Smart Geplaatst 25 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 25 December, 2009 Wat GreyGriffin en ik al dachten is ook bewaarheid geworden. De 4-speed automaat in de 1.6 benzine is een antiek geval dat absoluut Venga onwaardig is. Lees het testbericht hieronder: http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Kia-Venga-1.6-125-2-Auto/246131/ DSG-achtige versnellingsbakken zullen voorlopig ook nog wel niet leverbaar worden, als je nu nog zo'n achterhaalde automaat installeert in je laatste model. Snel weg ermee dus! Quote
Gast reen Geplaatst 25 December, 2009 Geplaatst 25 December, 2009 Sorry, ik ben gewoon een beetje sceptisch m.b.t. het benzineverbruik. Maar als de 1.4 al 1 op 16 rijdt, dan is er misschien nog hoop voor de 1.6 motor. We praten toch over kouder weer, dus dan is de 1 op 16 voor de 1.4 al zeer acceptabel te noemen. 1 op 16 rij je pas denk ik als je echt lange afstand rijd. Mijn huidige auto rijd in normal weers omstandigheden (zomer) 1 op 12.5 en toen we naar Italy gingen op cruise control 1 op 17. Nu met dit weer op winterbanden rijd hij 1 op 10 a 11 Quote
Smart Geplaatst 25 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 25 December, 2009 1 op 16 rij je pas denk ik als je echt lange afstand rijd. Mijn huidige auto rijd in normal weers omstandigheden (zomer) 1 op 12.5 en toen we naar Italy gingen op cruise control 1 op 17.Nu met dit weer op winterbanden rijd hij 1 op 10 a 11 We hebben het over de gereden testkilometers van de Venga. Daarbij is 1 op 16 gemeten. Aangezien de Venga net op de markt is, is deze test zeer representief te noemen. Helaas is de test net voor de echt winterse omstandigheden getest. Jij rijdt een Op... Meri..... en die is volgens mij niet echt vergelijkbaar met de Venga. We moeten niet appels met peren gaan vergelijken. Quote
Smart Geplaatst 26 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 26 December, 2009 Er is een nieuw filmpje over de Venga op: http://venga.kia.eu/ Quote
Alex VB Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 De venga begint aan populariteit te winnen in het land.... op www.kia.be wordt hij ook al goed gepromoot. Ze hebben zelfs hier in la Belgique de website aangepast... Ik vind dat KIA met de Venga en de Facelift van de cee'd een grote stap vooruit hebben gemaakt.. Nog eventjes en ze staan qua kwaliteit en bekendheid op een gelijk niveau als T.y...a. Quote
Venga1 Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 (aangepast) De venga begint aan populariteit te winnen in het land....op www.kia.be wordt hij ook al goed gepromoot. Ze hebben zelfs hier in la Belgique de website aangepast... Bij jullie is de Venga goedkoper. Ik vind de Belgische website mooier. Je kan de kleuren beter zien, dan valt de bruine kleur ook wel mee. Grappig dat in Belgie er andere namen aan de Venga gegeven worden Lounge, fusion en Evoque Maar waar zit dat 1928 euro voordeel dan in? 27 December, 2009 aangepast door Venga1 Quote
Smart Geplaatst 27 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 27 December, 2009 Bij jullie is de Venga goedkoper.Ik vind de Belgische website mooier. Je kan de kleuren beter zien, dan valt de bruine kleur ook wel mee. Grappig dat in Belgie er andere namen aan de Venga gegeven worden Lounge, fusion en Evoque Maar waar zit dat 1928 euro voordeel dan in? De kleuren zien er nou niet echt goed uit. Steel Gray is ineens zilver geworden en die bruine poepkleur hoef ik ook niet. Het lijkt wel fijngekauwde ontbijtkoek..... In elk Europees land hebben ze de uitrustingsniveaus weer een andere naam Quote
Venga1 Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 De kleuren zien er nou niet echt goed uit. Steel Gray is ineens zilver geworden en die bruine poepkleur hoef ik ook niet. Het lijkt wel fijngekauwde ontbijtkoek..... Ik zeg ook niet van Goh wat vind ik dat mooi, maar ik vind de kleuren beter over komen als op de nl site. Ik zou de kleur voor geen goud willen hebben Quote
Alex VB Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 Maar waar zit dat 1928 euro voordeel dan in? Moet ik je helaas ook schuldig blijven... bij de cee'd SW is het voordeel bijv Euro 2.209,- Ik zal het uitzoeken voor je... Maar heb je gekeken naar de opties van de verschillende uitvoeringen en de prijzen? Zit daar ook niet verschil in tussen NL & BE? Quote
Venga1 Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 Maar heb je gekeken naar de opties van de verschillende uitvoeringen en de prijzen? Zit daar ook niet verschil in tussen NL & BE? Ja klopt in Nederland bestaat het comfort pakket. Dit houd in Interieur (o.a.): Armsteun voor (bestuurderskant) Elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels Exterieur (o.a.): Buitenspiegels in kleur Deurgrepen in kleur Licht en zicht (o.a.): Mistlampen voor Comfort (o.a.): Parkeersensoren achter Cruise control incl. Speed limiter Audio (o.a.): Radiobediening vanaf het stuurwiel Bluetooth connectiviteit Dit zit volgens mij in Belgie in verschillende pakketten. Raar eigenlijk. Quote
Gast Pombal12 Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 Naast de rij-impressie van 'GEK OP WIELEN' van vorige week nu ook een rij-impressie van RTL Autowereld! Klik op deze URL: http://www.rtl.nl/(/automotor/rtlautowereld/home/)/components/automotor/rtlautowereld/tvarchief/2009-2010/16/kiavenga.xml Pombal12 PS: Mijn VENGA heeft dezelfde kleur 'Champagne Silver' en velgen. Niet het glazen dak, maar w Quote
Remko .me Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 Naast de rij-impressie van 'GEK OP WIELEN' van vorige week nu ook een rij-impressie van RTL Autowereld! Klik op deze URL: http://www.rtl.nl/(/automotor/rtlautowereld/home/)/components/automotor/rtlautowereld/tvarchief/2009-2010/16/kiavenga.xml Pombal12 PS: Mijn VENGA heeft dezelfde kleur 'Champagne Silver' en velgen. Niet het glazen dak, maar w Quote
Gast Jantje Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 Mooie kleur gekozen!Leuk dat je zoveel bekijks had... en hoe reageerde de mensen erop? Gefeliciteerd met je aankoop! Voor namelijk wel positief valt mij op met de pro'ceed. Omdat er bij mij alleen nog maar de kia logo's opzitten merk ik toch vaak dat mensen komen vragen wat voor model het dan is en ook op de weg zie je vaak mensen toch een keertje extra om kijken. Quote
Venga1 Geplaatst 28 December, 2009 Geplaatst 28 December, 2009 Naast de rij-impressie van 'GEK OP WIELEN' van vorige week nu ook een rij-impressie van RTL Autowereld! Klik op deze URL: http://www.rtl.nl/(/automotor/rtlautowereld/home/)/components/automotor/rtlautowereld/tvarchief/2009-2010/16/kiavenga.xml klopt het dat ik de rij impressie niet tevoorschijn krijg? Quote
Alex VB Geplaatst 28 December, 2009 Geplaatst 28 December, 2009 Alwien is gewoon te zien.. is alleen een kort verslagje.. Nog korter dan in de AW.. Quote
Venga1 Geplaatst 28 December, 2009 Geplaatst 28 December, 2009 Alwien is gewoon te zien.. is alleen een kort verslagje.. Nog korter dan in de AW.. Ja, maar geen uitzending toch?? O jij kijkt alleen naar Alwien?? Quote
Alex VB Geplaatst 28 December, 2009 Geplaatst 28 December, 2009 Ja, maar geen uitzending toch??O jij kijkt alleen naar Alwien?? Jij niet dan? Ik vindt haar mooier dan de Venga... Quote
Johann Geplaatst 28 December, 2009 Geplaatst 28 December, 2009 Op nieuweautoprijzen.nl staan nu deze prijzen voor 2010 voor de Venga: 1.4cvvt x-pect: 15.895 1.4cvvt x-tra: 16.695 1.4cvvt x-ecutive: 19.195 1.6cvvt x-tra: 18.195 1.6cvvt x-ecutive: 20.695 Quote
Smart Geplaatst 28 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 28 December, 2009 Op nieuweautoprijzen.nl staan nu deze prijzen voor 2010 voor de Venga:1.4cvvt x-pect: 15.895 1.4cvvt x-tra: 16.695 1.4cvvt x-ecutive: 19.195 1.6cvvt x-tra: 18.195 1.6cvvt x-ecutive: 20.695 Deze prijzen waren reeds begin december 2009 bekend, maar zijn nog niet officieel door Kia bevestigd. Quote
Gast Pombal12 Geplaatst 28 December, 2009 Geplaatst 28 December, 2009 Op verzoek hierbij de URL naar het filmpje: http://www.rtl.nl/components/automotor/rtlautowereld/miMedia/2009/week52/za_aw16_kia_venga.avi_plain.xml Quote
Alex VB Geplaatst 28 December, 2009 Geplaatst 28 December, 2009 Het filmpje ook bekeken en het was toch redelijk positief.. Zoals al vele malen beschreven en verteld: KIA is hard op weg om de "gevestigde" orde te laten zien dat redelijk goedkoop ook kwalitatief goed kan zijn.. Quote
Roderik Geplaatst 28 December, 2009 Geplaatst 28 December, 2009 Leuke filmpje idd bij RTL Autowereld... Heb afgelopen weekend voor het eerst een aantal Venga's kunnen bewonderen, er stonden een aantal bij een dealer. Mogelijk al verkocht en de wachtten de de oliebollen achter de kiezen zijn en er weer voor miljoenen aan vuurwerk de lucht in is geknald. Ik vind het een mooie auto. Het ziet er allemaal goed uit, kwa afwerking kwa looks. KIA heeft zoals in het filmpje al gezegt een goed jaar achter de rug. Sorento een beest van een wagen....super auto. C'eed met Facelift ook geweldig. En nu de venga er achter aan. Na KIA nog even langs Hyundai gereden, die blijven echt wel achter hoor vind ik Quote
Gast reen Geplaatst 28 December, 2009 Geplaatst 28 December, 2009 Op nieuweautoprijzen.nl staan nu deze prijzen voor 2010 voor de Venga:1.4cvvt x-pect: 15.895 1.4cvvt x-tra: 16.695 1.4cvvt x-ecutive: 19.195 1.6cvvt x-tra: 18.195 1.6cvvt x-ecutive: 20.695 dat zijn de verwachte prijzen! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.