Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

1e Kilometers in de Venga!

Aanbevolen Berichten

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo Pombal12,

Heb net even naar de foto's van je Venga zitten kijken. Mooie wagen, fraaie kleur! Veel plezierige en veilige kilometers toegewenst, hou hem in het rechte spoor met die glibberige wegen.

Groet van

GreyGriffin

• Reacties 389
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst (aangepast)

Alweer een positief testbericht opgedoken van de Venga, weliswaar in het Duits. De essentie van het verhaal is overwegend zeer positief. De diesels maken wat meer lawaai, het beste kan gekozen worden voor de 1.4 benzine. Waarom de 1.6 dan niet zal ik zelf moeten ervaren blijkbaar.....!

Wat opvalt is dat ISG alleen in NL seriematig wordt geleverd. In de andere landen moet dat als optie erbij gekocht worden (Dld. € 300,00). Ook apart, de achteruitrijcamera van de te leveren Venga in Duitsland projecteert het beeld in de achteruitkijkspiegel en (nog) niet in het display van het Full Map Navigatiesysteem. Dat gaat veranderen bij de komst van het navigatiesysteem in Duitsland. De samenstelling van de pakketten zien er ook heel anders uit. Wat ergerlijk is, is dat het panorama/schuifdak in Duitsland maar € 900,00 kost. Waarom moeten wij nou € 400,00 meer betalen voor dezelfde optie?? Wie kan mij dat uitleggen?

http://diepresse.com/home/leben/motor/527547/index.do?from=gl.home_leben

En nog een Vengatest:

http://www.autogazette.de/Euro-Koreaner/artikel_1533379_2.htm

aangepast door Smart
Geplaatst

Uiteraard heb ik m'n VENGA vandaag met trots aan m'n collegae laten zien. Zo goed en kwaad als dat ging heb ik 'm ijs- en sneeuwvrij gemaakt.

Iedere collega was (zeer) aangenaam verrast, vanwege de moderne vormgeving en andere kwaliteiten, maar bovenal vanwege de afmetingen. Van een afstandje ziet 'ie er immers uit als een compacte kleine auto, maar eenmaal dichtbij wist niemand er echt raad mee. "Tjongejonge, wat een flinke wagen is dat toch, wow, wat een prachtig ruim interieur!" Niemand was in staat om 'm qua afmetingen ergens mee te vergelijken. De vergelijkingen schieten heen en weer tussen Honda Jazz, Golf en Ford C-max... Dat zijn nogal verschillende auto's!!

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de eerste uitgebreide tests door de schrijvende pers! Weet iemand in welk Nederlandse autoblad er binnenkort een test te verwachten is?

Groeten,

Pombal

Gast GreyGriffin
Geplaatst

In het dubbeldikke decembernummer van de Autokampioen staat al wel een verhaal over de Venga, maar onder het hoofdstuk 'Gereden'. Het is dus nog geen echte diepgravende test. Die bladen hebben nou eenmaal een tamelijk lange voorbereidingstijd, dus ze zullen er vast allemaal nog mee komen.

GreyGriffin

post-1520-1297852898,53_thumb.jpg

Geplaatst

In autoweek van aankomende week - dus die a.s. woensdag in de winkels ligt - staat een rijtest met de venga.. Dan heb je daar je 1ste Nederlandse recensie..

Geplaatst
Alweer een positief testbericht opgedoken van de Venga, weliswaar in het Duits. De essentie van het verhaal is overwegend zeer positief. De diesels maken wat meer lawaai, het beste kan gekozen worden voor de 1.4 benzine. Waarom de 1.6 dan niet zal ik zelf moeten ervaren blijkbaar.....!

. Wat ergerlijk is, is dat het panorama/schuifdak in Duitsland maar

Geplaatst
Die voorkeur voor een 1.4 tov een 1.6 kan ik niet in die test vinden.

Die

Geplaatst (aangepast)
Hallo Johann,

Dit las ik:

Auf ersten Testfahrten erlebten wir ein vertraut wirkendes, recht agiles, unkompliziertes Allzweckauto. Die Diesel (75 bis 115 PS) l

aangepast door Johann
Geplaatst
Dat staat zonder enig argument in diepresse.com, maar dat is nauwelijks een echte test te noemen.

In die andere test staat over de 1.4 (diesel weliswaar): Besonders agil ist der Venga mit dem kleinen Selbstz

Geplaatst

Smart

Je weet toch dat je jarig bent??!!

gefeliciteerd, ga lekker je verjaardag vieren, of ga je voor het meeste aantal replies in de kortste tijd:-D

Neem een biertje van mij!!

Geplaatst
Smart

gefeliciteerd, ga lekker je verjaardag vieren, of ga je voor het meeste aantal replies in de kortste tijd:-D

zijn multi-task vermogen is ge-upgrade vandaag..

Hij kan nu tv kijken, laptoppen, gasten ontvangen en vermaken en taart eten tegelijk! :|

Geplaatst
Smart

Ja, ik weet het! Ik heb mijn verjaardag van het weekend gevierd. Nu gezellig met de laptop op schoot in de woonkamer. Helemaal goed.:mrgreen:

Bedankt voor het biertje. N

Geplaatst
He Reen je bent niet heen.

Ik was je kwijt, was je verstopt in de sneeuw? :-P

Ja erg h

Geplaatst

Ik heb net de nieuwe AUTOWEEK gekocht, met daarin een 'rij-impressie' van de VENGA. De teneur van het artikel was zeer positief!

Geplaatst
Ik heb net de nieuwe AUTOWEEK gekocht, met daarin een 'rij-impressie' van de VENGA. De teneur van het artikel was zeer positief!

Deze heb ik ook gehaald, helaas wel een kort artikel.

Enig minpuntje was dat wanneer je plotseling van het gas af moet de acherkant flink uitbreekt.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Pluspunten

1. De 1.4 benzine motor rijd pittiger en prettiger dan de 1.4 diesel.
  2. De handbediende vijfbak laat zich strak en duidelijk bedienen
  3. zelfs in haarspeld bochten blijft onderstuur netjes binnen de perken
  4. lekker ruim
  5. stoelen voelen lekker hard en stevig aan
  6. standaard uitgerust met hellingstart hulp
  7. standaard alleen in Nederland Eco Dynamics
  8. 7 jaar garantie,die bovendien overdraagbaar is

het dashboard is vrij druk,maar maakt hierdoor een complete indruk

nu hebben jullie ook de rij impressie gelezen, alleen de foto

Geplaatst

Pombal12, wat zijn jou eerste verbruikscijfers

Geplaatst

Haha, mijn eerste verbruikscijfers zijn nog niet bekend. D'r staat pas 214 kilometer op de teller. Dat gaat dus niet zo vlot bij ons thuis. Wij rijden met de auto gemiddeld minder dan 10.000 km per jaar... (en de rest op de fiets of op de motorscooter).

Overigens, het valt te verwachten dat de eerste verbruikscijfers niet representatief zijn, vanwege het inrijden en vanwege de winterse temperaturen.

Pombal12

Geplaatst (aangepast)

Uit de test blijkt dat zij positief gestemd zijn over de Venga. De wegligging is prima, de 1.4 motor presteert naar behoren en rijdt ook nog zuinig ook. Het testverbruik ligt op 1 op 16. Maar is dat echt een testverbruik of hebben zij net zoals vele Nederlanders met de weersomstandigheden van de afgelopen weken in colonne achter elkaar aangereden met een vaartje van 80 km/u?

aangepast door Smart
Geplaatst
Het testverbruik ligt op 1 op 16. Maar is dat echt een testverbruik of hebben zij net zoals vele Nederlanders met de weersomstandigheden van de afgelopen weken in kolonne achter elkaar aangereden met een vaartje van 80 km/u?

Als de foto's op Autozine zijn genomen tijdens de test dan lag nog geen sneeuw.

Geplaatst
Als de foto's op Autozine zijn genomen tijdens de test dan lag nog geen sneeuw.

Sorry, ik ben gewoon een beetje sceptisch m.b.t. het benzineverbruik. Maar als de 1.4 al 1 op 16 rijdt, dan is er misschien nog hoop voor de 1.6 motor. We praten toch over kouder weer, dus dan is de 1 op 16 voor de 1.4 al zeer acceptabel te noemen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...