Henri497 Geplaatst 12 Juli Geplaatst 12 Juli 8 uur geleden, zei PhaseShifter: Update hoeft niet voor mij, alles werkt goed, navi sucks anyway. Pas als die f#cking stuurassistent permanent uitgeschakeld kan worden, zal ik gaan updaten. Ik vind die stuur assistent wel grappig, ik probeer soms zo lang mogelijk te rijden zonder het stuur aan te raken en ga dan best vloeiend met de bochten mee. Tot het stuur boos wordt dan tenminste Quote
la taupe Geplaatst 13 Juli Geplaatst 13 Juli Ben een Belg en heb de wagen nog maar enkele weken. Ik word gek van die piepjes wanneer ik de snelheidslimiet overschrijd. Nu lees ik hier dat de laatste software update hieraan kan verhelpen? Maar die "mute" knop vind ik maar niet. Daarom de vraag waar ik die ergens vind? Quote
Ben Wouters Geplaatst 13 Juli Geplaatst 13 Juli 47 minuten geleden, zei la taupe: Maar die "mute" knop vind ik maar niet. Daarom de vraag waar ik die ergens vind? De volume knop links op het stuur indrukken geeft de mute functie. Langer indrukken geeft nu de cancel snelheids piepjes functie. Quote
Wim-A Geplaatst 13 Juli Geplaatst 13 Juli 1 uur terug, zei la taupe: Ik word gek van die piepjes wanneer ik de snelheidslimiet overschrijd. Je kunt je ook gewoon aan de snelheid houden; wordt je minder gauw gek .... Quote
la taupe Geplaatst 13 Juli Geplaatst 13 Juli 1 uur terug, zei Wim-A: Je kunt je ook gewoon aan de snelheid houden; wordt je minder gauw gek .... Dan ken je België niet goed : elke 100 meter verandert de maximaal toegestane snelheid! Quote
la taupe Geplaatst 13 Juli Geplaatst 13 Juli 1 uur terug, zei Ben Wouters: De volume knop links op het stuur indrukken geeft de mute functie. Langer indrukken geeft nu de cancel snelheids piepjes functie. Thx! Mag ik vragen waar ik kan zien wat er nog allemaal is gewijzigd werd bij deze update? Een soort van changelog dus. Quote
Ben Wouters Geplaatst 14 Juli Geplaatst 14 Juli Op 12-7-2025 om 10:09, zei PhaseShifter: Pas als die f#cking stuurassistent permanent uitgeschakeld kan worden, zal ik gaan updaten. Heb net mijn eerste lange(re) rit gemaakt met snelwegen en doorgaande wegen. De Lane Following Assistent werkt fantastisch. Rijd uitermate relaxed. Zou niet weten waarom je die permanent uit zou willen schakelen. Quote
Ben Wouters Geplaatst 14 Juli Geplaatst 14 Juli Op 9-7-2025 om 18:58, zei jeroenh: Wat ik hinderlijk vind is dat de route in de kleur groen is aangegeven terwijl de wegen ook in het groen worden weergegeven, weliswaar een andere keur groen maar toch, maak het rood of blauw valt veel meer op Heb net de laatste update en in alle 3 de kaartkleuren is de route nu grijs. De verkeerssituatie is nog steeds groen. Ziet er goed uit. Quote
Ben Wouters Geplaatst 14 Juli Geplaatst 14 Juli Op 13-7-2025 om 20:11, zei la taupe: Thx! Mag ik vragen waar ik kan zien wat er nog allemaal is gewijzigd werd bij deze update? Een soort van changelog dus. Zou hier moeten staan : https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v Is nog niet erg duidelijk. Quote
RobS Geplaatst 15 Juli Geplaatst 15 Juli Op 14-7-2025 om 20:51, zei Ben Wouters: Heb net de laatste update en in alle 3 de kaartkleuren is de route nu grijs. De verkeerssituatie is nog steeds groen. Ziet er goed uit. Als Kia Live service geen verbinding heeft is de route inderdaad grijs (met pijltjes) , is de Kia Live actief dan is de route groen (met pijltjes). Ik heb de laatste update. Quote
Ben Wouters Geplaatst 15 Juli Geplaatst 15 Juli 1 uur geleden, zei RobS: Als Kia Live service geen verbinding heeft is de route inderdaad grijs (met pijltjes) , is de Kia Live actief dan is de route groen (met pijltjes). Ik heb de laatste update. Dank, die kende ik nog niet. Had vandaag idd weer een groene route. Quote
Ben Wouters Geplaatst 19 Juli Geplaatst 19 Juli Op 9-7-2025 om 18:05, zei Breeze: Hiervoor gebruikte ik Sygic McGuider, Waze en Google Maps, soms alle 3 tegelijk, Maar daar gevoel ik nu geen behoefte meer toe. Het enige wat ik mis is een functie om in één keer de volledige route te laten zien. Adri Er is een spraakcommando dat precies dat doet: "Toon de gehele route" Ik vermoed dat er dan ook een selectie op het scherm is die het zelfde bereikt, heb ik alleen (nog) niet kunnen vonden. 1 Quote
Ben Wouters Geplaatst 20 Juli Geplaatst 20 Juli Op 19-7-2025 om 10:11, zei Ben Wouters: Er is een spraakcommando dat precies dat doet: "Toon de gehele route" Ook "Route overzicht" zou moeten werken. 1 Quote
la taupe Geplaatst 28 Juli Geplaatst 28 Juli Ik heb nog steeds geen OTA update mogen ontvangen... mijn softwareversie is 240808... ik moet wel eerlijk toevoegen dat ik pas 2 weken geleden deze mogelijkheid heb geactiveerd. Misschien dat de Belgische versie van 9 juli 2025 (nog) niet beschikbaar is of gewoonweg niet bestaat? Quote
Wim-A Geplaatst 28 Juli Geplaatst 28 Juli 59 minuten geleden, zei la taupe: Ik heb nog steeds geen OTA update mogen ontvangen... mijn softwareversie is 240808... ik moet wel eerlijk toevoegen dat ik pas 2 weken geleden deze mogelijkheid heb geactiveerd. Misschien dat de Belgische versie van 9 juli 2025 (nog) niet beschikbaar is of gewoonweg niet bestaat? Ik zou hem dan gewoon nog een keer met USB van de site halen. Quote
la taupe Geplaatst 28 Juli Geplaatst 28 Juli 15 minuten geleden, zei Wim-A: Ik zou hem dan gewoon nog een keer met USB van de site halen. Ok ga ik proberen. Is het juist dat de motor moet draaien bij een update met de USB stick? Quote
Ben Wouters Geplaatst 28 Juli Geplaatst 28 Juli 1 uur geleden, zei la taupe: Ok ga ik proberen. Is het juist dat de motor moet draaien bij een update met de USB stick? Systeem moet "aan" staan. bepaalt dan zelf wel of de benzinemotor nodig is of niet. Quote
Rob18 Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli 9 uur geleden, zei Ben Wouters: Systeem moet "aan" staan. bepaalt dan zelf wel of de benzinemotor nodig is of niet. Wat ik begrijp is dat als de accu leeg dreigt te raken, de update dan automatisch stopt. Wat de gevolgen zijn weet ik niet. Maar niet dat de benzinemotor dan automatisch aan gaat. Of toch wel? Quote
Wim-A Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli 15 minuten geleden, zei Rob18: Wat ik begrijp is dat als de accu leeg dreigt te raken, de update dan automatisch stopt. Wat de gevolgen zijn weet ik niet. Maar niet dat de benzinemotor dan automatisch aan gaat. Of toch wel? Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, maar ik ga voor zo'n update altijd even een stukje rijden. Met 35 / 40 minuten is het klaar. Quote
Wim-A Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli 11 uur geleden, zei la taupe: Ok ga ik proberen. Is het juist dat de motor moet draaien bij een update met de USB stick? Ik ga voor zo'n update altijd even een stukje rijden. Met 35 / 40 minuten is het klaar. Quote
la taupe Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli Dus als ik u goed begrijp wordt TIJDENS de rit de update uitgevoerd?? Quote
Rob18 Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli 1 uur geleden, zei la taupe: Dus als ik u goed begrijp wordt TIJDENS de rit de update uitgevoerd?? Dat in ieder geval. Het systeem wordt 2x gevalideerd. Soms zie je niets, maar dan gebeurt er wel iets. Quote
Ben Wouters Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli 3 uur geleden, zei Rob18: Wat ik begrijp is dat als de accu leeg dreigt te raken, de update dan automatisch stopt. Wat de gevolgen zijn weet ik niet. Maar niet dat de benzinemotor dan automatisch aan gaat. Of toch wel? Benzinemotor komt altijd aan als de accu te weinig vermogen heeft. Heb de update hier op de oprit gedaan, en heb de benzinemotor toevallig 1 keer even horen lopen. Duurde idd zo'n 40 minuten. Quote
la taupe Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli 1 minuut geleden, zei Ben Wouters: Benzinemotor komt altijd aan als de accu te weinig vermogen heeft. Heb de update hier op de oprit gedaan, en heb de benzinemotor toevallig 1 keer even horen lopen. Duurde idd zo'n 40 minuten. Ben, jij hebt een hybride wagen? Ik heb een mild-hybride versie. Kan die zomaar starten als de batterij het nodig acht? Mijn voorkeur is echter dat ik de update kan laten uitvoeren tijdens een rit. Maar kan ik dan wel normaal verder rijden als de systemen worden geupdated? Quote
Ben Wouters Geplaatst 29 Juli Geplaatst 29 Juli 3 uur geleden, zei Wim-A: Ik ga voor zo'n update altijd even een stukje rijden. Met 35 / 40 minuten is het klaar. Grappig, ik ben juist wat huiverig om tijdens het rijden het systeem te gaan updaten. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.