Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

1e Kilometers in de Venga!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 389
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst
Ik denk dat pas op 1/1 op de KIA site het antwoord staat :?

Ik heb het idee dat Kia de mensen die reeds een Kia Venga hebben besteld, niet willen teleurstellen. Mogelijk verlengen zij de kortingsactie om meer Venga's te kunnen verkopen bij de start van het nieuwe jaar. Plus de evt. BPM korting die doorgevoerd wordt.:wink:

Wordt het toch nog een leuk voornemen om een Venga aan te schaffen?

Geplaatst

Zo een mooi feest worden, Eerst alles aanprijzen als eindejaar knallers en dan in januari geen prijswijziging doorvoeren. Geld voor de c'eed idem natuurlijk de dealer zegt eur 900 er bij op. Maar ook daar heb ik nog geen prijslijst van gezien

Geplaatst
Ik denk dat pas op 1/1 op de KIA site het antwoord staat :?

Dat denk ik ook ja!

Geplaatst (aangepast)

Er staat inmiddels een rij-impressie van de Venga op www.autoweek.nl. Alleen jammer dat ze Roland Tameling erin laten rijden. Hij meet ruim 2 meter. Het lijkt nu alsof de Venga kleiner oogt. Aan de andere kant is goed te zien dat hij ruim voldoende hoofdruimte heeft.

Zie link: http://www.autoweek.nl/video.php?id=1640

aangepast door Smart
Geplaatst (aangepast)
Op nieuweautoprijzen.nl staan nu deze prijzen voor 2010 voor de Venga:

1.4cvvt x-pect: 15.895 1.4cvvt x-tra: 16.695 1.4cvvt x-ecutive: 19.195 1.6cvvt x-tra: 18.195 1.6cvvt x-ecutive: 20.695

Hey Johann,

Ik ben vandaag toch maar weer eens naar de dealer geknald. Jij hebt met bovenstaande prijzen helemaal gelijk gekregen. De prijzen zijn t.o.v. 2009 gestegen met € 900,00 zoals eerder ook aangegeven. Wat opvalt is dat alle 1.6 benzinemotoren een :2guns:C-label hebben gekregen! Dat was dus een B-label.:-(

Wat ergerlijk is, is dat metallic lak, navigatiepakket, panoramadak, velgen, enz., dus alle opties in prijs hetzelfde zijn gebleven t.o.v. 2009, terwijl de BPM per 1 januari 2010 is verlaagd. Een ordinaire prijsverhoging door Kia van tenminste 12,5%........!:nono:

Prijzen Venga 2010:

1.4 CVVT X-pect (B-label) € 15.895,00

1.4 CVVT X-tra (B-label) € 16.695,00

1.4 CVVT X-ecutive (B-label) € 19.195,00

1.6 CVVT X-tra (C-label) € 18.195,00

1.6 CVVT X-ecutive (C-label) € 20.695,00

1.6 CVVT X-tra aut. (C-label) € 19.995,00

1.6 CVVT X-ecutive aut. (C-label) € 22.495,00

1.4 CRDi 75 X-pect (B-label) € 18.395,00

1.4 CRDi 75 X-tra (B-label) € 19.195,00

1.4 CRDi 75 X-ecutive (B-label) € 21.695,00

1.4 CRDi 90 X-tra (B-label) € 19.795,00

1.4 CRDi 90 X-ecutive (B-label) € 22.295,00

1.6 CRDi X-tra (B-label) € 20.695,00

1.6 CRDi X-ecutive (B-label) € 23.195,00

De 1.6 CVVT automaat uitvoeringen zullen met € 700,00 in prijs stijgen. Prijzen van opties en accessoires zijn volgens de dealer hetzelfde gebleven. Op mijn vraag of Kia rekening gaat houden met de BPM-verlaging per 1 januari 2010, vertelde de verkoper mij dat zij afhankelijk zijn van de importeur. Zo'n heerlijke dooddoener. Toen ik vroeg wat de dealers daaraan gaan doen richting de importeur, omdat potenti

aangepast door Smart
Geplaatst
Hey Johann,

Ik ben vandaag toch maar weer eens naar de dealer geknald. Jij hebt met bovenstaande prijzen helemaal gelijk gekregen. De prijzen zijn t.o.v. 2009 gestegen met

Geplaatst
Hey Johann,

Ik ben vandaag toch maar weer eens naar de dealer geknald. Jij hebt met bovenstaande prijzen helemaal gelijk gekregen. De prijzen zijn t.o.v. 2009 gestegen met

Geplaatst
Wellicht willen ze vanaf van het imago dat ze een goedkoop merk zijn, maak een artikel duurder en de mensen denken dat het dan ook beter is.

Gezien de totale omzet over 2009 ( - 44% http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/5696177/__VW_het_best_verkocht__.html )

lijkt het mij niet zo'n verstandige zet van KIA, naar de echte redenen is het natuurlijk gissen.

Een dealer gaat pas klagen als zijn omzet tegenvalt, nu hoopt hij ook een graantje mee de pikken van die prijsverhogingen.

Dat is een flink percentage in de min. Dat poets je niet zomaar even weg. De Venga wordt door al die verhogingen toch duurder dan ik gedacht had. Als het waar is dat Kia niets doet met de BPM-verlaging m.b.t. de opties, dan denk ik dat heel veel mensen op hun achterste benen gaan staan. Volgens mij is het BPM-verhaal toch een belasting op het produkt die door de Overheid wordt ge

Geplaatst
Dat is een flink percentage in de min. Dat poets je niet zomaar even weg. De Venga wordt door al die verhogingen toch duurder dan ik gedacht had. Als het waar is dat Kia niets doet met de BPM-verlaging m.b.t. de opties, dan denk ik dat heel veel mensen op hun achterste benen gaan staan. Volgens mij is het BPM-verhaal toch een belasting op het produkt die door de Overheid wordt ge
Geplaatst
Geplaatst

Het KAN nl niet zo zijn dat de extra's, geprijsd met BPM tarief 2009 in 2010 net zo duur zijn.

Dat zou idd een ordinaire en ongewenste prijsverhoging zijn.

Tja.... toch zou het zomaar kunnen. Wij hier op het forum kijken misschien er heel scherp naar en leggen de foldertjes naast elkaar. We tikken wat op onze telchinees en komen op een prijs 2009 en 2010 uit.

Wat nou als ze die prijzen van optie's een metallic lakje of wat dan ook hetzelfde zouden laten. Hoeveel % van de kopers zal dat opvallen.

En laten we niet vegeten dat op bepaalde Venga's de 900 euro verhoging niet wordt veroorzaakt door BPM wijzigingen.

Eind conslusie blijft de KIA rijder (maar ook andere merken) die een auto aanschaffen met een groen energielabel worden toch bij de poot genomen.

Geplaatst (aangepast)
........Wacht jij lekker de markt af, ik kan het hebben, en zo heb je straks ook nog eens een pekelvrije auto..

Doe je wel de handschoenen aan op de fiets ?

Het wordt wat koud......

Waarom zei ik eigenlijk sorry:?:

Het verhaal is ook grotendeels waar, maar ik vraag toch heel vriendelijk naar prijzen over 2010. Ik krijg een (gedeelte van) uitdraai van de importeur waarop duidelijk de prijzen over 2010 worden weergegeven. De opties staan erbij en daar heb ik ook vraagtekens bij gezet. Ben ik nou zo bleu of hoe zit dat? Ik neem aan dat de dealers niet met de armen over elkaar zitten en de berichten van de importeur afwachten. Dat zou een nadelige positie betekenen voor de dealers.

Ok

aangepast door Smart
Geplaatst

De prijsverhoging verbaasd mij niet.

We wiasten allemaal dat de Venga in prijs omhoog zou gaan.

Wat natuurlijk wel zuur is, is dat de 1.6 niet goed leverbaar was.

Dus de mensen die een alles pakket op de auto wilden hebben moeten nu wel dieper in de portemonnee kijken

En het verbaasd mij toch wel heel erg dat de 1.6 nu een C label heeft gekregen.

Voor bestaande auto's kan ik het begrijpen, maar dit had KIA moeten weten en aangeven.

Geplaatst

Wacht jij lekker de markt af, ik kan het hebben, en zo heb je straks ook nog eens een pekelvrije auto..

Ik baal ook als een stekker,van mij mag het direct gaan dooien.

Helaas blijft onze Venga maar heel even mooi.

Geplaatst

een domme vraag misschien :oops:

Maar wat maakt het na 1-1-2010 nog uit wat voor label je auto heeft? Het gaat nu toch na gram co2 uitstoot? Labels is toch alleen nog voor de sier? Zo heb ik het begrepen.

Tot 31-12 had je bonus malus systeem

label A 1.400 korting

label b 700 korting

label c 0

label d 700 toeslag

etc

Geplaatst

Geef de importeur nou es even de tijd om de dingen rustig aan te passen.

Die importeur is nou eenmaal niet de snelste, dat hebben we o.a. met de brochure van de C'eed wel gezien

Geplaatst

Ik begrijp de teleurstelling over de prijsverhogingen volkomen, maar KIA heeft die toch lang tevoren aangekondigd?

De 900 euro kwam bij mij over als een VENGA-introductiekorting, en daarvan heb ik gretig gebruikgemaakt. Daar bovenop heb ik ruim 1200 euro korting bedongen.

Mijn X-ecutive kwam daarmee op 18.600 euro all-in.

Geplaatst
Ik begrijp de teleurstelling over de prijsverhogingen volkomen, maar KIA heeft die toch lang tevoren aangekondigd?

De 900 euro kwam bij mij over als een VENGA-introductiekorting, en daarvan heb ik gretig gebruikgemaakt. Daar bovenop heb ik ruim 1200 euro korting bedongen.

Mag ik vragen waarom jij er voor gekozen hebt hem nog in 2009 op kenteken te zetten i.p.v. 2010?

Geplaatst (aangepast)
Mag ik vragen waarom jij er voor gekozen hebt hem nog in 2009 op kenteken te zetten i.p.v. 2010?

Jazeker, dat mag :wink:

1) Ik had snel een andere auto nodig (de vorige heb ik particulier verkocht),

2) Ik ben van plan zo'n 5 jaar in de VENGA te rijden. Mijn ondervinding is dat op die termijn de op-kenteken-datum amper meer van belang , anders is 't als je er 2 a 3 jaartjes in denkt te gaan rijden. Dan is in Nederland het 'bouwjaar' van belang (Bijvoorbeeld in Duitsland weer niet. Daar hanteren ze maanden, geen jaren),

3) De VENGA zal altijd een 2010-model heten,

4) De onduidelijkheid rond de 2010-nieuwprijzen. Ondanks de belofte dat de afgesproken 2009-prijs beslist gehandhaafd zou worden bij de kentekenregistratie, had ik daar toch geen 100% vertrouwen in. Hoe vaak zie je niet gebeuren dat de prijs alsnog wordt verhoogd ondanks het contract? Als het om BPM gaat kun je daar niks tegen ondernemen, dat is bij wet zo geregeld (denk ik te weten...).

5) Ik vond het leuk om een primeur te rijden!

6) Ik vond een kenteken beginnend met een 'K' wel mooi staan (pffffrrrr :wink:)

Pombal12

aangepast door Pombal12
spelfoutje
Geplaatst

Ben ik met mijn Kia X-ecutive nog steeds goedkoper uit incl. trekhaak!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...