Gast Jantje Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Haha ik heb het voor elkaar hoor. Me schoonmoeder mag voor haar werk een nieuwe lease auto uit zoeken en na het afgeven van een foldertje van de kia venga heeft ze er gister mee gereden. Het is toch wel 99% zeker dat het een kia venga wordt in de kleur piston grey en dan een 1.6 uitvoering. Quote
Gast reen Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Poeh! Da's niet verkeerd! Maar uhhh, is dat inclusief metallic lak en Waxoyl?Bij mij zat er ook nog een bandenwissel in (Michelins i.p.v. Conti). Ik neem je de volgende keer mee om te onderhandelen Pombal12 Gewoon geen auto inruilen! Metallic lak silver. Heb geen waxoyl behandeling genomen. Er zitten Michellin banden onder. Zaten er onder. Wel een croom rand op de achterklep er bij genomen en verder geen acc. Krijg je toch nooit terug bij inruil! Quote
bigwade Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Haha ik heb het voor elkaar hoor.Me schoonmoeder mag voor haar werk een nieuwe lease auto uit zoeken en na het afgeven van een foldertje van de kia venga heeft ze er gister mee gereden. Het is toch wel 99% zeker dat het een kia venga wordt in de kleur piston grey en dan een 1.6 uitvoering. Je schoonmoeder heeft ook al smaak. Jantje, Jantje, jij moet gelukkig zijn...... Quote
Gast Jantje Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Je schoonmoeder heeft ook al smaak.Jantje, Jantje, jij moet gelukkig zijn...... Haha ja ik had er eigenlijk al bijna een ceed SW aan gesmeerd maar die vondt ze te laag zitten en de venga zit voor haar precies goed. Ze rijdt nu met een nissan note en ze vindt de venga veel beter zitten en rijden. Quote
Smart Geplaatst 3 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 Januari, 2010 Haha ja ik had er eigenlijk al bijna een ceed SW aan gesmeerd maar die vondt ze te laag zitten en de venga zit voor haar precies goed. Ze rijdt nu met een nissan note en ze vindt de venga veel beter zitten en rijden. Ja, een sportieve schoonmoeder, dat hoor of zie je niet vaak! Leuk dat ze voor de Venga heeft gekozen. Quote
Tazteam Geplaatst 4 Januari, 2010 Geplaatst 4 Januari, 2010 (aangepast) Geachte forumleden, even toch een reactie van mij als moderator. Ik heb een aantal belastende uitspraken/teksten verwijdert uit dit item. Er kan weer volop gereageerd worden, maar binnen de regels van het forum. Philip 6 Januari, 2010 aangepast door Tazteam Quote
Gast Jantje Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 Nou, laat ik dan de eerste zijn.. Zover bekend heeft mijn schoonmoeder vandaag de auto officieel aangevraagd. Dus de kia dealer zal nu wel bezig zijn met de lease maatschappij Quote
Smart Geplaatst 14 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2010 Op http://venga.kia.eu/, de Europese introductiesite voor de Venga, staat in de omschrijving van de opties e.d., een paar interessante opties, die niet leverbaar zijn op de NL Venga's. Zoals daar zijn: - Keyless start/stop - Beelden achteruitrijcamera zichtbaar in achteruitkijkspiegel - Bandenspanningsmonitor (TPMS) - 30 Gigabyte opslag audio-/navigatiesysteem (!) Je moet mij maar helpen als ik het niet goed heb, maar op deze site staat tevens dat alle in Europa gekochte Kia's 7 garantie hebben, maar: - 7 jaar op de aandrijflijn (powertrain) - 5 jaar volledige garantie (tot 150.000 km) - 12 jaar carrosseriegarantie - 5 jaar lakgarantie Ik dacht dat de garantie per 1 januari 2010, 7 volle garantiejaren waren! Er is toegezegd 2.555 dagen (7 x 365 dagen = 2.555) garantie, behoudens slijtagegevoelige onderdelen zoals banden, ruitenwisserbladen, remblokken en bougies. Quote
Gast Jantje Geplaatst 14 Januari, 2010 Geplaatst 14 Januari, 2010 Op http://venga.kia.eu/, de Europese introductiesite voor de Venga, staat in de omschrijving van de opties e.d., een paar interessante opties, die niet leverbaar zijn op de NL Venga's.Zoals daar zijn: - Keyless start/stop - Beelden achteruitrijcamera zichtbaar in achteruitkijkspiegel - Bandenspanningsmonitor (TPMS) - 30 Gigabyte opslag audio-/navigatiesysteem (!) Je moet mij maar helpen als ik het niet goed heb, maar op deze site staat tevens dat alle in Europa gekochte Kia's 7 garantie hebben, maar: - 7 jaar op de aandrijflijn (powertrain) - 5 jaar volledige garantie (tot 150.000 km) - 12 jaar carrosseriegarantie - 5 jaar lakgarantie Ik dacht dat de garantie per 1 januari 2010, 7 volle garantiejaren waren! Er is toegezegd 2.555 dagen (7 x 365 dagen = 2.555) garantie, behoudens slijtagegevoelige onderdelen zoals banden, ruitenwisserbladen, remblokken en bougies. Bij mij werd er duidelijk bij verteld 2 jaar volledig zonder km beperking, 5 jaar volledig met max 150dkm en 7 jaar op de motor met ook de 150dkm beperking. Quote
Venga1 Geplaatst 14 Januari, 2010 Geplaatst 14 Januari, 2010 Ik dacht dat de garantie per 1 januari 2010, 7 volle garantiejaren waren! Er is toegezegd 2.555 dagen (7 x 365 dagen = 2.555) garantie, behoudens slijtagegevoelige onderdelen zoals banden, ruitenwisserbladen, remblokken en bougies. Peter. Bij mij staat ook 5 jaar totaal en 2 jaar extra op de motor en aandrijving. Maar ik krijg een aangepaste nieuwe factuur van mijn dealer. Ik krijg 7 jaar volledige garantie op de factuur. Maar dit geld alleen voor aankopen na 1-1-2010!! Quote
Smart Geplaatst 14 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2010 Peter.Bij mij staat ook 5 jaar totaal en 2 jaar extra op de motor en aandrijving. Maar ik krijg een aangepaste nieuwe factuur van mijn dealer. Ik krijg 7 jaar volledige garantie op de factuur. Maar dit geld alleen voor aankopen na 1-1-2010!! Maar heb je dat uitonderhandeld of is de garantieperiode ook daadwerkelijk 7 volle jaren garantie. Quote
Venga1 Geplaatst 14 Januari, 2010 Geplaatst 14 Januari, 2010 Maar heb je dat uitonderhandeld of is de garantieperiode ook daadwerkelijk 7 volle jaren garantie. Hoi Arnold Ik vroeg aan de dealer op de garantie voorwaarden veranderd was. Hij "dook" direct de computer in, en liet een officieel KIA schrijven lezen. Daarin stond duidelijk dat alle KIA's die vanaf 1 januari 2010 de volledige 7 jaar garantie hebben. Alle verkopen voor 1 Januari hebben nog de oude voorwaarden. De dealer was totaal verrast, en zei dat ik geheel gelijk had. Hij had het zelf nog niet zo gelezen. Toen ik thuis kwam zag ik op de factuur nog de oude voorwaarden staan. Hij heeft me telefonisch beloofd om de factuur aan te passen. Ik ben nog niet terug geweest, aangezien bij de dealer heel veel sneeuw ligt. Misschien kan Peterrrrr dit bevestigen? Quote
Gast Pombal12 Geplaatst 14 Januari, 2010 Geplaatst 14 Januari, 2010 (aangepast) Het begint me een beetje te duizelen ... Naarmate er meer wordt geschreven op dit forum begin ik steeds minder van de garantie-termijn te begrijpen. Bovendien bekruipt mij het gevoel dat het onjuiste garantieboekje bij mijn VENGA van v 14 Januari, 2010 aangepast door Pombal12 Quote
Smart Geplaatst 14 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2010 Ik heb hetzelfde gevoel. Ik weet ook niet precies wat nu waarheid is. Kia schermt met 7 jaar garantie, 2.555 dagen zorgeloos rijden, maar duidelijk wordt het niet. Als je dit doorleest http://www.kia.nl/7-jaar-garantie.aspx, dan begin ik te geloven dat er onder bepaalde voorwaarden, zoals slijtageonderdelen zoals in mijn vorige antwoord beschreven, er wel degelijk 7 volle jaren garantie wordt beloofd. Maar zeker weten doe ik het (nog steeds) niet. Overigens mag het wel in dit topic blijven hoor, het gaat tenslotte over de Venga. Quote
Venga1 Geplaatst 14 Januari, 2010 Geplaatst 14 Januari, 2010 3) Heeft iemand onder de VENGA-eigenaren Quote
Venga1 Geplaatst 14 Januari, 2010 Geplaatst 14 Januari, 2010 Ik heb hetzelfde gevoel. Ik weet ook niet precies wat nu waarheid is. Kia schermt met 7 jaar garantie, 2.555 dagen zorgeloos rijden, maar duidelijk wordt het niet.Als je dit doorleest http://www.kia.nl/7-jaar-garantie.aspx, dan begin ik te geloven dat er onder bepaalde voorwaarden, zoals slijtageonderdelen zoals in mijn vorige antwoord beschreven, er wel degelijk 7 volle jaren garantie wordt Arnold Ik lees dit: Op welke KIA is de 7 jaar garantie van toepassing ? Op elke nieuwe Kia die verkocht en geregistreerd wordt na 1 januari 2010. De 7 jaar Kia garantie is een uitgebreide fabrieksgarantie: van dag 1 tot het einde van het 7e jaar. Kia Motors Corporation neemt deze garantie geheel voor haar eigen rekening en besteed deze niet uit aan een derde partij (bijv. een verzekeraar) waardoor er voor de gehele 7 jaar duidelijkheid geldt. Een beperkte garantiedekking is er voor het audio-, navigatie- en entertainmentsysteem (3 jaar/max.100.000km) en voor de autolak (5 jaar/max. 150.000 km). Sommige onderdelen zijn aan normale slijtage onderhevig. Denk bijvoorbeeld aan banden, remblokken, ruitenwisserbladen en bougies. Deze onderdelen vallen daarom niet onder de 7 jaar garantiedekking, maar worden bij regulier onderhoud en periodieke onderhoudsbeurten van tijd tot tijd vervangen. Kia hanteert hiervoor vaste en scherpe onderhoudstarieven. Gedurende de eerste 3 jaar gelden er geen garantiebeperkingen voor de kilometrage. Over de volledige garantieperiode van 7 jaar geldt een beperking van 150.000 km. Dus alle nieuwe Kia's die verkocht en geregistreerd zijn na 1 januari 2010 hebben de volledige 7 jaar garantie. Helaas vallen alle in 2009 verkochte Venga's hier buiten (TRIEST!!!!). Quote
Smart Geplaatst 14 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2010 Ik heb het ook gelezen. Het is zelfs Europees zo afgesproken die garantie, maar als je op de buitenlandse Kia-sites kijkt worden de garantievoorwaarden weer anders omschreven. Heel apart. Quote
pjotter Geplaatst 23 Januari, 2010 Geplaatst 23 Januari, 2010 IK kan me vergissen maar is het niet zo net als bij andere zaken dat ik garantie heb van de dealer? Ik heb toch geen auto bij de importeur of bij kia zelf gekocht? Volgens mijn info is het dus de dealer die voor garantie moet zorgen waarbij de dealer dus recht heeft op fabrieks garantie. Mocht eendealer ophouden te bestaan dan kan een klant altijd nog fabrieks garantie claimen. Ik mag toch verwachten dat een auto minimaal 100000 km mee gaat en minimaal 10 jaar geen uitzonderlijke gebreken toont? Quote
Smart Geplaatst 23 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 23 Januari, 2010 ......Ik mag toch verwachten dat een auto minimaal 100000 km mee gaat en minimaal 10 jaar geen uitzonderlijke gebreken toont? Nou, dat kan niemand je garanderen hoor! Daarom is er gelukkig fabrieksgarantie, om in ieder geval terug te vallen op garantie mocht er onverhoopt iets gebeuren met je auto. En dat kan best weleens in de garantieperiode gebeuren. Een auto blijft een mechanisch ding met, tegenwoordig, veel electronica. Er kan onverwacht van alles kapot gaan. En trouwens niet iedereen heeft dezelfde rijstijl, als je begrijpt wat ik bedoel:wink: Quote
Smart Geplaatst 28 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2010 Valt je niet iets op aan de Venga wanneer je onderstaand filmpje bekijkt? Tipje van de sluier: het is een optie die (nog?) niet leverbaar is in NL. En nee, je kunt niets winnen, alleen trots dat je het als eerste gevonden hebt. Dailymotion - Kia Venga - une vidéo Auto et Moto Quote
Venga1 Geplaatst 28 Januari, 2010 Geplaatst 28 Januari, 2010 Hoi Smart (trom geroffel) En wat is het dan? Mijn frans is niet zo goed, en kon niets ontdekken Quote
Smart Geplaatst 28 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2010 Hoi Smart(trom geroffel) En wat is het dan? Mijn frans is niet zo goed, en kon niets ontdekken Trommelgeroffel, dat vertel ik lekker nog even niet....... Ik kan trouwens ook geen Frans spreken/verstaan, dus dat is het probleem ook niet. Quote
Venga1 Geplaatst 28 Januari, 2010 Geplaatst 28 Januari, 2010 Ik zie hier een verschil Maar wat is het?? Quote
Smart Geplaatst 28 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 28 Januari, 2010 Daarin zie ik geen verschil:!: Quote
Venga1 Geplaatst 28 Januari, 2010 Geplaatst 28 Januari, 2010 Daarin zie ik geen verschil:!: Echt wel!!! Aan de linkerkant zit een gecombineerde aan/uit knop voor de telefoon. Aan de rechterkant zit er voor mij een onbekende knop. Of is het stuur in de x-ecutive uitvoering anders dan in de X-tra met comfort pakket uitvoering? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.