander. We moeten allemaal werken voor onze centen, hoe dan ook.

Dat is waar. Maar ik denk toch dat als jij toch niet getekend had dat ze hem morgen nog hadden kunnen annuleren :wink: Of anders misschien wel in overleg met de baas dat het een leuke demo zou zijn mocht jij hem toch niet afnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Man, ze hebben z'n pinpas/betaalgedrag gegevens vanwege die picanto al lang binnen.

Was dat nou de originele Kia dealert ?

Goed bezig die mensen.

Man en Paard mag van mij luid en duidelijk genoemd worden, daar zijn we allemaal mee geholpen tenslotte.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oh, geen geheimen hoor, behalve die pinpasgegevens.

Het is autobedrijf Wagendorp in Doetinchem. Zij hebben net als andere voormalige Kiadealers een rechtszaak lopen tegen Kia NL.

Een prettige zaak waar je nog ouderwets degelijk geholpen wordt. Het was helaas alleen bekend bij mijn vrouw en haar Picanto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


praten jullie nog wel eens........HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Yes we are.....(on speaking terms)! Ik zit keurig naast haar met mijn laptop op schoot, met een wijntje of een heerlijke Erdinger bier. En we lachen ons soms het apezuur om sommige personen of opmerkingen. Ik vertel natuurlijk niet (van) wie, hahahaha!

Link naar reactie
Delen op andere sites


*heeft het idee dat Smart en Miss Smart vaak om mij lachen... :P*

Smart, over leuke verhalen heb ik er nog een hoe ik mijn Venga gekocht heb.

Koop contract, meegekregen, ik gebeld; ik wil hem hebben, steel grey. Dealer bestellen, maar steel grey was niet op voorraad. Ik terug naar de dealer, en gekeken naar andere kleur. Inmiddels al wel het contract van steelgrey getekend en gegeven. (alleen de auto kosten staat hierop, dus niet de velgen of accessoires)

Later gekozen voor Byte Blue..., nooit meer iets getekend.

De accessoires en velgen zijn besteld, zonder enig overeenkomst. Ze leveren perfect af, zonder moeilijk te doen.

Ik krijg 3 weken na ontvangst van de auto, netjes de rekening van de auto thuis. Zie ik een super leuke korting, met als idee: Bedankt dat je bij ons blijft en dat je ervoor gekozen hebt weer bij ons te kopen. Bovenop de korting die we afgesproken hadden. Auto betalen binnen 14 dagen, dus na ontvangst van de auto betaal je pas 5 weken later.

De accessoires en velgen zitten inmiddels op mijn auto, maar het nette is dat er nog 2 kleine dingen zijn die ze moeten verhelpen. Steenslag folie en klein stukje lak mist bij deur. De rekening van mijn acessoires heb ik nog steeds niet gehad, stukje service omdat het nog niet helemaal goed is.

Deze dealer is dan een bekende van mij, maar zo gaat het altijd. Ze helpen iedereen waar nodig, je auto beurten betalen (als het te duur is en niet mogelijk) in twee delen zonder rente is ook geen probleem.

Kia Dealer in Sliedrecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik laat mij niet uit de tent lokken Chromes.....!:wink:

Een zeer nette dealer heb je! Die denkt mee met z'n klant. Doet hij dat ook voor andere klanten dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wie kan mij zeggen welk lamptype er voor de koplamp wordt gebruikt in de Venga? Is dat H4 of H7?

Bij deze site van Philips staat de Venga er (nog) niet bij.

http://www.pal-guide.com/philips/search.php?lc=nl&tl=1&mq=56

Overigens een handige site bij het vervangen van autolampjes.

aangepast door Smart
Link naar reactie
Delen op andere sites


Oh ja, Peter ik ben natuurlijk de xenonverlichting vergeten. Maar die bouw ik zelf in.

Tegen het najaar ga ik ook kijken naar Xenon. In m'n Swift had ik het ook zitten en dat beviel me prima! Welke kleur ga jij kiezen 6000K of 8000K?

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan iemand mij het voordeel vertellen?

MEGA meer zicht! Zowel qua afstand als qua hoeveelheid licht. Ook de witte belijning van de weg is veel beter zichtbaar door de keur van het licht (ik had 8000K).

Google maar ff op internet naar vergelijk plaatjes (voor / na)

Toen ik in Januari van de Swift (mer Xenon) en de Venga weg reed, was het net of ik met kaarslicht aan de weg op ging....:D

Eigenlijk is dit nog net de finishing touch die aan jou auto ontbreekt, Chromes....8-):cool:

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat denken jullie over de led verlichting die je zo maar in de behuizing zet en het neemt meteen 50 watt per lamp voordeel, ik rij bijna niet als het donker is maar ik moet de lichten altijd aanhebben hier in Polen, maar ik weet ook niet echt als het meer of minder licht geeft dan de normale.

iemand ervaring hiermee?

aangepast door tonisaez
Link naar reactie
Delen op andere sites


kan iemand mij het voordeel vertellen?

ik kan je wel een leuk nadeel vertellen.. maar dat is meer als je weer is zo'n ********** tegen komt met slecht afgestelde xenon :roll:

Ik persoonlijk vindt 10 en 12k xenon het mooist, maar volgens mij mogen die heel officieel niet in nederland?

Link naar reactie
Delen op andere sites


10K of 12K is veel te blauw en vallen daarmee teveel op voor de Politie. Ik probeer low-profile rond te rijden, zonder wiswasinstallatie. Er wordt nl. niet gecontroleerd wanneer de lampen goed zijn afgesteld en daardoor niet verblinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


10K of 12K is veel te blauw en vallen daarmee teveel op voor de Politie. Ik probeer low-profile rond te rijden, zonder wiswasinstallatie. Er wordt nl. niet gecontroleerd wanneer de lampen goed zijn afgesteld en daardoor niet verblinden.

vergeet niet dat je heel officieel ook een automatische hoogte regeling erop moet hebben. Dus niet een draaiknopje op je dashboard maar echt volledig automatisch..

Link naar reactie
Delen op andere sites


vergeet niet dat je heel officieel ook een automatische hoogte regeling erop moet hebben. Dus niet een draaiknopje op je dashboard maar echt volledig automatisch..

Zoals Smart al aangaf: Goed afstellen en niet te veel opvallen qua kleur (6000K bij voorkeur dan denk ik) Dan is er geen reden voor de Politie om je aan te houden. Zolang ze je niet aanhouden valt ook niet op dat je geen sproeiers en niveauregeling hebt. Zie ook eerdere draadje van ...Smart?? / Bigwade??

Zie ook: http://auto.led-champ.nl/item/4-blik-op-de-weg-over-pilot-xenon

Groet,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals Smart al aangaf: Goed afstellen en niet te veel opvallen qua kleur (6000K bij voorkeur dan denk ik) Dan is er geen reden voor de Politie om je aan te houden. Zolang ze je niet aanhouden valt ook niet op dat je geen sproeiers en niveauregeling hebt. Zie ook eerdere draadje van ...Smart?? / Bigwade??

Zie ook: http://auto.led-champ.nl/item/4-blik-op-de-weg-over-pilot-xenon

Groet,

Peter

Ik geef ook alleen aan wat de officiele regelgeving is qua APK en weg gebruik. Als ik het in zou bouwen bouw ik alleen koplamp sproeiers erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat denken jullie over de led verlichting die je zo maar in de behuizing zet en het neemt meteen 50 watt per lamp voordeel, ik rij bijna niet als het donker is maar ik moet de lichten altijd aanhebben hier in Polen, maar ik weet ook niet echt als het meer of minder licht geeft dan de normale.

iemand ervaring hiermee?

LED-verlichting in je koplamp is voor de consumentenmarkt nog niet voldoende uitgerijpt. Alleen de duurdere merken auto's zoals Audi, Mercedes, e.d. hebben ledverlichting toegepast. De rest is gewoon onvoldoende qua sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...