cismo14 Geplaatst 19 September Geplaatst 19 September (aangepast) Momenteel laad ik mijn PHEV op met de bijgeleverde mobiele lader. Deze is instelbaar op 6, 8, 10 en 12A. Afhankelijk hoeveel vermogen mijn zonnepanelen leveren en er actueel aan vermogen wordt verbruikt, stel ik handmatig de mobiele lader in. Het handmatig instellen cq wijzigen van de oplaad setting is te doen, maar je moet dan wel af en toe controleren of er nog genoeg vermogen over is om "gratis" te kunnen laden. Een slimme laadpaal kan volgens mij dit proces automatiseren. Heb daar echter totaal geen ervaring mee. Kan een slimme laadpaal van minimaal tot maximaal leveren en heeft het laadsysteem van de PHEV daar geen probleem mee? Een foutmelding bv dat het vermogen te laag is om te kunnen opladen? 19 September aangepast door cismo14 Quote
Specialmade Geplaatst 20 September Geplaatst 20 September Met een slimme laadpaal/wallbox kun je diverse instellingen invoeren. Of alleen van het net laden, alleen op zonnestroom waarbij de laadpaal checkt of er voldoende zonnestroom wordt geleverd. En als laatste een combinatie van beide mogelijkheden. De laadsessie wordt dan altijd op vermogen voortgezet ongeacht of dit met zonnestroom of van het net komt. Ik zou geen redenen kunnen bedenken waarom er dan storingen zouden kunnen voorkomen. Quote
cismo14 Geplaatst 21 September Topic Starter Geplaatst 21 September (aangepast) Als je alleen wilt laden met zonnestroom zolang er wordt terug geleverd, moduleert een slimme laadpaal dan uiteindelijk naar 0 als er geen overschot meer is? Moduleert een slimme laadpaal dan traploos of in vast stappen? Misschien een domme vraag, maar heb dus geen idee hoe zo'n laadpaal dat regelt. En als hij inderdaad terug moduleert naar 0, zou ik me het kunnen voorstellen dat het intern laadsysteem van de PHEV daar bv foutmelding op kan geven. 21 September aangepast door cismo14 Quote
PhaseShifter Geplaatst 21 September Geplaatst 21 September De minimum laadstroom die de OBC van de NQ5 accepteert is 11 Ampere (230V x 11A = 2,53kW) Quote
cismo14 Geplaatst 21 September Topic Starter Geplaatst 21 September 1 uur terug, zei PhaseShifter: De minimum laadstroom die de OBC van de NQ5 accepteert is 11 Ampere (230V x 11A = 2,53kW) Hoe kan ik dan met de mobiele lader op 6 Ampère laden (1.2 kW) zonder dat het systeem daar een probleem mee heeft? 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 22 September Geplaatst 22 September De minimum laadstroom die de OBC van de NQ5 accepteert is 11 Ampere (230V x 11A = 2,53kW) Klopt dat wel? Naar mijn weten stoppen de meest OBC's automatisch bij minder dan 6A vermogen om te voorkomen dat de verliezen te hoog worden (en dingen daardoor te warm worden). Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.