Ga naar inhoud

1e Kilometers in de Venga!


Smart

Aanbevolen Berichten

Smart... even serieus he! Dit was mij ook opgevallen!

Mijn auto heeft ook een mooie net hoger piepje tussen de motor door bij het begon.. klinkt mooier he.. :P die 1.6 is gewoon niks voor 'ons' haha.

Je wacht zeker op mijn RVS onderdelen foto's?

Volgens mij was ik serieus.;) Maar achteraf heeft de 1.4 mij aangenaam verrast. Ik vermoed dat dat komt doordat deze motor al wat meer km's op de teller had.

Ja, heb je dan al RVS-onderdelen ge

aangepast door Smart
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 389
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Het gaat hier over een firmware update die in kwartaal 2 2010 zou uitkomen voor bluetoothverbinding, navigatiesysteem, enz.

Het betreft geen updat van de software, die moet je gewoon kopen.

Terechte correctie dank.

Voor welke versies de update van de software komt is mij niet bekend. Maar indien mijn Venga op tijd wordt geleverd ( volgende week) ben ik benieuwd wat ik kan verwachten en waar ik op moet letten.

Barlow,

Als je auto meteen een update heeft gehad qua software, zou je iets anders moeten hebben dan dit:

ID: (Uniek nummer van nummers en letters)

Software version: 4.2.2

Navigation version: 2009.11.12

Map database version: 109 AER

Firmware version: 1.0.5_YN

Dit zit in mijn Venga 1.4 met Nav. van eind Januari 2010.

Succes!

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


BETUWE? Ja het was een mooie tocht door de Betuwe, met heel veel drempeltjes, bruggetjes, bochtjes, kasseien. De auto is daar heel uitvoerig getest. Mijn co-piloot had deze route voor mij uitgestippeld om de auto meer op waarde te kunnen schatten.

Niemand minder dan Bigwade heeft mij vandaag vergezeld bij deze rit. We hebben er een gezellig uitje van gemaakt, totdat mijn Delock usb-stick liefdeloos uit elkaar werd getrokken........:(

BTW! Venga1 had het bij het rechte eind:mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Barlow,

Als je auto meteen een update heeft gehad qua software, zou je iets anders moeten hebben dan dit:

ID: (Uniek nummer van nummers en letters)

Software version: 4.2.2

Navigation version: 2009.11.12

Map database version: 109 AER

Firmware version: 1.0.5_YN

Dit zit in mijn Venga 1.4 met Nav. van eind Januari 2010.

Succes!

Peter

Top Peter dank!

Blijf overigens benieuwd naar reacties of met de upgrade ook daadwerkelijk verbeteringen zijn meegekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, denk ik! Ik heb niet gekeken naar meerkosten, puur naar motorisering. Dat dit een gunstig kostenaspect heeft is meegenomen. Ik ben toch wel redelijk gecharmeerd geraakt van de 1.4. Wij, BW en ik, hebben een redelijke test gedaan op snelweg en binnenwegen en waren resoluut over de motorisering.

Jij was de enige blijkbaar die hem kon inkoppen.....:-D Goed gedaan jochie!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, denk ik! Ik heb niet gekeken naar meerkosten, puur naar motorisering. Dat dit een gunstig kostenaspect heeft is meegenomen. Ik ben toch wel redelijk gecharmeerd geraakt van de 1.4. Wij, BW en ik, hebben een redelijke test gedaan op snelweg en binnenwegen en waren resoluut over de motorisering.

Jij was de enige blijkbaar die hem kon inkoppen.....:-D Goed gedaan jochie!

HAHA! Het was goed te hebben met Smart :-)

Die Venga, idd prima auto en die 1.4 was gek genoeg stiller.

De standaard audio in de luxe versie 1.6 stond leuker beter afgesteld dan in de 1.4 waar we wat langer in hebben gereden en geen haar op mijn hoofd zou er over denken om dat te verruilen voor een fancy maar jatbaar navi systeem.

Gelukkig verschillen meningen.......HAHA!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, denk ik! Ik heb niet gekeken naar meerkosten,

Vraagje: ga je de auto met inruil kopen of zonder. In geval zonder ben ik wel benieuwd naar de prijs. Ik moest vorige maand 18.200 betalen voor 1.4 incl Comfort pakket en afleveringskosten en metallic lak. Ik wacht nog tot eind mei/begin juni, voordat ik definitief ga bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vraagje: ga je de auto met inruil kopen of zonder. In geval zonder ben ik wel benieuwd naar de prijs. Ik moest vorige maand 18.200 betalen voor 1.4 incl Comfort pakket en afleveringskosten en metallic lak. Ik wacht nog tot eind mei/begin juni, voordat ik definitief ga bestellen.

Hier kom ik met inruil nog niet aan.

Maar Smart gaat hier dik overheen hoor.

Alles wat je kan bedenken wil Smart volgens mij erop hebben.

Incl panorama dak ed.

Dus hij zal je geen goed beeld kunnen geven

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat klopt helemaal Venga1. Ik koop dan wel zonder inruil, maar wel een hele complete Venga full opties.

Venga 1.4 X-ecutive

- metallic lak (wit mocht niet....)

- panoramadak (onzin volgens sommigen....)

- full map navigatie (onzin volgens sommigen....)

- afneembare trekhaak (13-polig) (waarvoor? Je hebt toch geen....)

- rvs onderdelen (glimmertjes....)

- 17 inch velgen, 225(215)x45x17 banden (ET40) (karrewielen....)

- originele velgen met winterbanden (nuttig...., want heeft hij ook)

- Thule dakdragers (voor schoonmoeder....)

En toen waren de vinkjes op de optielijst (bijna) klaar.....:mrgreen:

Als ik v

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat klopt helemaal Venga1. Ik koop dan wel zonder inruil, maar wel een hele complete Venga full opties.

Venga 1.4 X-ecutive

- metallic lak (wit mocht niet....) van bigwade? :mrgreen:

- panoramadak (onzin volgens sommigen....) Leuke optie maar je maakt er minder gebruik van dan je denkt

- full map navigatie (onzin volgens sommigen....) geen commentaar, navigatie is altijd handig

- afneembare trekhaak (13-polig) (waarvoor? Je hebt toch geen....)als je iets gaat slepen kan je dan niet beter de 1.6 nemen?

- rvs onderdelen (glimmertjes....) leuk

- 17 inch velgen, 225(215)x45x17 banden (ET40) (karrewielen....) leuk

- originele velgen met winterbanden (nuttig...., want heeft hij ook)heb winterbanden altijd al onzinnig gevonden, mensen denken dat ze dan ineens weer als achterlijke kunnen gaan rijden in de sneeuw enzo

- Thule dakdragers (voor schoonmoeder....)

En toen waren de vinkjes op de optielijst (bijna) klaar.....:mrgreen:

Als ik v

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik het goed heb, heb je een caravan, en ga je graag naar Oostenrijk (klopt dit)

Is een 1.4 hier geschikt voor?

Ik heb sinds 2 jaar geen caravan meer. We huren dit jaar in Itali

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hierbij een actiefoto van onze kritische proefrit in de Kia Venga. Zoals je ziet zit ik aan het stuur en BW aan de knopjes. Als kritische consumenten hebben wij u deze test niet willen onthouden en kunnen u mededelen dat de 1.4 motor ruimschoots mee kan doen aan het Nederlandsche verkeersnetwerk, waar wij als ouderlingen met enige regelmaat aan de linkerkant van de snelweg vertoeven. Zoals je misschien wel weet betekent NL voor de Duitsers, Nur Linksfahrer......!

PROEFRIT.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hierbij een actiefoto van onze kritische proefrit in de Kia Venga. Zoals je ziet zit ik aan het stuur en BW aan de knopjes. Als kritische consumenten hebben wij u deze test niet willen onthouden en kunnen u mededelen dat de 1.4 motor ruimschoots mee kan doen aan het Nederlandsche verkeersnetwerk, waar wij als ouderlingen met enige regelmaat aan de linkerkant van de snelweg vertoeven. Zoals je misschien wel weet betekent NL voor de Duitsers, Nur Linksfahrer......!

PROEFRIT.jpg

Overigens, wild stukje Betuwe........

Zo'n nummerplaat lijkt me wel wat maar dan met HA-HA-51, HAHAHAHAHA!

die matten, het blijft een mirakel, deze zagen er na 10.000km nog tadeloos uit.

Wat hebben die jongelui hier onder hun voeten ??

Of heeft de dealer een verwenpakket op zijn eigen demo, HAHAHAHAHA!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Overigens, wild stukje Betuwe........

Zo'n nummerplaat lijkt me wel wat maar dan met HA-HA-51, HAHAHAHAHA!

die matten, het blijft een mirakel, deze zagen er na 10.000km nog tadeloos uit.

Wat hebben die jongelui hier onder hun voeten ??

Of heeft de dealer een verwenpakket op zijn eigen demo, HAHAHAHAHA!

die gooien elke 2000km nieuwe matten in de auto :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites


M.b.t. de mogelijkheid om wel/niet dakdragers te kunnen monteren op een Venga met panoramadak, heb ik Kia NL om een reactie gevraagd. Vooral ook omdat er met enige regelmaat wel dan weer geen mogelijkheid daartoe was.

Het volgende antwoord kreeg ik per mail retour:

Geachte heer.......,

Dank voor uw interesse in de Kia Venga. De door Kia geleverde dakdragers zijn te monteren op een Kia Venga met panoramadak. Voor meer informatie adviseren wij u om contact op te nemen met de offici

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt me een ontzettend leuke en afwisselende baan daar bij Kia Customer Service.

Je mailt steeds met andere mensen, doet er eigenlijk niks aan, legt het probleem steeds ergens anders, heerlijk...

Man dan kom je na elke werkdag toch fluitend thuis ???????

Ik zou er voor tekenen....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat klopt helemaal Venga1. Ik koop dan wel zonder inruil, maar wel een hele complete Venga full opties.

Venga 1.4 X-ecutive

- metallic lak (wit mocht niet....)

- panoramadak (onzin volgens sommigen....)

- full map navigatie (onzin volgens sommigen....)

- afneembare trekhaak (13-polig) (waarvoor? Je hebt toch geen....)

- rvs onderdelen (glimmertjes....)

- 17 inch velgen, 225(215)x45x17 banden (ET40) (karrewielen....)

- originele velgen met winterbanden (nuttig...., want heeft hij ook)

- Thule dakdragers (voor schoonmoeder....)

En toen waren de vinkjes op de optielijst (bijna) klaar.....:mrgreen:

Als ik v

Link naar reactie
Delen op andere sites


Smart,

Lees ik tussen de regels door een snode plan....;) Panorama dak en dakdragers in combinatie met de toevoeging voor schoonmoeder....:idea:

Ga jij een klein raampje/luikje maken onderin de ski box op je dak zodat je door je panorama dak je schoonmoeder in de gaten kan houden (misschien zelfs wel van catering kan voorzien??) tijdens lange ritten:?::?::?:

Scheelt in ieder geval een paar stops!!

PS: Jullie proefrit foto is super!!

Groeten,

Peter

Hahahaha! Nou nee, ik wil graag een gezellige vakantie hebben......zonder schoonmoeder!

Sowieso was de proefrit met Bigwade als co-piloot uitermate geslaagd. Hij gaf de aanwijzingen vanaf een ordinair briefje (refurbished TomTom ammehoela!). En noteerde en passant ook nog de eventuele tekortkomingen en geslaagde tests van de sympathieke Venga. We werden in ieder geval niet teleurgesteld.

Overigens was onze ontmoeting als vanzelfsprekend en verliep zeer ongedwongen, alsof we elkaar al jaren kende. We hebben overigens de grootste lol gehad met die twee testritten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sowieso was de proefrit met Bigwade als co-piloot uitermate geslaagd. Hij gaf de aanwijzingen vanaf een ordinair briefje (refurbished TomTom ammehoela!). En noteerde en passant ook nog de eventuele tekortkomingen en geslaagde tests van de sympathieke Venga. We werden in ieder geval niet teleurgesteld.

Tja een navi is sowieso iets voor heel onzekere piloten, fact.

Een leuke route uitstippelen voor iemand uit een andere tijdzone (achterhoek) is nou eenmaal een secuur werkje.

Alles moet er in zitten, hobbels, kasseien, hill assist etc.

GoogleMaps en een 2 cent blaadje doen dan wonderen.

(mensen, laat die navi voor dat geld toch lekker bij KIA !!!!!!!)

Die 1.4 gaf geen krimp ondanks de (Smarts) test-rijstijl....

De rommel van de originele berijder zat tegen het dak op een gegeven moment, maar ach, het is PROEFRIJDEN, HAHAHA!

De reeds verkochte 1.6 is zeer beheerst getest.

Overigens was onze ontmoeting als vanzelfsprekend en verliep zeer ongedwongen, alsof we elkaar al jaren kende. We hebben overigens de grootste lol gehad met die twee testritten.

Tja, aug 2009, maar ik denk dat dit dubbel geteld kan worden als internettropenjaren, dus eh idd......jaren, HAHAHAHAHA!

Geef ik em ook zo maar de sleutels van mijn auto om het roerbakken te beoordelen, zo uit het station.......

H

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja een navi is sowieso iets voor heel onzekere piloten, fact.

Een leuke route uitstippelen voor iemand uit een andere tijdzone (achterhoek) is nou eenmaal een secuur werkje.

Alles moet er in zitten, hobbels, kasseien, hill assist etc.

GoogleMaps en een 2 cent blaadje doen dan wonderen.

(mensen, laat die navi voor dat geld toch lekker bij KIA !!!!!!!)

Die 1.4 gaf geen krimp ondanks de (Smarts) test-rijstijl....

De rommel van de originele berijder zat tegen het dak op een gegeven moment, maar ach, het is PROEFRIJDEN, HAHAHA!

De reeds verkochte 1.6 is zeer beheerst getest.

Tja, aug 2009, maar ik denk dat dit dubbel geteld kan worden als internettropenjaren, dus eh idd......jaren, HAHAHAHAHA!

Geef ik em ook zo maar de sleutels van mijn auto om het roerbakken te beoordelen, zo uit het station.......

H

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...