Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

1e Kilometers in de Venga!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

6) Ik vond een kenteken beginnend met een 'K' wel mooi staan (pffffrrrr :wink:)

Ik begrijp de uitgave van een nieuw kenteken niet.

Er werd verteld dat het een kenteken uitgave van 2009 moest zijn.

Nu haal ik aanstaande maandag de auto op, en in wist nog steeds het kenteken niet.

Dus ik heb vandaag even de dealer gebeld.

Wat denk je, mijn kenteken komt maandag pas, ik moet bij de dealer mijn gegevens aan de verzekering doorbellen.

Vers van de pers zal ik maar zeggen, maar hoe ze dit doen begrijp ik niet.

Nou ja , dat regelt de dealer zelf maar, volgens mij vervalt de 2009 korting.

• Reacties 389
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst
Ben ik met mijn Kia X-ecutive nog steeds goedkoper uit incl. trekhaak!

Poeh! Da's niet verkeerd! Maar uhhh, is dat inclusief metallic lak en Waxoyl?

Bij mij zat er ook nog een bandenwissel in (Michelins i.p.v. Conti).

Ik neem je de volgende keer mee om te onderhandelen :2guns:

Pombal12

Geplaatst

Volgens mij zou het zo zijn dat het kenteken moet worden aangevraagt in 2009. En vervolgens wordt de eerste tenaamstelling gedaan in januari 2010.

Mij is altijd verteld dat het kenteken op 31-12 wordt aangevraagd bij de RDW. Of de dagen ervoor. Ik geloof dat het kenteken voor 1 maart dan op nam moet staan anders geld het BPM tarief van 2010.

Dus ik vind het vreemd dat jou dealer nog geen kenteken weet. Of de dealer snijd zich in de vingers.

Maar waarschijnlijk maakt het bij jou niets uit. De BPM voor een Venga veranderde niet zo heel veel h

Geplaatst
Poeh! Da's niet verkeerd! Maar uhhh, is dat inclusief metallic lak en Waxoyl?

Bij mij zat er ook nog een bandenwissel in (Michelins i.p.v. Conti).

Ik neem je de volgende keer mee om te onderhandelen :2guns:

Pombal12

Maar Reen, heeft de sinaasappel ook tot de laatste druppel uitgeperst. Met het mes op tafel bij de dealer :wink:

Geplaatst
Volgens mij zou het zo zijn dat het kenteken moet worden aangevraagt in 2009. En vervolgens wordt de eerste tenaamstelling gedaan in januari 2010.

Mij is altijd verteld dat het kenteken op 31-12 wordt aangevraagd bij de RDW. Of de dagen ervoor. Ik geloof dat het kenteken voor 1 maart dan op nam moet staan anders geld het BPM tarief van 2010.

Dus ik vind het vreemd dat jou dealer nog geen kenteken weet. Of de dealer snijd zich in de vingers.

Maar waarschijnlijk maakt het bij jou niets uit. De BPM voor een Venga veranderde niet zo heel veel h

Geplaatst
Mij maakt het helemaal niet uit, maar de Venga korting van 900 euro geldt alleen met een 2009 kenteken, de tenaamstelling maakt daar niets voor uit.

De dealer heeft mij in het begin verteld dat het niet alleen aangevraagd moet zijn, maar dat het kentken ook al in 2009 bekend moet zijn.

Ik denk dat ik een 2010 kenteken krijg,tenzij de dealer natuurlijk niet goed heeft gekeken.

Hij snijd zich nu met 900 euro in de vingers,die ga ik zeker niet betalen

Je hebt helemaal gelijk hoor, zelfde bij mij.. kenteken is nog niet bekend.. hij kon hem ook nog niet aanvragen voor de auto omdat hij nog niks officieel had.

Ze hebben gewoon meer beloofd en waarschijnlijk gedacht de venga's eerder binnen te hebben, in ieder geval half december.

Geplaatst (aangepast)

Nou.... ik weet me kenteken al, maar de auto komt pas halverwege deze maand op naam te staan. Gewoon de 2009 prijs betaald.

Ga ik naar RDW.nl kan ik nog geen gegevens opvragen over dit kenteken.

Ga ik verder nummers hoger zijn ook niet bekend... pas 30 nummers hoger is

aangepast door Roderik
Geplaatst

Ze hebben gewoon meer beloofd en waarschijnlijk gedacht de venga's eerder binnen te hebben, in ieder geval half december.

Vandaar dat de 2010 prijzen van lak ed het zelfde is gebleven.

Ze moeten onze korting toch ergens op terug verdienen.:lol:

(Sorry Smart)

Nee zonder gekheid, als het werkelijk zo is, snijden de dealers/Kia zich behoorlijk in de vingers.

Peterrrrrr, kan jij hier iets over vertellen?

Geplaatst

Via google opgespoort, weet geen bron dus hoe zuiver dit is:

Het BPM bedrag wordt bepaald zodra het kenteken aangevraagd wordt door de dealer. Gebeurt dit in 2009, dan staat het huidige (2009) BPM bedrag op het kenteken. Dit (blanco) kenteken kan vervolgens gewoon in 2010 tenaamgesteld worden zodat het een '2010' auto is.

Ben benieuwd Venga1 wat jou drie middelste letters maandag worden.

Geplaatst
Omdat de BPM per 1-1 900,-- duurder werd per 1 januari. Dus moest het kentekenen dus nog in 2009 worden aangevraagd.

Afgelopen week is het kenteken doorgemaild voor de verzekering end.

Duidelijk.

Dus ik heb een nieuwere auto als jij,ondanks dat ik de auto eerder geleverd krijg :wink:

Geplaatst

Volgens de nummering van de kenteken reeks wel. Volgens de RDW niet ;). Daar geld namelijk de dag waarop de eerste te naam stelling is.

Ik zal je daar nog een mooi voorbeeld voor geven. Er zijn caravans die in Nederland binnen komen en blijkbaar direct ergens een kentekennummer meekrijgen. Vervolgens gaat die caravan de showroom in van bijv. november 2009 tot en met september 2010 (tot het nieuwe model komt) en vervolgens koopt iemand hem met korting als overjarig model.

Wat gebeurt er nu, volgens de kenteken range zegt een kenner, dat kenteken is van november 2009. Volgens de RDW is het echter een caravan van september 2010 omdat hij toen pas daadwerkelijk als eerste toelating is geregistreerd.

Ik wil je er nog een voorbeeld van geven:

Het kenteken 01-PZ-BB is afgeven op 27-12-2004. De opvolger (nadat de range vergeven was) 01-RB-BB is voor het eerst afgegeven op 03-01-2005.

Nu kan ik iemand die rijd in een kenteken met PZ die is 1ste toelating 05-01-2005, eentje ook met PZ op 27-02-2005. En ook een op 27-01-2005. Zo vaag is de kenteken range dus

Geplaatst

Als het aan mij ligt, blijf je nog lekker lang meepraten.

Misschien is dit gewoon een eerste begin van respect naar elkaar.

Dit geldt ook voor verkoop prijzen.

Laten we aub elkaar niet gaan vertellen wat voor een slechte deal een ieder heeft gedaan.

Eerst alles de hemel in prijzen en daarna iedereen vertellen hoe stom alles van KIA is wekt natuurlijk ook verbazing bij iedereen op.

En dan toch een aankoop, ach laat maar , er zijn genoeg leuke dingen te lezen op dit forum

We zitten niet voor niets elke keer er naar te kijken.

Met vriendelijke groet

Peter

Geplaatst (aangepast)
(...) Iemand die al een waarschuwing van forumbeheer heeft gehad en maar door blijft gaan met bloedzuigende postings kan klop verwachten (...)

Ik heb me er niet aan gestoord dat 'reen' een super-deal heeft gesloten op een VENGA X-ecutive voor minder dan 18.600 euro, inclusief trekhaak...

Desalniettemin, het doet me deugd te merken dat de moderators de orde handhaven... :yes:

Dat houdt de boel aantrekkelijk en zakelijk (met plaats voor af en toe een kwinkslag).

Terug naar de orde van de dag!

aangepast door Pombal12
spelfoutje
Geplaatst

Ohh ja, en dan nog wat...

In het garantieboekje dat ik bij mijn VENGA heb ontvangen staat 3 jaar garantie, terwijl het 7 jaar moet zijn. Hoewel er voldoende bewijs bestaat (in brochures, internet, reclame e.d.) dat het

Geplaatst

Beste Pompbal12,

Bij mijn staat de garantie netjes vermeld in de factuur als volgt:

Garantiepakket Garantie Venga volgens omschrijving tot 17-12-2016

4e en 5e jaar volledige garantie tot maximaal 150000km

6e en 7e jaar garantie op aandrijflijn en motor tot maximaal 150000km

Is dat bij jou dan niet zo ?

Groet Vengalover

Geplaatst

@Vengalover,

Volgens mij is dat vaak per dealer afhankelijk wat voor factuur hij de klant verstrekt.

Vraag het gewoon aan de dealer om het op de factuur te drukken. Om anders in een separate brief met de garantiebepalingen en je kenteken ed. erop.

Waarschijnlijk komt Kia nog wel met een beter boekje. Misschien komt het dat de Venga nog zo vers is.

Geplaatst
Bij mijn staat de garantie netjes vermeld in de factuur als volgt:

Garantiepakket Garantie Venga volgens omschrijving tot 17-12-2016

4e en 5e jaar volledige garantie tot maximaal 150000km

6e en 7e jaar garantie op aandrijflijn en motor tot maximaal 150000km

Is dat bij jou dan niet zo ?

Nee, ik heb nergens die 7 jaar op papier staan. Ik verwacht daar geen narigheid van, maar ik wil het hoe dan ook op schrift hebben. Ik gun KIA nog even de tijd om de zaak administratief goed te krijgen.

Pombal12

Geplaatst
Nee, ik heb nergens die 7 jaar op papier staan. Ik verwacht daar geen narigheid van, maar ik wil het hoe dan ook op schrift hebben. Ik gun KIA nog even de tijd om de zaak administratief goed te krijgen.

Pombal12

Daar heb je eigenlijk wel gelijk in.

Dit zou bij levering auto gewoon geregeld moeten zijn.

Geplaatst

Pombal12

De 7 jaar garantie hoort volgens mij op je factuur te staan.

Echter op je klantenkaart die op je zonnenklep zit staat 3 jaar garantie.

Als je de auto bij kia laat onderhouden komt er naar 3 jaar steeds

een jaar garantie en kia europa service bij.

Groeten,

Aart.

Geplaatst
De 7 jaar garantie hoort volgens mij op je factuur te staan.

Echter op je klantenkaart die op je zonnenklep zit staat 3 jaar garantie.

Als je de auto bij kia laat onderhouden komt er naar 3 jaar steeds

een jaar garantie en kia europa service bij.

Groeten,

Aart.

Inderdaad dat hebben wij bij ons er ook op staan 3 jaar garantie was me nog niet opgevallen. Terwijl ook wij uitgaan van 5 jaar. Staat bij ons in het contract.

Groetjes,

Relena

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...